Kielecki Teatr Tańca

Ważne wydarzenia z całego regionu.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Autor

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Kielecki Teatr Tańca

Post autor: Autor » 5 stycznia 2006, o 13:47

Obrazek wiadomość z dnia 2006-01-06

"Piasek" jak Judasz!

Andrzej "Piasek" Piaseczny jako Judasz, Justyna Steczkowska w roli Marii Magdaleny, a obok nich artyści z Filharmonii Świętokrzyskiej, Kieleckiego Teatru Tańca i znakomity chór "Fermata" to główni bohaterowie "Pasji" - spektaklu, który będzie miał swoją premierę w Wielką Środę w Kielcach. Zapowiada się wielkie wydarzenie artystyczne.

To będzie ogromne przedsięwzięcie artystyczne i finansowe. Kielecki Teatr Tańca wraz z Filharmonią Świętokrzyską przygotowuje na Wielki Tydzień spektakl taneczno-muzyczny pod tytułem "Pasja". Do współpracy zaproszono znanych wokalistów - Andrzeja "Piaska" Piasecznego i Justynę Steczkowską, którym, oprócz filharmoników i tancerzy, towarzyszyć będzie chór "Fermata".
"Pasja" to historia inspirowana Drogą Krzyżową Jezusa. Opowieść stworzyli Elżbieta Szlufik-Pańtak i Grzegorz Pańtak - założyciele Kieleckiego Teatru Tańca. Teksty pieśni napisał znany kielecki twórca Henryk Jachimowski, zaś muzykę - wykładowca Akademii Świętokrzyskiej Paweł Łukowiec.
"Piasek" w spektaklu wcieli się w postać Judasza, zaś Justyna Steczkowska - w postać Marii Magdaleny. Równolegle postaci te będą grali tancerze - Ewelina Kubot i Grzegorz Pańtak. W postać Jezusa wcieli się Michał Ośka, tancerz Kieleckiego Teatru Tańca.
- Bardzo cieszymy się, że Andrzej Piaseczny i Justyna Steczkowska zdecydowali się na udział w spektaklu. "Piasek" myślał wcześniej o podobnym projekcie - spektaklu liturgicznego, więc nasza propozycja była spełnieniem jego planów. Natomiast z Justyną współpracowaliśmy przy widowisku "Famme Fatale" i zarówno artystka, jak i my bardzo dobrze wspominamy ten czas - mówi Grzegorz Pańtak.
Próby do "Pasji" rozpoczną się w drugiej połowie stycznia - na pierwszy ogień pójdzie balet. Premiera widowiska planowana jest na Wielką Środę, 12 kwietnia. Twórcy spektaklu prowadzą rozmowy z II Programem TVP na temat nagrania spektaklu.

Autor: /nieb/
Ostatnio zmieniony 26 września 2006, o 20:04 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 5 stycznia 2006, o 13:49

Fajna impreza sie szykuje, a tak nawiasem to dobry fundament pod zalozenie teatru muzycznego.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 20 lutego 2006, o 13:04

''Pasja'' na scenie Teatru Tańca (20-02-2006)

Kielecki Teatr Tańca przygotowuje wyjątkową premierę – wkrótce zobaczymy balet z Marią Magdaleną i Judaszem w rolach głównych. Teatr pracuje nad „Pasją” – zapowiada dyrektor Elżbieta Szlufik-Pańtak. - „Spektakl mówi o męce i śmierci Jezusa Chrystusa, ale pokazany w innym kontekście – tutaj sama postać Jezusa jest jakby drugoplanowa, a tutaj większy nacisk kładziemy na rolę Marii Magdaleny i Judasza. Jest to spektakl o milości, o wybaczaniu grzechów. W spektaklu wystąpią obok tancerzy Kieleckiego Teatru Tańca: chórzyści Akademii Świętokrzyskiej i chór Fermata, muzycy Filharmonii Świętokrzyskiej, a takżę Justyna Steczkowska i Andrzej Piaseczny. Premiera 12 kwietnia w Kieleckim Centrum Kultury.

Źródło: Radio Plus

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 28 marca 2006, o 22:59

Obrazek
Zbliża się premiera "Pasji" - religijnego widowiska taneczno-wokalnego

Obrazek Paweł Słupski, 29-03-2006

Ponad 130 wykonawców weźmie udział w "Pasji" - widowisku taneczno-wokalnym inspirowanym Drogą Krzyżową, które na początku kwietnia zobaczymy na dużej scenie Kieleckiego Centrum Kultury. Pokazanie głównych bohaterów - Marii Magdaleny i Judasza, a także Jezusa i Maryi - w tanecznych układach wymagało od twórców sporego wyczucia.

