Strona 72 z 89

: 8 stycznia 2013, o 21:44
autor: MAŁY
Co zrobić z mozaikowym przystankiem przy ulicy Krakowskiej w Kielcach? Czekamy na Państwa propozycje

Przy ulicy Krakowskiej stoi stary zaniedbany przystanek komunikacji miejskiej, ale jak się lepiej przyjrzeć można dostrzec w nim pewien urok. Miejski Zarząd Dróg zastanawia się, co zrobić z budowlą pochodząca z epoki socjalizmu? Czy zostawić go jako jej symbol, czy wyburzyć?
Przystanek stoi opuszczony i zaniedbany. Nie służy już pasażerom, ponieważ w czasie remontu ulicy powstała kilkadziesiąt metrów obok zatoka i wiata autobusowa.

- Stara wiata jest brudna, pomazana, pełno w niej śmieci. Ma zniszczony dach. Jak wygląda taki obiekt przy wyremontowanej ulicy, coś z nim trzeba zrobić – zaalarmował nas czytelnik.

- Przystanek pochodzi z lat 70, może 80 tych. Jest wykonany z żelbetonu i obłożony charakterystyczną mozaiką, która pojawiała się na budynkach i przystankach. Na przykład można ją znaleźć na Kieleckiej Chłodni czy szkołach. Takie wiaty stawiano przy dużych zakładach pracy i umieszczano na nich ich nazwy. Na tej jest wyryty jest napis "Chemadin” i skrót "CK”. Można powiedzieć, że ta wiata przystankowa jest symbolem budownictwa z tamtych czasów. Zastanawiamy się, co z nią zrobić. Przenieść nie da się.

Żelbeton rozsypie się po ruszeniu. Można ją wyburzyć, albo zostawić jako pamiątka z tamtych czasów. Wówczas ją wymyjemy, pomalujemy miejsca bez mozaiki, naprawimy, to co konieczne, ale wiata jest w całkiem dobrym stanie. Chętnie posłuchamy głosu czytelników i weźmiemy go pod uwagę – informuje rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, Jarosław Skrzydło.

Jeśli wiata zostanie, to być może znajdzie się pomysł na jej nowe wykorzystanie. Może nasi Czytelnicy podpowiedzą. Czekamy na opinie na www.echodnia.eu/forum lub adresem mailowy kowalczyk@echodnia.eu
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130109015

: 8 stycznia 2013, o 21:53
autor: RZ
Chemadin? :D

: 8 stycznia 2013, o 22:44
autor: piter84
Przecież Chemadin miał siedzibę przy ul. Malików.

: 13 stycznia 2013, o 13:15
autor: tomasz2719
Nie wiem gdzie wstawić post o elektronicznych tablicach na przystankach, dlatego daję tutaj. Nie wiem ilu tablic to dotyczy ale zauważyłem to szczególnie na tej stojącej przy UW. Bardzo wcześnie wyświetla ona czas na przyjazd autobusu '1min' czy nawet '<1min', gdzie autobusu nawet nie widać na horyzoncie, a czeka się czasem ze 2 jak nie 3 minuty. Te autobusy pewnie nawet jeszcze nie były przy wcześniejszych przystankach w danym momencie, nie mówiąc już o tym przy UW. Wczoraj dotyczyło to nawet trzech linii. A nie było żadnych korków. To nie pierwszy raz jak widzę taką sytuację na tym przystanku. Ta tablica coś źle działa.

: 13 stycznia 2013, o 13:42
autor: MeehoweCK
Czy jest jakaś szansa na to, aby nowe automaty (jeśli w ogóle takowe są planowane?) obsługiwały płatność kartą i pay-pass?

: 13 stycznia 2013, o 15:56
autor: Autor
Te też mogą, wystarczy dodać terminal, ale mentalność ZTM się boi... :shock: :shock: :shock: moze warto namowic. Z rozmow z producentem wynika, ze taka opcje mozna wprowadzic tez w pojazdach. Przy tym, jaka ZTM zrobil zyle zlota firmie RG, to pewnie mozna byloby zlecic kolejny kontrakcik ;)

: 13 stycznia 2013, o 20:14
autor: Thermalcake
MeehoweCK pisze:Czy jest jakaś szansa na to, aby nowe automaty (jeśli w ogóle takowe są planowane?) obsługiwały płatność kartą i pay-pass?
Wyślij taką propozycję na ztm@ztm.kielce.pl.

: 14 stycznia 2013, o 02:26
autor: MeehoweCK
zrobione

: 14 stycznia 2013, o 14:07
autor: emilus08
Jeśli chodzi o "<1 min" to może problem się bierze ze świateł na skrzyżowaniu Warszawska/IX wieków. Autobus może nie być wcale tak daleko, ale wszyscy wiemy jak są w Kielcach zaprogramowane wszelkie sygnalizacje.

