Tablice kierunkowe w autobusach
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- krzysiu1493
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1104
- Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
- Lokalizacja: Kielce Uroczysko
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
A mnie się wydaje, że jest to spowodowane właśnie tym, że wgrywają nowe nazwy pętli i ktoś nieuważnie zaprogramował te numery
To by nie było nawet głupim pomysłem, pod warunkiem, że byłoby to np. odróżnieniem wariantów, przykładowo: 45 -> Morawica, 045 -> Dyminy No i jakoś trzeba byłoby to oznaczyć na rozkładzie.
To by nie było nawet głupim pomysłem, pod warunkiem, że byłoby to np. odróżnieniem wariantów, przykładowo: 45 -> Morawica, 045 -> Dyminy No i jakoś trzeba byłoby to oznaczyć na rozkładzie.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
A wewnątrz przewija się cała trasa czy jest może wreszcie ustawione zapowiadanie przystanków? Czyli, że wyświetla nazwę każdego bieżącego lub następnego przystanku?
Niech się Jurek wypowie, ale zdaje mi się, że od któregoś roku ZTM ma wymagać zapowiedzi przystanków w każdym (czy w każdym nowym wprowadzonym po tej dacie?) autobusie.
Jeśli już teraz wprowadzają GPS, to wydaje mi się, że także zaczną działać w kwestii kasowników biletów elektronicznych (oraz przystawek do tych nowych, które już są).
Niech się Jurek wypowie, ale zdaje mi się, że od któregoś roku ZTM ma wymagać zapowiedzi przystanków w każdym (czy w każdym nowym wprowadzonym po tej dacie?) autobusie.
Jeśli już teraz wprowadzają GPS, to wydaje mi się, że także zaczną działać w kwestii kasowników biletów elektronicznych (oraz przystawek do tych nowych, które już są).
Ostatnio zmieniony 11 listopada 2009, o 18:03 przez CKfan, łącznie zmieniany 2 razy.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- tester19
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 812
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
- Lokalizacja: Kielce - Czarnów
Tak tylko weźmy pod uwage że sie robi znowu lekki nieporządek bo jesli ten ktoś miałby wgrywac wszedzie tak samo to okej moze byc te trzy cyfry a tak to wyjdzie ze od grudnia bedziemy widzieli "35", "046", "102"
Akurat Ja jechałem solarisem #321 a on nie ma wewnętrznego wyświetlacza wiec nie powiem co mu sie w środku wyświetla
Akurat Ja jechałem solarisem #321 a on nie ma wewnętrznego wyświetlacza wiec nie powiem co mu sie w środku wyświetla
Ostatnio zmieniony 11 listopada 2009, o 18:03 przez tester19, łącznie zmieniany 1 raz.
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Pewnie dwucyfrowe 35 jest w tych autobusach, gdzie nie ma jeszcze GPS-u No i na dyktach jeszcze. Pewnie sprawę uregulują, jak nabiorą wprawy.
To miło, że MPK wreszcie zrobi coś więcej niż musi, zwłaszcza że dużo ich to nie kosztuje, wystarczy odpowiednio zgrać ze sobą wszystkie systemy przez sprawnego informatyka. Nawet nie oczekuję, że będzie to głosowe zapowiadanie (choć może mnie zaskoczą), ale miło byłoby, gdyby w każdym autobusie z wewnętrznym wyświetlaczem pojawiały się kolejne nazwy przystanków. A w pozostałych tablice koralikowe.
To miło, że MPK wreszcie zrobi coś więcej niż musi, zwłaszcza że dużo ich to nie kosztuje, wystarczy odpowiednio zgrać ze sobą wszystkie systemy przez sprawnego informatyka. Nawet nie oczekuję, że będzie to głosowe zapowiadanie (choć może mnie zaskoczą), ale miło byłoby, gdyby w każdym autobusie z wewnętrznym wyświetlaczem pojawiały się kolejne nazwy przystanków. A w pozostałych tablice koralikowe.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Aha, no ale skoro Jurek pisze, że jest wola, to może i będą zapowiedzi z prawdziwego zdarzenia do końca 2010. Miejmy nadzieję, że nie skończy się tylko na dobrych chęciach, a pociągną tą sprawę dalej.
W Jelczach, Neoplanach i Solarisach z wąskimi wyświetlaczami, też się da to załatwić. Z prawej strony numer linii, a reszta wyświetlacza naprzemiennie pętla docelowa i kolejne przystanki (odpowiednio zaznaczone co jest czym np. strzałką ).
Zapowiadanie przystanków na wąskich tablicach działa bez problemu w katowickich i krakowskich tramwajach, więc nie jest to niemożliwe do wykonania.
W Jelczach, Neoplanach i Solarisach z wąskimi wyświetlaczami, też się da to załatwić. Z prawej strony numer linii, a reszta wyświetlacza naprzemiennie pętla docelowa i kolejne przystanki (odpowiednio zaznaczone co jest czym np. strzałką ).
