Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)

Post autor: cochi » 2 lutego 2006, o 23:40

Przeciez zaraz przy Batalionow jest petla autobusowa na Malikowie (na przeciwko DS Schmit). Po co wiec budowac nowa peltle na tak krotkim odcinku...

A jakie autobusy mialaby miec tam petle? Bo za bardzo sobie tego nie wyobrazam...

Przez 1 Maja jad aprzecie ztylko te linie, ktorym raczej petla na Batalionow jest zbedna...
Popatrzmy (nr linii, przystnaek koncowy) :

6 -> Łazy
9 -> Miedziana Gora-Ćmińsk
17 -> Kruszelnickiego
32 -> Samsonow
36 -> kruszelnickiego
37 -> Malikow
40 -> Malikow
44 - > Czestochowska/Dluga
TK -> Zakladowa

To na co ta petla :?:
cochi

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 lutego 2006, o 00:30

Mysle,ze smialo mozna to zasugerowac prezydentom na spotkaniu w DST :)

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 3 lutego 2006, o 12:02

1. Zmiany w liniach (dla Os. Herby):
To ja bym byl za tym, zeby np. 17 zamiast w Kruszelnickiego wjedzala w Smolaka przez Kostomloty i dojezdzala do petli na Miedzianej Gorze (os. Ciosowa), ta petla jest w tej chwili nieuzywana (wszystkie kursy ''9'' dojezdzaja do Cminska), a "32" zamiast przez Kostomloty puscic trasa Lodzka... Mysle ze byloby to z korzyscia dla wszyskich...
Dla mieszkancow Kruszelnickeigo zwiekszyc "36" o pare kursow (wypleknic te luki ktore w danych godzinach obslugiwala "17", a nie bylo "36"), ewentualnie reaktywowac "11" i ona dojzdzalaby do Malikowa/Gruchawki... i dac ze 3-4 kursy wiecej ''6'' (jesli byloby takie zapotrzebowanie) i to tyle... Ok 5 petli autobusowych w promieniu 3 km to juz jest troche duzo wiec po co szosta?

2. Skrocenie przejazdu
Mam jeszcze taki pomysl, zeby np. "9", "17", "32" i powiedzmy "44" pusisc probnie przez cala dlugosc 1 Maja az do ronda bo teraz te autobusy naddkladaja ok. 10 min na przejazd Skrzetlewska, Lodzka i Zagnanska do Paderewskiego... Dwa plusy to czas (krotszy dojazd do srodmiescia) i nizsza cena trasy (mniej km na trasie)

Mysle ze takie rozwiaznie byloby najsensowniejsze i najpraktycznijsze :)
cochi

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 lutego 2006, o 14:28

Tylko, że wiadukt 1 Maja jest do remontu, ale mogliby puścić chociaż Jelcze M081MB

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 3 lutego 2006, o 16:05

Tak b@rtku wymaga to prawda, ale nie chce mi sie wierzyc, ze nasi drodzy kieleccy kierowcy sa tak przepsowi i nie skracaja sobie dojazdu do Srodmiesia przez 1 Maja i wiadukty jadac od strony Niewachlowa...

Autobusy tez pewnie by sie zmiescily... :) Wymienione linie nie potrzebuja przegubow. Linia "17" moglaby byc w calosci obslugiwana przez Midi-Jelcze, a "9", "32" i ''44'' zaluzmy w godz 5-8 i 13-17 przez krotkie (Neoplan, Solaris, Jelcz), a miedzy 9-12 i 18-1 przez Midi...

:arrow: Taka ''reforma'' wymagalaby tez zdjecia ''hopek'' na pierwszym z wiaduktow...

Ale takie rozwiazanie czy przed remontem (probnie) czy zaraz po powinno zostac zastosowane koniecznie...
cochi

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 lutego 2006, o 17:51

Jak mogą sobie tak skracać trasę jak po drodze chyba są przystanki :P ?
17 może tam jeździć, a reszta niestety nie. Na 9 muszą jeździć przegubowce, a na 44 krótkie. Te linie po prostu są przepełnione. Chyba, żeby zwiększyć częstotliwość kursowania to wtedy może. Nie wiem jak jak jest z 32.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 3 lutego 2006, o 19:41

1. No dobrze, ale w tym ciagu 1 Maja od Pawiej do Ronda sa przystanki (wypadloby tylko wybudowac jeden na wysokosci Jagiellonskiej w kierunku Herbow, bo po drugiej stronie (w kier. Srodmiescia) przeciez jest. Potem masz przystanki w obydwie strony na wyskoksci Kosciola...

