Strona 126 z 141

: 13 lutego 2013, o 14:40
autor: emem
I jeszcze trochę informacji z mmkielce.eu:
Autobusy ominą kielecki Rynek. Sprawdź jak będą kursowały dwie nowe, bezpłatne linie

Miejskie autobusy nie pojadą przez kielecki Rynek. Trasa przejazdu przez centrum miasta została wyznaczona przez plac Konstytucji 3 Maja. Nowe linie będą bezpłatne i zaczną kursować od 4 marca.
Miasto uruchomi dwie linie kursujące przez centrum, wschodnią i zachodnią. – Obie będą się zaczynać na plac Konstytucji 3 Maja między ratuszem a parkingiem wielopoziomowym. Oba budynki mają zadaszenie, więc w czasie deszczu pasażerowie mogą się schronić – poinformował prezydent Kielc, Wojciech Lubawski.

Obie linie pojadą ulicą Leśną, Kapitulną, koło placu Artystów, gdzie będzie drugi przystanek ( na parkingu, który zostanie zlikwidowany), dalej Jana Pawła, tutaj przystanek będzie koło siedziby radia "Jedność". Na krakowskiej rogatce linie rozjadą się. Ta o nazwie "0 W" (zero wschodnia) pojedzie Seminaryjską, Źródłową, IX Wieków, Pelca do placu Konstytucji 3 Maja. Natomiast linia "0Z" ( zero zachodnia) skręci w ulicę Ogrodową, dalej Żytnią, Żelazną, Czarnowską, IX Wieków, Pelca do placu Konstytucji 3 Maja.

Autobusy "0" będę kursować codziennie w godzinach 9- 20, a dłużej, gdy zrobi się ciepło i pojawią się ogródki na Rynku.. Do września, do czasu zakończenia remontów ulic nie będzie rozkładu jazdy.

- Spodziewamy się, że przejazd autobusem "OW" zajmie około 15 minut a "0Z" około 20 minut. Każda z linii będzie obsługiwana na razie przez jeden autobus. To znaczy, że kurs w jedną lub drugą stronę będzie, co około 10 minut. Na razie pasażerowie nie będą płacić za przejazd, ale nie wiem jak długo to potrwa – przyznaje prezydent Kielc.

Przez centrum miasta będzie prowadziła także linia 103, łącząca osiedle Sieje z aleją na Stadion. Obecnie autobusy kursują ulicą Paderewskiego a 4 marca będą skręcały z IX Wieków w Pelca, dalej przez plac Konstytucji 3 Maja, Leśną, Kapitulną, Jana Pawła II do Ściegiennego i dalej obecną trasą. Natomiast powrót będzie się odbywał ulicą Paderewskiego, ponieważ ulice w centrum są za wąskie na dwukierunkowy ruch autobusów. Na przejazd 103 trzeba skasować bilet.

-Taka zmiana ucieszy młodzież dojeżdżająca do szkół w rejonie ulicy Ściegiennego, ponieważ podróż będzie trwała krócej – dodał prezydent.

Przyznaje, że zrezygnowano z wpuszczenia autobusów na Rynek jak wcześniej zapowiadano z dwóch powodów.

– Nie chcieliśmy wchodzić w szkodę panu Kowalczykowi ( Jacek Kowalczyk, dyrektor z Urzędu Marszałkowskiego skrytykował lokalizację przystanku przy Muzeum Dialogu Kultur – przyp.red.) a konieczne byłoby proszenie go o zgodę na postój autobusów. A po drugie uznaliśmy, że wprowadzenie dodatkowego ruchu na Rynek nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo jest większe prawdopodobieństwo kolizji z pieszymi – dodał prezydent.

Współpraca: Agata Kowalczyk
Artykuł

Bardzo podoba mi się układ przystanków linii 0Z.. :?

: 13 lutego 2013, o 15:33
autor: Mat
Wydaje mi się, że powinno być 5 przystanków w starym mieście a nie tylko 3. Dodatkowo raczej powinny jeździć w przeciwnych kierunkach w samym centrum, chociaż może nie ma to większego znaczenia skoro później wyjeżdżają w inne kierunki miasta.

Co reszta o tym sądzi ?

