Linie w sieci ZTM Kielce (0-114, A-Z)

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 24 lipca 2012, o 15:13

Ma ktoś jeszcze jakieś uwagi? Bo chce koncepcję przedstawić ZTM.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 24 lipca 2012, o 15:28

Pod szyldem SKI mysle, ze nie powinno to wychodzic.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 25 lipca 2012, o 07:16

Zamierzałem złożyć indywidualnie, bo nie jestem koordynatorem ds. transportu publicznego.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 25 lipca 2012, o 09:12

Bo sęk w tym, że nie da się na podstawie "wydaje mi sie" ulozyc takiego dokumentu. Niestety, ale Kielcom potrzebne sa dokladne analizy i stworzenie wszystkiego od podstaw. Na istniejacym materiale mozna zdzialac niewiele.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 25 lipca 2012, o 10:35

Mnie się nie wydaje. To blisko 20- letnie obserwacje i znajomość miasta. Na pewno nie jest to idealny projekt, ale lepszy od obecnego. A ZTM nie jest przygotowany na radykalne zmiany (czytaj: stworzenie nowego systemu połączeń od nowa - rozmawiałem z Damianową), stąd swój projekt uważam za poprawiający ten, który funkcjonuje obecnie, bo to jest realne, tzn. do wdrożenia w życie.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 25 lipca 2012, o 14:14

A czym to uargumentowała, że ZTM nie jest przygotowany?

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 26 lipca 2012, o 07:09

Że nie mogą podejmować takich działań, które dla większości mieszkańców są nie do przeskoczenia, np. osób starszych, przyzwyczajonych do obecnego systemu. W ten sposób nigdy nie wprowadzą nowego systemu, bo zawsze będą osoby starsze i przyzwyczajone... Ale ja im podsunąłem pomysł nowatorski - nie przeszło. Teraz czas na pomysł usprawniający. Tak naprawdę to głównie zależy mi na uzmysłowieniu im, że centra przesiadkowe są niezbędne w CK (Dworzec, Żytnia).
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Grazyna
Posty: 3
Rejestracja: 7 sierpnia 2012, o 10:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Grazyna » 7 sierpnia 2012, o 16:49

Ja mam uwagi do propozycji linii autobusowych -przystanek na Alei Solidarności - Bocianek. Czy linia nocna 101 przestanie zatrzymywac się na Al. Solidarności? Nie widać proponowanej trasy:ciemna na ciemnym ! Nie może się pogorszyc dostęp do tej trasy - korzystałam z połączenia jadąc ze Szpitala na Grunwaldzkiej. A dworzec kolejowy? Bocianek jest rozległy - od Warszawskiej na Staffa i Kasprowicza to całe osiedle - na ukos . Przejscie w dzień to strata czasu a w nocy - jeszcze horror.

Grazyna
Posty: 3
Rejestracja: 7 sierpnia 2012, o 10:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Grazyna » 7 sierpnia 2012, o 16:59

W postach widzę uwagi do trasy nr 13, przejazd przez ul. Świętokrzyską Trasa nr 13 prowadzi przez linie serwisowe, w obie strony, od czasu oddania ekspresówki. Nie ma już przystanku przy Orlenie, tylko bliżej w kierunku ul. Warszawskiej. Pogorszyło się znacznie, bo ten przystanek jest dość oddalony. Ale linia nr 13 i 4 jest tu "od zawsze" i potrzebna.

Grazyna
Posty: 3
Rejestracja: 7 sierpnia 2012, o 10:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Grazyna » 7 sierpnia 2012, o 19:11

Uważam, że poprawki tras prowadzących przez Bocianek-Al. Solidarności są zbędne i pogorszą połączenie z miastem. Tym bardziej po likwidacji linii : 104 i 114 jak też "nocnej 101"! Ten przystanek / w obie strony/ służy też studentom UJK, uczniom oraz mieszkańcom os. Słonecznego, od strony Parku Dygasińskiego.
Zmiany tras nie poprawią nic. "30" prawie w całosci będzie częścią trasy "34"- prosto z Bocianka na południe. Co tam jest? Castorama i Schronisko dla zwierząt. Teraz jest połączenie ze szkołami średnimi w okolicy WDK, Kadzielnią, Stadionem -dzielnicą i stadionem Korony. Dla kogo taka zmiana?
"107" służy do szybkich połączeń, zwłaszcza z bazarami , ale też szkołami i ul.Sciegiennego /WDK, cmentarze/. Potem trasa będzie miała pętlę i wydłuży sie o dzielnicę KSM, ok.10 minut . Kto ma czas by go tracić? Pieniądze straci MPK.
Ja tu mieszkam i wiem, że "30" wyjeżdżająca z miasta jest zbędna. "107" z pętlą na KSM- może niektóra , nie w godzinach szczytu. Chyba najlepiej jest, gdy sami mieszkańcy wystąpią o poprawę tras. Jak nie występują, lepiej ich nie uszczęśliwiać na siłę. Aby potem nie trzeba było "odkręcać".

