Lux Express - nowy przewoźnik

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: Sebastian » 10 lutego 2015, o 16:52

Lux Express rzuca rękawicę PolskiemuBusowi
Mariusz Piotrowski

Estoński przewoźnik Lux Express zacznie wozić pasażerów od 5 marca. Na razie tylko na trasie Warszawa-Kraków, ale patrząc na plany ekspansji, już wkrótce może zagrozić PolskiemuBusowi. - Naszym zdaniem na polskim rynku przewozów jest tyle miejsca, że wkrótce dołączą do nas kolejne firmy - mówi Hannes Saarpuu, prezes Lux Express.

Artykuł otwarty
Lux Express to biznesowa marka kontrolowana przez estońskiego milionera Hugo Osulę, który w ciągu kilkunastu lat zbudował najsilniejszego przewoźnika autokarowego w krajach bałtyckich. W Polsce firma jest obecna od 2012 r., gdzie pod tańszą marką Simple Express kursuje na trasach Wilno-Warszawa-Wrocław-Praga oraz Wilno-Warszawa-Poznań-Berlin. Teraz przyszedł czas na ekspansję wewnątrz kraju. Plany wyglądają tak: od 5 marca Lux Express będzie 7 razy dziennie jeździł na trasach Warszawa-Kraków. Od czerwca Estończycy dodadzą do rozkładu 2-3 nowe trasy, a w latach 2016-2019 chcą dodawać do swojej siatki połączeń po 2-3 nowe trasy każdego roku. Będzie to związane z większą skalą inwestycji - obecnie firma ma u nas 7 autokarów, do czerwca będzie ich 15, a w roku 2020 - nawet 70-80 pojazdów. W tym roku na ekspansję w Polsce firma wyda 25 mln zł, a do 2019 r. - kolejne 100 mln zł.
Dokąd pojedzie Lux Express? W tym roku autobusy przewoźnika połączą Warszawę z największymi polskimi miastami, od 2016 r. skupią się na mniejszych miejscowościach. - Widzimy duży potencjał w takich kierunkach jak Toruń, Kielce czy Olsztyn - przyznaje Haanes Saarpuu.
Lux Express ma się wyróżniać na tle konkurentów przede wszystkim komfortem podróży - w autokarach znajdą się wygodne fotele ze sporą ilością miejsca na nogi, Wi-Fi oraz personalne systemy multimedialne wbudowane w zagłówki foteli. Kusić ma też cena: maksymalna stawka za przejazd na trasie Warszawa-Kraków to 59 zł, ale na początek przewoźnik rzuci pulę promocyjnych biletów w cenie 15 zł (będą stanowiły 20-30 proc. na każdym połączeniu). Średnia cena biletu ma wynieść 30-40 zł i będzie zależała od tego, jak wcześnie kupimy bilet (rezerwować można od 17 lutego). Ale oprócz tego Lux zapewnia system zniżek - od 10 do 80 proc. dla dzieci, młodzieży i starszych oraz program lojalnościowy PINS, w którym w zależności od liczby przejechanych kursów dostajemy stały rabat w wysokości 15-40 proc.

Konkurencja ma się czego obawiać?
Lux liczy, że do końca roku przewiezie przynajmniej 500 tys. pasażerów, co oznacza, że rzuca rękawicę innym przewoźnikom operującą na tej trasie. Konkuruje m.in. z InterCity, które od grudnia kursuje z Pendolino na trasach ze stolicy do Gdańska, Krakowa i Wrocławia. Pod względem czasowym pociąg jest bezkonkurencyjny - do Krakowa według rozkładu pociąg kursuje w 2 godz. 28 minut. Lux ma pokonywać tę trasę w 4 godz. 25 minut - ponad pół godziny krócej niż PolskiBus, który jednak zatrzymuje się w Kielcach. Ale przewoźnicy autokarowi wygrywają ceną - najtańsze bilety na Pendolino to 49 zł, a PolskiegoBusa - 30-40 zł. Jasne, PolskiBus chwali się, że ceny biletów zaczynają się od 1 zł (plus 1 zł za rezerwację), ale zwykle w puli na dany przejazd takich miejsc jest najwyżej kilka.
- Znamy potrzeby polskiego rynku autobusowego i wiemy, że sobie poradzimy - przekonuje Saarpuu. - Dobrze wiemy jak to zrobić: gdy w 2007 r. otwieraliśmy połączenia na trasie Tallinn-Ryga-Wilno 97 proc. z 3 mln podróży pokonywanych było samochodami. Dziś nasz udział wynosi 15 proc. i rocznie przewozimy ponad 300 tys. pasażerów - dodaje prezes Lux Express.
Na rynku jest miejsce na nowych?
Przewoźnik szanse na rozwój opiera na danych o gwałtownym wzroście liczby samochodów w Polsce. Jeszcze w 2003 r. wskaźnik ten wynosił 294 auta na 1000 osób, w 2013 - już 505. A jeśli chodzi o podział ze względu na środek transportu - to podróże autem stanowią obecnie aż 84,6 proc. wszystkich podróży, podczas gdy autokary i pociągi - odpowiednio 10,7 i 4,8 proc.
- Gdy ten wskaźnik przekracza 80 proc. to znaczy, że system transportowy potrzebuje zmian. Wierzymy, że ludzie z chęcią przesiądą się do wygodnych autobusów, gdzie w komfortowych warunkach będą mogli odpocząć, zamiast siedzieć za kółkiem. To także cywilizacyjna zmiana: w społeczeństwach, które robią się bogatsze, transport autobusowy rośnie w siłę - mówi Saarpuu. - Nie jesteśmy pierwszym przewoźnikiem, który interesują się Polską i na pewno nie będziemy ostatnim. Jestem przekonany, że rynek przewozów, choćby między największymi miastami, jest w stanie pomieścić także innych graczy - dodaje.