Zapowiadanie przystanków na wąskich tablicach działa bez problemu w katowickich i krakowskich tramwajach, więc nie jest to niemożliwe do wykonania.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
Na chwile obecna nie ma to zadnego zwiazku z GPSem... po co pisac bzdury jak sie do konca nie wie o co chodzi.Ziarek pisze:To jest spowodowane wprowadzeniem GPSów...
to co obecnie mozecie zobaczyc ( np 033 , 035 , PćTLA itd... ) to proba ( przygotowania ) do wprowadzenia nowego ( u nas ) systemu informacji dla pasazrow ( i nie tylko ).
Aktualnie do obecnych sterownikow zostaja wgrane nowe nazwy przystankow, petle, rozklady, brygady itd... ( co jak widac nie wyszlo do konca jak powinno ).
Nastepnie na podstawie nr. linii , brygady i dnia sterownik sam bedzie zarzadzal co ma wyswietlic... czyli aktualny kierunek itd...
Do tego wewnatrz ma wyswietlac kolejny przystanek ( ewentualnie przebieg calej trasy... nie wiem dokladnie jak to tam zostanie wpisane )... co z czasem zostanie zapewne zgrane z zapowiedziami glosowymi.
Sterownik wyswietlajac przystanek koncowy i kolejne przystanki sugeruje sie przebyta droga ( a nie GPSem ) stad tez na chwile obecna bedzie pewnie duzo niedorobek z tym zwiazanych. ( w przyszlosci zostanie to prawdopodobnie podciagniete pod GPS ale na chwile obecna moze ze 2 czy 3 linie sa pomierzone pod system GPS )
Plany przewiduja ze ma to funkcjonowac we wszystkich autobusach ( albo przynajmniej wiekszosci ) w pierwszej polowie przyszlego roku.
"Mam w dupie, mam w dupie, wiele lat już o tym mówię
Nie sprzedasz i nie kupisz tego co kocham i lubię"
Farben Lehre
->> JUDASZ <<-
Nie sprzedasz i nie kupisz tego co kocham i lubię"
Farben Lehre
->> JUDASZ <<-
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
A ja powiem co wiem Dopoki jeszcze moja zacna osoba pracowala w ZTMie, ich informatyk donosil, ze komunikaty nie beda pracowaly na podstawie modulu pomiaru drogi, a na podstawie GPSu (najpewniej chodzi o autobusy ZTMu). Do tego celu nie miala byc mierzona trasa, a tylko programowane wspolrzedne przystankow. Stad tez, jesli system MPK jest kompatybilny z ZTMowskim GPSem, to nie powinno byc zadnych problemow. Chyba, ze kolejny raz "niedasie". Tyle wiem na temat GPSu.abaddon pisze:sugeruje sie przebyta droga ( a nie GPSem ) stad tez na chwile obecna bedzie pewnie duzo niedorobek z tym zwiazanych.
A teraz na temat modulow pomiaru drogi. Jesli to na podstawie tego bedzie dzialal system, to mozna przyjac, ze dzialal czesto w ogole nie bedzie. Przyklad z Radomia:
Nie dosc, ze zsynchronizowanie odleglosci trwa naprawde sporo (w tym wyznaczanie stref przystankowych i wszystkich mozliwych zmian pasow itd, co bedzie widac w pierwszych tygodniach dzialania /a raczej niedzialania/ systemu), to przeciez non stop sa jakies objazdy. A to sa kolejne pomiary tras, lokalizacji przystankow itd. Autokomputery nie sa na tyle inteligentne, aby sie uczyc, stad tez z tym systemem, jesli sie go praktycznie non stop nie monitoruje, sa dosc duze problemy. A reakcja kierowcow jest oczywista - bo nie bada caly czas przestawial komputerow (to jest naprawde upierdliwe) - przyciszenie glosnikow lub wylaczenie calego systemu.
Nie wspominajac oczywiscie o tym, ze czesto kierowcy w ogole przyciszaja komunikaty, bo "ich denerwuja".
Pozyjemy, zobaczymy, sukcesow zycze, ale wiem, jakie sa problemy caly czas u nas z ciaglym doprowadzaniem tego do porzadku. Mam nadzieje, ze w Kielcach bedzie to dzialalo nie na podstawie pomiaru drogi, a GPSu wlasnie, i to jak najszybciej.
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Oba systemy informacji wizualnej są firmy R&G, aczkolwiek nie wiem czy za GPS odpowiada jakiś osobny, dodatkowy sterownik innej firmy czy nie. Jeśli za GPS odpowiada również R&G lub inna firma taka sama w autobusach MPK i ZTM, to nie powinno być problemu z kompatybilnością. Również wolałbym, żeby zapowiadanie przystanków było na podstawie danych z GPS, zwłaszcza że wszystkie pojazdy wkrótce będą go mieć.Stad tez, jesli system MPK jest kompatybilny z ZTMowskim GPSem, to nie powinno byc zadnych problemow.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- krzysiu1493
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1104
- Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
- Lokalizacja: Kielce Uroczysko