Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

tomekgopon22
Posty: 148
Rejestracja: 23 stycznia 2010, o 21:51

Post autor: tomekgopon22 » 4 kwietnia 2011, o 16:54

To sobie narzekaj...To jest dopiero szczyt intelektu...haha
Gminy to same proszą ZTM Kielce o zwiększenie kursów i stworzenie nowych linii.Ale miasto odmawia.Byłem świadkiem tego.Gmina Piekoszów,Daleszyce,Górno,Piekoszów,Zagnańsk.

Odcinek Suków-Dyminy to 3km.Cudów nie ma.I tak Dyminy Granice obsługuje 2ka.Liczba kursów zbliżona do liczby kursów 16ki.Liczba kursów 11ki do Sukowa Babiego(lub przez Suków Babie)zostałaby zachowana w rozkładzie 16ki,a 2ka do Dymin Granic też ma podobną o ile nie taką samą liczbę kursów co 11ka,jeśli chodzi o weekendy.

Ktoś mi zarzuca że taboru nie starczy.2ka i 27ka wg mojej wizji miałyby w sumie 6autobusów,więc jedynie o 1 więcej niż obecnie 2ka.
Taboru 27ki(mojej 55ki)i 29ki(mojej też 29ki)nie zmieniłbym.Nawet rozkład byłby podobny.Po prostu zmieniłbym charakter okrężny obu linii.

34ka miałaby krótszą trasę,a brakujące 2 autobusy wziąłbym z 42ki i dawnej 11 czy 52ki.

Więc już jestem na 0. 6ka i 17ka-teraz w sumie 2 autobusy,a moja 6ka to 2 autobusy.Więc żadnej straty.

Co do 102ki,104ki,107ki i 112ki,na bazie stoi tyle wolnych wolnych autobusów unijnych że spokojnie wezmę dodatkowe 7 i jeszcze z 2 zostaną.

a co do 50ki i 51ki.W sumie po 2 autobusy planuję na każdy,ale od 5 do 22.Więc też nie jest zle.
22kę zmieniłbym na na trasę obecnej fki,jeden autobus wystarczy,więc jeden zyskuję.A ten jeden przeznaczyłbym np na 36kę po wydłużeniu okręznym przez jesionową warszawską i 9wieków.

Więc wszystko gra.A co do kilometrów....Gminy chcą więcej linii... Miasto ma działać na Kielecki Obszar Metropolitarny...Gminy do niego należą.Więc stworzy się nową umowę.Na odcinki podmiejskie i nowe linie podmiejskie nowa umowa będzie.A wolne kilometry ze starej umowy po wyłączeniu odcinków podmiejskich przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości i nowe połączenia.Jeśli braknie autobusów....Cóż tym bym się nie martwił bo można wpuścić nową firmę,która ma swoje autobusy.

Więc wszystko się da.

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 4 kwietnia 2011, o 17:02

To opowodzenia trzymam Cie za słowo i czekam na te Twoje zmiany jak to juz one są takie pewne 8)
Ostatnio zmieniony 4 kwietnia 2011, o 17:04 przez tester19, łącznie zmieniany 1 raz.

tomekgopon22
Posty: 148
Rejestracja: 23 stycznia 2010, o 21:51

Post autor: tomekgopon22 » 4 kwietnia 2011, o 17:04

ja przedstawiam racjonalne argumenty.Jeśli Twoim zadaniem jest jedynie krytykowanie ,to współczuję Ci.

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 4 kwietnia 2011, o 17:05

Nie Ja Cie nie krytykuje masz pomysły sa one takie pewne czekam na wprowadzenie w życie :wink: Pokaż, że te Twoje "racjonalne argumenty" da się zrealizowac w rzeczywistościi :)

Osobiście też sądze, że dobrze wykształceni ludzie nie rzucają pustych słów. Więc tym bardziej Ja po tym co powiedziałeś wczesniej o sobie i patrząc na Twóją pewność siebie w wypowiedziach, na te plany, że wprowadzisz tak, zrobisz tak, w takim razie nic innego Mi nie pozostaje tylko oczekiwać od Ciebie, że to spełnisz :) Z niecierpliwościa czekam na tą rewolucje w Komunikacji Miejskiej w Kielcach.

Jeśli chodzi o to co napisałeś w poście wyżej, o tym współczuciu to odpowiem Ci tak oczywiście nie irytuje się w ogóle za to ciesze sie bardzo że sa na tym świecie jeszcze ludzie którzy potrafia współczuć a nie tylko są zimni i obojętni :lol: Pozdrawiam :lol:

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 6 kwietnia 2011, o 12:59

Linia nr 18 i 32

Linia nr 32 - kursem o godz. 23:40 w dni robocze kursowała będzie na trasie: Samsonów – Kołomań – Umer – Dąbrówka – Tumlin – Miedziana Góra – Kostomłoty - Łódzka –1-go Maja – Pawia – Łódzka – Okrzei – Żelazna PKS.

