Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Witam,
Ktoś wyżej pisał o dawnej trasie linii nr 41, tej sprzed poprzedniej likwidacji, a więc z pierwszej połowy lat 90-tych: Piekoszowska (pierwszy przystanek na wysokości ul. Bolesława Chrobrego, zatoczka jest tam do dziś, 15, 105, i inne nie korzystają z niej)-Jagiellońska-Grunwaldzka-Żytnia-Ogrodowa-Jana Pawła II-Krakowska-Al. Legionów-Marmurowa-Szczepaniaka (wspólna pętla z 4, koło Stadionu). W tamtym schyłkowym okresie autobus kursował raz dziennie: rano z Czarnowa, po południu z powrotem (albo na odwrót:), ale chyba pierwsza wersja jest bardziej prawdopodobna).
Pamiętam też, że około roku 1992 36 kończyło bieg na rondzie przy Grunwaldzkiej, tabliczka przystanku końcowego wisiała na latarni przy zatoczce, z której dzisiaj skręca się w Jagiellońską. Później, na pewno przed rokiem 1995 36 przedłużono pod szpital, dużo później skierowano ją do ul. Artwińskiego.
Do roku 1993 (jakoś do jesieni) 8, 13 i 28 kursowały Karczówkowską, zostały wycofane z uwagi na stan nawierzchni. W tamtych latach nie istniał przystanek w stronę centrum Karczówkowska II (rejon ulic Południowej i Słonecznej). 28 wróciło na Karczówkowską w 1997 r. 8 jakoś rok później, 13 pozostała na nowej trasie.
Ktoś też tu pisał o dawnej 6: na początku lat 90 kursowała: Armii Krajowej (dawny początkowy przystanek 35)-Żytnia-Ogrodowa-(powrót: Ogrodowa-Karczówkowska, również wspólna zatoczka z 35, dziś funkcjonująca jako parking po całkowitym wycofaniu autobusów z tego odcinka ulicy)-Jana Pawła II-Krakowska-Słowik-Trzuskawica-Kowala. Dokładnie 1 września 1992 r. została połączona z 29, które stało się jednokierunkowymi 29K i 29S, wywołując przez lata szereg pomyłek u pasażerów. W tym dniu 6 zniknęła na wiele lat, wróciła jako linia na Pietraszki, potem połączona z 11 kursującą na Gruchawkę, przed tym połączeniem krótko kursowała do Os. Sieje.
Pamiętam cztery zupełnie różne trasy 11:
1. "kultowa" do Chemaru, z zupełnie już dziś zapomnianym początkowym przystankiem koło Muzeum Narodowego ("pod filarami") przy Rynku, wtedy Placu Partyzantów
2. dużo, dużo późniejsza z Czarnowskiej na Gruchawkę
3. ze Ślichowic z wjazdem na Podkarczówkę, a potem do placu targowego przy Jagiellońskiej, był to krótki czas, gdy jakakolwiek linia kursująca Jagiellońską nie skręcała z niej w Grunwaldzką
4. dzisiejsza do Daleszyc, po zmianie numeru 16BIS.
Pamięć o tyle mnie zawodzi, że choć nie było to tak dawno (na pewno po roku 2005), to nie pamiętam, który z wariantów 2 i 3 był pierwszy.
Dzisiejsza 3 to już też trzeci wariant, choć zawsze na Bukówkę:)
Ktoś wyżej pisał o dawnej trasie linii nr 41, tej sprzed poprzedniej likwidacji, a więc z pierwszej połowy lat 90-tych: Piekoszowska (pierwszy przystanek na wysokości ul. Bolesława Chrobrego, zatoczka jest tam do dziś, 15, 105, i inne nie korzystają z niej)-Jagiellońska-Grunwaldzka-Żytnia-Ogrodowa-Jana Pawła II-Krakowska-Al. Legionów-Marmurowa-Szczepaniaka (wspólna pętla z 4, koło Stadionu). W tamtym schyłkowym okresie autobus kursował raz dziennie: rano z Czarnowa, po południu z powrotem (albo na odwrót:), ale chyba pierwsza wersja jest bardziej prawdopodobna).
