Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

trojden
Posty: 3
Rejestracja: 12 stycznia 2014, o 13:32

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: trojden » 12 stycznia 2014, o 13:55

Witam,

Ktoś wyżej pisał o dawnej trasie linii nr 41, tej sprzed poprzedniej likwidacji, a więc z pierwszej połowy lat 90-tych: Piekoszowska (pierwszy przystanek na wysokości ul. Bolesława Chrobrego, zatoczka jest tam do dziś, 15, 105, i inne nie korzystają z niej)-Jagiellońska-Grunwaldzka-Żytnia-Ogrodowa-Jana Pawła II-Krakowska-Al. Legionów-Marmurowa-Szczepaniaka (wspólna pętla z 4, koło Stadionu). W tamtym schyłkowym okresie autobus kursował raz dziennie: rano z Czarnowa, po południu z powrotem (albo na odwrót:), ale chyba pierwsza wersja jest bardziej prawdopodobna).
Pamiętam też, że około roku 1992 36 kończyło bieg na rondzie przy Grunwaldzkiej, tabliczka przystanku końcowego wisiała na latarni przy zatoczce, z której dzisiaj skręca się w Jagiellońską. Później, na pewno przed rokiem 1995 36 przedłużono pod szpital, dużo później skierowano ją do ul. Artwińskiego.
Do roku 1993 (jakoś do jesieni) 8, 13 i 28 kursowały Karczówkowską, zostały wycofane z uwagi na stan nawierzchni. W tamtych latach nie istniał przystanek w stronę centrum Karczówkowska II (rejon ulic Południowej i Słonecznej). 28 wróciło na Karczówkowską w 1997 r. 8 jakoś rok później, 13 pozostała na nowej trasie.
Ktoś też tu pisał o dawnej 6: na początku lat 90 kursowała: Armii Krajowej (dawny początkowy przystanek 35)-Żytnia-Ogrodowa-(powrót: Ogrodowa-Karczówkowska, również wspólna zatoczka z 35, dziś funkcjonująca jako parking po całkowitym wycofaniu autobusów z tego odcinka ulicy)-Jana Pawła II-Krakowska-Słowik-Trzuskawica-Kowala. Dokładnie 1 września 1992 r. została połączona z 29, które stało się jednokierunkowymi 29K i 29S, wywołując przez lata szereg pomyłek u pasażerów. W tym dniu 6 zniknęła na wiele lat, wróciła jako linia na Pietraszki, potem połączona z 11 kursującą na Gruchawkę, przed tym połączeniem krótko kursowała do Os. Sieje.
Pamiętam cztery zupełnie różne trasy 11:

1. "kultowa" :) do Chemaru, z zupełnie już dziś zapomnianym początkowym przystankiem koło Muzeum Narodowego ("pod filarami") przy Rynku, wtedy Placu Partyzantów
2. dużo, dużo późniejsza z Czarnowskiej na Gruchawkę
3. ze Ślichowic z wjazdem na Podkarczówkę, a potem do placu targowego przy Jagiellońskiej, był to krótki czas, gdy jakakolwiek linia kursująca Jagiellońską nie skręcała z niej w Grunwaldzką
4. dzisiejsza do Daleszyc, po zmianie numeru 16BIS.
Pamięć o tyle mnie zawodzi, że choć nie było to tak dawno (na pewno po roku 2005), to nie pamiętam, który z wariantów 2 i 3 był pierwszy.

Dzisiejsza 3 to już też trzeci wariant, choć zawsze na Bukówkę:)

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: rzeczownik » 14 stycznia 2014, o 22:18

Już nie pamiętam dokładnie, ale czy nie było tak, że w końcowym okresie istnienia linii 11 kursującej do Chemaru przystanek początkowy znajdował się przed empikiem, zaś przez Plac Partyzantów autobus przejeżdżał bez zatrzymywania się?

trojden
Posty: 3
Rejestracja: 12 stycznia 2014, o 13:32

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: trojden » 15 stycznia 2014, o 15:18

Tak, przystanek był później pod Empikiem, pamiętam, jak kiedyś z Mamą niezorientowani w zmianach przegapiliśmy autobus. Mówię o roku 1988, może 1989. Zachowane plany różnią się ponadto drogą wyjazdu z Placu Partyzantów, z niektórych wynika, że autobus wyjeżdżał 1 Maja (dziś Piotrkowska) do IX wieków Kielc, inne, że jechał w dół Rewolucji Październikowej (!, co za nazwa, dziś oczywiście Warszawska) która od pewnego momentu stała się jednokierunkowa (tylko w górę do Partyzantów). Myślę, że w różnych okresach wyglądało to różnie.

Awatar użytkownika
kams333
Posty: 148
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, o 22:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: kams333 » 16 stycznia 2014, o 17:21

Kolejność "11" dobrze wymieniona, jeszcze ze 3 lata temu jeździła wg trzeciej trasy, wcześniej spod dworca PKS do Łazów.
A czy ktoś pamięta do kiedy użytkowana była pętla przy Orkana? I jakie autobusy tam kończyły trasę?