Wszystkim rośnie
O zapotrzebowaniu na takie podróże świadczy sukces PolskieBusa, który działa na polskim rynku od czerwca 2011 r. i systematycznie rozwija ofertę. Obecnie działa na 19 trasach, a w ubiegłym roku przewiózł ponad 5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w skali roku. Co ciekawe, pozycji firmy nie zachwiał start Pendolino, który miał podebrać konkurencji klientów na głównych trasach. Tak się jednak nie stało, choć Intercity nie narzeka na brak zainteresowań - od startu pociągów w grudniu do końca stycznia pociągami Pendolino na wszystkich trasach podróżowało ponad 220 tys. pasażerów, w tym 144 tys. w styczniu. PolskiBus zareagował na ofertę Intercity akcją promocyjną, w ramach której sprzedawał bilety do Gdańska, Wrocławia czy Krakowa w cenie do 20 zł. Efekt? - Na tych liniach z miesiąca na miesiąc notujemy wzrosty - chwali się Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu PolskiBus.com.

Co ciekawe, na zmianach w transporcie nie tracą też linie lotnicze - w styczniu Ryanair przewiózł ponad 20,6 tys. pasażerów na trasie z Modlina do Wrocławia i Gdańska. A dobre wyniki na trasach krajowych notuje też LOT - Ciągle umacniamy swoją pozycję. W sezonie letnim oferujemy 49 rejsów tygodniowo do Krakowa, 46 do Wrocławia i 27 do Rzeszowa. Na trasach krajowych mamy bardzo dobre wskaźniki - zdecydowanie ponad 80 proc. wypełnienia samolotów - komentuje Małgorzata Kozieł, rzeczniczka LOT-u.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,173 ... usowi.html

Obrazek
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: Daniel » 10 lutego 2015, o 21:10

Autobus nie będzie zatrzymywał się w Kielcach.

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: rzeczownik » 10 lutego 2015, o 22:43

Nie wróżę im sukcesu w takim modelu biznesowym. Coby nie mówić o Kielcach, to jednak nasze miasto generuje spore niskobudżetowe potoki pasażerskie do obu stolic, tak byłej, jak i obecnej.

Patol
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1064
Rejestracja: 10 września 2007, o 12:36
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: Patol » 10 maja 2015, o 16:47

Z Lux Express do Rzeszowa, Kielc i Tarnowa

Estoński Lux Express kupuje nowe autokary – integralne modele Irizar i6 i otwiera trzy nowe linie w Polsce – do Rzeszowa, Kielc i Tarnowa. Będzie więcej połączń Warszawa-Kraków, a w siatce połączeń znajdzie się pierwsza międzynarodowa trasa z Polski: Warszawa – Wilno. Tak w wielkim skrócie można podsumować informacje, jakie dzisiaj przekazał przewoźnik podczas konferencji prasowej w Warszawie. Ale po kolei.
Nowe linie

Lux Express wprowadzi trzy nowe, krajowe połączenia – do Rzeszowa, Kielc i Tarnowa. Termin otwarcia nowych połączeń, rozkłady jazdy oraz informacje o przystankach w poszczególnych miastach zostaną ogłoszone wkrótce (po spełnieniu wszystkich formalności dotyczących uruchomienia nowych tras). Maksymalna cena biletu w jedną stronę na trasach Warszawa-Rzeszów oraz Warszawa­ Tarnów będzie wynosić 59 zł, zaś na trasach Warszawa-Kielce, Kielce-Kraków, oraz Kielce­ Tarnów 39 zł. Dodatkowo będzie obowiązywać stały system zniżkowy: -80% dla dzieci do 7. roku życia, -40% dla podróżnych do 16. roku życia, -10% do 26. roku życia oraz -40% dla podróżnych powyżej 60. roku życia. Częstotliwość kursowania na nowych trasach będzie następująca:

Warszawa-Rzeszów-Warszawa- 5 razy dziennie
Warszawa-Tarnów-Warszawa- 2 razy dziennie
Warszawa-Kielce-Warszawa- 7 razy dziennie
Kielce-Tarnów- 2 razy dziennie
Kielce-Kraków - 4 razy dziennie

Dodatkowo Lux Express zwiększy częstotliwość połączeń na trasie Warszawa-Kraków do 10 dziennie z każdego miasta. Tutaj uwaga, w czerwcu 2015 nastąpi również zmiana przystanku Lux Express, który z pętli autobusowej Metro Wilanowska zostanie przeniesiony na Marymont. Zmiana ta jest podyktowana chęcią usprawnienia logistyki połączeń. (...)

