Rozwiązania komunikacyjne dla autobusów KM w Kielcach
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
Czarnowska ma zaprojektowany odpowiedni przystanek, czyli najwczesniej autobusy pojawia sie tam w 2012 roku...
Kiedys (jak jeszcze Redox pracowal) byly rozmowy dotyczace obslugi komunikacyjnej osiedla Slichowice I/Dalnia poprzez wprowadzenie linii w Szajnowicza-Iwanowa. W pierwszym etapie autobusy (2-3 linie) przedluzone z Grunwaldzkiej moglyby zawracac u zbiegu Sz-I i Puscha, ale docelowo krzywdy by nie bylo, jesli np. KTBS zbudowal na poczatku swojej dzialki niewielka petle i autobusy docieraly do tego miejsca. Wprowadzenie pierwszego etapu uwazam za koniecznosc - dojscie z najdalej polozonych blokow os. Slichowice I i domkow przy ul. Naruszewicza wynosi prawie 1km.
Kiedys (jak jeszcze Redox pracowal) byly rozmowy dotyczace obslugi komunikacyjnej osiedla Slichowice I/Dalnia poprzez wprowadzenie linii w Szajnowicza-Iwanowa. W pierwszym etapie autobusy (2-3 linie) przedluzone z Grunwaldzkiej moglyby zawracac u zbiegu Sz-I i Puscha, ale docelowo krzywdy by nie bylo, jesli np. KTBS zbudowal na poczatku swojej dzialki niewielka petle i autobusy docieraly do tego miejsca. Wprowadzenie pierwszego etapu uwazam za koniecznosc - dojscie z najdalej polozonych blokow os. Slichowice I i domkow przy ul. Naruszewicza wynosi prawie 1km.
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
Jak twierdzi Autor pewna ale w 2012 roku. A do tego czasu? Utworzenie przystanku, powiedzmy "tymczasowego", w tym miejscu nie wiąże się chyba z ogromnymi wysiłkami i kosztami.Kwestia powstania tego przystanku jest juz, z tego co sie orientuje, pewna.
To jak na Kielce chyba całkiem sporo.Jesli zas chodzi o buspasy - nie wiem czy jest sens w ogole ladowania buspasow tam, gdzie autobusy praktycznie nie jezdza. Przeciez 20 ma 3 kursy na godzine... Rzeklbym nawet - nie ma sensu, a wystarcza specjalne relacje dla autobusow na skrzyzowaniach (jak wszedzie). Buspasy to twor, ktory powinien powstawac w szczegolnie zakorkowanych miejscach, a Tysiaclecia takze do takich nalezec nie bedzie.
Z moich obserwacji wynika, że w kierunku Alei Solidarności jest bardzo często zakorkowana, a 20stka ma przez to znaczne opóźnienia. W druga stronę - faktycznie, nie ma korków.
Ten pomysł zrodził się głównie z tego, że już niedługo pojawi nam się ekspresowa Świętokrzyska. Ciężko ocenić czy wobec tego Aleja Tysiąclecia będzie skrótem, przejmie ruch lokalny czy też cały ruch przejmie Świętokrzyska. Czy po ekspresówkach mogą jeździć autobusy KM i zatrzymywać się tam?
Proponuje nastepujaca organizacje:
- powstanie przystanku Szajnowicza-Iwanowa/Malikow (granatowy) uzalezniam od rodzaju sklepu, ktory powstanie na terenie 'Centrum handlowe I'
- dodatkowo mysle, ze konieczne jest utworzenie przystanku Szajnowicza-Iwanowa/Massalskiego w kierunku Malikowa (o tej propozycji nie pisalismy chyba)
Zielone - przystanki do utworzenia
Granatowe - przystanki do utworzenia uzaleznione od funkcji wybudowanego centrum handlowego
Obsluga Puscha przez linie 9, 10 i trzeba wprowadzic cos jeszcze, moze 15 albo przedluzenie ktorejs nowej linii?