:arrow: http://ztm.kielce.pl/rozklady/rozklady/0032N/w.htm

(o 1 kurs więcej do Samsonowa w dni robocze)

Linia nr 18 - częściowa zmiana trasy oraz godzin kursowania (wjeżdża na Os. Podzamcze wykonuje manewr zawracania i wraca przez Podzamcze Piekoszowskie – Piekoszów ulica Czarnowska i dalej wg właściwej trasy).
:arrow: http://ztm.kielce.pl/rozklady/rozklady/0018N/w.htm

(o 2 kursy mniej w soboty)

kadoron
Posty: 64
Rejestracja: 13 lipca 2008, o 20:49

Post autor: kadoron » 6 kwietnia 2011, o 20:27

który kurs do Samsonowa widzisz jako dodany?

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 6 kwietnia 2011, o 20:30

Kurs 5:10 on wcześniej był do pętli w Tumlinie. Teraz wydłuzyli do Samsonowa.

tomekgopon22
Posty: 148
Rejestracja: 23 stycznia 2010, o 21:51

Post autor: tomekgopon22 » 9 kwietnia 2011, o 20:23

Moja wizja kompletna:
1-trasa bez zmian,3,2,1
2-Pup-Sukowska 4,3,2
3-Żytnia-Zagórze-Mójcza-Suków 2,1,1
4-bez zmian 6,4,3
5-bez zmian,ale od pn do niedzieli całodobowo co 80minut 1,1,1
6-bez zmian na trasie Pietraszki-Łódzka-potem Gruchawka Łódzka Łazy
a po remoncie do Kruszelnickiego,od pn do niedz co 1godz ten sam rozkład
2,2,2
7-bez zmian,ale każdym kursem do Zagnańska,liczba kursów bez zmian 2,1,1
8-tak samo,ale tylko do zagórskiej pętli całodobowo codziennie 4,2,1,a w nocy 2,1,1
9-obecna trasa,ale w weekendy częściej troszkę 2,1,1
10-obecna trasa i liczba kursów
11-każdy kurs do Daleszyc,liczba kursów bez zmian,1,1,1
12-każdy kurs do Barczy liczba kursów ta sama 2,1,1
13 trasa bez zmian 5,3,2
14 obecna trasa z wydłużeniem do Sukowa liczba kursów ta sama 1,1,1
15 tak samo z małą zmianą:Orkana-klonowa-turystyczna-Toporowskiego-wojewódzka 4,3,2
16 bez zmian trasa,ale z wydłużeniem do Dymin Granic,liczba kursów bez zmian,rozkład sobotni i niedzielny ma kursy 11ki obecnej do lub przez Suków Babie 1,1,1
17 Kolberga-słowik-zawada codziennie,ale w godzinach szczytu 1,1,1 około 12kursów w dni robocze,w weekendy 4-6
18 bez zmian rozkład i trasa,ale z wydłużeniem każdego kursu do Micigozda 2,1,1
19 obecny rozkład i liczba kursów,ale każdy do Bolechowic 3,2,1
20 trasa obecna,ale 6,5,4
21 do Zagórza 3,2,1
22 Jaworskiego pętla-Orkana-Klonowa-Okrzei-Paderewskiego-żytnia-ślichowice 2,1,1 co 30inut maksymalnie
23 bez zmian trasa,ale z wjazdem na Kolberga każdorazowym całodobowo,2,1,1,2 autobusy jedynie 5-9,14-19 i 21:30-23:30
24 obecna trasa ale 2 więcej kursy w dni robocze,w soboty i niedziele 2-3kursy 1,1,1
25 Przez piekoszowską w obie strony do Zakładowej,5,3,2
26 żytnia-Janów-:Łosień 16kursów w dni robocze,10 w soboty,niedziela 6kursów 2,1,1
27 PKP-Kadzielnia-Posłowice 3,2,1,całodobowo,w nocy raczej 1,1,1
28 do Jaworzni przez Janów 2,1,1
29Artwińskiego- Grunwaldzka Szpital koło cmentarzy Bilcza Kowala pętla 2,1,1
30 od Rolmetu,obustronnie przez Aleję Legionów i Barabasza 4,3,2


