Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)
Przeciez zaraz przy Batalionow jest petla autobusowa na Malikowie (na przeciwko DS Schmit). Po co wiec budowac nowa peltle na tak krotkim odcinku...
A jakie autobusy mialaby miec tam petle? Bo za bardzo sobie tego nie wyobrazam...
Przez 1 Maja jad aprzecie ztylko te linie, ktorym raczej petla na Batalionow jest zbedna...
Popatrzmy (nr linii, przystnaek koncowy) :
6 -> Łazy
9 -> Miedziana Gora-Ćmińsk
17 -> Kruszelnickiego
32 -> Samsonow
36 -> kruszelnickiego
37 -> Malikow
40 -> Malikow
44 - > Czestochowska/Dluga
TK -> Zakladowa
To na co ta petla
A jakie autobusy mialaby miec tam petle? Bo za bardzo sobie tego nie wyobrazam...
Przez 1 Maja jad aprzecie ztylko te linie, ktorym raczej petla na Batalionow jest zbedna...
Popatrzmy (nr linii, przystnaek koncowy) :
6 -> Łazy
9 -> Miedziana Gora-Ćmińsk
17 -> Kruszelnickiego
32 -> Samsonow
36 -> kruszelnickiego
37 -> Malikow
40 -> Malikow
44 - > Czestochowska/Dluga
TK -> Zakladowa
To na co ta petla
cochi
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
1. Zmiany w liniach (dla Os. Herby):
To ja bym byl za tym, zeby np. 17 zamiast w Kruszelnickiego wjedzala w Smolaka przez Kostomloty i dojezdzala do petli na Miedzianej Gorze (os. Ciosowa), ta petla jest w tej chwili nieuzywana (wszystkie kursy ''9'' dojezdzaja do Cminska), a "32" zamiast przez Kostomloty puscic trasa Lodzka... Mysle ze byloby to z korzyscia dla wszyskich...
Dla mieszkancow Kruszelnickeigo zwiekszyc "36" o pare kursow (wypleknic te luki ktore w danych godzinach obslugiwala "17", a nie bylo "36"), ewentualnie reaktywowac "11" i ona dojzdzalaby do Malikowa/Gruchawki... i dac ze 3-4 kursy wiecej ''6'' (jesli byloby takie zapotrzebowanie) i to tyle... Ok 5 petli autobusowych w promieniu 3 km to juz jest troche duzo wiec po co szosta?
2. Skrocenie przejazdu
Mam jeszcze taki pomysl, zeby np. "9", "17", "32" i powiedzmy "44" pusisc probnie przez cala dlugosc 1 Maja az do ronda bo teraz te autobusy naddkladaja ok. 10 min na przejazd Skrzetlewska, Lodzka i Zagnanska do Paderewskiego... Dwa plusy to czas (krotszy dojazd do srodmiescia) i nizsza cena trasy (mniej km na trasie)
Mysle ze takie rozwiaznie byloby najsensowniejsze i najpraktycznijsze
To ja bym byl za tym, zeby np. 17 zamiast w Kruszelnickiego wjedzala w Smolaka przez Kostomloty i dojezdzala do petli na Miedzianej Gorze (os. Ciosowa), ta petla jest w tej chwili nieuzywana (wszystkie kursy ''9'' dojezdzaja do Cminska), a "32" zamiast przez Kostomloty puscic trasa Lodzka... Mysle ze byloby to z korzyscia dla wszyskich...
Dla mieszkancow Kruszelnickeigo zwiekszyc "36" o pare kursow (wypleknic te luki ktore w danych godzinach obslugiwala "17", a nie bylo "36"), ewentualnie reaktywowac "11" i ona dojzdzalaby do Malikowa/Gruchawki... i dac ze 3-4 kursy wiecej ''6'' (jesli byloby takie zapotrzebowanie) i to tyle... Ok 5 petli autobusowych w promieniu 3 km to juz jest troche duzo wiec po co szosta?
2. Skrocenie przejazdu
Mam jeszcze taki pomysl, zeby np. "9", "17", "32" i powiedzmy "44" pusisc probnie przez cala dlugosc 1 Maja az do ronda bo teraz te autobusy naddkladaja ok. 10 min na przejazd Skrzetlewska, Lodzka i Zagnanska do Paderewskiego... Dwa plusy to czas (krotszy dojazd do srodmiescia) i nizsza cena trasy (mniej km na trasie)
Mysle ze takie rozwiaznie byloby najsensowniejsze i najpraktycznijsze
cochi
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Tak b@rtku wymaga to prawda, ale nie chce mi sie wierzyc, ze nasi drodzy kieleccy kierowcy sa tak przepsowi i nie skracaja sobie dojazdu do Srodmiesia przez 1 Maja i wiadukty jadac od strony Niewachlowa...