Pamiętam też, że około roku 1992 36 kończyło bieg na rondzie przy Grunwaldzkiej, tabliczka przystanku końcowego wisiała na latarni przy zatoczce, z której dzisiaj skręca się w Jagiellońską. Później, na pewno przed rokiem 1995 36 przedłużono pod szpital, dużo później skierowano ją do ul. Artwińskiego.
Do roku 1993 (jakoś do jesieni) 8, 13 i 28 kursowały Karczówkowską, zostały wycofane z uwagi na stan nawierzchni. W tamtych latach nie istniał przystanek w stronę centrum Karczówkowska II (rejon ulic Południowej i Słonecznej). 28 wróciło na Karczówkowską w 1997 r. 8 jakoś rok później, 13 pozostała na nowej trasie.
Ktoś też tu pisał o dawnej 6: na początku lat 90 kursowała: Armii Krajowej (dawny początkowy przystanek 35)-Żytnia-Ogrodowa-(powrót: Ogrodowa-Karczówkowska, również wspólna zatoczka z 35, dziś funkcjonująca jako parking po całkowitym wycofaniu autobusów z tego odcinka ulicy)-Jana Pawła II-Krakowska-Słowik-Trzuskawica-Kowala. Dokładnie 1 września 1992 r. została połączona z 29, które stało się jednokierunkowymi 29K i 29S, wywołując przez lata szereg pomyłek u pasażerów. W tym dniu 6 zniknęła na wiele lat, wróciła jako linia na Pietraszki, potem połączona z 11 kursującą na Gruchawkę, przed tym połączeniem krótko kursowała do Os. Sieje.
Pamiętam cztery zupełnie różne trasy 11:
1. "kultowa" do Chemaru, z zupełnie już dziś zapomnianym początkowym przystankiem koło Muzeum Narodowego ("pod filarami") przy Rynku, wtedy Placu Partyzantów
2. dużo, dużo późniejsza z Czarnowskiej na Gruchawkę
3. ze Ślichowic z wjazdem na Podkarczówkę, a potem do placu targowego przy Jagiellońskiej, był to krótki czas, gdy jakakolwiek linia kursująca Jagiellońską nie skręcała z niej w Grunwaldzką
4. dzisiejsza do Daleszyc, po zmianie numeru 16BIS.
Pamięć o tyle mnie zawodzi, że choć nie było to tak dawno (na pewno po roku 2005), to nie pamiętam, który z wariantów 2 i 3 był pierwszy.
Dzisiejsza 3 to już też trzeci wariant, choć zawsze na Bukówkę:)
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Już nie pamiętam dokładnie, ale czy nie było tak, że w końcowym okresie istnienia linii 11 kursującej do Chemaru przystanek początkowy znajdował się przed empikiem, zaś przez Plac Partyzantów autobus przejeżdżał bez zatrzymywania się?
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Tak, przystanek był później pod Empikiem, pamiętam, jak kiedyś z Mamą niezorientowani w zmianach przegapiliśmy autobus. Mówię o roku 1988, może 1989. Zachowane plany różnią się ponadto drogą wyjazdu z Placu Partyzantów, z niektórych wynika, że autobus wyjeżdżał 1 Maja (dziś Piotrkowska) do IX wieków Kielc, inne, że jechał w dół Rewolucji Październikowej (!, co za nazwa, dziś oczywiście Warszawska) która od pewnego momentu stała się jednokierunkowa (tylko w górę do Partyzantów). Myślę, że w różnych okresach wyglądało to różnie.
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Kolejność "11" dobrze wymieniona, jeszcze ze 3 lata temu jeździła wg trzeciej trasy, wcześniej spod dworca PKS do Łazów.
A czy ktoś pamięta do kiedy użytkowana była pętla przy Orkana? I jakie autobusy tam kończyły trasę?
A czy ktoś pamięta do kiedy użytkowana była pętla przy Orkana? I jakie autobusy tam kończyły trasę?
- krzysiu1493
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1104
- Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
- Lokalizacja: Kielce Uroczysko
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Na orkana ja pamiętam 15. Kończyła tam do 2000 któregoś roku.
