Strona 3 z 89

: 14 stycznia 2008, o 13:43
autor: Patol
Limp pisze:Jechałe dzisaj autubusem linia 15 w kierunku ślichowic i kierowca zatrzymał się na przysanku na ul. Paderewskiego między przystankami Paderewskiego Skwer, a przystankiem na Żytniej. Ten, na którym se zatrzymał to jest przysanek dla 35 przed rondem. To był tylko błąd kierowcy czy coś się zmieniło?

To tylko błąd kierowcy.

: 13 lutego 2008, o 21:28
autor: Petras
KIELCE
11 lutego 2008 - 9:23

Parkingi, zatoki i dworce

Wielkie zmiany w komunikacji autobusowej w Kielcach mają zachęcić kierowców do zostawiania aut na obrzeżach miasta.

Obrazek
Na ulicy Okrzei w Kielcach bardzo często dochodzi do takich niebezpiecznych manewrów, ponieważ nie ma tu zatok autobusowych. (Ł. Zarzycki)

Dwa małe dworce autobusowe w osiedlach Świętokrzyskim i Ślichowicach, pętle autobusowe z parkingami przy drogach wylotowych z Kielc i kilkanaście nowych zatok autobusowych powstanie w ramach programu rozwoju komunikacji miejski w Kielcach.

Za rok czy dwa to wszystko być może nie będzie jeszcze potrzebne, ale za 5 czy 10 lat ta infrastruktura będzie konieczna do funkcjonowania Kielc i całego obszaru metropolitalnego - informuje Zbigniew Michnicki z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. - Dążymy do ograniczenia ruchu samochodowego ze Śródmieścia. Mamy zamkniętą Paderewskiego, a wkrótce nie przejedzie się przez Rynek i okoliczne ulice. Na obrzeżach ścisłego centrum wprawdzie powstaną parkingi, ale zostawienie tam samochodu będzie kosztowało, a i miejsc może brakować. Wielu mieszkańców gmin i sąsiednich powiatów pracujących w Kielcach, będzie chciało uniknąć poszukiwań miejsca i opłat, i zrezygnuje z wjazdu do centrum. Uzna, że lepiej zostawić samochód na bezpłatnym parkingu na obrzeżach miasta i do pracy dojechać miejskich publicznym środkiem transportu. Infrastrukturą, która panujemy wybudować zapewni te możliwości.

Ulica Ściegiennego - pętla autobusowa, droga dojazdowa o długości 400 metrów, zatoka, parkingi.
Ulica Jana Nowaka-Jeziorańskiego (obecna pętla linii 35) - rozbudowa pętli, mały dworzec.
Ulica Massalskiego - pętla autobusowa i dworzec.
Ulica Piekoszowska (między rzeką Sufraganiec a granicą miasta) - pętla autobusowa, zatoka, parkingi.
Ulica Cmentarna (przy cmentarzu Komunalnym) - pętla autobusowa, zatoka i parkingi.
Ulica Łopuszniańska (skrzyżowanie z ulicą Ślazy) - pętla autobusowa, zatoka i parkingi.
Ulica Zagórska (skrzyżowanie z Prostą) - pętla autobusowa i zatoki.
Ulica Gustawa Morcinka (skrzyżowanie z Domaszowską) - pętla autobusowa, rozbudowa drogi o długości 150 metrów, zatoka.
Ulica Krakowska (przy Akademii Świętokrzyskiej) - zatoka autobusowa.
Ulica Domaszowska (skrzyżowanie z Poleską i Zbożową) - zatoki autobusowe.
Ulica Zagórska (skrzyżowanie ze Szczecińską) - zatoka autobusowa.


PRZESIADKA NA WYLOTÓWKACH

Na wszystkich drogach wylotowych z Kielc powstaną pętle autobusowe dla kilku linii, a przy nich oświetlone parkingi na kilkanaście aut. Kierowcy zostawią tam auta i wybiorą pasujący im autobus do centrum, czy innej dzielnicy.

Przy dwóch pętlach powstaną małe dworce autobusowe z zapleczem socjalnym dla kierowców. - Wybraliśmy na te obiekty ulicę Massalskiego na Ślichowicach i Jana Nowaka-Jeziorańskiego na osiedlu Świętokrzyskim (obecna pętla linii numer 35) - dodaje Zbigniew Michnicki. - Tam znajdują się końcowe przystanki linii nocnych i uznaliśmy, że to najlepsza lokalizacja na dworce. Obok przystanków powstanie budynek z poczekalnią, toaletami dla pasażerów i zapleczem socjalnym dla kierowców. Będą mogli tam zjeść śniadanie, zrobić herbatę, czy przebrać się.

PRZESTANĄ TAMOWAĆ RUCH

Projekt przewiduje również budowę kilkunastu zatok autobusowych na kieleckich ulicach. Powstaną one w miejscach, w których są teraz przystanki autobusowe, jak i w takich, gdzie ich nie ma, na przykład na Gustawa Morcinka.