: 13 lutego 2013, o 15:35
autor: tomasz2719
Faktycznie, jak już wyjedzie z Jana Pawła z przystanku przy Jedności, to później dopiero na Żytniej, Czarnowskiej i końcowy, plac Konstytucji. 0W ma gęściej, największa luka będzie między szpitalem na IX Wieków, a placem Konstytucji.

: 13 lutego 2013, o 15:38
autor: Autor
Kierunek bardzo dobry, ja jestem pozytywnie zaskoczony.

: 13 lutego 2013, o 16:14
autor: CKfan
Jest to dobry punkt wyjścia do dalszych zmian. Przede wszystkim przystanek na Ogrodowej i Żelaznej powinni dołożyć oraz na ul. Pelca przy IX Wieków i Jana Pawła przy Seminaryjskiej, aby umożliwić przesiadkę w tamtych rejonach. No i ta nieszczęsna nazwa. 0 mogłoby być jakby było jedno, a nie że tworzy się jakieś warianty jak z linią 29K, 29S lub 16 i 16 BIS. Daliby 60 i 61 albo 60 i 70 i byłoby w porządku. Łatwy numer i na pewno jakoś odróżniony od reszty.

: 13 lutego 2013, o 16:43
autor: ice
Może te zerówki z literkami to na razie nazwa robocza, mam nadzieję.
A co z ulicą Czerwonego Krzyża gdzie ma powstać zatoka? :)
Moim zdaniem autobusy powinny zajeżdżać na więcej ulic w centrum, np. pl. Wolności, Leonarda, Kościuszki a nie tylko "przelot" po najkrótszej linii.
No ale na początek dobre i to :)

: 13 lutego 2013, o 17:42
autor: Ciastko20
Bardzo dobrze że 103 chcą tam jeszcze wpuścić bo aż się prosiło by ta linia przejeżdżała przez centrum , chodź szkoda że nie powstaną póki co rozkłady do zerówek. Pewno też SIP oraz tablice nie będą pokazywały odjazdu tych linii

: 13 lutego 2013, o 17:51
autor: CKfan
Oczywiście, że SIP będzie pokazywać. Choć pewnie w Starym Mieście tablic nie będzie. Byłby to niegłupi pomysł je tam zainstalować i puścić jakąś kolejną linię przez centrum. Przede wszystkim nocną 101, a oprócz niej coś na osi wschód - zachód. Może 109?

: 13 lutego 2013, o 20:15
autor: AR
Numeracja "0W" i "0Z" to chyba jakiś żart :)
Mam nadzieję, że to wersja robocza :)
Te oznaczenia są śmieszne :/
Założę się, że większość ludzi zapytanych w mieście, stojąc np. na Rynku czy ul. Leśnej, nie będzie wiedziała, gdzie jest Wschód a gdzie Zachód.

Moje pierwsze skojarzenia, oprócz autobusu do "Krainy OZ", to:
"OW mordę, nie zdążyłem..."
"OZaje...., podjadę sobie...."
Czyli linie: "OWmordę", czy bardziej wulgarna "OWd...", i "OZaje".

Może lepsze byłyby takie?
0A, 0B.
01, 02.
A1, A2.
99A, 99B.
Zwykłe, normalne :)

Przynajmniej nie byłoby kompromitacji, np. na phototrans....
A po drugie uznaliśmy, że wprowadzenie dodatkowego ruchu na Rynek nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo jest większe prawdopodobieństwo kolizji z pieszymi – dodał prezydent.
Super... prawdopodobieństwo kolizji z pieszymi....
Może tak by się poogladało obrazki z francuskich miast, albo chociaż z nie tak bardzo odległego Wiednia czy bliskich Czech, zanim się takie bzdury powie na głos?
Poza tym autobus będzie jechał na Rynku z prędkością 5 km/h, a młoty w samochodach osobowych jeżdża tamtędy 60 km/h.

: 13 lutego 2013, o 20:41
autor: CKfan
Moje propozycje - 60,61 lub 60,70 lub podobne 80,90 albo R1, R2, ale przez Rynek w końcu nie jadą... Boję się że jak napiszę 120,130 lub 300,301 itd to mnie zjedzą niektórzy i posądzą o "megalomańskie" skłonności, jak już się parę razy zdarzyło na tym forum.

Przy reformie komunikacji można byłoby tym liniom dać osobny przedrostek w postaci cyfry lub litery, tak samo jak pozostałym kategoriom linii.