2. ''Stara Trasę'' obslugiwaly pozostale autobusy (chocby "6", "22" ''36'', "40") wiec ten kto mialby sie np. z ŚSW dostac na Herby by sie dostal...

3. Pomysl ten byl obwarowany pewnymi ustaleniami odnosnie czestotliwosci kursowania (dni powszednie):
a) "44"
5 - 8 co 10 min
9 - 12 co 20 min
13 - 17 co 10-15 min
18 - 20 co 20 min
21 - 23: co 30 min
b) "9", "32"
5 - 9 co 30 min
10 - 12 co 60 min
13 - 18 co 30 min
19 - 23 co 60 min
c) "17"
5 - 8 co 30 min
9 - 13 co 60 min
14 - 17 co 30 min
18 - 20 co 60 min
21 - 23 co 90 min

4. Skoro poruszyles sprawe "9" wytarczyloby, aby odzyskala ona trase z konca 2003 (31 kursow) choc wg moich obliczen wystarczyloby 25-28 polaczen (czesc lub calosc konczylaby trase na Miedzianej Gorze nie w Cminsku) i nie potrzeba by przeglubowych autobusow (ktore teraz patrzac po czestosci napelnia sa zbedne (przyczyna: nikomu nie chce sie czekac po godzine, poltorej na "9" jak maja busy co 5 min). Dlatego tez mysle ze autobusy tej linii (jak i "32") powinny jezdzic z nastepujaca czestotliwoscia:
co 30 min w godz. 5-9, 13-18 (autobus krotki)
co 60 min w godz. 10-12, 19-23 (midi)

chociaz bede sie spieral ze raczej przeglubowiec jest bardziej potrzebny chocby "2" czy "34" niz "9"...

Czy wyjasnilem wszystkie niejasnosci :?:
cochi

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 lutego 2006, o 21:39

Spoko. Tylko że rozmawiałem z kolegą, że dziewiątka rano jest pełna, a jeżdżą przegubowce. Mogliby zwiększyć częstotliwość kursowania, ale niech nie skracają trasy! Dużo osób tam jeździ i nie można dopuścić, żeby jeździli busami. Wiem, że 9 można puścić obecną trasą, a np. 6 puścić przez 1 Maja.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 3 lutego 2006, o 21:45

Wiesz tylko ze"6" nie jedzi przez Miedziana Gore a lawiej jest nadlozyc "6" niz "9", ktora i tak jezdzie juz dlugo... Dlatego tez w tej kwestii proponiowalnym puszczenie "17" stara trasa przez Kostomloty i do petli na Miedzianej Gorze, a "9" niech jezdzi dalej do Cminska... moze ten przegub jest rano potrzebny, ale ja uwazam ze jakby autobusy jezdzily czesciej to i przeglub nie byl potrzebny i przydaloby sie zeby trase "9" przedluzyli do Slichowic...
cochi

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 3 lutego 2006, o 21:50

Najpierw nich nam wyremontują ten wiadukt :).
Na 9 i 17 jeżdżą małe jelcze, a rano i po południu są one przepełnione. Poza tym 6 ma tylko kilka kursów dziennie, także nie jest to jakis istotny autobus.
9 do Ślichowic to bardzo dobry pomysł, bo obecnie nie ma bezposredniego połączenia Herby-Ślichowice. Normalnie jest 23, ale na czas remontu wiaduktu autobus jeździ inną trasą.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 3 lutego 2006, o 21:56

ja bym byl jednak zwolennikiem opcji "9" do Slichowic , ale kursujaca z petla na Miedzianej Gorze, a nie w Cminsku... Gdzies czytalem, ze byly takie plany, a dla cmińszczan mialy byc specjalne autobusy PKS... wiec by nie zbiednieli... No i "17" tez na tej peli miedzianskiej i np. dojezdzajaca do Os. Kochanowskiego czy do Bukowki nawet.... I wszystko z korzycia dla Hebow, Kostomlot i Miedzianej Gory...
cochi

eM
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1103
Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: eM » 3 lutego 2006, o 22:38

