Przystanki

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Nowak, Autor, CKfan, AR

Patol
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1064
Rejestracja: 10 września 2007, o 12:36
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Patol » 14 stycznia 2008, o 13:43

Limp pisze:Jechałe dzisaj autubusem linia 15 w kierunku ślichowic i kierowca zatrzymał się na przysanku na ul. Paderewskiego między przystankami Paderewskiego Skwer, a przystankiem na Żytniej. Ten, na którym se zatrzymał to jest przysanek dla 35 przed rondem. To był tylko błąd kierowcy czy coś się zmieniło?

To tylko błąd kierowcy.

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 13 lutego 2008, o 21:28

KIELCE
11 lutego 2008 - 9:23

Parkingi, zatoki i dworce

Wielkie zmiany w komunikacji autobusowej w Kielcach mają zachęcić kierowców do zostawiania aut na obrzeżach miasta.

Obrazek
Na ulicy Okrzei w Kielcach bardzo często dochodzi do takich niebezpiecznych manewrów, ponieważ nie ma tu zatok autobusowych. (Ł. Zarzycki)

Dwa małe dworce autobusowe w osiedlach Świętokrzyskim i Ślichowicach, pętle autobusowe z parkingami przy drogach wylotowych z Kielc i kilkanaście nowych zatok autobusowych powstanie w ramach programu rozwoju komunikacji miejski w Kielcach.

Za rok czy dwa to wszystko być może nie będzie jeszcze potrzebne, ale za 5 czy 10 lat ta infrastruktura będzie konieczna do funkcjonowania Kielc i całego obszaru metropolitalnego - informuje Zbigniew Michnicki z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. - Dążymy do ograniczenia ruchu samochodowego ze Śródmieścia. Mamy zamkniętą Paderewskiego, a wkrótce nie przejedzie się przez Rynek i okoliczne ulice. Na obrzeżach ścisłego centrum wprawdzie powstaną parkingi, ale zostawienie tam samochodu będzie kosztowało, a i miejsc może brakować. Wielu mieszkańców gmin i sąsiednich powiatów pracujących w Kielcach, będzie chciało uniknąć poszukiwań miejsca i opłat, i zrezygnuje z wjazdu do centrum. Uzna, że lepiej zostawić samochód na bezpłatnym parkingu na obrzeżach miasta i do pracy dojechać miejskich publicznym środkiem transportu. Infrastrukturą, która panujemy wybudować zapewni te możliwości.

Ulica Ściegiennego - pętla autobusowa, droga dojazdowa o długości 400 metrów, zatoka, parkingi.
Ulica Jana Nowaka-Jeziorańskiego (obecna pętla linii 35) - rozbudowa pętli, mały dworzec.
Ulica Massalskiego - pętla autobusowa i dworzec.
Ulica Piekoszowska (między rzeką Sufraganiec a granicą miasta) - pętla autobusowa, zatoka, parkingi.
Ulica Cmentarna (przy cmentarzu Komunalnym) - pętla autobusowa, zatoka i parkingi.
Ulica Łopuszniańska (skrzyżowanie z ulicą Ślazy) - pętla autobusowa, zatoka i parkingi.
Ulica Zagórska (skrzyżowanie z Prostą) - pętla autobusowa i zatoki.
Ulica Gustawa Morcinka (skrzyżowanie z Domaszowską) - pętla autobusowa, rozbudowa drogi o długości 150 metrów, zatoka.
Ulica Krakowska (przy Akademii Świętokrzyskiej) - zatoka autobusowa.
Ulica Domaszowska (skrzyżowanie z Poleską i Zbożową) - zatoki autobusowe.
Ulica Zagórska (skrzyżowanie ze Szczecińską) - zatoka autobusowa.


PRZESIADKA NA WYLOTÓWKACH

Na wszystkich drogach wylotowych z Kielc powstaną pętle autobusowe dla kilku linii, a przy nich oświetlone parkingi na kilkanaście aut. Kierowcy zostawią tam auta i wybiorą pasujący im autobus do centrum, czy innej dzielnicy.

Przy dwóch pętlach powstaną małe dworce autobusowe z zapleczem socjalnym dla kierowców. - Wybraliśmy na te obiekty ulicę Massalskiego na Ślichowicach i Jana Nowaka-Jeziorańskiego na osiedlu Świętokrzyskim (obecna pętla linii numer 35) - dodaje Zbigniew Michnicki. - Tam znajdują się końcowe przystanki linii nocnych i uznaliśmy, że to najlepsza lokalizacja na dworce. Obok przystanków powstanie budynek z poczekalnią, toaletami dla pasażerów i zapleczem socjalnym dla kierowców. Będą mogli tam zjeść śniadanie, zrobić herbatę, czy przebrać się.

PRZESTANĄ TAMOWAĆ RUCH

Projekt przewiduje również budowę kilkunastu zatok autobusowych na kieleckich ulicach. Powstaną one w miejscach, w których są teraz przystanki autobusowe, jak i w takich, gdzie ich nie ma, na przykład na Gustawa Morcinka.