Pomysłodawcami widowiska są Elżbieta Szlufik-Pańtak i Grzegorz Pańtak, szefowie Kieleckiego Teatru Tańca. - Marzyliśmy od zawsze o takim temacie, ale chcieliśmy pokazać Drogę Krzyżową trochę od innej strony. Stąd koncepcja, aby głównymi bohaterami był Maria Magdalena i Judasz, pokazany jako człowiek, który popełnił błąd i chce się wycofać - mówi Elżbieta Szlufik-Pańtak.

Wszystkie teksty napisał kielczanin Henryk Jachimowski, zaś muzykę skomponował Paweł Łukowiec, wykładowca Akademii Świętokrzyskiej.

- Stanęliśmy przed trudnym zadaniem stworzenia spektaklu dwuwarstwowego, opartego na tańcu i śpiewie. Trzeba było uważać, żeby te dwa świata sobie nie przeszkadzały, ale wręcz uzupełniały - mówi Jachimowski.

Podobne problemy miał autor muzyki. - Partie taneczne spędzały mi przez jakiś czas sen z powiek. Podobnie jak muzyka dla głównych wokalistów, czyli Justyny Steczkowskiej i Andrzeja Piasecznego. Po pierwszym spotkaniu byłem już spokojny - opowiada Łukowiec. Andrzej Piaseczny podkreśla, że tak ambitny projekt udało się zrealizować w Kielcach. - Wielu mieszkańców ma kompleks zaściankowości i uważa, że tutaj się nic nie udaje. Tymczasem mamy do czynienia z genialną muzyką i tekstem oraz grupą kieleckich twórców, którzy swoją pracą dokonali tego wszystkiego - mówi Piaseczny.

Role głównych bohaterów - Marii Magdaleny i Judasza - są obsadzone podwójnie. Zatańczą Ewelina Kubot i Grzegorz Pańtak, a zaśpiewają wspomniani już Steczkowska i Piaseczny. Tańczącymi solistami są także Michał Ośka (gra Jezusa) i Anna Budnicka (Maryja). Twórcy kieleckiej "Pasji" musieli więc wykazać się sporym wyczuciem, bo jak tu pokazać skaczącego po scenie półnagiego Judasza, albo zadzierającą nogi Marię Magdalenę?

- Musieliśmy uważać, aby noga nie była zadarta zbyt wysoko, żeby choreografia na przykład Jezusa nie stała się dla widzów zbyt dyskusyjna. Z drugiej strony czasem wymagała tego od nas ekspresja tancerzy - mówi Elżbieta Szlufik-Pańtak

Kielecka "Pasja"
To wspólne przedsięwzięcie Kieleckiego Teatru Tańca, Filharmonii Świętokrzyskiej i dwóch chórów - Fermata i Akademii Świętokrzyskiej. W widowisku, którego premiera odbędzie się 12 kwietnia na dużej scenie KCK, weźmie udział 130 artystów, wśród nich Justyna Steczkowska i Andrzej Piaseczny.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 13 kwietnia 2006, o 18:51

Obrazek
Premiera "Pasji" w KCK

Obrazek Paweł Słupski, 13-04-2006

- To spektakl inspirowany Drogą Krzyżową Jezusa Chrystusa, rzecz o miłości i wybaczaniu, a nie o fizycznym cierpieniu - mówią autorzy "Pasji".

Największa kielecka produkcja taneczno-wokalna ostatnich lat jeszcze przed premierą okazała się sukcesem. Na obu przestawieniach w Kieleckim Centrum Kultury był komplet. - Zostały nam tylko dostawki, ale jest ich już niewiele - mówiła na kilka godzin przed premierą Urszula Sokołowska z biura koncertowego Filharmonii Świętokrzyskiej.

W przypadku "Pasji" można śmiało powiedzieć, że jest to projekt zrealizowany dzięki współpracy kielczan i kieleckich instytucji.