31 do Chęcin,całodziennie,z dyżurnym kursem codziennie o 4 i 23:45, 2,1,1
32 bez wjazdu do Kostomłotów,ale z przedłużeniem:do Zagnańska,częstotliwość ta sama,w weekendy 2 kursy więcej 3,1,1
33 bez zmian 4,2,1
34 w obie strony przez Barabasza i Aleję Legionów,od żródłowej do Targowiska,Bohaterów Warszawy,postój pod basenem na Szczecińskiej,Zagórska,Zródlowa i dalej bez zmian 10,9,8
35 bez zmian.ale 10,9,8 w a nocy 3,2,1
36 każdym kursem przez 9wieków,Warszawską i Jesionową,Hubalczyków
po zmianie powrót do tasy przez łodzką do Kruszelnickiego 4,2,1
37 również w niedzielę z Zagórskiej 2,1,1
38 każdym kursem przez Mąchocice do Masłowa 4,2,1
39 bez zmian ale do Dobromyśli 3,2,1
40 Klonowa Orkana Jaworskiego osiedle świętokrzyskie Aleja Solidarności 9wieków Paderwskiego żytnia karczówkowska Kołłątaja Ołowiana Krakowska Fabryczna Kościół Słowik Sitkówka Trzuskawica 3,2,1 3autobusy jedynie w okresie szczytu
41 bez zmian ale z wjazdem w pobliże Realu 2,1,1
42 1maja Rondo Zagnańsk Długojów 3,2,1 3autobusy jedynie w okresie szczytu
43 bez zmian
44 każdym kursem przez Długą,4,2,1
45 każdym kursem do Radomic,liczba kursów łączna taka jak 45 2,1,1
46 bez zmian 6,5,4
47 bez zmian ale z każdorazowym wjazdem pod Centrum Onkologii i Cmentarz w Cedzynie 3,2,2
48 bez zmian 2,1,1
49 zmiana:Jesionowa Skrzetle Kolberga wzjazd na teren szpitala i centrum Onkologii do Ołowianej przez Kołłątaja 2,1,1
50 Białogon Os Podkarczóka Centrum Onkologii i dalej trasa Z,3,2,2
51 Sikorskiego 1 do osiedla świętokrzyskiego,trasa F dalej,1,2,3
52 Bukówka Rynek Warszawska Szybowcowa 2,1,1
53 bez zmian,ale Politechnika-Warszawska-Sikorskiego-Stok Przychodnia-Jaworskiego-osiedle świętokrzyskie 2,1,1
54 z wjazdem na Batalionów Chłopskich Pętla,3,2,1
55 osiedle świętokrzyskie Jaworskiego Warszawska Jesionowa Skrzetle Kolberga Jagiellońska-Grunwaldzka-Centrum Onkologii 2,1,1
56 Zagórze-cmentarze-Szczepaniaka-Kusocińskiego Szpital-Pakosz-Słowik Trzuskawica 2,1,1
57 Herby PKp-skrzetle-9wieków-Bukówka 2,1,1
58 Rynek-Wiśniówka/Kajetanów-Wiśniówka RPD-Podwiśniówka-Masłów-świerszczyny2,1,1 ale 2 tylko rano i po południu
59 1maja rondo Jaworza Kajetanów Barcza Lekomin Chrusty Zagnańsk Dąb Bartek kilka kursów 1,1,1 rano i po południu 2
60 PKP-Rogatka-Słowik Trzuskawica Kowala Bilcza/Kowala 2,1,1

100 Biesak/Białogon-Biesak-Pakosz-Kadzielnia-PKP-Wschodnia działki 2,1,1
101 Dyminy/Bilcza-Rynek-Warszawska-Orkana-Klonowa-Piaski 2,1,1
102 Sikorskiego1-osiedle świętokrzyskie Tesco Żytnia Ślichowice Malików Miedziana Kruszelnickiego,a po remoncie przez Macro łódzką do Kruszelnickiego 10,10,10 i co 10minut,w nocy 3,3,3
103 trasa bez zmian ale 4,3,2
104 trasa wydłużona do Piaski Pętla 3,2,1 rozsądnie rozpracowane z naciskiem na rano i popołudnie
105 bez zmian 4,3,2 w nocy 2,1,1
106ka zmiana:od Łodzkiej-Jesionowa-Tesco-Żniwna Morcinka Sandomierska Cedzyna Cmentarz-Zalew 2,1,1
107ka trasa obecna ale 4,3,2 a w nocy 2,1,1
108ka zmiana w trasie na Bukówkę:przez Kołłątaja Ołowianą do Podklasztornej i w Krakowską na Pakosz,odwrotna kolejnosć spowrotem 3,2,1 start 4:00,finał 1:00
109ka wydłużona na odcinku Wrzosowa pętla-Dyminy/Blicza 4,3,2
110ka 6,4,2 w nocy 2,1,1
111ka 4,3,2 W nocy 1,1,1
112ka z wjazdem na Markowskiego Pętla i Malików Pętla ale na Batalionów Chłopskich pętla 8,6,4 a w nocy 3,2,1
113ka bez zmian ale 4,3,2
114ka bez zmian ale 4,3,2
115ka Targowisko Cmentarze Dyminy Bilcza Piaseczna Górka Morawica Brzeziny 15 kursów w dni robocze,soboty 8,niedziele 4,1,1,1,ale 2 w szczycie
116ka Dąbrowa Sieje Piaski pętla Jesionowa Tesco Sandomierska Cedzyna Cmetarz 2,2,2
117ka Cedzyna Cmentarz-Rynek-ściegiennego-Spokojna-Zgoda-Mała Zgoda-Wdk-Rynek-Cedzyna Cmentarz 2,2,2 postój Spokojna/Zgoda
118ka Źytnia-Jagiellońska-1maja-łodzka-Kostomłoty Pętla 2,1,1

To 3umowy:jedna linie 1-30 na 90autobusów,2ga 31-60 na 110autobusów,trzecia unijne 100-117na 60-70autobusów.