Autobusy tez pewnie by sie zmiescily... Wymienione linie nie potrzebuja przegubow. Linia "17" moglaby byc w calosci obslugiwana przez Midi-Jelcze, a "9", "32" i ''44'' zaluzmy w godz 5-8 i 13-17 przez krotkie (Neoplan, Solaris, Jelcz), a miedzy 9-12 i 18-1 przez Midi...
Taka ''reforma'' wymagalaby tez zdjecia ''hopek'' na pierwszym z wiaduktow...
Ale takie rozwiazanie czy przed remontem (probnie) czy zaraz po powinno zostac zastosowane koniecznie...
Autobusy tez pewnie by sie zmiescily... Wymienione linie nie potrzebuja przegubow. Linia "17" moglaby byc w calosci obslugiwana przez Midi-Jelcze, a "9", "32" i ''44'' zaluzmy w godz 5-8 i 13-17 przez krotkie (Neoplan, Solaris, Jelcz), a miedzy 9-12 i 18-1 przez Midi...
Taka ''reforma'' wymagalaby tez zdjecia ''hopek'' na pierwszym z wiaduktow...
Ale takie rozwiazanie czy przed remontem (probnie) czy zaraz po powinno zostac zastosowane koniecznie...
cochi
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
1. No dobrze, ale w tym ciagu 1 Maja od Pawiej do Ronda sa przystanki (wypadloby tylko wybudowac jeden na wysokosci Jagiellonskiej w kierunku Herbow, bo po drugiej stronie (w kier. Srodmiescia) przeciez jest. Potem masz przystanki w obydwie strony na wyskoksci Kosciola...
2. ''Stara Trasę'' obslugiwaly pozostale autobusy (chocby "6", "22" ''36'', "40") wiec ten kto mialby sie np. z ŚSW dostac na Herby by sie dostal...
3. Pomysl ten byl obwarowany pewnymi ustaleniami odnosnie czestotliwosci kursowania (dni powszednie):
a) "44"
5 - 8 co 10 min
9 - 12 co 20 min
13 - 17 co 10-15 min
18 - 20 co 20 min
21 - 23: co 30 min
b) "9", "32"
5 - 9 co 30 min
10 - 12 co 60 min
13 - 18 co 30 min
19 - 23 co 60 min
c) "17"
5 - 8 co 30 min
9 - 13 co 60 min
14 - 17 co 30 min
18 - 20 co 60 min
21 - 23 co 90 min
4. Skoro poruszyles sprawe "9" wytarczyloby, aby odzyskala ona trase z konca 2003 (31 kursow) choc wg moich obliczen wystarczyloby 25-28 polaczen (czesc lub calosc konczylaby trase na Miedzianej Gorze nie w Cminsku) i nie potrzeba by przeglubowych autobusow (ktore teraz patrzac po czestosci napelnia sa zbedne (przyczyna: nikomu nie chce sie czekac po godzine, poltorej na "9" jak maja busy co 5 min). Dlatego tez mysle ze autobusy tej linii (jak i "32") powinny jezdzic z nastepujaca czestotliwoscia:
co 30 min w godz. 5-9, 13-18 (autobus krotki)
co 60 min w godz. 10-12, 19-23 (midi)
chociaz bede sie spieral ze raczej przeglubowiec jest bardziej potrzebny chocby "2" czy "34" niz "9"...
Czy wyjasnilem wszystkie niejasnosci
2. ''Stara Trasę'' obslugiwaly pozostale autobusy (chocby "6", "22" ''36'', "40") wiec ten kto mialby sie np. z ŚSW dostac na Herby by sie dostal...
3. Pomysl ten byl obwarowany pewnymi ustaleniami odnosnie czestotliwosci kursowania (dni powszednie):
a) "44"
5 - 8 co 10 min
9 - 12 co 20 min
13 - 17 co 10-15 min
18 - 20 co 20 min
21 - 23: co 30 min
b) "9", "32"
5 - 9 co 30 min
10 - 12 co 60 min
13 - 18 co 30 min
19 - 23 co 60 min
c) "17"
5 - 8 co 30 min
9 - 13 co 60 min
14 - 17 co 30 min
18 - 20 co 60 min
21 - 23 co 90 min
4. Skoro poruszyles sprawe "9" wytarczyloby, aby odzyskala ona trase z konca 2003 (31 kursow) choc wg moich obliczen wystarczyloby 25-28 polaczen (czesc lub calosc konczylaby trase na Miedzianej Gorze nie w Cminsku) i nie potrzeba by przeglubowych autobusow (ktore teraz patrzac po czestosci napelnia sa zbedne (przyczyna: nikomu nie chce sie czekac po godzine, poltorej na "9" jak maja busy co 5 min). Dlatego tez mysle ze autobusy tej linii (jak i "32") powinny jezdzic z nastepujaca czestotliwoscia:
co 30 min w godz. 5-9, 13-18 (autobus krotki)
co 60 min w godz. 10-12, 19-23 (midi)
chociaz bede sie spieral ze raczej przeglubowiec jest bardziej potrzebny chocby "2" czy "34" niz "9"...