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 8 sierpnia 2012, o 08:27

Co do linii 104 to prawie wcale nie jeździ, więc różnicy mieszkańcy Bocianka nie zauważą.
13 jest już poprawiona (jak przed zmianą) - przez Domaszowską
30 jest linią popularną, podobnie jak 34, więc nie ma większego sensu ich poprawiać. Poza tym 34 i 30 na odcinku, na którym się pokrywają - uzupełniają się. Natomiast 107 rzeczywiście w części pokrywa się z 30, pomyślę nad zmianą trasy.

Nad 101 muszę się zastanowić.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 8 sierpnia 2012, o 13:36

Michał, myślę, że sobie z tego nie zdajesz sprawy, ale nie da się w taki sposób jak Ty to robisz ułożyć nowego schematu linii. Żeby coś takiego, w sposób profesjonalny zrobić potrzeba około ankiet od około 10% ludności miasta, czyli dla Kielc około 20 tys. Z tych ankiet odczytuje się skąd ludzie jeżdżą dokąd, gdzie się przesiadają.. Dodatkowo kupa informacji, które posiada tylko i wyłącznie ZTM (albo i nie, ale powinien), takich jak liczba biletów miesięcznych na dane trasy, obłożenie tych linii. Dodatkowo sposób prowadzenia tych linii, w sposób pokrętny niczego korzystnego raczej nie wprowadza. Odnośnie układania marszrut jest jeden taki wspaniały cytat: Myśl o tramwaju, używaj autobusu. Przejrzałem tak wyrywkowo kilka linii no i... linia 101 mówi wiele. Myślę, że jakbyśmy mieli wybudować nową linie tramwajową w Kielcach to nie miałaby ona na pewno takiego przebiegu :P

Moim zdaniem w Kielcach zanim miałoby się przeprowadzić remarszutyzacje to powinno się najpierw przygotować projekt pt.: Przygotowanie infrastruktury przystankowej do remarszrutyzacji, czyli:
- zagęszczenie przystanków w śródmieściu
- zaprojektowanie węzłów przesiadkowych w okolicach skrzyżowań, (np. Rogatka, Rondo Herlinga - Grudzińskiego, Warszawska/Świętokrzyska, Świętokrzyska/Al. Solidarności)
- podwyższone perony

Można się bawić w ulepszanie tego schematu, na pewno przy tej infrastrukturze jaką mamy na dzień dzisiejszy można coś z tego jeszcze więcej wycisnąć, ale jeśli byśmy chcieli w Kielcach mieć High Quality Public Transport na international level (jak to miał w zwyczaju mówic Leo Benhałer) :D (nie bierzcie tego na poważnie..) to potrzebujemy rewolucji, a nie ewolucji. Także szkoda trochę Twojego czasu - bo ani Ty tego dobrze nie zrobisz, ani ja, ani nawet w 10 tego nie zrobimy, bo nie mamy po prostu wiedzy i doświadczenia. Na podsumowanie tego wspaniały cytat:
To że kiedyś pomalowałem mieszkanie nie znaczy, że mogę otworzyć autorską galerię obrazu.
Aby określić zasadniczą sieć, do zbudowania której dąży się w dłuższej perspektywie,można posłużyć się następującym schematem pracy:
· Postaraj się pokryć zapotrzebowanie na połączenia zaspokajające popyt na usługę w miejscu początku podróży jak najmniejszą ilością linii o wysokiej częstotliwości kursowania, tworząc linie średnicowe pomiędzy korytarzami po każdej ze stron centrum miasta (sieć arterii komunikacyjnych).
· Poszukuj dopasowanych linii peryferyjnych lub korytarzy uzupełniających linie promieniste tak, aby stworzyć bardziej kompletną sieć. Weź pod uwagę również regionalne usługi transportowe, aby być w stanie stworzyć zintegrowaną miejsko-regionalną sieć z wygodnymi przesiadkami. Zbadaj w jaki sposób można usprawnić dostęp do sieci magistral komunikacyjnych poprzez poprawę usług autobusowych, zapewnienie wysokiej jakości przystanków i punktów przesiadkowych czy przez uprzywilejowanie autobusów w punktach przesiadkowych.