Awatar użytkownika
leo
Posty: 213
Rejestracja: 10 października 2008, o 17:32
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: leo » 10 kwietnia 2011, o 08:19

tomekgopon22 pisze:
3-Żytnia-Zagórze-Mójcza-Suków 2,1,1
.
ta trasa jest jak na dzień dzisiejszy nie przejezdna dla pojazdów powyżej 3,5 t
BĄDZMY LUDZMI

Awatar użytkownika
Patmeas
Posty: 57
Rejestracja: 10 kwietnia 2011, o 08:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Patmeas » 11 kwietnia 2011, o 14:59

Czesc. Przegladam forum od pewnego czasu, ostatnio sie zarejestrowalem, pora zabrac glos.

Zastanawiam sie, czy realizacja Twojego pomyslu, Tomku, w naszym miescie jest potrzebna? Czy w Kielcach potrzeba 80-90 linii autobusowych? Moim zdaniem - nie.

Kiedys analizowalem rozklady i sprawdzalem, jakie powinny istniec linie autobusowe. Tworzac polaczenia tak, by kazda z obecnych petli manewrowych nadal byla uzywana, wyszlo mi 37 linii. Zalozmy, ze powinno dojsc jeszcze kilka okreznych - suma to ok. 40. I, jesli mialaby sie zdarzyc taka rewolucja (co jest bardzo watpliwe), nie lepiej byloby stworzyc nowa siatke, w ktorej ograniczyloby sie liczbe roznych linii, a postawilo sie raczej na czestotliwosc i mozliwosc przesiadek? To chyba istotniejsze, bo obecnie mozna podjechac sobie na przystanek, gdzie jezdzi z 10 linii do docelowego miejsca i czekac kilkanascie minut, bo przed chwila odjechalo cale stado. Bez sensu.

Poza tym nie liczmy na zmiany umow i kupno wielu nowych autobusow - znamy kieleckie uklady i warunki.

Zielony^
Posty: 42
Rejestracja: 6 kwietnia 2011, o 18:22
Lokalizacja: Kraków/Kielce
Kontakt:

Post autor: Zielony^ » 11 kwietnia 2011, o 19:22

^^^
Dokładnie.
W dłuższej perspektywie miasto powinno rozważyć kwęstię sieci przesiadkowej i podporządkować jej przebudowę niektórych drug wprowadzając buspasy i większe, odpowiednio przystosowane przystanki.
Niedawno wpadli na to w Krakowie (chyba nie było to tutaj poruszane?) i wyszła z tego bardzo ciekawa dyskusja (która niestety w mediach została stłamszona, bo równocześnie pojawił się temat zmian cennikowych który jest bardziej "medialny").
W Grodzie Kraka problem jest o tyle inny niż u Nas, że mowa tam jest głównie o liniach tramwajowych. W Krakowie w znacznej większości linie tramwajowe przebiegają poza jezdniami pozostałych użytkowników dróg.

Jak to odnieść do Kielc? Przenieść większość ruchu autobusów poza zakorkowane jezdnie. Wybudowanie większej ilości buspasów prowadzi w zasadzie do tego samego co wydzielone linie tramwajowe w Krakowie - płynny przejazd daną trasą.
Jeśli uda się to osiągnąć, znacznie lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie na jednej drodze jednej, często kursującej linii przecinającej się wspólnymi przystankami z innymi liniami co umożliwiałoby sprawne przesiadki. Obecnie po głównych Kieleckich drogach kursuje nawet po 13 (!) linii, które na długich odcinkach pokrywają się. Tak jest np. na Warszawskiej, al. Solidarności (Radomska-Solidarności-Źródłowa-Tarnowska-Popiełuszki), Łódzka (Łódzka-Jesionowa-Świętokrzyska - choć nie wiem jak w tym przypadku będzie wyglądała komunikacje miejska po przebudowie), IX Wieków (Batalionów Chłopskich-1 maja-IX Wieków-Sandomierska), Piekoszowska, Żytnia (Szajnowicza_Iwanowa-Grunwaldzka-Żytnia-Ogrodowa-Seminaryjska-Bohaterów Warszawy-Sczecinska), Krakowska. Na tych drogach miejscami przez 5, a często i więcej, kolejnych przystanków jadą te same linie. Ponieważ ciężko je skomunikować, często jadą w odstępach kilkuminutowych (bo jak nie w "tym" miejscu wyjdzie jedna koło drugiej, to kilka przystanków dalej na innej ulicy tak wyjdzie).
Lepiej (sprwadzone w miastach z lepiej rozwiniętą komunikacją) na taki odcinek wrzucić jedną, często kursującą linię i skomunikować z nią pozostałe - poprzeczne i "lokalne" (zwożące ludzi z osiedli albo okolicznych miejscowości). Takie rozwiązanie pozwala właśnie na dużo sprawniejsze spasowanie czasów przyjazdów i odjazdów, tak żeby przesiadki odbywały się najsprawniej.

