PKS
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1653
- Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
- Lokalizacja: Kielce
http://www.radio.kielce.pl/page,,PKS-zo ... 278b2.htmlPKS zostanie zlikwidowany
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach zostanie zlikwidowane. Wniosek o likwidację spółki złożył w Ministerstwie Skarbu prezes spółki Marek Wołoch. Minister przychylił się do wniosku.
Marek Wołoch zapowiedział, że powody swojej decyzji wyjaśni w najbliższy wtorek.
Decyzją o likwidacji firmy są oburzeni pracownicy i działające w PKS związki zawodowe. Szef zakładowej Solidarności- Zbigniew Zwierzyński uważa, że jest to decyzja czysto polityczna.
W PKS Kielce trudna sytuacja trwała od kilku lat. Jak wielokrotnie informowaliśmy, zarząd miał problemy z wypłacaniem pensji pracownikom. Obecnie spółka zatrudnia ponad 150 osób.
- krzysiu1493
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1104
- Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
- Lokalizacja: Kielce Uroczysko
- kacper
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 514
- Rejestracja: 9 października 2008, o 15:52
- Lokalizacja: Kielce/KSM
- Kontakt:
Im wszystkim przydałby się solidny kopniak. Tak ciężko było dostosować rozkład na większości najbardziej obleganych trasach (czyli na tych, które podebrało im busiarstwo - lokalnych typu Końskie, Łagów, Morawica, Oblęgorek, Mniów) do poziomu przynajmniej PKS Ostrowiec? Byłoby z 10 razy więcej pasażerów, a co za tym idzie, 10 razy więcej zysków, i firma by chodziła. A tak - do widzenia, woźcie się busami. Super.Autor pisze:Chyba nakopac to mozesz zwiazkom zawodowym i Bartoszowi z Solidarnosci.
Precz z busiarstwem!
- dovers_ck
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 523
- Rejestracja: 8 stycznia 2009, o 18:55
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Tak będzie likwidowany kielecki PKS: zwiną większość kursów, zwolnią około 40 osób
Marek Wołoch, były prezes, a obecnie likwidator kieleckiego PKS, przedstawił harmonogram likwidacji spółki. Plan zakłada spieniężenie majątku, zwinięcie 70 procent kursów oraz zwolnienie około 40 osób, ale nie wyklucza komunalizacji.
Na wtorkowej konferencji prasowej Marek Wołoch mówił o powodach postawienia spółki w stan likwidacji. – Brak bieżącej płynności finansowej spółki, brak innych działalności, które pozwoliłyby rekompensować straty ponoszone na przewozie pasażerów, narastająca strata finansowa, której nie mogliśmy zatrzymać (250-300 tysięcy złotych miesięcznie), duże znaczenie ma też konkurencja małych przewoźników na liniach regionalnych, krótkich – wyliczał likwidator Wołoch.
Strategia likwidacji zakłada na pierwszym etapie sprzedaż zbędnego majątku spółki oraz spłatę wszystkich wierzytelności, a także likwidację 70 procent nierentownych kursów komunikacji regionalnej i części stacji obsługi. To oznacza redukcję zatrudnienia ze 156 do 110-115 osób. Zachowane zostaną kursy dalekobieżne oraz umowy, jakie PKS zawarł z gminami na dowóz uczniów do szkół.
- Po zaspokojeniu wierzytelności, będziemy mogli sprzedać zorganizowaną część przedsiębiorstwa, a więc dworzec i tereny przyległe oraz działalność przewozową, lub wstrzymać proces likwidacji, gdy znajdzie się samorząd chętny do komunalizacji spółki – podkreślił Wołoch. Dodał, że w czasie likwidacji firma będzie kontynuować działalność gospodarczą, a sam proces ma na celu naprawę jej sytuacji i uratowanie przed upadłością. – Prawo i posiadany majątek, który zdecydowanie przekracza wartość zobowiązań, daje takie możliwości. Likwidacja będzie możliwa wtedy, gdy dogadam się z wierzycielami, by nie nastąpiła eskalacja ściągania zobowiązań i by poczekali na sprzedaż majątku. W przeciwnym razie likwidator, jak i wierzyciele mogą wystąpić o postawienie spółki w stan likwidacji – powiedział Marek Wołoch.