Dalsze kryteria dotyczące wydajności sieci, jakie należy wziąć pod uwagę to:
· Odległości między przystankami: Większa odległość między przystankami sprawia,
że linia jest szybsza, jednak dostęp do niej – gorszy. Odległość między przystankami
jest zawsze określana przez rodzaj zagospodarowania przestrzeni i przeciętny dystans,
jaki pasażerowie muszą pokonać pieszo do przystanku. Odległość między
przystankami musi być ustalona z uwzględnieniem prędkości podróży oraz
zapotrzebowania w różnych miejscach docelowych, i w sieciach miejskich wynosi
zwykle ok. 400 m.
· Odległość do przejścia: Większe odległości do pokonania pieszo pozwalają na
rzadsze rozplanowanie linii, co sprawia, że zbierają one pasażerów z większego
obszaru i mogą kursować częściej. Jednak przeciętna odległość do przejścia nie może
być zbyt duża jeśli system autobusowy ma być łatwo dostępny. Średnia wynosząca
600 m (400 m w linii prostej) jest uważana za dobrą.
· Wyznaczanie tras: Linie powinny przebiegać zarówno przez dzielnice centralne jak i
mieszkalne, nie zaś wokół lub wzdłuż jednej z części dzielnicy. Powinny być również
możliwie krótkie i proste. Należy zauważyć, że te dwa założenia często stoją ze sobą
w sprzeczności, zatem aby osiągnąć akceptowalny kompromis potrzebne jest staranne
planowanie.
· Hierarchia sieci Transportu Publicznego: Sieć magistral komunikacyjnych jest zwykle na szczycie hierarchii. Poniżej znajdują się linie peryferyjne i inne linie uzupełniające (np. łączące kompleksy biznesowe z centrum), gdzie zapotrzebowanie na transport nie jest tak wysokie. Na najniższym szczeblu można znaleźć usługi zaplanowane z myślą o zaspokajaniu szczególnych potrzeb, np. osób starszych czy
niepełnosprawnych (popularne w niektórych krajach takich jak Finlandia czy Szwecja), dodatkowe sieci komunikacji szkolnej (rozpowszechnione w takich krajach jak Niemcy czy Francja) lub działające i dostosowywane w zależności od zapotrzebowania usługi dla odległych obszarów o małej gęstości zaludnienia czy niedużym stopniu wykorzystania.
· Planowanie sieci w małych miastach: Szczególnie w małych miastach ważne jest aby efektywnie wykorzystywać ograniczoną liczbę pojazdów. Jest to kluczowe dla utrzymania kosztów usługi na akceptowalnym poziomie. Długość linii zatem, i potrzebne godziny kursowania powinny być dopasowane do długości czasu pełnegokursu pojazdu, tj. pojazd powinien być z powrotem na pętli w określonych odstępach czasu. Gdyby miało się to okazać niewykonalne, linia może wymagać przyspieszenia,ponieważ kursowanie dodatkowego pojazdu mogłoby sprawić, że usługa stanie sięnieefektywna.
:arrow: http://www.fgm.at/proceed/Docs/PROCEED_ ... nes_PL.pdf

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 9 sierpnia 2012, o 07:50

Kiedyś wysłałem NOWY projekt, zakładający m.in. stacje przesiadkowe, stworzony od podstaw, to ZTM stwierdził, że rewolucyjne zmiany są nie potrzebne, więc opracowałem ten - (kosmetyczny). Mieszkam w Kielcach od ponad 20 lat i codziennie obserwuję naszą komunikację, choć może nie mam danych, o których piszesz i nie jestem specjalistą w tym zakresie, jednak codziennie to obserwuje i mam prawo i przede wszystkim chęć wypowiedzieć się w tym względzie. Jeśli ty nie chcesz, nie musisz, ale od tego jest to forum, żeby rozmawiać, dyskutować, i przede wszystkim swobodnie się wypowiadać. Dlatego jeśli masz jakieś uwagi merytoryczne co do przebiegu linii to proszę o sugestię, jeśli uważasz, że jest to bez sensu - zrób własny.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 9 sierpnia 2012, o 09:31

Jeszcze pół rok temu jak nie wiedziałem - zgodnie z zasadą: głupi nie wie, że jest głupi, a mądry to wie - że jestem taki głupi też chciałem coś takiego robić. Jak sobie zdałem sprawę ile to roboty, chciałem to zrobić jako prace inżynierską. Poszedłem do prawdopodobnie przyszłego promotora porozmawiać na ten temat i mnie naprostował. Powiedział mi w kulturalny sposób, że jakbym chciał to zrobić to bym się zajechał i, że bym się skupił co na mniejszych projektach i tak też zamierzam zrobić.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 9 sierpnia 2012, o 10:22

To ja też się skupiłem na mniejszym projekcie - odstąpiłem od pierwotnego - rewolucyjnego, a skupiłem się na kosmetycznym, mniejszym projekcie, więc poszedłem w twoje ślady...

Projekt został złożony do ZTM. Czekam na odpowiedź ZTM.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

ODPOWIEDZ