Szybkie Tramwaje

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Szybkie Tramwaje

Post autor: voodoo » 25 października 2006, o 12:12

A może takie coś by było dobre dla Kielc:
Szybki tramwaj powstaje w Krakowie:
Realizacja pięknej wizji szybkiego tramwaju rozpoczęła się od budowy odcinka Kurdwanów - Wielicka. Pierwsza część inwestycji została zrealizowana przez Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego "Ergopol" kosztem 52 milionów złotych. Ten etap budowy objął budowę nowej pętli tramwajowej na Kurdwanowie, trzykilometrowego odcinka łączącego Kurdwanów z torowiskiem na ulicy Wielickiej oraz przebudowę skrzyżowania Nowosądecka - Wielicka.
II etap budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju polega na wybudowaniu podziemnego tunelu tramwajowego łączącego rondo Mogilskie z Dworcem Głównym, przedłużeniu linii tramwajowej do Krowodrzy i wybudowanie tam pętli tramwajowej oraz modernizację ulicy Powstania Warszawskiego łącznie z rondem Grzegórzeckim. Koszt inwestycji szacowany jest na 33 miliony euro.
Całkowita trasa KST to blisko 12 kilometrów, z czego 1,4 km przebiegnie w podziemnym tunelu, 5,9 km to nowe torowiska a drugie tyle to zmodernizowana istniejąca infrastruktura. Oddanie do użytku I i II odcinka KST ma nastąpić mniej węcej w tym samym czasie, co uruchomienie zintegrowanego systemu zarządzania sygnalizacją świetlną w mieście. Ponieważ wszystkie skrzyżowania z wyjątkiem węzła "Rondo Mogilskie" będą jednopoziomowe, jedyną szansą na prawdziwie szybkie poruszanie się tramwajów po linii KST może zapewnić wyłącznie odpowiednie sterowanie sygnalizacją świetlną.
Integralną częścią budowy I i II odcinka KST jest zakup nowych niskopodłogowych tramwajów. W 1999 roku MPK zakupiło 26 pojazdów marki Bombardier natomiast do 2007 tabor MPK powiększy się o kolejne 24 niskopodłogowe tramwaje tak, by nowe pojazdy mogły już obsługiwać drugi odcinek szybkiego tramwaju.
W dalszej przyszłości ma zostać zrealizowany ostatni etap KST, czyli wybudowanie torowiska tramwajowego łączącego rondo Grzegórzeckie z torowiskiem przy ulicy Wielickiej poprzez most Kotlarski. Na razie realizacja tej części jest bardzo odległa, więc nawet nie znamy szczegółowego przebiegu trasy szybkiego tramwaju na tym odcinku.
Wizualizacje:
http://www.krakowskieinwestycje.pl/foto ... y/kst2.jpg
http://www.krakowskieinwestycje.pl/foto ... y/kst1.jpg

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 25 października 2006, o 16:15

Jeżeli tramwaj w Kielcach, to tylko szybki. Inny nie jest potrzebny, bo nie dość że stoi na światłach, to jest dodatkowym utrudnieniem dla kierowców
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 25 października 2006, o 16:31

Proponuję już zejść na ziemię :).
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 25 października 2006, o 19:40

patrzac po Wawie zwyczajny tramwaj jest i tak szybszym srodkiem transportu niz niektore autobusy...
cochi

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 26 października 2006, o 12:53

Mnie szczególnie zaciekawił ten tunel dla tego tramwaju przypomina to trochę metro :)

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 11 września 2009, o 13:57

Obiło mi się o uszy, że w latach 70tych kiedy w planach były tramwaje miała być linia też przez Tarnowską do Dymin/Morawicy. Prawda to je?
Ciekawe i potrzebne rozwiązanie już na dziś jak nie na wczoraj. Biorąc pod uwagę chociażby przyrost mieszkańców tej ościennej gminy w najbliższym czasie to wydaje się być najlepszym rozwiązaniem z zakresu komunikacji zbiorowej. Szynobus do Airport nie będzie spełniał takiego zadania, gdyż torowisko oddalone jest od większych skupisk mieszkańców.

ODPOWIEDZ