Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

emilus08
Posty: 193
Rejestracja: 4 kwietnia 2010, o 13:59

Post autor: emilus08 » 6 listopada 2010, o 13:49

Johny pisze:3) Dalszych argumentów takich jak komfort czy fakt iż samochodem dojeżdżamy z punktu do punktu (a nie jak autobusem tylko w okolicę naszego celu)
Pod warunkiem oczywiście, że właściciel punktu docelowego (właściciel, nie miasto) zadbał o odpowiednią liczbę miejsc parkingowych dla swoich klientów :wink:

Skoro nie chcesz jeździć autobusami, to nikt Cię do tego nie zmusza. Niektórzy chcą, tak samo jak niektórzy chcą jeździć rowerami. Trzeba im to umożliwić dokładnie tak samo, jak tym, którzy jeżdżą samochodami. Patrząc obiektywnie i tak najwięcej infrastruktury buduje się z przeznaczeniem dla samochodów osobowych, więc nie narzekaj człowieku. Inni też płacą podatki i coś chcą z tego mieć.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 7 listopada 2010, o 18:34

Dla przeciwników buspasów: Czy uważacie, że gdyby na Warszawskiej nie było buspasa, to nie byłaby ona teraz zakorkowana? Korki byłyby nadal, różnica polegałaby głównie na tym, że autobusy spóźniałyby się o kwadrans.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 7 listopada 2010, o 18:57

Gazeta Wyborcza
Pytanie 4.: Czy wyznaczać buspasy?

Jan Gierada, kandydat SLD na prezydenta Kielc

- Nie podzielam poglądu, aby zasadne było wyznaczanie na ciasnych kieleckich ulicach buspasów dla autobusów. Przy tak słabym układzie komunikacyjnym kieleckich ulic jedynym rozwiązaniem jest budowanie parkingów wielopoziomowych. Tak na osiedlach (parking przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym jest w trakcie budowy) jak i w centrum miasta, np. przy urzędzie wojewódzkim, na placu Wolności i przy KCK. Przez tyle lat w Kielcach nic nie zrobiono w poprawie komunikacji, a ilość samochodów w ostatnich latach wzrosła o kilkaset procent. Wyznaczanie buspasów nie poprawi płynności ruchu. Wręcz przeciwnie powoduje to gigantyczne korki, wypadki i stłuczki, a w konsekwencji powoduje wiele trudności dla kierowców.

Wojciech Lubawski, prezydent Kielce, kandydat Porozumienia Samorządowego
- Komfort jazdy i szybkie przemieszczanie się autobusów po mieście to warunki, by mieszkańcy przesiedli się z aut prywatnych do pojazdów komunikacji miejskiej. Ostatnie zakupy autobusów i plany inwestycyjne MPK gwarantują zwiększenie komfortu jazdy. Szybkość poruszania się po mieście - moim zdaniem - jest do poprawienia, jeśli postawimy na buspasy. Jeżeli nastąpi ograniczenie ruchu samochodów osobowych, należy rozważyć dopuszczenie do buspasów innych samochodów - np. taksówek czy samochodów ciężarowych.

Jacek Kowalczyk, kandydat PSL

- Moim zdaniem zdecydowanie powinno się budować wzdłuż ulic buspasy dla autobusów i wyznaczać je na istniejących już ulicach, nawet jeśli w niektórych przypadkach mogłyby nieco ograniczyć ruch samochodów osobowych. Najważniejszym wszak warunkiem, aby takie rozwiązanie miało rację bytu, jest ścisła egzekucja przepisów w zakresie korzystania z buspasów (powinny korzystać z nich jedynie pojazdy komunikacji miejskiej oraz taksówki).

Ważne jest, aby o komunikacji miejskiej myśleć perspektywicznie. Remontując lub modernizując ulice Kielc nie powinniśmy budować buspasów kosztem pasów drogowych przeznaczonych dla pozostałych użytkowników, zwężając je, a kosztem np. pasów zieleni. Takie rozwiązanie powinno się jak najszybciej wprowadzić na ul. Tarnowskiej, Bohaterów Warszawy, Al. Solidarności, Witosa, Zagnańskiej itp. Usprawni to zdecydowanie komunikację miejską i zwiększy liczbę jej użytkowników.