Co ciekawe, w niektórych względach w tym temacie wyprzedzamy Kraków. Godzinne bilety zachęcają do przesiadek, podobnie jak system biletów okresowych które w Kielcach są na trasę, a w Krakowie (póki co) na linię (lub 2).


----------------------------------
Tutaj treść listu otwartego ws reformy komunikacji zbiorowej w Krakowie do prezydenta miasta Krakowa:

11 01 2011 :: Adam Łaczek

Szanowny Panie Prezydencie,

Nowa kadencja stawia przed władzami samorządowymi Krakowa nowe wyzwania. Wzrasta liczba mieszkańców obszaru metropolitalnego Krakowa, a wraz z nią potrzeby przewozowe. Potrzeba zatem nowych linii tramwajowych, utworzenia systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, oraz powiązania ich z siecią parkingów Park&Ride i Bike&Ride. Jednak oprócz działań inwestycyjnych potrzebne są także zmiany administracyjne i organizacyjne, pozwalające o wiele efektywniej wykorzystywać istniejącą i nowopowstającą infrastrukturę. Proponujemy kilka zmian, składających się na większą reformę komunikacji publicznej w Krakowie.

1. Należy wdrożyć system przesiadkowy, oparty o zasadę „mniej linii, ale większa częstotliwość kursowania”. Możemy w tym zakresie wzorować się na zachodnich systemach tramwajowych. Porównajmy: w Krakowie na 86,5 km torowisk przypada 27 linii tramwajowych. W Wiedniu na 223 km torowisk – 32 linie, w Dreźnie na 200 km torowisk – 13 linii. To co odróżnia systemy tramwajowe Krakowa i Wiednia czy Drezna to średnia liczba linii kursujących na danym odcinku sieci.

W Wiedniu znaczna część odcinków sieci tramwajowej służy tylko jednej linii, ale za to bardzo wysokiej częstotliwości kursowania. Kolejnym elementem systemu jest wygodny i czytelny systemem przesiadek zapewniający doskonałe skomunikowanie większości osiedli. Jest zatem jak w metrze – główne linie jeżdżą bardzo często, a czas podróży skraca się dzięki krótszemu oczekiwaniu na przesiadkę. Podobne funkcjonuje komunikacja publiczna min. w Budapeszcie, Bordeaux, Oslo, Amsterdamie, Genewie, Monachium, Dusseldorfie.
W Krakowie normą jest 3 – 5 (a nawet więcej) linii na odcinku torowiska, a porównując liczbę linii do długości sieci tramwajowej zauważyć można, że w Krakowie jest od 2 do 4 razy więcej linii tramwajowych na kilometr torowiska, niż w miastach z systemem przesiadkowym. Jest to jednak tylko pozorna wygoda, gdyż odbija się na ich częstotliwości, a w rozrastającym się mieście i tak nie jesteśmy już w stanie zapewnić bezprzesiadkowego połączenia każdego osiedla z każdym innym. Zamiast ułatwienia mamy zatem długie oczekiwanie na przesiadkę. Zmniejszenie liczby linii tramwajowych to także korzyść w postaci usprawnienia przejazdu tramwajów przez większe skrzyżowania (np. ul. Dietla/Starowiślnej). Mniejsza liczba linii oznacza też mniejszą liczbę relacji na skrzyżowaniu, szczególnie relacji skrętnych, co spowoduje zwiększenie przepustowości skrzyżowań – i w konsekwencji, krótszy czas przejazdu tramwaju przez nie. Zmianom w systemie tramwajowym musi także towarzyszyć dostosowanie tras autobusów miejskich, które w większym stopniu powinny dowozić pasażerów do przystanków tramwajowych.

2. Konieczne jest wprowadzenie cennika biletów okresowych, który zachęca do przesiadek. Obecny system premiuje osoby, które mają to szczęście, że do pracy mogą jeździć bez przesiadki. Nawet jeśli jadą przez całe miasto, to ich bilet miesięczny jest dwukrotnie tańszy, niż bilet osoby, która jedzie na krótkim dystansie, ale musi się przesiadać. Obawa przed wzrostem kosztów podróży jest jednym z czynników powodujących olbrzymie opory mieszkańców przed próbą zracjonalizowania liczby linii. Jaki system stworzyć? Tutaj również należy korzystać z doświadczeń miast z bardziej rozwiniętą komunikacją publiczną np. posiadających system stref taryfowych. Warto zauważyć, że obecne bilety jednorazowe częściowo realizują ten postulat (np. bilet godzinny, piętnastominutowy). Należy jednak konsekwentnie zamiast biletów jednorazowych wprowadzić bilet czasowy, 30- lub 40-minutowy w cenie biletu jednorazowego (2,5 PLN).