Pomysłodawcami widowiska są Elżbieta Szlufik-Pańtak i Grzegorz Pańtak, szefowie Kieleckiego Teatru Tańca, którzy od dawna chcieli pokazać Drogę Krzyżową od strony innych niż zwykle bohaterów. - To spektakl o miłości i wybaczaniu, a nie o fizycznym cierpieniu. Dlatego całą historię opowiadamy z punktu widzenia Marii Magdaleny i Judasza - mówi Elżbieta Szlufik-Pańtak.

Obie postacie obsadzone zostały w podwójnych rolach - tanecznych i wokalnych (Ewelina Kubot i Justyna Steczkowska oraz Grzegorz Pańtak i Andrzej Piaseczny). W przedstawieniu udział wzięli też inni tancerze z KTT, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej oraz połączone chóry Fermata i Akademii Świętokrzyskiej. Na scenie występuje ponad 130 wykonawców. Tekst napisał kielczanin Henryk Jachimowski, zaś muzykę skomponował Paweł Łukowiec, wykładowca Akademii Świętokrzyskiej.

"Pasja" pokazana została w ramach XIV Świętokrzyskich Dni Muzyki organizowanych przez Filharmonię Świętokrzyską. Kolejne dwa pokazy zaplanowano na 29 kwietnia, również w KCK.

Mówią o "Pasji"

Magdalena Kusztal, dyrektor Kieleckiego Centrum Kultury
Ciężko jest mi zachować obiektywny stosunek do tego spektaklu, bo przecież wszyscy pracownicy KCK uczestniczą w nim od samego początku. Poza tym znam dobrze sporą większość wykonawców i przez to "Pasja" stała się mi bardzo bliska. Jednak celowo nie chodziłam na żadne próby, nie obserwowałam, jak na scenie wyglądają kolejne fragmenty spektaklu, ponieważ nie chciałam, aby cokolwiek zakłóciło jego odbiór. Dlatego "Pasję" po raz pierwszy zobaczę podczas środowej wieczornej premiery. Chcę także podkreślić swoją radość z tego, że tak duże przedsięwzięcie powstało dzięki ludziom z Kielc albo silnie z naszym miastem związanymi. Nawet w przypadku dwóch słynnych oratoriów - "Golgoty Świętokrzyskiej" i "Tu es Petrus" - nie możemy powiedzieć, że były to projekty kieleckich artystów. "Pasja" jest nasza i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa.

Jacek Rogala, dyrektor Filharmonii Świętokrzyskiej
Nie namyślałem się długo, gdy zwrócono się do mnie z propozycją opracowania muzyki do "Pasji" na orkiestrę symfoniczną. Uznałem to za ciekawe doświadczenie. Podobała mi się perspektywa współpracy z różnymi kieleckimi instytucjami czy artystami. Prace nad fragmentami muzyki, które do nas trafiały co kilkanaście dni, nie były sielanką, ale dzięki emocjom związanym z tym spektaklem jestem pewien, że "Pasja" powstała w wyjątkowym czasie i miejscu.

Elżbieta Szlufik-Pańtak, dyrektor Kieleckiego Teatru Tańca
Dla mnie i dla męża [Grzegorza Pańtaka, tancerza występującego w "Pasji" w roli Judasza - red.] ten spektakl to spełnienie marzeń, które narodziły się w naszych umysłach dobre kilka lat temu. Wiadomo, że realizacja tak ogromnego projektu nie jest sprawą prostą. Musieliśmy zmierzyć się z rzeczywistością. Dzięki pomocy wielu osób oraz wsparciu władz miasta możemy poddać pod ocenę publiczności naszą "Pasję". Mam nadzieję, że w przyszłości znajdą się środki na to, aby spektakl ten mógł być pokazywany w całym kraju.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 kwietnia 2006, o 09:10

Obrazek
Pasja wg Judasza i Marii Magdaleny

Obrazek Joanna Derkaczew 13-04-2006

Widowisko Kieleckiego Teatru Tańca to historia Męki Pańskiej, w której głównymi bohaterami stają się najbardziej dwuznaczne postaci Nowego Testamentu: zdrajca i jawnogrzesznica.