Grzegorz Świercz, kandydat Platformy Obywatelskiej

- Tak, wyznaczanie buspasów jest konieczne. Skracając czas przejazdu autobusów i warunkują ich większą punktualność, a co ważne obniżają koszt funkcjonowania firm komunikacji miejskiej. W każdym wypadku budowa buspasa powinna być uzasadniona (stopniem wykorzystania, możliwością wyznaczenia). Głównym zadaniem buspasów jest uatrakcyjnić transport zbiorowy- autobusy stojące w korkach to kompletne nieporozumienie! Gdyby człowiek miał gwarancję, że odjedzie i dojedzie punktualnie, to częściej korzystałby z tej formy transportu rozładowując przynajmniej częściowo korki w mieście. Buspasy mogłyby być dostępne także dla taksówek.

Grzegorz Banaś, kandydat Prawa i Sprawiedliwości

- Tworzenie buspasów to dobry pomysł. Mam tylko wątpliwości, czy w Kielcach dadzą one rezultaty w postaci rozładowania korków. Dotychczasowe nie spełniły swojej roli. Lokalizowanie buspasów nie może skutkować dodatkowym zwężeniem ulic dla ruchu samochodów osobowych, ponieważ i tak większość osób przemieszcza się po mieście własnymi autami. Dodatkowo - infrastruktura w Kielcach jest nie przystosowana do wyłączania jednego pasa do ruchu specjalnego. Nie mniej jednak - moim zdaniem, przy projektowaniu nowych ulic tego typu rozwiązania powinny być brane pod uwagę. W obecnych warunkach - jeśli już te pasy wyznaczono, powinien być na nich dozwolony ruch pojazdów osobowych w godzinach w których nie kursuje w Kielcach komunikacja miejska.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 7 listopada 2010, o 19:32

No to niektórym kandydatom już podziękujemy :)
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
krzysiu1493
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1104
Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
Lokalizacja: Kielce Uroczysko

Post autor: krzysiu1493 » 7 listopada 2010, o 22:07

Jak dla mnie nr 1 i 5 odpadają, a w większości #1.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 7 listopada 2010, o 22:08

Czy Lubawski zamierza sprzedać audi i przesiąść się do autobusu? Ma bardzo dobre połączenie praca-dom.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 7 listopada 2010, o 22:21

Zapytaj, przynajmniej nie jest przeciwny cywilizowanym rozwiazaniom, a malo tego chce je rozwijac. To wystarczy.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 7 listopada 2010, o 22:25

Oj Autorze :) Jeśli według Ciebie jakieś rozwiązanie jest dobre to nie znaczy, że jest cywilizowane :) Buspasy mają tyle zwolenników co i przeciwników.
pletwa

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 7 listopada 2010, o 22:36

Chyba w Polsce 8)

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 7 listopada 2010, o 23:00

Chyba na całym świecie. Chyba, że za świat rozumujemy Skandynawie i Holandię 8) Zdanie planistów i ekologów a zdanie użytkowników to dwie różne sprawy.
pletwa

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 7 listopada 2010, o 23:11

Ilekroć nie rozmawialem z Anglikami czy Niemcami, to nawet do glowy nie przyszlo im zanegowac potrzeby tworzenia buspasow. Podobnie maja z kwestia przestrzegania przepisow i kwestia rozumienia wprowadzenia oplat za wjazd do centrum miast.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 7 listopada 2010, o 23:12

Przy okazji zaliczają się do krajów o najwyższym standardzie życia i maja za sobą ten okres rozwoju co my teraz, m.in. w kontekscie edukacji społeczenstwa i zmian w strukturze transportu miejskiego.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 7 listopada 2010, o 23:35

A typowa droga w Danii lub Szwecji wygląda tak: pas dla samochodów (czasem dwa), buspas, krawężnik, ścieżka rowerowa (asfalt), krawężnik, chodnik i tak samo w drugim kierunku :) Na rowerach jeździ tam większość społeczeństwa, korki również się tworzą a są niczym w porównaniu z naszymi korkami. Mimo tego, że samochody mają mniej pasów do dyspozycji. Kiedyś wrzucę fotki w wolnej chwili ;) a kto niecierpliwy to zapraszam na Google Maps - Street Viev ;)
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5646
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 9 listopada 2010, o 16:15

Wyznaczony już bus-pasik na skrzyżowaniu Jagiellońska/Grunwaldzka w kierunku Krakowskiej.
Nie mogą zmazać starych, białych pasów tylko przekreślają je żółtym krzyzykiem? :?
Precz z pieszymi i rowerzystami!

boogie
Posty: 317
Rejestracja: 13 października 2008, o 19:15

Post autor: boogie » 9 listopada 2010, o 18:54

na Warszawskiej przeciez jest tak samo, niestety

ODPOWIEDZ