Awatar użytkownika
krzysiu1493
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1104
Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
Lokalizacja: Kielce Uroczysko

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: krzysiu1493 » 16 stycznia 2014, o 18:41

Na orkana ja pamiętam 15. Kończyła tam do 2000 któregoś roku.

trojden
Posty: 3
Rejestracja: 12 stycznia 2014, o 13:32

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: trojden » 16 stycznia 2014, o 20:20

Na pętli przy Orkana kończyło bieg także 39, później na krótko skierowane do Os. Świętokrzyskiego, później do przychodni Na Stoku. Wycofanie 15 i 39 z tej pętli nastąpiło na pewno co najmniej jakieś 13,14 lat temu, przy okazji jakiejś jednej większej zmiany w układzie linii autobusowych w mieście. Z pętli tej przez krótki czas korzystały też wybrane kursy 33 przedłużone z Witosa przez Warszawską. Było to dość zaskakujące połączenie, toteż stosunkowo szybko się z niej wycofano.
Dla naszego tematu nieocenione mogłyby być stare wydania kieleckich gazet, "Słowo Ludu" w formacie pdf. jest dostępne z lat 2002-2004, trochę z końca 2001 i początku 2005, ostatnie lata są dostępne jako html. No, ale kto ma czas wertować?:) Zwłaszcza, że najciekawsze informacje to chyba jednak te sprzed roku 2000.

Awatar użytkownika
kams333
Posty: 148
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, o 22:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: kams333 » 21 lutego 2014, o 22:23

W którym roku w Kielcach pojawiły się Jelcze PR110? Wyczytałem, że pierwszym był egzemplarz o numerze 297.

andriey
Posty: 79
Rejestracja: 21 listopada 2007, o 13:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: andriey » 25 lutego 2014, o 12:49

trojden pisze:Na pętli przy Orkana kończyło bieg także 39, później na krótko skierowane do Os. Świętokrzyskiego, później do przychodni Na Stoku. Wycofanie 15 i 39 z tej pętli nastąpiło na pewno co najmniej jakieś 13,14 lat temu, przy okazji jakiejś jednej większej zmiany w układzie linii autobusowych w mieście. Z pętli tej przez krótki czas korzystały też wybrane kursy 33 przedłużone z Witosa przez Warszawską. Było to dość zaskakujące połączenie, toteż stosunkowo szybko się z niej wycofano.
Dla naszego tematu nieocenione mogłyby być stare wydania kieleckich gazet, "Słowo Ludu" w formacie pdf. jest dostępne z lat 2002-2004, trochę z końca 2001 i początku 2005, ostatnie lata są dostępne jako html. No, ale kto ma czas wertować?:) Zwłaszcza, że najciekawsze informacje to chyba jednak te sprzed roku 2000.
Pętla został zlikwidowana po odzyskaniu gruntów przez prywatnego właściciela - gdzieś się mi taka wersja obiła o uszy.

Awatar użytkownika
kams333
Posty: 148
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, o 22:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: kams333 » 13 marca 2014, o 21:58

Obrazek
Taki stary bilet znalazłem dzisiaj w uchwycie w Ikarusie. Bilet jeszcze z czasów MZK :o warty wtedy zaledwie 50 gr 8)
Ciekawe skąd ktoś po latach wygrzebał stary bilet i go tam wsadził...

Loginer
Posty: 138
Rejestracja: 7 grudnia 2012, o 13:46

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: Loginer » 13 marca 2014, o 22:13

kams333 pisze:Obrazek
Taki stary bilet znalazłem dzisiaj w uchwycie w Ikarusie. Bilet jeszcze z czasów MZK :o warty wtedy zaledwie 50 gr 8)
Ciekawe skąd ktoś po latach wygrzebał stary bilet i go tam wsadził...
Jaki tam widnieje numer taborowy?

Awatar użytkownika
kams333
Posty: 148
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, o 22:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: kams333 » 13 marca 2014, o 22:34

580, ja też sprawdzałem wóz ;)

Arkadiusz92
Posty: 224
Rejestracja: 23 sierpnia 2011, o 21:24
Kontakt:

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: Arkadiusz92 » 15 marca 2014, o 17:56

Mam dwa stare bilety jeden jeszcze z przed sprzedaży ten ci dziury się w nim robiło tylko nie wiem jaki rok to jest a drugi z #513 za 1,15

Awatar użytkownika
kams333
Posty: 148
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, o 22:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: kams333 » 23 marca 2014, o 00:09

Nieużywana dziś zatoczka przy Karczówkowskiej. Ciekawe czy znak na słupie nadal jest. https://www.google.pl/maps/@50.867952,2 ... dlWMLQ!2e0

Awatar użytkownika
dovers_ck
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 523
Rejestracja: 8 stycznia 2009, o 18:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: dovers_ck » 23 marca 2014, o 20:00

kams333 pisze:Ciekawe czy znak na słupie nadal jest.
Cały czas jest.
"Lepiej jest jechać słabym samochodem na 100% niż dobrym na 20%"James Hunt

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach

Post autor: rzeczownik » 23 marca 2014, o 23:09

Arkadiusz92 pisze:Mam dwa stare bilety jeden jeszcze z przed sprzedaży ten ci dziury się w nim robiło tylko nie wiem jaki rok to jest a drugi z #513 za 1,15
Phi. Ja mam gdzieś w szpargałach bilet dobowy za 3,24 zł (słownie: złotych trzy i dwadzieścia cztery grosze).

ODPOWIEDZ