Teatr nie odszedł daleko od obrzędu religijnego. Każdy popis ma w sobie coś z ofiarowania, każda publiczność staje się na chwilę wspólnotą. Nawet gdy jarmarczny głupek stawał na głowie przed tłumem na średniowiecznym rynku i jedną ręką sięgał po rzucane miedziaki, drugą zahaczał o sferę sacrum. Także opisy Męki Pańskiej, biczowanie, drogę na Golgotę, słowa wypowiadane na krzyżu bada się dziś w kategoriach strasznego, wzniosłego widowiska; z kostiumem, scenariuszem, rozpisanymi rolami. W końcu pierwszym aktorem w teatrze europejskim epoki chrześcijańskiej był właśnie Chrystus. Jego drewnianą, ruchomą figurkę wprowadzono w średniowieczu do dramatów liturgicznych śpiewanych przez mnichów. Według historyków gest i zadanie aktorskie pojawiły się w momencie, gdy Jezus po raz pierwszy podniósł swoje grubo ciosane ręce.

Ze średniowiecza pochodzi także jeden z najbardziej surowych i mrocznych gatunków artystycznych: pasja. Po ten wyodrębniony w IV wieku utwór (początkowo czytany, od X wieku śpiewany w tonie chorałowym) sięgali najwięksi kompozytorzy, z Bachem ("Pasja wg św. Mateusza") czy Mendelssohnem na czele. Dziś wykorzystuje się jego chóralno-oratoryjną formę do kompozycji awangardowych, dynamicznych, drapieżnych, jak "Pasja wg św. Łukasza" ("Passio et Mors Domini Nostri Jesu Christi secundum Lucam", 1965) Krzysztofa Pendereckiego. Ale póki Mel Gibson w 2004 r. nie nakręcił swego głośnego filmu, pokazując ostatnie 12 godzin z życia Jezusa, słowo "pasja" kojarzono u nas przede wszystkim z gwałtownym, namiętnym uczuciem.

Czarne charaktery Ewangelii
Twórcy kieleckiego spektaklu taneczno-muzycznego "Pasja" pogodzili te pojęcia. Pokazali, że miłość od śmierci dzieli naprawdę niewiele. O wydaniu i udręczeniu Chrystusa (Michał Ośka) opowiedzieli poprzez historie dwóch najbardziej kontrowersyjnych postaci Nowego Testamentu - Marii Magdaleny (Justyna Steczkowska - śpiew, Ewelina Kubot - taniec) i Judasza (Andrzej Piaseczny - śpiew, Grzegorz Pańtak - taniec). Losy tych czarnych charakterów Ewangelii inspirowały w równym stopniu autorów hermetycznych (Jorge Luis Borges napisał słynne trzy wersje dziejów Judasza), co kulturę masową (Don Brown i jego "Kod Leonarda da Vinci", spiskowa teoria życia Marii Magdaleny).

Spektakl kielecki nie odchodzi od kanonu biblijnego, nie usprawiedliwia zdrajcy, nie idealizuje grzesznicy. Główne role zostały podwojone, rozpisane na solistów (Steczkowska, Piaseczny), którym asystuje chór, i tancerzy przewodzących zespołowi Kieleckiego Teatru Tańca. Soliści nie włączają się do akcji, ale komentują ją z ustawionego przy fosie orkiestrowej podwyższenia. Gdy kurtyna się podnosi, widzimy plecy odchodzącego w białej szacie Chrystusa i spięte twarze porzuconych na brzegu sceny Magdaleny i Judasza. Jeszcze nie rozumieją zbliżającego się cudu. Wiedzą tylko, że nie mogą iść za tym, który ich w sobie rozkochał i opuścił.

Kolejne sceny będą więc studium o rodzącej się fascynacji, tkliwości, męskiej przyjaźni. Przede wszystkim zaś o cierpieniu. Gdy Magdalena oddaje się rozpuście, tłum tancerzy unosi ją w orgiastycznym, cielesnym szale, by zaraz potem rozstąpić się i zastygnąć w geście kamienowania. Broniący jej Chrystus tłumi dotykiem gniew rozszalałej ciżby, a ją samą podnosi jak do ofiarowania. Niby iluzjonista czy czarownik. Biały welon, który łopotał u ramion kobiety, staje się w jego rękach magiczną chustą. Tancerz oplata nim ciało partnerki, nakrywa, otula, jakby pod tym kawałkiem materii mogła oczyścić się także jej dusza.

Muzyka, która w partiach Magdaleny pełna jest delikatnych pobrzękiwań, dzwoneczków, dźwięków harfy, w scenach Judasza staje się głośna i dudniąca. Taniec Pańtaka i Ośki ma coś z męskich zapasów, ich więź oparta jest nie na błogiej uległości, lecz na rywalizacji. Biel i zwiędły róż kostiumów zastępuje czerń i wojskowa zieleń. Zaskakującym, ekspresyjnym scenom nowoczesnego tańca momentami podcina skrzydła niezbyt udany tekst i pozbawione wyrazu śpiewy solistów.