Podkreślił, że dużą rolę w doprowadzeniu tego procesu do szczęśliwego finału odgrywa społeczny spokój. – Chcę się spotkać ze związkami zawodowymi i porozmawiać o dalszych działaniach. Zachowanie zwłaszcza "Solidarności” nie pomagało dotychczas w znalezieniu inwestora – stwierdził likwidator Wołoch. Dodał, że rozmowy ze związkami o redukcji zatrudnienia zaczną się najwcześniej na początku grudnia, a pierwsze zwolnienia mogłyby nastąpić pod koniec stycznia lub marca, kiedy wyjaśni się, czy spółka otrzyma pieniądze z odszkodowania pod wywłaszczenie jej gruntów pod budowę węzła Żelazna.
Suma zobowiązań PKS wobec ZUS, skarbówki oraz Urzędu Miasta Kielce, a także kontrahentów wynosi 8,5 miliona złotych, przy czym cały majątek przedsiębiorstwa według szacunków wart jest 16-18 milionów złotych. W jego skład wchodzi kompleks działek o powierzchni 0,60 hektara, które mają być wywłaszczone pod budowę węzła Żelazna, dwie działki o powierzchni 1,16 hektara (pod działalność handlową) i 0,10 hektara oraz budynek dworca wraz z przyległymi gruntami (2,5 hektara), a także tabor.
Harmonogram likwidacji
31 grudnia 2010 - przyjęcie bilansu otwarcia procesu likwidacji związane z wyceną rynkową wszystkich składników majątku: autobusy i grunty
31 maja 2011 - sprzedaż zbędnego majątku: dwóch wydzielonych działek (1,16 hektara oraz 1600 metrów kwadratowych) oraz autobusów wycofanych z eksploatacji po zawieszeniu części kursów komunikacji regionalnej; jeśli to nie dojdzie do skutku – złożenie wniosku o upadłość;
31 czerwca 2011 – przygotowanie wyceny zorganizowanej części przedsiębiorstwa (dworzec autobusowy oraz przewozy) i sprzedaż
30 września 2011 – sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa lub - gdy pojawi się wniosek o komunalizację - zawieszenie likwidacji i przekazanie majątku właścicielowi, czyli Ministerstwu Skarbu Państwa, który może podjąć dalsze działania w zakresie komunalizacji
31 grudnia 2011 – zakończenie likwidacji i sporządzenie bilansu zamknięcia.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /309132163
Marek Wołoch, były prezes, a obecnie likwidator kieleckiego PKS, przedstawił harmonogram likwidacji spółki. Plan zakłada spieniężenie majątku, zwinięcie 70 procent kursów oraz zwolnienie około 40 osób, ale nie wyklucza komunalizacji.
Na wtorkowej konferencji prasowej Marek Wołoch mówił o powodach postawienia spółki w stan likwidacji. – Brak bieżącej płynności finansowej spółki, brak innych działalności, które pozwoliłyby rekompensować straty ponoszone na przewozie pasażerów, narastająca strata finansowa, której nie mogliśmy zatrzymać (250-300 tysięcy złotych miesięcznie), duże znaczenie ma też konkurencja małych przewoźników na liniach regionalnych, krótkich – wyliczał likwidator Wołoch.
Strategia likwidacji zakłada na pierwszym etapie sprzedaż zbędnego majątku spółki oraz spłatę wszystkich wierzytelności, a także likwidację 70 procent nierentownych kursów komunikacji regionalnej i części stacji obsługi. To oznacza redukcję zatrudnienia ze 156 do 110-115 osób. Zachowane zostaną kursy dalekobieżne oraz umowy, jakie PKS zawarł z gminami na dowóz uczniów do szkół.