^W tym punkcie jesteśmy przed Krakowem :). (Od Zielony^)

3. Konieczne jest również stworzenie wygodnych, zapewniających wysoki standard oczekiwania, punktów przesiadkowych. Obecnie ważne punkty przesiadkowe (np. Rondo Mogilskie) standardem i estetyką wyposażenia nie odbiegają od zwykłych przystanków. W takich miejscach należy rozważyć instalowanie bardziej rozbudowanych zadaszeń peronów tramwajowych, ograniczających wpływy pogody na komfort oczekujących pasażerów, a także wprowadzenie, w miarę możliwości, większej ilości usług towarzyszących. Wprowadzenie interesujących architektonicznie rozwiązań należy traktować także jako element marketingu komunikacji publicznej, dotąd kojarzonej w Krakowie raczej z najtańszymi rozwiązaniami, przeciętną estetyką i niskim komfortem.

Wyzwaniem dla władz Krakowa jest także planowana przez PLK przebudowa nasypu kolejowego, biegnącego przez centrum miasta – z dworca głównego na Zabłocie. Planowane rozwiązania będą rewolucją tak urbanistyczną jak i komunikacyjną w Krakowie. Nieporozumieniem wydaje się być w takiej sytuacji pozostawienie całej procedury przygotowania inwestycji w gestii spółki kolejowej – bez konkursu architektoniczno-urbanistycznego i bez szerokiej debaty publicznej nad planowanymi rozwiązaniami.

^(Gwoli wyjaśnienia - Rondo mogilskie w Krakowie zostało parę lat temu przebudowane. Pod poziomem ronda zrobiono duże skrzyżowanie linii tramwajowych. Przecina się tam 10 z nich (przystanek wyłącznie tramwajowy-przesiadkowy) + w zasięgu krótkiego spaceru dojście do przystanków autobusowych ok. 15 linii dziennych i 5 nocnych), a zrobiony jest tak, że w razie deszczu ludzie pod wiatami się nie mieszą, starszych ludzi tyle, że ponad połowa nie ma gdzie siąść, a do tego te linie słabo są ze sobą skomunikowane) (Od Zielony^)

4. Historyczne centrum Krakowa, w szczególności pierwszą obwodnicę wokół Plant, nadal mającą kluczowe znaczenie dla transportu w Krakowie należy podporządkować tramwajom. W dłuższej perspektywie możemy mówić o powstaniu nowych linii obwodowych czy budowie „premetra”, jednak już teraz, w ramach istniejącej sieci, można skrócić czas przejazdu tramwajów przez centrum miasta, wprowadzając rozwiązana preferujące tramwaje kosztem transportu indywidualnego, obecnie spowalniającego ruch komunikacji publicznej w tym rejonie. Jest to uzasadnione choćby liczbą pasażerów tramwajów w centrum (zatem beneficjentów tego rozwiązania) kilkakrotnie przewyższającą liczbę pasażerów komunikacji indywidualnej. Proponowane rozwiązanie odblokuje też promieniste torowiska wychodzące z centrum. Nową organizację ruchu należy wesprzeć monitoringiem, należy też wprowadzić fizyczne odseparowanie niektórych torowisk. Niezbędne jest także rozszerzenie zakresu działania Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem na jak największą liczbę torowisk oraz poprawą zasad jego funkcjonowania.

Warto tu przypomnieć, że już w „Projekcie zmian w organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa”, opracowanym w 2002 roku na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa i zgodnie z Polityką Transportową dla Krakowa, założono wprowadzenie na obwodnicy Plant strefy B (wjazd tylko dla mieszkańców i pojazdów z identyfikatorem), z dopuszczeniem ruchu ogólnego tylko na jej niektórych fragmentach oraz wprowadzeniem sektorów pomiędzy 1. i 2. obwodnicą (w ramach strefy parkowania – C). Ideą takiego rozwiązania było doprowadzenie do spadku tranzytu samochodowego przez ścisłe centrum miasta oraz zminimalizowanie liczby przejazdów komunikacja indywidualną między sektorami, a co za tym idzie przyspieszenie i usprawnienie przejazdu tramwajów. Mimo zrealizowania po 2002 roku inwestycji zwiększających przepustowość II obwodnicy Krakowa dla transportu indywidualnego (min. poprzez budowę ul. Wita Stwosza), wciąż nie wprowadzono rozwiązań, które poprawiłyby płynność ruchu tramwajów na jedynej istniejącej obwodnicy tramwajowej.