Tradycja i rewolucja
Wiele scen nie byłoby tak poruszających, gdyby nie świetna scenografia Grzegorza Skawińskiego. Po modlitwie w Ogrójcu (pokazanym przez samotną gałąź na białej tkaninie) Chrystus sięga po lekki, trójwymiarowy stelaż w kształcie krzyża. Wpasowuje się w niego niby szkiełko w powierzchnię witraża czy hostia w tabernakulum. Wywrócone stoły na kółkach, które otaczają szalejącego w rozpaczy Judasza, po postawieniu zmieniają się w drogę na miejsce kaźni. Po tej drodze Jezus odchodzi i znika za jedną z kotar, oszczędzając nam widoku męki.

Przedstawienie KTT to tradycyjna historia, tradycyjna forma, tradycyjna interpretacja. Ale często to właśnie tradycja daje podstawy, by powiedzieć coś skrajnie rewolucyjnego; kochajcie, przebaczajcie, ufajcie.

"Pasja", Zespół Kieleckiego Teatru Tańca, Chór Kameralny "Fermata", Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej, choreografia: Elżbieta Szlufik-Pańtak, Grzegorz Pańtak, muz. Paweł Łukowiec, tekst Henryk Jachimowski, scen. i kostiumy Grzegorz Skawiński, występują: Justyna Steczkowska, Andrzej Piaseczny, premiera 12 kwietnia

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 września 2006, o 20:03

Obrazek
Powakacyjne plany Kieleckiego Teatru Tańca

Obrazek Paweł Słupski, 27-09-2006

Po wakacyjnej przerwie w Kieleckim Teatrze Tańca zaczynają się przygotowania do premierowych spektakli i Międzynarodowych Warsztatów Tańca Jazzowego.

Tancerze z KTT przywitali swoją publiczność na początku września, prezentując na placu przed Kieleckim Centrum Kultury plenerową wersją spektaklu "Prophetie". W miniony weekend odbyło się szkolenie z zakresu tańca jazzowego, disco oraz kompozycji tańca. Przeznaczone ono było dla nauczycieli wychowania fizycznego, rytmiki oraz instruktorów grup tanecznych i cheerleaders.

Rozpoczęły się także zapisy na XI Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego. Najróżniejsze kursy poprowadzą krajowi i zagraniczni instruktorzy, m.in. Nadia Ira Kodiche, tancerka, pedagog i choreograf w Oie Tvnk w Paryżu. Pobierała lekcje w Conservatoire d'Angers en Classique u profesorów specjalizujących się w classique jazz contemporain. Prezentuje styl tańca nazywany etnicznym modern jazz, łączy elementy tańca arabskiego z różnymi stylami, takimi jak hip-hop i modern jazz.

Nowością tegorocznych warsztatów będzie flamenco, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Zajęcia poprowadzi Anna Mendak, która uczyła się w Hiszpanii, pobierając lekcje u cenionych artystów jak Carmen de Torres, Juan Polvillo czy Ana Maria Amahi. Na co dzień jest tancerką znanej polskiej grupy Danza del Fuego oraz Rumbero Flamenco.

W Kieleckim Teatrze Tańca wkrótce rozpoczną się także przygotowania do dwóch premierowych spektakli. Na razie dyrekcja teatru nie chce zdradzać szczegółów. Wiadomo jednak, że kielecka publiczność będzie miała okazję ponownie zobaczyć w październiku słynne widowisko "Pasja". Trwają też prace nad wznowieniem spektaklu "Uświęcona", który swoją premierę miał w 2002 roku. Po raz pierwszy kielecka widownia zobaczy natomiast widowisko "Niemen", inspirowane twórczością Czesława Niemena, a prezentowane dotąd tylko w warszawskim teatrze Rampa.

Awatar użytkownika
Tomek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1002
Rejestracja: 13 marca 2006, o 16:12
Lokalizacja: Kielce / Bytom

Re: Kielecki Teatr Tańca

Post autor: Tomek » 1 kwietnia 2014, o 07:06

PAP
31-03-2014

Kielce. XIV Festiwal Tańca od wtorku

Obrazek
zdj. Agata Głodzik/mat. teatru

Spektakle takie jak m.in. "Pasja", "Monochrome" i "Sen Jakuba" będzie można zobaczyć podczas tegorocznego Festiwalu Tańca w Kielcach. W programie znalazły się również Krajowe Mistrzostwa IDO oraz warsztaty tańca jazzowego. Początek festiwalu we wtorek.