Czy wyjasnilem wszystkie niejasnosci
cochi
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Wiesz tylko ze"6" nie jedzi przez Miedziana Gore a lawiej jest nadlozyc "6" niz "9", ktora i tak jezdzie juz dlugo... Dlatego tez w tej kwestii proponiowalnym puszczenie "17" stara trasa przez Kostomloty i do petli na Miedzianej Gorze, a "9" niech jezdzi dalej do Cminska... moze ten przegub jest rano potrzebny, ale ja uwazam ze jakby autobusy jezdzily czesciej to i przeglub nie byl potrzebny i przydaloby sie zeby trase "9" przedluzyli do Slichowic...
cochi
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
Najpierw nich nam wyremontują ten wiadukt .
Na 9 i 17 jeżdżą małe jelcze, a rano i po południu są one przepełnione. Poza tym 6 ma tylko kilka kursów dziennie, także nie jest to jakis istotny autobus.
9 do Ślichowic to bardzo dobry pomysł, bo obecnie nie ma bezposredniego połączenia Herby-Ślichowice. Normalnie jest 23, ale na czas remontu wiaduktu autobus jeździ inną trasą.
Na 9 i 17 jeżdżą małe jelcze, a rano i po południu są one przepełnione. Poza tym 6 ma tylko kilka kursów dziennie, także nie jest to jakis istotny autobus.
9 do Ślichowic to bardzo dobry pomysł, bo obecnie nie ma bezposredniego połączenia Herby-Ślichowice. Normalnie jest 23, ale na czas remontu wiaduktu autobus jeździ inną trasą.
Komisja Rewizyjna czuwa!
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
ja bym byl jednak zwolennikiem opcji "9" do Slichowic , ale kursujaca z petla na Miedzianej Gorze, a nie w Cminsku... Gdzies czytalem, ze byly takie plany, a dla cmińszczan mialy byc specjalne autobusy PKS... wiec by nie zbiednieli... No i "17" tez na tej peli miedzianskiej i np. dojezdzajaca do Os. Kochanowskiego czy do Bukowki nawet.... I wszystko z korzycia dla Hebow, Kostomlot i Miedzianej Gory...
cochi
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1103
- Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
- Lokalizacja: Kielce
Stan obecny to efekt reform ZTMKubio pisze:1. Zmiany w liniach (dla Os. Herby):
To ja bym byl za tym, zeby np. 17 zamiast w Kruszelnickiego wjedzala w Smolaka przez Kostomloty i dojezdzala do petli na Miedzianej Gorze (os. Ciosowa), ta petla jest w tej chwili nieuzywana (wszystkie kursy ''9'' dojezdzaja do Cminska), a "32" zamiast przez Kostomloty puscic trasa Lodzka... Mysle ze byloby to z korzyscia dla wszyskich...
Dla mieszkancow Kruszelnickeigo zwiekszyc "36" o pare kursow (wypleknic te luki ktore w danych godzinach obslugiwala "17", a nie bylo "36"), ewentualnie reaktywowac "11" i ona dojzdzalaby do Malikowa/Gruchawki... i dac ze 3-4 kursy wiecej ''6'' (jesli byloby takie zapotrzebowanie) i to tyle... Ok 5 petli autobusowych w promieniu 3 km to juz jest troche duzo wiec po co szosta?
