Strona 1 z 16

Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

: 2 kwietnia 2009, o 19:39
autor: AR
Temat dotyczy propozycji, wskazywania miejsc, opini w sprawie tworzenia wydzielonych pasów ruchu dla autobusów, odrębnej sygnalizacji świetlnej, systemów sterowania ruchem miejskim itp.

Dzisiaj korek Czarnowska/Żelazna po 16h ciągnął się przez obie ulice - od ronda przy IX w. do McD przy hali sportowej.
Autobusy oczywiście stały sobie razem z samochodami...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wcześniej najdłuższe korki sięgały najwyżej do ambasady szwajcarskiej ;)

: 2 kwietnia 2009, o 21:24
autor: Autor
Tak jak pisalem wczoraj: usunac miejsca postojowe, buspas i dodatkowy przystanek Dworzec PKP w kierunku IX Wiekow. Nie trzeba wiele, mozna to zrobic dosc szybko, a w kontekscie problemow komunikacyjnych po wyburzeniu mostu herbskiego, bedzie to rozwiazanie wrecz konieczne.

: 2 kwietnia 2009, o 21:28
autor: AR
Trzeba przebudowac trochę Sienkiewicza.
Ten pas kończy się na chwilkę koło baru mlecznego.

: 2 kwietnia 2009, o 21:32
autor: Daniel
Nie można również tak lekka ręką zlikwidować tylu miejsc postojowych, Opowiadam się za budową (tam gdzie to możliwe) autonomicznych buspasów np. kosztem pasu zieleni.

: 2 kwietnia 2009, o 21:34
autor: Autor
W tym miejscu i tym czasie nie mialbym sentymentow. Mozna zaoszczedzic kilka minut bez duzego paralizu trasy. Jesli ktos bedzie mial chwile, to mozna przeliczyc ilosc miejsc parkingowych.

: 2 kwietnia 2009, o 21:35
autor: cm
Kosztem pasów zieleni? Jak tramwaje? A gdzie przystanki? Trzeba by je wszystkie przenieść na środek ulicy...

: 2 kwietnia 2009, o 21:36
autor: Daniel
Owszem, zdaję sobie z tego sprawę. Jednak w przypadku tej ulicy wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem.

: 2 kwietnia 2009, o 21:41
autor: cm
Przystanki na pasie rozdzielającym mają sens tylko w następujących przypadkach:
1) kiedy jest przejście podziemne
2) w pobliżu sygnalizacji świetlnej
3) niewielki ruch uliczny w przypadku gdy przejście jest niestrzeżone

Przypadek 3 nie wchodzi w rachubę, pozostałe wiążą się ze znacznymi kosztami (mam na myśli ciąg ulic Żelazna - Czarnowska).

: 2 kwietnia 2009, o 22:06
autor: redoxygene
Jezeli likwidujemy miejsca parkingowe, to buspas moze byc przy zewnetrznej krawedzi, a w pasie zieleni normalny pas ruchu. Wtedy zadne zatoki sa niepotrzebne, bo przystanek jest na pasie ruchu. W ogole buspasom posrodku jestem przeciwny, bo sa o wiele mniej funkcjonalne i wiele drozsze od pasow przy krawedziach. Oczywiscie wszystko zalezy od warunkow lokalnych, ale w przypadku Zelaznej jak najbardziej jestem za likwidacja miejsc parkingowych:P

Prosze pamietac o wyjatkowo prostej zaleznosci-im mniej miejsc parkingowych w srodmiesciu, tym mniejszy ruch samochodow do srodmiescia i jest to powszechny zabieg ograniczania korkow. Oczywiscie do tego jest potrzebna restrykcyjna Straz Miejska, poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz stworzenie alternatywnych drog rowerowych. Jest to standardowe dzialanie zreszta w miastach bardziej cywlizowanych krajow Europy.

: 3 kwietnia 2009, o 08:44
autor: Daniel
Pozostaję przy swoim zdaniu, że nie możemy tak wyludniać miasta w skutek pozbawienia miejsc parkingowych. Jednym z powodów dla których wciśnięto parking na Plac Konstytucji było ludzkie lenistwo. Prezydent dowodził, że centrum przegrywa z galeriami handlowymi, do których ludzie mogą podjechać nieomal pod same drzwi. Z tego samego powodu parking pod KCKiem ma słabe obłożenie pomimo, pomimo lokalizacji niemal w centrum miasta u stóp deptaka. Nie upieram się przy buspasach pomiędzy dwiema nitkami jezdni, upieram się przy pozostawieniu miejsc parkingowych choćby ze względu na bliskość Powiatowego Centrum Usług Medycznych z usług którego niekoniecznie najzdrowsi mieszkańcy naszego regionu.

: 3 kwietnia 2009, o 11:13
autor: AR
Kolejne ulice które powinny doczekac się "buspasów" to wg mnie:
1. Al. IX w.;
2. Grunwaldzka;
3. Żytnia;
4. Ogrodowa;
5. Al. Solidarności;
6. Jesionowa.

: 3 kwietnia 2009, o 11:44
autor: Sebastian
Dodajmy do tego Wojska Polskiego od strony Wietrzni :lol: :lol: :lol: Póki co kursuje tam tylko 16,ale może kiedyś...... :lol: :lol: :lol:

: 3 kwietnia 2009, o 11:51
autor: Daniel
AR pisze:Kolejne ulice które powinny doczekac się "buspasów" to wg
3. Żytnia;
Nieporozumieniem było moim zdaniem zwężanie żytniej do dwóch pasów przy przejściach dla pieszych.

: 3 kwietnia 2009, o 14:57
autor: ice
Daniel pisze:Nie można również tak lekka ręką zlikwidować tylu miejsc postojowych, Opowiadam się za budową (tam gdzie to możliwe) autonomicznych buspasów np. kosztem pasu zieleni.
Już dawno myślałem o tym żeby zlikwidować postój na Żelaznej i wybudować parking w miejscu gdzie spłonoł drewniany budynek, tam jest kawał placu.

: 22 kwietnia 2009, o 07:09
autor: AR
Tak to powinno wyglądac.
BRT - Istambuł
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=24058

PS. Proszę o nie porównywanie wielkości miast 8)