Festiwal otworzy "Pasja" (na zdjęciu) w choreografii Elżbiety Szlufik - Pańtak i Grzegorza Pańtaka do muzyki Pawła Łukowca. Zdaniem autorów widowisko ukazuje mękę Chrystusa w nieco inny sposób niż w tradycjach liturgicznych. Miłość Jezusa pokazana jest poprzez głównych bohaterów spektaklu - Marię Magdalenę i Judasza, a poszczególne sceny to teatralne obrazy symbolizujące stacje w drodze życia i drodze krzyżowej Jezusa.

Poetyckie teksty pieśni napisał Henryk Jachimowski. Muzyka jest odtwarzana z nagrania w wykonaniu Justyny Steczkowskiej, Andrzeja Piasecznego, Chóru Fermata, studentów Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją Jacka Rogali.

Od 4 do 6 kwietnia po raz pierwszy pod szyldem Kieleckiego Teatru Tańca odbywać się będą Krajowe Mistrzostwa IDO (International Dance Organization) Jazz Dance, Modern, Balet/ Point. Jak powiedział ich organizator Bartosz Penkala, podczas trzech dni z ok. 2 tys. tancerzy - amatorów wyłonieni zostaną reprezentanci Polski na Mistrzostwa Europy i Świata. Jak zaznaczył najmłodszy zgłoszony uczestnik ma 3 lata, a najstarszy 67 lat. Gala Mistrzostw odbędzie się 5 kwietnia na dużej scenie Kieleckiego Teatru Tańca.

W ramach festiwalu po raz 26 odbędą się Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego, które poprowadzą m.in. Erick Bacon, Jo Jodinik, Joyss.

Jak zaznaczyła dyr. Kieleckiego Teatru Tańca Elżbieta Szlufik - Pańtak, pięciodniowe warsztaty są organizowane dla osób o różnym stopniu zaawansowania, także dla tych, którzy nigdy wcześniej nie tańczyli. Ponadto - jak zaznaczyła - sale, w których będą się odbywać zajęcia zostaną otwarte dla widowni. Początek warsztatów 23 kwietnia.

Dzień później na małej scenie widzowie zobaczą spektakl "Wieczór na 2 lub 4 nogi", a 25 kwietnia spektakl "Marmaris" amatorskiego Teatru Tańca AKT pochodzącego z Kielc, "Energia" Teatru Tańca Sortownia z Tarnowa Podgórnego oraz "Orfeusz" Ełckiego Teatru Tańca. Zdaniem Szlufik - Pańtak spektakle przeznaczone są głównie dla młodzieży i osób, które lubią taniec współczesny.

26 kwietnia na dużej scenie Kieleckiego Teatru Tańca wystawiony zostanie spektakl "Sen Jakuba" w choreografii Grzegorza Pańtaka do muzyki Krzysztofa Pendereckiego, "Monochrome" w choreografii Jacka Przybyłowicza do muzyki Nine Inch Nails oraz "Siddhartdha" Miejskiego Teatru Tańca z Giessen (Niemcy).

Festiwal zamyka program artystyczny Szkoły Tańca Kieleckiego Teatru Tańca oraz spektakl w wykonaniu dzieci i młodzieży z gminy Nowa Słupia (Świętokrzyskie) pod tytułem "Wieczór Pielgrzyma".

Kielecki Teatr Tańca został założony w 1995 roku przez Elżbietę Szlufik-Pańtak i Grzegorza Pańtaka. Do 1998 roku działał jako zespół prywatny. Później jako stowarzyszenie, a od 2004 roku uchwałą Rady Miasta Kielce stał się samorządową instytucją kultury finansowaną z budżetu miasta. Repertuar teatru tańca związany jest z różnymi stylami tańca jazzowego. Wśród zrealizowanych przedstawień są m.in. "Zdarzyło się w Jeruzalem" z muzyką Krzesimira Dębskiego (2008) oraz "Święto wiosny" w choreografii Angelina Preljocaja (2013).

źródło: http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/180243.html%0A

ODPOWIEDZ