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Na pętli przy Orkana kończyło bieg także 39, później na krótko skierowane do Os. Świętokrzyskiego, później do przychodni Na Stoku. Wycofanie 15 i 39 z tej pętli nastąpiło na pewno co najmniej jakieś 13,14 lat temu, przy okazji jakiejś jednej większej zmiany w układzie linii autobusowych w mieście. Z pętli tej przez krótki czas korzystały też wybrane kursy 33 przedłużone z Witosa przez Warszawską. Było to dość zaskakujące połączenie, toteż stosunkowo szybko się z niej wycofano.
Dla naszego tematu nieocenione mogłyby być stare wydania kieleckich gazet, "Słowo Ludu" w formacie pdf. jest dostępne z lat 2002-2004, trochę z końca 2001 i początku 2005, ostatnie lata są dostępne jako html. No, ale kto ma czas wertować?:) Zwłaszcza, że najciekawsze informacje to chyba jednak te sprzed roku 2000.
Dla naszego tematu nieocenione mogłyby być stare wydania kieleckich gazet, "Słowo Ludu" w formacie pdf. jest dostępne z lat 2002-2004, trochę z końca 2001 i początku 2005, ostatnie lata są dostępne jako html. No, ale kto ma czas wertować?:) Zwłaszcza, że najciekawsze informacje to chyba jednak te sprzed roku 2000.
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
W którym roku w Kielcach pojawiły się Jelcze PR110? Wyczytałem, że pierwszym był egzemplarz o numerze 297.
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Pętla został zlikwidowana po odzyskaniu gruntów przez prywatnego właściciela - gdzieś się mi taka wersja obiła o uszy.trojden pisze:Na pętli przy Orkana kończyło bieg także 39, później na krótko skierowane do Os. Świętokrzyskiego, później do przychodni Na Stoku. Wycofanie 15 i 39 z tej pętli nastąpiło na pewno co najmniej jakieś 13,14 lat temu, przy okazji jakiejś jednej większej zmiany w układzie linii autobusowych w mieście. Z pętli tej przez krótki czas korzystały też wybrane kursy 33 przedłużone z Witosa przez Warszawską. Było to dość zaskakujące połączenie, toteż stosunkowo szybko się z niej wycofano.
Dla naszego tematu nieocenione mogłyby być stare wydania kieleckich gazet, "Słowo Ludu" w formacie pdf. jest dostępne z lat 2002-2004, trochę z końca 2001 i początku 2005, ostatnie lata są dostępne jako html. No, ale kto ma czas wertować?:) Zwłaszcza, że najciekawsze informacje to chyba jednak te sprzed roku 2000.
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Taki stary bilet znalazłem dzisiaj w uchwycie w Ikarusie. Bilet jeszcze z czasów MZK warty wtedy zaledwie 50 gr
Ciekawe skąd ktoś po latach wygrzebał stary bilet i go tam wsadził...
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Jaki tam widnieje numer taborowy?kams333 pisze:
Taki stary bilet znalazłem dzisiaj w uchwycie w Ikarusie. Bilet jeszcze z czasów MZK warty wtedy zaledwie 50 gr
Ciekawe skąd ktoś po latach wygrzebał stary bilet i go tam wsadził...
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 23 sierpnia 2011, o 21:24
- Kontakt:
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Mam dwa stare bilety jeden jeszcze z przed sprzedaży ten ci dziury się w nim robiło tylko nie wiem jaki rok to jest a drugi z #513 za 1,15
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Nieużywana dziś zatoczka przy Karczówkowskiej. Ciekawe czy znak na słupie nadal jest. https://www.google.pl/maps/@50.867952,2 ... dlWMLQ!2e0
- dovers_ck
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 523
- Rejestracja: 8 stycznia 2009, o 18:55
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Cały czas jest.kams333 pisze:Ciekawe czy znak na słupie nadal jest.
"Lepiej jest jechać słabym samochodem na 100% niż dobrym na 20%"James Hunt
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Re: Historia komunikacji miejskiej w Kielcach
Phi. Ja mam gdzieś w szpargałach bilet dobowy za 3,24 zł (słownie: złotych trzy i dwadzieścia cztery grosze).Arkadiusz92 pisze:Mam dwa stare bilety jeden jeszcze z przed sprzedaży ten ci dziury się w nim robiło tylko nie wiem jaki rok to jest a drugi z #513 za 1,15