Kiedyś wszystko to co piszesz miało miejsce, 17 jechała do Kostomłotów, 32 jechała Łódzką, 36 miała sporo kursów
2. Skrocenie przejazdu
Mam jeszcze taki pomysl, zeby np. "9", "17", "32" i powiedzmy "44" pusisc probnie przez cala dlugosc 1 Maja az do ronda bo teraz te autobusy naddkladaja ok. 10 min na przejazd Skrzetlewska, Lodzka i Zagnanska do Paderewskiego... Dwa plusy to czas (krotszy dojazd do srodmiescia) i nizsza cena trasy (mniej km na trasie)
44 jeździło przez most, ale wiadomo jaki jest stan mostu
Mysle ze takie rozwiaznie byloby najsensowniejsze i najpraktycznijsze
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
1. Autobusy dla Herbow - podsumowanie:
No to jeden projekt do zaproponowania ZTM uwazam za omowiony:)
a) nowa trasa "9": Slichowice - Cminsk
b) nowa trasa "17": Czarnowska - Miedziana Gora (os. Ciosowa) przez Kostomloty
c) zwiekszenie kursow linii ''44''
- jeden przystanek koncowy na ul. Dlugiej (ew. na petli na Malikowie)
- zamiast dotychczasowych dwoch koncowych
d) powrot do trasy linii "32" z 2003 roku
e) zwiekszenie czestotliwosci kursowania "36": (dodatkowe kursy w godzinach kiedy kursowala "17")
2. Sprawa "34"
proponuje ujednolicenie trasy na jeden wariant:
Zytnia - Bukowka lub Os. Kochanwskiego - Bukowka
3. Sprawa "15" na ul. Orkana
autobusy, ktore wjezdzja w Orkana powinny miec wyswietlacze. Rano zaraz po sobie jada dwa autobusy jeden w kierunku Siejow drugi w kierunku Slichowic. Nie powinno byc loterii w zgadywanuie czy to ten, albo pytania kierowcy lub pasazerow w ktorym kierunku ta "15" jedzie
lub przywrocenie wszystkich kursow "15" z wjazdem w Orkana
4. Sprawa "2"
Proponuje rozbic ta linie na dwie osobne:
"2" do Poslowic
"26" do Dymin
5. Sprawa "42"
rozbicie linii na dwa numery:
"42" GE - Slichowice
"11/52" GE - Kruszelnickiego (z wjazdem w Massalskiego) autobusy musza posiadac wyswietlacze kierunkowe
6. Sprawa czestoliwosci kursowania:
Podzielilbym autobusy na 4-5 grup tzw. obslugi pasazerow
Grupy
A: "4", "34", "35", "46" - co 5-10 min
B: "44" "20", "8" co 10-15 min
C: "48", "39" + podmiejskie co 30 min (wieczorem rzadziej)
D: "6", "42" co 60 min
E: "22", "40" - tzw. czasowe kursujace czesto w dasnym okresie czasowym
Oczywiscie sa to przykladowe linie:)
[/list]
No to jeden projekt do zaproponowania ZTM uwazam za omowiony:)
a) nowa trasa "9": Slichowice - Cminsk
b) nowa trasa "17": Czarnowska - Miedziana Gora (os. Ciosowa) przez Kostomloty
c) zwiekszenie kursow linii ''44''
- jeden przystanek koncowy na ul. Dlugiej (ew. na petli na Malikowie)
- zamiast dotychczasowych dwoch koncowych
d) powrot do trasy linii "32" z 2003 roku
e) zwiekszenie czestotliwosci kursowania "36": (dodatkowe kursy w godzinach kiedy kursowala "17")
2. Sprawa "34"
proponuje ujednolicenie trasy na jeden wariant:
Zytnia - Bukowka lub Os. Kochanwskiego - Bukowka
3. Sprawa "15" na ul. Orkana
autobusy, ktore wjezdzja w Orkana powinny miec wyswietlacze. Rano zaraz po sobie jada dwa autobusy jeden w kierunku Siejow drugi w kierunku Slichowic. Nie powinno byc loterii w zgadywanuie czy to ten, albo pytania kierowcy lub pasazerow w ktorym kierunku ta "15" jedzie
lub przywrocenie wszystkich kursow "15" z wjazdem w Orkana
4. Sprawa "2"
Proponuje rozbic ta linie na dwie osobne:
"2" do Poslowic
"26" do Dymin
5. Sprawa "42"
rozbicie linii na dwa numery:
"42" GE - Slichowice
"11/52" GE - Kruszelnickiego (z wjazdem w Massalskiego) autobusy musza posiadac wyswietlacze kierunkowe
6. Sprawa czestoliwosci kursowania:
Podzielilbym autobusy na 4-5 grup tzw. obslugi pasazerow
Grupy
A: "4", "34", "35", "46" - co 5-10 min
B: "44" "20", "8" co 10-15 min
C: "48", "39" + podmiejskie co 30 min (wieczorem rzadziej)
D: "6", "42" co 60 min
E: "22", "40" - tzw. czasowe kursujace czesto w dasnym okresie czasowym
Oczywiscie sa to przykladowe linie:)
[/list]
cochi