5. Należy dążyć do pełnej integracji taryfy biletowej w granicach Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego (KOM). Konieczne jest wprowadzenie wspólnych biletów na komunikację miejską (tramwaje i autobusy), kolejową (w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej), a także „busową”. Wspólna taryfa, obejmująca także prywatnych przewoźników, to jeden z podstawowych warunków sukcesu systemu komunikacji w KOM i najbardziej efektywne rozwiązanie, zachęcające do korzystania z komunikacji publicznej osoby mieszkające w strefie podmiejskiej Krakowa. Pasażerowie prywatnej komunikacji opartej o popularne busy zamiast jechać do ścisłego centrum mogliby się przesiąść przy pętlach tramwajowych lub punktach przesiadkowych. Niestety nie jest to popularne z powodu braku jakichkolwiek integracji taryfowej z komunikacją miejską.

Docelowo rolę integrującą komunikację publiczną w obszarze metropolitalnym powinna pełnić Szybka Kolej Aglomeracyjna. Podmiejskie autobusy (a także busy), zamiast wozić pasażerów zatłoczonymi trasami wylotowymi do Krakowa, mogą dowozić ich do stacji kolejowych, skąd w kilkanaście minut dojadą oni do Krakowa. Rozproszona struktura osadnictwa w podmiejskiej strefie Krakowa wymusza takie rozwiązanie – dla którego alternatywą będzie wzrastająca liczba samochodów mieszkańców miejscowości podkrakowskich wjeżdżających i parkujących w Krakowie. Już obecnie ok. połowa aut zaparkowanych w centrum miasta to pojazdy spoza Krakowa.

Takie rozwiązania wymagają jednak koordynacji na poziomie całego KOM, a zatem powstanie podmiotu, który będzie całościowo koordynować komunikację w całym obszarze metropolitalnym, w ramach porozumienia Gminy Kraków, pozostałych gmin KOM, oraz Urzędu Marszałkowskiego (organizatora transportu kolejowego), a także przedstawicieli prywatnych przewoźników. Stworzenie atrakcyjnej oferty komunikacyjnej i cenowej dla mieszkańców aglomeracji to warunek konieczny do odkorkowania Krakowa.

Postulujemy zatem podjęcie działań prowadzących do wdrożenia odważnej, a niewątpliwie potrzebnej, reformy komunikacji publicznej w Krakowie. Przeprowadzenie zmian musi być także poprzedzone szeroką akcją informacyjną i promocyjną, obejmującą zarówno wyjaśnienie przyczyn podejmowania działań jak i korzyści jakie wynikną z planowanej reformy. Co więcej, szczegóły zmian powinny być konsultowane z mieszkańcami Krakowa już na etapie projektowania nowego systemu transportowego. Dwa lata temu odbyła się publiczna debata, swoisty „okrągły stół” na temat gospodarki odpadami. Apelujemy o podobne spotkanie, „stół transportowy” pod hasłem „Jak usprawnić transport zbiorowy w Krakowie i Krakowskim Obszarze Metropolitalnym?”.

Stowarzyszenie Przestrzeń Ludzie Miasto
Federacja Zielonych – Grupa Krakowska
Miasta dla Rowerów
Forum Rozwoju Komunikacji w Krakowie
Zieloni 2004

Postulaty listu były konsultowane z pracownikami naukowymi Katedry Systemów Komunikacyjnych Politechniki Krakowskiej.
----------------------------------

Temat na SCC: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1320963


Ciekawy artykuł o darmowej komunikacji: http://www.tokfm.pl/Tokfm/2029020,103454,9391000.html
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2011, o 19:24 przez Zielony^, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 11 kwietnia 2011, o 19:22

I to jest rozsądne myślenie Patmeas :) aż się miło czyta takie posty 8)

Awatar użytkownika
Patmeas
Posty: 57
Rejestracja: 10 kwietnia 2011, o 08:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Patmeas » 11 kwietnia 2011, o 20:31

W sumie to moze zaprezentuje efekty mojego rozmyslania. Uwazam, ze w Kielcach powinny istniec nastepujace polaczenia autobusowe (bez tras, w sumie powinny byc podobne do istniejacych juz linii - z drobnymi zmianami, azeby uniknac duzej liczby dubli):