- Budowa zatok usprawni ruch na wielu ulicach i poprawi bezpieczeństwo. Teraz autobusy zatrzymują się na jezdniach, tamując całkowicie ruch w jedną stronę albo blokując jeden pas. Tak jest na przykład na ulicach Okrzei, Domaszowskiej, Zagórskiej, Krakowskiej. Na tych drogach to się zmieni - tłumaczy Zbigniew Michnicki.

W tym roku powstanie dokumentacja inwestycji, a pętle zatoki i dworce mają być gotowe do 2010 roku. Na powstanie tej infrastruktury miasto stara się o pieniądze z unijnego funduszu.

Agata Kowalczyk[/img]

: 10 marca 2008, o 21:22
autor: Michał

: 11 marca 2008, o 18:10
autor: pk5
piękne.. u nas nie dałoby rady
1) nie ma miejsca czyli gdzie.. no jest u nas coś tak ąłnego żeby jeszce tablice były.. można np. na zytniej ale tam juz teraz jest nawe ąłdnei

2) sądze że wandale by to poniszczyli


a co sądzicie o tym przystanku na piekoszowskiej koło lidla ( skręt z grunwaldzkiej w piekoszowska potem spowrotem na grunwaldzka0 nie rpościej było by jeżdizć prosto? ludzie by sobei doszli :D

: 11 marca 2008, o 18:16
autor: Daniel
pk5 pisze:piękne.. u nas nie dałoby rady
Myślę że w przeciągu 2 lat podobny system wystartuje i u nas.
pk5 pisze:a co sądzicie o tym przystanku na piekoszowskiej koło lidla ( skręt z grunwaldzkiej w piekoszowska potem spowrotem na grunwaldzka0 nie rpościej było by jeżdizć prosto? ludzie by sobei doszli :D
Komunikacja jest dla ludzi i powinna być możliwie ich najbliżej, dlatego ja jestem przeciw.

: 11 marca 2008, o 19:51
autor: Mat
taki system dobrze by sie sprawowal na dworcu PKS skad powinni odjezdzac wszyscy przewoznicy (PKS, MPK,BUSy) kazdy by mila czytelna informacje

a co do BUSow to powinno byc to ucywilizowane (dlaczego pozwolono zeby budowac maly dworzec na Mileczarskiego a potem obok Dworca PKS) jak na razie to caly czas jest dziki zachod jezeli chodzi o BUSy

: 11 marca 2008, o 20:21
autor: Gandalf
U nas to albo trzeba by tam zatrudnić ochronę 24h/dobę lub zainstalować monitoring. W przeciwnym razie "kielecki underground" nawet nie tyle, że ukradnie ale z głupoty własnej kamieniami zniszczy.

: 24 marca 2008, o 17:32
autor: Kiecu
gutek pisze:
autor pisze:Perony odjazdowe, czy tzw. mini dworce powstana w Kielcach ok. 2009 roku. Lokalizacja - na pewno Ślichowice, raczej Swietokrzyskie.
może Żytnia?
ogromna liczba linii :?
:P Zgadzam sie z Tobą gutek. Świetne miejsce...... :lol:

: 25 marca 2008, o 09:26
autor: ice
Tylko w ktorym miejscu :?:
Gdyby nie bylo budek to moze by sie znalazlo miejsce :?
A moze na rondzie jak we Wrocku :)
http://www.wroclaw.pl/m69631/p69704.aspx

: 25 marca 2008, o 09:39
autor: Daniel
Na Żytniej jest wystarczająco dużo miejsca aby oddalić dotychczasowe jezdnie od siebie, a pomiędzy nimi ulokować buspasy warz z niezbędną infrastrukturą przystankową.

: 5 kwietnia 2008, o 10:56
autor: AR
Nowy przystanek dla linii 36, 50 i 51 obok ŚCO. Rozkłady jeszcze nie zostały naklejone.
Obrazek
Obrazek

: 5 kwietnia 2008, o 11:07
autor: ice
Fajny ten przystanek :?
Wszystko po najnizszej lini oporu :evil:

: 5 kwietnia 2008, o 11:09
autor: AR
Na tym to raczej chyba się będzie tylko wysiadać. Może dalej będzie z wiatą dla wsiadających.

Edit.
Niestety następny przystanek, bliżej wejscia głównego do ŚCO, wygląda tak samo
Obrazek

: 20 maja 2008, o 15:51
autor: Kiecu
W Warszawie widziałem fajny patent : na przystankach stoją elektroniczne tablice, które pokazują za ile minut będzie najbliższy tramwaj (w naszym przypadku autobus) . Fajnie by było jakby w Kielcach też się takie pojawiły. Co o ty myślicie :?: Podsyłam zdjęcia
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... ca1mh0.jpg
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... ca3wm1.jpg

: 20 maja 2008, o 16:00
autor: Mat
tylko ze do tego trzeba najpierw zamontowac GPSy w autobusach, w umowie ZTMu z MPK tez chyba takie rozwiazanie przewidziano tylko nie wiem od kiedy ma zaczac dzialac