- Po zaspokojeniu wierzytelności, będziemy mogli sprzedać zorganizowaną część przedsiębiorstwa, a więc dworzec i tereny przyległe oraz działalność przewozową, lub wstrzymać proces likwidacji, gdy znajdzie się samorząd chętny do komunalizacji spółki – podkreślił Wołoch. Dodał, że w czasie likwidacji firma będzie kontynuować działalność gospodarczą, a sam proces ma na celu naprawę jej sytuacji i uratowanie przed upadłością. – Prawo i posiadany majątek, który zdecydowanie przekracza wartość zobowiązań, daje takie możliwości. Likwidacja będzie możliwa wtedy, gdy dogadam się z wierzycielami, by nie nastąpiła eskalacja ściągania zobowiązań i by poczekali na sprzedaż majątku. W przeciwnym razie likwidator, jak i wierzyciele mogą wystąpić o postawienie spółki w stan likwidacji – powiedział Marek Wołoch.
Podkreślił, że dużą rolę w doprowadzeniu tego procesu do szczęśliwego finału odgrywa społeczny spokój. – Chcę się spotkać ze związkami zawodowymi i porozmawiać o dalszych działaniach. Zachowanie zwłaszcza "Solidarności” nie pomagało dotychczas w znalezieniu inwestora – stwierdził likwidator Wołoch. Dodał, że rozmowy ze związkami o redukcji zatrudnienia zaczną się najwcześniej na początku grudnia, a pierwsze zwolnienia mogłyby nastąpić pod koniec stycznia lub marca, kiedy wyjaśni się, czy spółka otrzyma pieniądze z odszkodowania pod wywłaszczenie jej gruntów pod budowę węzła Żelazna.
Suma zobowiązań PKS wobec ZUS, skarbówki oraz Urzędu Miasta Kielce, a także kontrahentów wynosi 8,5 miliona złotych, przy czym cały majątek przedsiębiorstwa według szacunków wart jest 16-18 milionów złotych. W jego skład wchodzi kompleks działek o powierzchni 0,60 hektara, które mają być wywłaszczone pod budowę węzła Żelazna, dwie działki o powierzchni 1,16 hektara (pod działalność handlową) i 0,10 hektara oraz budynek dworca wraz z przyległymi gruntami (2,5 hektara), a także tabor.
Harmonogram likwidacji
31 grudnia 2010 - przyjęcie bilansu otwarcia procesu likwidacji związane z wyceną rynkową wszystkich składników majątku: autobusy i grunty
31 maja 2011 - sprzedaż zbędnego majątku: dwóch wydzielonych działek (1,16 hektara oraz 1600 metrów kwadratowych) oraz autobusów wycofanych z eksploatacji po zawieszeniu części kursów komunikacji regionalnej; jeśli to nie dojdzie do skutku – złożenie wniosku o upadłość;
31 czerwca 2011 – przygotowanie wyceny zorganizowanej części przedsiębiorstwa (dworzec autobusowy oraz przewozy) i sprzedaż
30 września 2011 – sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa lub - gdy pojawi się wniosek o komunalizację - zawieszenie likwidacji i przekazanie majątku właścicielowi, czyli Ministerstwu Skarbu Państwa, który może podjąć dalsze działania w zakresie komunalizacji
31 grudnia 2011 – zakończenie likwidacji i sporządzenie bilansu zamknięcia.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /309132163
"Lepiej jest jechać słabym samochodem na 100% niż dobrym na 20%"James Hunt
Mam prośbę do AR bądź kogoś, kto zajmuje się grafiką czy może ktos wykonać wizualizację Dworca PKS po ewentualnej renowacji, chyba że taka juz jest.
Jeżeli nie to przydałoby się zamienić niebieskie kolory na czerwone (podpory i wiaty) a dach i inne akcenty na żółte wtedy byłby zintegrowany z barwami miasta
co forumowicze na to ??
Jeżeli nie to przydałoby się zamienić niebieskie kolory na czerwone (podpory i wiaty) a dach i inne akcenty na żółte wtedy byłby zintegrowany z barwami miasta
co forumowicze na to ??
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Ja go jednak widzę w odcieniach grafitu i ciemne szkłoMat pisze:Mam prośbę do AR bądź kogoś, kto zajmuje się grafiką czy może ktos wykonać wizualizację Dworca PKS po ewentualnej renowacji, chyba że taka juz jest.
Jeżeli nie to przydałoby się zamienić niebieskie kolory na czerwone (podpory i wiaty) a dach i inne akcenty na żółte wtedy byłby zintegrowany z barwami miasta
co forumowicze na to ??
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!