- Bukowka - Slichowice
- Bukowka - Swietokrzyskie
- Bukowka - Malikow (moze przez centrum, Herby i Batalionow?) lub Kruszelnickiego
- Bukowka - Podklasztorna - Dobromysl
- Podklasztorna - Zniwna - Morcinka
- Podklasztorna - Sikorskiego
- Slichowice - Zagorska - Mojcza
- Slichowice - Sikorskiego - Swietokrzyskie
- Slichowice - Cedzyna
- Slichowice - Dabrowa - Sieje
- Pietraszki - Lazy/Gruchawka
- Czestochowska - Kusocinskiego
- Zagorska - Malikow/Batalionow Chlopskich
- Swietokrzyskie - Czestochowska
- Swietokrzyskie - Kochanowskiego
- Swietokrzyskie - Al. Na Stadion
- Sikorskiego - Sciegiennego
- Szybowcowa - Kolberga
- Dabrowa - Zytnia - Zakladowa
- Zagnanska - Al. Na Stadion
- Zelazna - Kajetanow - Zagnansk
- Kolberga - Dyminy/Poslowice/Sukow
- Zelazna - Jaworznia - Losien
- Zelazna - Piekoszow - Brynica
- Zelazna - Sukow Babie
- Zelazna - Daleszyce
- Zelazna - Cminsk
- Zelazna - Samsonow
- Zelazna - Ciekoty
- Zelazna - Kowala - Bilcza - Grunwaldzka
- Kolberga - Machocice
- Kolberga - Skorzeszyce
- Zytnia - Jana Pawla II - Krakowska - Bolechowice
- Zytnia - Niestachow
- Zytnia - Checiny
- Zytnia - Beczkow
- Zytnia - Mlynek Brudzowski
- Orlat Lwowskich - Fabryczna

+ linie okrezne:
- Zelazna - Seminaryjska - Boh. Warszawy - Sandomierska - Solidarnosci - Tysiaclecia - Toporowskiego - Jesionowa - Okrzei - Zelazna
- Kochanowskiego - Sciegiennego - Zelazna - Okrzei - Jesionowa - Klonowa - Orkana - Jaworskiego - Solidarnosci - Zrodlowa - Tarnowska - Wrzosowa
- Czarnowska - IX wiekow - Piotrkowska - Rynek - Warszawska - IX wiekow - Zrodlowa - Tarnowska - Seminaryjska - Zytnia - Zelazna
- Artwinskiego - Zytnia - Seminaryjska - Zrodlowa - IX wiekow - Zelazna - Grunwaldzka

Przyznam, ze widzialoby mi sie takze takie monstrum laczace wiekszosc kieleckich osiedli. :D Moze czestotliwosc bylaby slaba, ale uwazam, ze cos podobnego powinno istniec.
- Bukowka - Wrzosowa - Popieluszki - Wapiennikowa - Husarska - Sciegiennego - Krakowska - Podklasztorna - Jagiellonska - Grunwaldzka - Slichowice - Malikow - Batalionow - 1 Maja - Pawia - Lodzka - Klonowa - Orkana - Sieje - Sikorskiego - Jezioranskiego - Jaworskiego - Warszawska - IX wiekow - Sandomierska - Zagorska

(Jesli na dworcu musialoby zatrzymywac sie zbyt wiele linii, dla czesci podmiejskich petla moglaby faktycznie byc na Kolberga lub Puscha.)

Dzisiejsze linie 35 i 46 powinny zyskac miano glownych i kursowac w ciagu dnia co 5 minut w szczycie i co 10 poza nim (czyli generalnie dla 46 rozklad 35-tki). Linia nr 34 ma w chwili obecnej zadowalajaca czestotliwosc w dni powszednie, ale weekendy to porazka - powinna wynosic co okolo 10 minut od godziny 9 do 19, poza tym 15-20 minut. Linia nr 4 powinna, moim zdaniem, kursowac czesciej. Powinno sie na nia przerzucic przegubowca z linii 33 - nie widze sensu, by na niej jezdzil, skoro i autobusy dwunastometrowe nie sa tam przepelnione (przynajmniej od Seminaryjskiej na Bukowke i od Okrzei do Dabrowy). Uwag mialbym jeszcze pare, ale na razie chyba starczy pisania. :)

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 5 maja 2011, o 13:00

Linia nr 43

Informuje, że od dnia 11.05.2011r. zmianie ulegnie rozkład jazdy linii nr 43 relacji Kielce - Skorzeszyce.

Wprowadzono zmiany w godzinach odjazdu w dni robocze:

1. Z Kielc
z godziny 4:27 na godzinę 4:20
z godziny 5:13 na godzinę 5:12

2. Ze Skorzeszyc
z godziny 5:08 na godzinę 4:58
z godziny 6:00 na godzinę 5:50

Awatar użytkownika
Patmeas
Posty: 57
Rejestracja: 10 kwietnia 2011, o 08:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Patmeas » 18 maja 2011, o 15:41

Linie nr 46 i 105

Informujemy, że od dnia 21.05.2011 r. zmianie ulegną godziny kursowania linii nr 46 i 105. Nowy rozkład jazdy znajduje się tutaj:
:arrow: 46
:arrow: 105

Heh, super, ze kursow bedzie jednak wiecej. :) Czestotliwosc wyszla naprawde fajna, ale w sobote rozklad sie w pewnych godzinach chyba troche posypal: klik.

ODPOWIEDZ