Całośc na :arrow: http://infobus.pl/z-lux-express-do-rzes ... 73239.html

Pytanie zasadnicze, gdzie ich autobusy będą miały przystanek. Mam nadzieje , że nie ul. Żytnia....

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5651
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: ice » 11 maja 2015, o 10:19

Przystanek na Żytniej to porażka.

Czy ta zatoka pod PKS należy do miasta czy to już teren PKS2?

Obrazek

To by było dobre miejsce dla Polskiego Busa i Lux'a.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: Sebastian » 11 maja 2015, o 14:06

To chyba teren PKS2. Może się powtarzam,ale dla mnie najlepsze miejsce na takie połączenia to nadal Dworzec PKS.Wiem,ze to teraz teren prywatny,ale miasto "strzeliło sobie w stopę" budując choćby dworzec busów na Żelaznej i tym samym mamy kilku przewoźników w różnych miejscach :roll:
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: AR » 13 maja 2015, o 07:05

Zamiast Rzeszów i Tarnów, mogli zrobić Łódź i Katowice.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: MAŁY » 23 maja 2015, o 11:07

To bardzo dobrze świadczy o Tym że mamy potencjał transportowy! a im większa konkurencja tym lepiej dla nas pasażerów. Niższe ceny, więcej kierunków, więcej możliwości godzin do wyboru no i od końca maja wkracza NeoBus! :D
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

kolczyk
Posty: 71
Rejestracja: 25 listopada 2011, o 08:11

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: kolczyk » 24 maja 2015, o 10:22

No faktycznie, szybciej i w lepszych warunkach będzie można z Kielc wyjechać.

boogie
Posty: 317
Rejestracja: 13 października 2008, o 19:15

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: boogie » 24 maja 2015, o 19:11

Polski bus już trzęsie portkami. Sprzedają bilety Kielce - Warszawa po 2 zł +1 opłaty rezerwacyjnej ;)

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: GooDek_238 » 25 maja 2015, o 07:56

Oczywiście, że trzęsie, bo do tej pory nie miał tak ogromnej konkurencji na tej trasie. :) Zanim jeszcze LE ogłosił, że od 16.06 będzie obsługiwał m.in. trasę Kielce - Warszawa to kontaktowałem się z PB w sprawie promocji takich jak na trasę Warszawa - Kraków. Odpowiedzieli mi, że "wezmą pod uwagę i pomyślą". Tydzień później LE ogłosił wejście na trasę i tego samego dnia PB zrobił promocję na bilety z czego postanowiłem skorzystać i zamówiłem 10 biletów. :D

kielcekm
Posty: 126
Rejestracja: 12 listopada 2010, o 20:11
Lokalizacja: Kielce

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: kielcekm » 26 maja 2015, o 13:13

Ja bym nie powiedział, że PolskiBus "trzęsie portkami". Dostosowuje tylko swoje ceny do ceny Lux. I to działa - obecnie Lux na trasie Warszawa - Kraków wozi przede wszystkim powietrze. Lux nie rozumie za bardzo, że w komunikacji autobusowej liczy się przede wszystkim cena, a tu znacząco przegrywa.

Patol
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1064
Rejestracja: 10 września 2007, o 12:36
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: Patol » 11 czerwca 2015, o 20:40

Dziś Irizar tej firmy był widziany na Krakowskiej u Wzorka na placu. Czyżby szukali miejsca na garażowanie?

boogie
Posty: 317
Rejestracja: 13 października 2008, o 19:15

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: boogie » 14 czerwca 2015, o 10:51

Punkt Lux Express był (nadal jest?) rozstawiony w Galerii Echo przy punkcie informacyjnym Tesco. Na roll upie jest informacja, że przy założeniu karty PINS na przejazdy do Warszawy i Rzeszowa są stałe ceny (okolo 20-30 zł). Według mnie słabo to wygląda na tle Polskiego busa. Tam nie trzeba nigdzie się rejestrować, a wystarczy kupić bilet z odpowiednim wyprzedzeniem i ceny są lepszy niż w Lux Express

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Lux Express - nowy przewoźnik

Post autor: Nowak » 14 czerwca 2015, o 19:12

W Lux Express też nie musisz się nigdzie rejestrować by kupić bilet. W ogóle porównywać przewoźników nie ma co bo to nie te ligi w standardzie podróży co za tym idzie normalne, że ceny inne.

ODPOWIEDZ