Wąskotorówka Kielce
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
kilkukrotnie o tym było na forum Jeszcze przed S-ką
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
Przejrzyj ten temat od początku
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Gazeta Zagnańska nr 4/2009 - na stronie czwartej krótka rozmowa z Bartoszem Kozakiem, autorem książki "Zagnańskie kolejki wąskotorowe" opatrzona dwoma zdjęciami kolejkowych pozostałości.
Czy tego planu aby przypadkiem nie zrealizowano później w postaci najdłuższej łącznicy (nr. 568) w Polsce, która powstała w 1979 roku? Mam na myśli tą, która przebiega od stacji węzłowej Sitkówka Nowiny do posterunku odgałęźnego w Szczukowicach? Wiadukt tej linii przebiega nad DK 7 przed stacją kolejową Kielce Słowik w kierunku Krakowa i ul. Łopuszniańską.j'k pisze:To jest niedokończony wiadukt kolejowy z przełomu 60/70 lat, który miał służyć jako "skrzyżowanie" (przejście torów górą) jadąc od Kielc dla łącznicy kolejowej Kielce Herby - Sitkówka.
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Teoria, że miał to być most nad torami dla łącznicy kolejowej jest prawdopodobny, chociaż wydawało mi się że będzie tam za wąsko ale po zrobieniu symulacji graficznej jest to możliwe. Tylko pytanie co ona miała połączyć skoro to skrzyżowanie? Tory z Krakowa na Warszawę omijając Kielce? Trochę bez sensu. A może to miałby być przejazd drogowy a po bokach schody dla pieszych? Dziwne że nikt z żyjących nic o tym nie wie a przecież ten twór powstał nie tak dawno.
Symulacja przebiegu torów
Symulacja przebiegu torów
Nie bez sensu, bo łącznica została zbudowana z myślą o przewozach tylko i wyłącznie towarowych. Trasa łącznicy nr. 568 przebiega tak, żeby ominąć Kielce. Jest to o tyle ułatwieniem, że np. pociągi z kierunku Częstochowy by dostać się do Krakowa, nie muszą wjeżdżać na główną stację Kielc i na jej okoliczne. Latem ubiegłego roku postanowiliśmy z kolegą, że przejdziemy prawie całą łącznicę i udało nam się. Przebiega przez naprawdę klimatyczne miejsca. Ciekawostką jest to, że tam były planowane dwa tory, ale zbudowano tylko jeden, natomiast tego drugiego nie dokończyli. Na wiadukcie nad DK7 przed stacją Kielce Słowik, przęsło pod drugi tor zasypano tłuczniem.Tomasso pisze:Teoria, że miał to być most nad torami dla łącznicy kolejowej jest prawdopodobny, chociaż wydawało mi się że będzie tam za wąsko ale po zrobieniu symulacji graficznej jest to możliwe. Tylko pytanie co ona miała połączyć skoro to skrzyżowanie? Tory z Krakowa na Warszawę omijając Kielce? Trochę bez sensu. A może to miałby być przejazd drogowy a po bokach schody dla pieszych? Dziwne że nikt z żyjących nic o tym nie wie a przecież ten twór powstał nie tak dawno.
Symulacja przebiegu torów
Jak wejdziecie w tego linka, to oprócz tytułowego zdjęcia zamieściłem w opisie zdjęcia odnośniki do reszty zdjęć z tej łącznicy :
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2013, o 18:41 przez Loginer, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.kolejkielecka.y0.pl/displayi ... play_mediaNiedokończony wiadukt widoczny na zdjęciach, najprawdopodobniej mógł być łącznicą kieleckiej lokomotywowni/wagonówki mieszczącej się na stacji Kielce Herbskie i Sitkówki, która była (i do tej pory jest) ważnym węzłem wymiany lokomotyw na linii kolejowej nr 8. Zaraz za ul. Malików jest widoczny nasyp wraz z zamkniętym torem który przechodziłby nad linią nr. 61. Taka łącznica w czasach parowozów/spalinowozów pozwoliłaby na zaoszczędzenie paliwa, unikając wjazdu (i najczęściej postoju ze względu na pociągi osobowe) na stację Kielce oraz skróciłaby czas manewrów na stacjach Herby i Sitkówka. Widocznie w czasie wykonywania pierwszych prac budowlanych zmieniły się priorytety na kolejowej mapie województwa i budowa łącznicy nie doszła do skutku.
Pociągi przejeżdżające pod już rozsypującym się wiaduktem można zobaczyć na stronie www.kolejkielecka.y0.pl na którą zapraszam. Kuba.
http://www.kolejkielecka.y0.pl/displayi ... play_media
Orientacyjny przebieg łącznicy: