Przystanki

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 16 listopada 2011, o 17:18

Przystanek w poprzednim miejscu nie miał racji bytu. I choćbyście nie wiem co robili, nie pozbędziecie się korków przy wjazdach do galerii.
pletwa

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 16 listopada 2011, o 17:54

Kilometrowy prawoskret tez nie ma w tym miejscu racji bytu.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 16 listopada 2011, o 19:18

? Nie ma racji bytu dlatego, że momentami kilometrowy prawoskręt byłby za mały? Jakie rozwiązanie proponujesz?Jeżeli skrócimy porawoskręt na rzecz przystanku, spowodujemy zakorkowanie środkowego pasa. Więc autobus i tak będzie miał problem z włączeniem się do ruchu. Ja wiem, że autobusy są fajne itd ale bez przesady. Trochę logicznego myślenia.
pletwa

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 16 listopada 2011, o 20:20

Galeria Echo powinna lepiej oznaczyć wjazd techniczny od Świętokrzyskiej, który jest też wjazdem na parking wielopoziomowy. A kierowcy powinni logicznie myśleć i zamiast pchać się wokół galerii, tworzyć korki to wykorzystaliby dojazd do parkingu od Świętokrzyskiej, sami sobie utrudniają, tym że mogliby dojechać szybciej do galerii skoro są już na tej ulicy, no ale gdzie jak większość która jedzie do GE to ciemna masa - no niestety ale tak jest, korki o czymś świadczą. Przez to nie byłoby takich korków na Solidarności.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 16 listopada 2011, o 21:02

Rozwiazanie obowiazujace przed bylo niczego sobie.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 16 listopada 2011, o 21:04

A rozwiązanie jest proste:
1. cały prawy pas przerobić na buspas,
2. zrobić skręcanie do GE ze środkowego pasa na wysokości samego wjazdu z egzekwowaniem mandatów za zastawianie buspasa,
3. żeby było zgodnie z rozporządzeniem pewnie trzeba jakąś wysepkę zbudować tuż przed wjazdem do GE, żeby nie było że skręcać w prawo można ze środkowego pasa, a z prawego można jechać prosto - wtedy by się to liczyło jako osobne jezdnie. Miejsca nie brak.
4. Jeśli problem się utrzyma - dodatkowe światła na wjeździe do GE, z uprzywilejowaniem zbiorkomu na buspasie.

Nie może być tak, że komunikacja publiczna cierpi na tym, że inwestor sobie zbudował za mały wjazd na parking. Zresztą podobno w GE już się kończą miejsca parkingowe niekiedy - gdyby właściciel myślał przyszłościowo, to by zapewnił idealny dojazd zbiorkomem, a tak to liczba klientów będzie ograniczona przez korki i pojemność parkingu.

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 16 listopada 2011, o 21:14

Ideał. Chociaż MZD bardziej lubi zatoczki, a tutaj by chyba pomogła.

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 16 listopada 2011, o 21:19

A mnie do głowy przyszedł inny pomysł. Mianowicie zrobić odwrotnie niż pisze grzebo. Tylko że jednak chyba byłby potrzebny dodatkowy pas. Zrobić wjazd do GE tam gdzie jest, na kolejnym pasie zrobić 'pas zieleni', a właściwie wysepkę na przystanek dla ludzi (podobnie jak to jest z tramwajami w innych miastach). A kolejny pas gdzie będą się zatrzymywać autobusy. Tyle że jak mówię, trzeba by poszerzyć ulicę bardziej w pas zieleni między jezdniami żeby to wszystko się zmieściło.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 16 listopada 2011, o 21:37

To jest w ogóle świetny pomysł, tylko że wtedy by mogły być problemy z ludźmi, którzy wyjeżdżają z nawrotki i chcą się ustawić w kolejce do GE.

Moim zdaniem w Kielcach to by się można pokusić o rozwiązanie pseudo-tramwajowe na niektórych ulicach (Grunwaldzka, Sandomierska, Solidarności, Warszawska, IX Wieków): wytyczyć buspasy na skrajnych lewych pasach ruchu i kosztem pasa zieleni zrobić przystanki. Wtedy w ogóle uniknęłoby się blokowania buspasów przez samochody robiące prawoskręty i stworzyło podwaliny jakiegoś porządnego BRT. A przy tym by to fajnie wyglądało.

emilus08
Posty: 193
Rejestracja: 4 kwietnia 2010, o 13:59

Post autor: emilus08 » 16 listopada 2011, o 21:41

grzebo pisze:Moim zdaniem w Kielcach to by się można pokusić o rozwiązanie pseudo-tramwajowe na niektórych ulicach (Grunwaldzka, Sandomierska, Solidarności, Warszawska, IX Wieków): wytyczyć buspasy na skrajnych lewych pasach ruchu i kosztem pasa zieleni zrobić przystanki. Wtedy w ogóle uniknęłoby się blokowania buspasów przez samochody robiące prawoskręty i stworzyło podwaliny jakiegoś porządnego BRT. A przy tym by to fajnie wyglądało.
Rozwiązanie przedstawione przez Ciebie jest niewykonalne, gdyż autobusy mają drzwi z prawej strony ;)

A jeżeli myślałeś o umieszczeniu buspasów na środku pasów zieleni, to spowodowałoby to jej praktycznie całkowitą likwidację. Priorytety priorytetami, ale nie szalejmy za bardzo...

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 16 listopada 2011, o 21:48

Tramwaje też mają drzwi z prawej strony (przynajmniej w Polsce). Taki układ wymagałby tylko likwidacji pasów zieleni w okolicy przystanków i ich przełożenia pomiędzy buspas a pasy ogólnodostępne.

Poza tym jakoś na Zachodzie się da.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 16 listopada 2011, o 21:51

Tutaj nieporozumienie raczej tkwi w tym, ze nie dodales, ze chodzi o dwa przeciwlegle skrajne lewe pasy i nie potrzeba do tego taboru inny niz standardowy.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 16 listopada 2011, o 22:04

Najprościej byłoby postawić na al. Solidarności znak "zakaz ruchu" oczywiście" nie dotyczy komunikacji miejskiej. Niektórzy by się bardzo cieszyli.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 16 listopada 2011, o 22:08

...ale za to koniecznie z tabliczką T-22. Owszem, cieszyłbym się.

Nie chce mi się powtarzać, ale dla ludzi się liczy to, żeby się dało dostać w dane miejsce w miarę szybko i wygodnie, a nie to, żeby tam koniecznie dojechać samochodem. Już parę razy zrezygnowałem z wyjścia do kina w GE, bo mi się nie chciało w korku gnić (w tym raz po odstaniu parunastu minut w takim właśnie korku). Z przyjemnością bym tam jeździł autobusem, ale nie ma jak, bo stoi się w tym samym korku i jeszcze trzeba biegać po zimnie.

Polecam niedawny fotoreportaż ZM o ulicach miejskich w przekroju 2x1. Moim zdaniem w tym właśnie kierunku należy zmierzać.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 17 listopada 2011, o 18:06

Szybki dojazd = samochód. Z każdym dniem rośnie liczba osób tak uważających (patrz wyludniające się miasto ). I nie wiem w jakim korku gniłeś. Ja byłem w kinie w niedziele, gdy na parkingu było kilkanaście wolnych miejsc. Wjazd i zaparkowanie zajęły mi maks 5 minut.
pletwa

ODPOWIEDZ