Przykładowo:
11 - linie zwykłe, dowozowe do osiedli
301 lub 51 - linie podmiejskie
1 lub 101 lub A1 - linie główne, jeżdżące co 5 min w szczycie
401 lub R1 - linie jeżdżące przez Stare Miasto (nie licząc Paderewskiego, gdzie jeżdzi prawie wszystko)
501 lub N1- nocne
S1- specjalne
C1 - cmentarne

Lub jakaś podobna kombinacja.

: 13 lutego 2013, o 21:12
autor: AR
Wg mnie nie ma w tym nic megalomańskiego.
Po prostu, kombinacja trzech cyfr daje możliwość logicznego podziału numeracji wg różnych potrzeb.
Kombinacja dwóch cyfr też jest dobra, tylko że po "9" pojawia się "10", a później "11" itd. ;)

: 14 lutego 2013, o 21:49
autor: Patol
Linie 0W i 0Z podobno maja obsługiwac wyłącznie Panie kierowczyni :wink:

: 15 lutego 2013, o 00:10
autor: Invisible
Zgadza się jest taki zamysł jednak jest on bardzo zły i zapewne nie przejdzie - taka linia jest bardzo monotonna i nikt nie będzie chciał jeździć na niej non stop.

: 15 lutego 2013, o 01:46
autor: Thermalcake
Pomysł się sprawdził. Kolejne autobusy pojadą Paderewskiego

Sprawdził się pomysł przerzucenia części linii autobusowych z zakorkowanej ulicy Czarnowskiej na Paderewskiego. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach kieruje tam kolejne połączenia.

[...] Od soboty 23 lutego przeniesiona zostanie część połączeń linii 21 i 46. Zdaniem Latosińskiego ta druga powinna zostać zmieniona wraz ze "105". - Ich przystanki pokrywają się na niemal całej trasie, dlatego rozkłady są tak skoordynowane, że autobusy powinny jeździć wymiennie, co kilkanaście minut. A przerzucenie na Paderewskiego samej "105" sprawiło, że nie ma ona już opóźnień, ale łapie je "46" i ich kursy zaczynają się pokrywać - tłumaczy. Dodaje, że szybkich korekt w rozkładzie jazdy potrzebuje też linia nr 21. - Opóźnienia sięgają nawet pół godziny - twierdzi.

- Przygotowujemy już korekty rozkładów jazdy - informuje Zbigniew Michnicki, kierownik działu przewozów w ZTM. Zastrzega jednak, że przez ul. Paderewskiego kursować będą autobusy linii nr 21 i 46 tylko w jednym kierunku: 21 na trasie Kolberga - Zagórze, a 46 ze Ślichowic na Sikorskiego. W przeciwnym kierunku pojadą według starych rozkładów. - Pewnie łatwiej byłoby zmienić wszystko, ale nie możemy całkowicie odciąć tych linii od dworca PKS czy PKP. Wybraliśmy te kierunki, bo z naszych obserwacji wynika, że większe korki na Czarnowskiej i Żelaznej tworzą się dla pojazdów jadących od strony ul. Grunwaldzkiej w kierunku al. IX Wieków Kielc - tłumaczy Michnicki.

:arrow: kielce.gazeta.pl

: 18 lutego 2013, o 21:11
autor: Petras
Błogosławieństwo z przerzuceniem 105 na Paderewskiego. W obecnej sytuacji - ze względu na korki. Ale docelowo - bardzo dobrze by było, gdyby 105 także po remoncie jeździło Żytną. Do tej pory z pętli na Ślichowicach na Żytnią jeździły tylko 8, 15 i 45, ale w liczbie autobusów na godzinę to z 10 razy mniej niż linie jadące Czarnowską (46, 47, 102, 105). Teraz przynajmniej są wyrównane szanse. Były też, póki 102 jeździło Paderewskiego. Ponadto Puszczenie 105 przez Żytnią wyrównuje czas jazdy 46, które nie traci go na przystanek i dwie fazy sygnalizacji więcej na Piekoszowskiej.

Gdzie te czasy, jak 46 jeździło co 8-10 minut (teraz nawet ze 105 nie wyrabia tej normy), a w niedzielę co 15 minut. Gdzie te czasy, co jeździło 42 do Galerii (też Żytnią), a ostatni autobus był o północy...