Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 2 grudnia 2009, o 13:50

Jedyna korzyść z tego bus pasa to tyle, że autobus nie będzie musiał się włączać do ruchu przez co podróż może się przyspieszyć o jakieś 30 sekund :)

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 7 grudnia 2009, o 12:09

Drogowcy przygotowują pierwszy bus-pas

Na ulicy Sandomierskiej drogowcy wyznaczają pierwszy kielecki bus-pas. W przyszłym roku podobne pojawią się m.in. na ul. Warszawskiej i al. IX Wieków.Dzięki temu autobusy i taksówki mają omijać korki.

Pomysł na wyznaczenie pasa jezdni tylko dla komunikacji publicznej nie jest nowy. Od dawna apelowało o niego m.in. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Drogowcy pracują nad realizacją tego pomysłu na ul. Sandomierskiej, której remont dobiega końca. Bus-pas będzie poprowadzony po zewnętrznej stronie prawej jezdni - od skrzyżowania z ul. Źródłową do skrzyżowania z ul. Szczecińska. - Powinien być gotowy w tym tygodniu. Po zakończeniu wszystkich prac związanych z remontem wymalujemy odpowiednie oznakowanie - zapowiada Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Takie rozwiązanie oznacza m.in. likwidację części miejsc postojowych dla samochodów na Sandomierskiej i bezpieczniejszy wyjazd z przyległych ulic oraz parkingów. - Po tym pasie będą mogły jeździć autobusy, busy prywatnych przewoźników i taksówki. Liczymy, że nie będą stały w korkach - mówi dyrektor Wójcik. Podkreśla, że jeżeli takie rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy w przyszłym roku wyznaczą kolejne bus-pasy. Pierwszy z nich ma być poprowadzony ul. Warszawską, od skrzyżowania z ul. Orkana do al. IX Wieków Kielc. Łatwiej będzie więc dojechać autobusem do centrum, ale znikną miejsca do parkowania na pasie w kierunku centrum.

Jego kontynuacją będzie pas tylko dla komunikacji miejskiej wydzielony na al. IX Wieków od ul. Warszawskiej do ronda Herlinga-Grudzińskiego. - Sama ul. Czarnowska po budowie węzła Żelazna będzie znacznie bardziej przyjazna dla komunikacji publicznej - podkreśla dyrektor Wójcik. Kontynuacja bus-pasa zostanie wymalowana na ul. Żelaznej i dalej na ul. Grunwaldzkiej w kierunku Ślichowic. - Tu bus-pas mógłby powstać do ul. Piekoszowskiej, a może nawet Szajnowicza-Iwanowa. Konieczna może być jednak przebudowa, bo jezdnie ul. Grunwaldzkiej są dosyć wąskie. Na pewno trzeba też poczekać na budowę przejazdu pod torami - twierdzi drogowiec.

- Budowa bus-pasów to dobre rozwiązanie. Ale w pierwszym etapie raczej się nie przełoży na przyspieszenie kursów, tylko na ich punktualność - uważa Władysław Wotliński, członek zarządu MPK.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 7 grudnia 2009, o 13:34

Mowa jest tu o buspasie tylko na południowej jezdni Sandomierskiej i zachodniej Warszawskiej. Szkoda, że tylko tyle. Mam nadzieję, że to się jeszcze zmieni.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 7 grudnia 2009, o 20:45

Może kiedyś zorbią na obu jezdniach.
Cieszę się, ze znikną miejsca parkingowe na Warszawskiej - do kitu to wyglada.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

czorny

Post autor: czorny » 7 grudnia 2009, o 20:49

Bus pasy powinny być na: Grunwaldzkiej, Żytniej, Czarnowskiej, Ogrodowej.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 8 grudnia 2009, o 22:36

Nawiązując do mojego postu w temacie "Nowe linie.." może wypadałoby wykorzystać ul. bp. Kaczmarka do ominięcia Ogrodowej, przynajmniej dla linii skręcających w Sciegiennego?
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 8 grudnia 2009, o 23:38

Ulica Kaczmarka trochę niedoceniona i zapomniana chociaż rzeczywiście mogła by mocno odciążyć Ogrodową.
Wydaje mi się, że kiedyś w planach miała ona mieć większą rangę niż obecnie, co sugeruje ten "zakrawężnikowany" zjazd z Krakowskiej w Kaczmarka obok salonu Fiata.
Może miały być nawet dwa pasma?
Można by przebudować to skrzyżowanie lub zrobić tam rondo, na którym autobusy mogły by skręcać w Krakowską.
Ale to już SF :)

Moja koncepcja. Sorki za jakość wykonania :oops: ale pomysł chyba niezły. Projekt mógłby zakładać ruch dwukierunkowy na ul. Kaczmarka.
Obrazek

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 9 grudnia 2009, o 05:15

AR pisze:Nawiązując do mojego postu w temacie "Nowe linie.." może wypadałoby wykorzystać ul. bp. Kaczmarka do ominięcia Ogrodowej, przynajmniej dla linii skręcających w Sciegiennego?
Jak najbardziej za - ale tylko dwukierunkowo i najlepiej docelowo bez tej zawrotki przy Kadzielni.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 9 grudnia 2009, o 08:16

Pomysł z rondem bardzo extra.
Niestety "moja" zawrotka to dostosowanie do obecnego stanu.
Kaczmarka - jak nabradziej dwukierunkowa.