- Budowa zatok usprawni ruch na wielu ulicach i poprawi bezpieczeństwo. Teraz autobusy zatrzymują się na jezdniach, tamując całkowicie ruch w jedną stronę albo blokując jeden pas. Tak jest na przykład na ulicach Okrzei, Domaszowskiej, Zagórskiej, Krakowskiej. Na tych drogach to się zmieni - tłumaczy Zbigniew Michnicki.

W tym roku powstanie dokumentacja inwestycji, a pętle zatoki i dworce mają być gotowe do 2010 roku. Na powstanie tej infrastruktury miasto stara się o pieniądze z unijnego funduszu.

Agata Kowalczyk[/img]
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 10 marca 2008, o 21:22


pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 11 marca 2008, o 18:10

piękne.. u nas nie dałoby rady
1) nie ma miejsca czyli gdzie.. no jest u nas coś tak ąłnego żeby jeszce tablice były.. można np. na zytniej ale tam juz teraz jest nawe ąłdnei

2) sądze że wandale by to poniszczyli


a co sądzicie o tym przystanku na piekoszowskiej koło lidla ( skręt z grunwaldzkiej w piekoszowska potem spowrotem na grunwaldzka0 nie rpościej było by jeżdizć prosto? ludzie by sobei doszli :D

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 11 marca 2008, o 18:16

pk5 pisze:piękne.. u nas nie dałoby rady
Myślę że w przeciągu 2 lat podobny system wystartuje i u nas.
pk5 pisze:a co sądzicie o tym przystanku na piekoszowskiej koło lidla ( skręt z grunwaldzkiej w piekoszowska potem spowrotem na grunwaldzka0 nie rpościej było by jeżdizć prosto? ludzie by sobei doszli :D
Komunikacja jest dla ludzi i powinna być możliwie ich najbliżej, dlatego ja jestem przeciw.

Mat
Posty: 426
Rejestracja: 19 grudnia 2007, o 23:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Mat » 11 marca 2008, o 19:51

taki system dobrze by sie sprawowal na dworcu PKS skad powinni odjezdzac wszyscy przewoznicy (PKS, MPK,BUSy) kazdy by mila czytelna informacje

a co do BUSow to powinno byc to ucywilizowane (dlaczego pozwolono zeby budowac maly dworzec na Mileczarskiego a potem obok Dworca PKS) jak na razie to caly czas jest dziki zachod jezeli chodzi o BUSy

Awatar użytkownika
Gandalf
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 703
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gandalf » 11 marca 2008, o 20:21

U nas to albo trzeba by tam zatrudnić ochronę 24h/dobę lub zainstalować monitoring. W przeciwnym razie "kielecki underground" nawet nie tyle, że ukradnie ale z głupoty własnej kamieniami zniszczy.

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 24 marca 2008, o 17:32

gutek pisze:
autor pisze:Perony odjazdowe, czy tzw. mini dworce powstana w Kielcach ok. 2009 roku. Lokalizacja - na pewno Ślichowice, raczej Swietokrzyskie.
może Żytnia?
ogromna liczba linii :?
:P Zgadzam sie z Tobą gutek. Świetne miejsce...... :lol:

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5637
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 25 marca 2008, o 09:26

Tylko w ktorym miejscu :?:
Gdyby nie bylo budek to moze by sie znalazlo miejsce :?
A moze na rondzie jak we Wrocku :)
http://www.wroclaw.pl/m69631/p69704.aspx
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 25 marca 2008, o 09:39

Na Żytniej jest wystarczająco dużo miejsca aby oddalić dotychczasowe jezdnie od siebie, a pomiędzy nimi ulokować buspasy warz z niezbędną infrastrukturą przystankową.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 5 kwietnia 2008, o 10:56

Nowy przystanek dla linii 36, 50 i 51 obok ŚCO. Rozkłady jeszcze nie zostały naklejone.
Obrazek
Obrazek
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5637
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 5 kwietnia 2008, o 11:07

Fajny ten przystanek :?
Wszystko po najnizszej lini oporu :evil:
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 5 kwietnia 2008, o 11:09

Na tym to raczej chyba się będzie tylko wysiadać. Może dalej będzie z wiatą dla wsiadających.

Edit.
Niestety następny przystanek, bliżej wejscia głównego do ŚCO, wygląda tak samo
Obrazek
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 20 maja 2008, o 15:51

W Warszawie widziałem fajny patent : na przystankach stoją elektroniczne tablice, które pokazują za ile minut będzie najbliższy tramwaj (w naszym przypadku autobus) . Fajnie by było jakby w Kielcach też się takie pojawiły. Co o ty myślicie :?: Podsyłam zdjęcia
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... ca1mh0.jpg
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... ca3wm1.jpg

Mat
Posty: 426
Rejestracja: 19 grudnia 2007, o 23:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Mat » 20 maja 2008, o 16:00

tylko ze do tego trzeba najpierw zamontowac GPSy w autobusach, w umowie ZTMu z MPK tez chyba takie rozwiazanie przewidziano tylko nie wiem od kiedy ma zaczac dzialac

ODPOWIEDZ