Kubio pisze:1. Zmiany w liniach (dla Os. Herby):
To ja bym byl za tym, zeby np. 17 zamiast w Kruszelnickiego wjedzala w Smolaka przez Kostomloty i dojezdzala do petli na Miedzianej Gorze (os. Ciosowa), ta petla jest w tej chwili nieuzywana (wszystkie kursy ''9'' dojezdzaja do Cminska), a "32" zamiast przez Kostomloty puscic trasa Lodzka... Mysle ze byloby to z korzyscia dla wszyskich...
Dla mieszkancow Kruszelnickeigo zwiekszyc "36" o pare kursow (wypleknic te luki ktore w danych godzinach obslugiwala "17", a nie bylo "36"), ewentualnie reaktywowac "11" i ona dojzdzalaby do Malikowa/Gruchawki... i dac ze 3-4 kursy wiecej ''6'' (jesli byloby takie zapotrzebowanie) i to tyle... Ok 5 petli autobusowych w promieniu 3 km to juz jest troche duzo wiec po co szosta?
Kiedyś wszystko to co piszesz miało miejsce, 17 jechała do Kostomłotów, 32 jechała Łódzką, 36 miała sporo kursów
2. Skrocenie przejazdu
Mam jeszcze taki pomysl, zeby np. "9", "17", "32" i powiedzmy "44" pusisc probnie przez cala dlugosc 1 Maja az do ronda bo teraz te autobusy naddkladaja ok. 10 min na przejazd Skrzetlewska, Lodzka i Zagnanska do Paderewskiego... Dwa plusy to czas (krotszy dojazd do srodmiescia) i nizsza cena trasy (mniej km na trasie)
44 jeździło przez most, ale wiadomo jaki jest stan mostu
Mysle ze takie rozwiaznie byloby najsensowniejsze i najpraktycznijsze :)
Stan obecny to efekt reform ZTM :wink:

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 lutego 2006, o 22:41

9 powinna jeździć ze Ślichowic do Ćmińska. Do Miedzianej Góry można dać 17. Jeżeli będą często jeździć to może mogłyby jeździć tam krótkie autobusy.

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 4 lutego 2006, o 13:30

1. Autobusy dla Herbow - podsumowanie:

No to jeden projekt do zaproponowania ZTM uwazam za omowiony:)

a) nowa trasa "9": Slichowice - Cminsk
b) nowa trasa "17": Czarnowska - Miedziana Gora (os. Ciosowa) przez Kostomloty
c) zwiekszenie kursow linii ''44''
- jeden przystanek koncowy na ul. Dlugiej (ew. na petli na Malikowie)
- zamiast dotychczasowych dwoch koncowych
d) powrot do trasy linii "32" z 2003 roku
e) zwiekszenie czestotliwosci kursowania "36": (dodatkowe kursy w godzinach kiedy kursowala "17")

2. Sprawa "34"
proponuje ujednolicenie trasy na jeden wariant:
Zytnia - Bukowka lub Os. Kochanwskiego - Bukowka

3. Sprawa "15" na ul. Orkana
autobusy, ktore wjezdzja w Orkana powinny miec wyswietlacze. Rano zaraz po sobie jada dwa autobusy jeden w kierunku Siejow drugi w kierunku Slichowic. Nie powinno byc loterii w zgadywanuie czy to ten, albo pytania kierowcy lub pasazerow w ktorym kierunku ta "15" jedzie
lub przywrocenie wszystkich kursow "15" z wjazdem w Orkana

4. Sprawa "2"
Proponuje rozbic ta linie na dwie osobne:
"2" do Poslowic
"26" do Dymin

5. Sprawa "42"
rozbicie linii na dwa numery:
"42" GE - Slichowice
"11/52" GE - Kruszelnickiego (z wjazdem w Massalskiego) autobusy musza posiadac wyswietlacze kierunkowe

6. Sprawa czestoliwosci kursowania:
Podzielilbym autobusy na 4-5 grup tzw. obslugi pasazerow
Grupy
A: "4", "34", "35", "46" - co 5-10 min
B: "44" "20", "8" co 10-15 min
C: "48", "39" + podmiejskie co 30 min (wieczorem rzadziej)
D: "6", "42" co 60 min
E: "22", "40" - tzw. czasowe kursujace czesto w dasnym okresie czasowym
Oczywiscie sa to przykladowe linie:)

[/list]
cochi

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 4 lutego 2006, o 14:04

do grupy A jeszcze 2

ODPOWIEDZ