Natomiast jeśli chodzi o płatność kartą, to automaty stacjonarne R&G na pewno można rozbudować co najmniej o moduł do płatności tradycyjnych. W Krakowie bardzo dobrze to funkcjonuje, choć kupę czasu im zajęły negocjacje z firmą obsługującą płatności. Mieli jakiś problem z zabezpieczeniami w terminalu i transmisji płatności, ale nie wiem o co dokładnie chodziło. W każdym razie się udało.

: 14 stycznia 2013, o 14:20
autor: CKfan
Pewnie ztm wcale nie odpowie albo odpowie, że po wprowadzeniu kart miejskich nie będzie potrzebny terminal w autobusie. Mimo wszystko przydałby się, żeby nie mieć problemów z drobnymi. A w stacjonarnych to już na pewno, żeby doładować kartę miejską. Do tego zauważyłem, że stacjonarne przyjmują tylko banknoty 10 zł. To bez sensu. Powinny przyjmować wszystkie nominały.

Co do tablic... przydałoby się, żeby ten system się uczył. Czyli że jeśli o danej porze danego dnia, autobusy jadą x minut, to już przy następnym autobusie, powinien podawać poprawny czas. Do tego powinno się zastosować inteligentny system sterowania sygnalizacją. Czyli zielone dla autobusów. Nie trzeba nawet pilotów dla kierowców, GPS uruchamiałby zielone światło. Skróciłoby to znacznie czas przejazdu.

: 14 stycznia 2013, o 15:27
autor: pk5
B@rteK pisze:Pewnie ztm wcale nie odpowie albo odpowie, że po wprowadzeniu kart miejskich nie będzie potrzebny terminal w autobusie. Mimo wszystko przydałby się, żeby nie mieć problemów z drobnymi.
Zwłaszcza, że Polska jest liderem płatności zbliżeniowych - najszybciej się one przyjęły. We Wrocławiu jest z kolei ten problem, że ... drobnymi biletu nie kupisz ;)
B@rteK pisze: A w stacjonarnych to już na pewno, żeby doładować kartę miejską.
Niestety nie ma o tym mowy w obecnym przetargu.
B@rteK pisze:Do tego zauważyłem, że stacjonarne przyjmują tylko banknoty 10 zł. To bez sensu. Powinny przyjmować wszystkie nominały.
Ale wtedy miałyby problem z wydawaniem. Dlatego jak wybierzesz bilet to Ci się pojawiają opcje gdy płatność jest do 10 zł możesz płacić banknotem 10 i monetami, jak do 20, banknotami 20,10 i monetami, itd. Wszędzie tak to działa AFAIK.
B@rteK pisze:Co do tablic... przydałoby się, żeby ten system się uczył. Czyli że jeśli o danej porze danego dnia, autobusy jadą x minut, to już przy następnym autobusie, powinien podawać poprawny czas.
No, to znaczy, teoretycznie zbieramy jakieś dane, żeby niby szybciej szacować, ale czy używamy to nie wiadomo.

Kod: Zaznacz cały

Prognozowanie czasu odjazdu pojazdów z przystanków musi uwzględniać dane historyczne (System musi rejestrować i gromadzić dane dotyczące ruchu pojazdów w celu szybszego szacowania czasu niezbędnego na pokonanie poszczególnych odcinków tras). 

*Zakres w/w danych zostanie ustalony w trakcie uruchamiania systemu.*

Swoją drogą to jest strasznie ciekawe, ze u nas mamy tyle pieniędzy, że robimy to po kilka razy i mamy np. 2 autokomputery w autobusach :D A nadal wyświetlacze i treść na nich zależą od MPK, a nie od ZTM, podczas gdy w Radomiu (teraz robią przetarg na SIP i kartę miejską - będą LCD w każdym autobusie) kierowca ma wklepać tylko linię/brygadę, i do reszty nie ma dostępu. Nie może ściszać komunikatów głosowych, zmieniać kierunku na tablicach itd itp
B@rteK pisze: Do tego powinno się zastosować inteligentny system sterowania sygnalizacją. Czyli zielone dla autobusów. Nie trzeba nawet pilotów dla kierowców, GPS uruchamiałby zielone światło. Skróciłoby to znacznie czas przejazdu.
Oczywiście, pamiętam te nagłówki gazet z circa 2007 "Autobus włączy sobie zielone" Minęło 5 lat i co? i nic?

: 14 stycznia 2013, o 16:45
autor: CKfan
Z tego co wiem, to u nas w autobusach z tablicami R&G kierowca też już nic nie musi zmieniać, tylko automatycznie zmieniają się kierunki, tak samo jak wyświetlają przystanki.

: 14 stycznia 2013, o 16:50
autor: Thermalcake
Często nie działa to zbyt dobrze. Nierzadko zdarza mi się widzieć autobusy ze złym kierunkiem na wyświetlaczu.

: 15 stycznia 2013, o 14:35
autor: MeehoweCK
Dostałem odpowiedź. Na razie nie przewidują wprowadzenia płatności kartą i pay-pass. W przyszłości wezmą moją sugestię pod uwagę.

: 15 stycznia 2013, o 14:54
autor: CKfan
O proszę... więc jakiś sukces jest :)