Rozwiązanie z rondem oraz Kaczmarka dwukierunkowa dla autobusów to chyba dobra propozycja aby zainteresowac tym Miasto.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 13 grudnia 2009, o 13:09

Bus-pas za moment

W Kielcach powstaje pierwszy pas dla autobusów. – Zostanie oddany do użytku za tydzień, na wyremontowanej południowej jezdni ulicy Sandomierskiej – mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Jak tłumaczy, bus-pas powstanie dlatego, że jest to odcinek, na którym mamy do czynienia z dość dużym ruchem komunikacji zbiorowej. – Myślę tu o autobusach i busach. Spory ruch generuje przystanek u zbiegu ulic Źródłowej i Sandomierskiej. Zobaczymy, jak to będzie funkcjonowało – dodaje. Piotr Wójcik uważa, że oddanie całego pasa na wyłączność dla autobusów nie spowoduje korków na pasach, po których będą mogły poruszać się samochody osobowe i ciężarówki.

:arrow: http://www.um.kielce.pl/gfx/kielce/file ... e_nr62.pdf

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 13 grudnia 2009, o 13:50

Moim zdaniem bardziej by się przydał na jezdni północnej
Sorry, takiego mamy prezydenta...

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 13 grudnia 2009, o 21:03

Popieram :!: w stronę centrum ciężko jest, a nie odwrotnie.

A tak btw to zawsze tam były 3 pasy na Sandomierskiej? Bo mi się wydaje, ze teraz jakoś strasznie szeroko tam 8) Chyba ze wycięli jakieś drzewo i to dlatego...

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 13 grudnia 2009, o 22:08

O ile dobrze pamiętam, to było już tak, ale zawsze zewnętrzne pasy robiły za parking.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 13 grudnia 2009, o 22:47

Też ostatnio przejeżdżając Sandomierską odniosłem wrażenie, że tam jest strasznie szeroko. To pewnie właśnie przez brak parkujących samochodów, które optycznie zwężały ulicę. Trzy pasy były zawsze.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 18 lutego 2010, o 08:20

Kierowcy osobowych aut w Kielcach stracą przywileje na rzecz autobusów

Ciężkie życie czeka kierowców osobowych aut w Kielcach. Stracą oni wiele przywilejów na drogach, a dostaną je kierowcy miejskich autobusów. Władze miasta chcą zachęcić mieszkańców do przesiadki z prywatnych samochodów do komunikacji publicznej, aby ograniczyć ruch w mieście i zmniejszyć korki.

Wojciech Lubawski, prezydent Kielc:
- Do 2012 roku po Kielcach będzie się jeździło fatalnie. Z miesiąca na miesiąc będzie gorzej, bo w tym roku zaczynie się aż sześć dużych inwestycji drogowych. Część jezdni trzeba będzie zamknąć. Związane to jest z kilkoma wielkimi inwestycjami drogowymi. Są to remont Rynku i przyległych ulic, przebudowa skrzyżowania Nowego Światu i IX Wieków Kielc, budowa przedłużenie Żelaznej do Skrzetli, remont Krakowskiej, budowa węzła Żelazna, Żytnia i Grunwaldzka oraz tunelu pod Świętokrzyską i jej przedłużenia.
Obrazek

- Poruszanie się po mieście będzie trudne. Chcemy zachęcić kierowców do zostawienia aut w domu i poruszania się miejską komunikacją. Powołałem zespół fachowców, który ma opracować zasady ułatwiające przejazd autobusów i busów, a być może także taksówek. Aby ktoś zyskał, ktoś musi stracić. Zmiany będą wprowadzone kosztem kierowców prywatnych samochodów. Może być tak, że przejazd autobusem będzie trwał 10 minut, a innym samochodem 40 minut tą samą trasą - podkreśla Wojciech Lubawski, prezydent Kielc. - Najważniejsze jest szybkie połączenie Ślichowic i osiedla Pod Dalnia z osiedlami Na Stoku i Świętokrzyskim. Tędy chcemy poprowadzić buspasy. To pociągnie inwestycje, czy likwidację trawników. Na przykład na ulicy Grunwaldzkiej i Żytniej pod wiaduktem musi powstać tunel dla pieszych i rowerzystów, aby w miejscu chodników wyznaczyć buspas.

Aby autobusy mogły szybko pokonywać trasy konieczne są zmiany organizacyjne oraz nowoczesne pojazdy. - Mamy już część nowych autobusów, w maju przyjadą następne, a kolejne zakupy są w planach. Muszą one być o wysokim standardzie, aby ludzie czuli się w nich dobrze i bezpiecznie. Przystanki muszą być ustawione w odpowiednich miejscach, a rozkłady jazdy odpowiadające pasażerom. Konieczne są zmiany w oznakowaniu ulic. Planujemy wprowadzenie uprzywilejowania dla autobusów. Miałyby one bezwzględne pierwszeństwo przy wyjeżdżaniu z przystanków - dodaje prezydent.

echodnia.eu

Może wreszczie coś się zacznie dziac w tym temacie....

ODPOWIEDZ