- powstanie przystanku Szajnowicza-Iwanowa/Malikow (granatowy) uzalezniam od rodzaju sklepu, ktory powstanie na terenie 'Centrum handlowe I'
- dodatkowo mysle, ze konieczne jest utworzenie przystanku Szajnowicza-Iwanowa/Massalskiego w kierunku Malikowa (o tej propozycji nie pisalismy chyba)
Zielone - przystanki do utworzenia
Granatowe - przystanki do utworzenia uzaleznione od funkcji wybudowanego centrum handlowego
Obsluga Puscha przez linie 9, 10 i trzeba wprowadzic cos jeszcze, moze 15 albo przedluzenie ktorejs nowej linii?
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
Dobrze proponujesz Co do Szajnowicza/Massalskiego, to oczywiscie w ouby kierunkach, co do Szajnowicza/Malikow, to uwazam, ze tam powinien sie znalezc tam tak czy inaczej kosztem obecnego Malikow kier. Szajnowicza, ktory powinien byc przesuniety za skrzyzowanie i to niezaleznie od tego co powstanie na tym terenie.Autor pisze:Proponuje nastepujaca organizacje
Oto co robi buspas!
ZM pisze:Trzy lata po wprowadzeniu pasa autobusowego na ul. Modlińskiej [zobacz >>>], w ramach Studium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej i tramwajowej w Warszawie. (TransEko sp.j. 2008), pokuszono się o ewaluację jego obecnego funkcjonowania. Poniżej przytaczamy najistotniejsze liczby z tego opracowania.
W wyniku wprowadzenia pasa autobusowego na ul. Modlińskiej średnia prędkość komunikacyjna autobusów w godzinie szczytu porannego wzrosła z 9 km/h do ok. 21 km/h. Czas przejazdu autobusów skrócił się na odcinku od ul. Światowida do EC Żerań średnio o ponad 10 minut (od 609 do 666 sekund). Po przemnożeniu przez liczbę pasażerów daje to sumaryczną oszczędność czasu ok. 1200 osobogodzin na godzinę szczytu porannego.
Lepsza punktualność oraz krótsze czasy przejazdu autobusów zwiększyły atrakcyjność komunikacji publicznej. W efekcie liczba pasażerów wzrosła na odcinku od Światowida do Obrazkowej o ok. 900 osób na godzinę, a na na odcinku od Obrazkowej do Żerania - o 1600 osób na godzinę.
Pas autobusowy oznacza także wymierne korzyści dla przewoźnika. Oszczędności szacowane są na 19,3 wozogodzin/godzinę szczytu.
Wytyczenie pasa przyniosło zatem podobny efekt jak zakup 20 nowych autobusów.
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Pierwszy bus-pas w Kielcach
Jarosław SKRZYDŁO skrzydlo@echodnia.eu
Po modernizacji oddano do ruchu fragment ulicy Sandomierskiej w Kielcach na odcinku od ulicy Włoszka do Śląskiej. Za około dziesięć dni na skrajny, prawy pas jezdni zostanie przeznaczony tylko dla ruchu autobusów i busów.
JESZCZE KILKA DNI...
Remont dwóch jezdni ulicy Sandomierskiej trwał trzy miesiące. Położono między innymi nową nawierzchnię. Przywrócono już "starą” organizację ruchu, czyli odbywa się od po dwóch jezdniach.
- Pozostały już niewielkie prace wykończeniowe. Demontowane będą płyty w pasie między jezdniami, po których odbywał się ruch w czasie remontu. Likwidowana będzie także baza, gdzie stacjonował sprzęt wykonawcy, zostanie tam przywrócony parking. To wszystko powinno potrwać do dziesięciu dni - informuje Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
PIERWSZY, NIE OSTATNI
- Gdy już mieszkańcom udostępnimy parking, prawy pas ruchu zostanie przeznaczony wyłącznie dla potrzeb autobusów i busów. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie w Kielcach. Oznakowanie, które zostało wykonane, zostanie uzupełnione i informować będzie, o takiej właśnie organizacji ruchu - wyjaśnia dyrektor Zbigniew Czekaj.
Miasto rozważa wprowadzenie tak zwanych bus-pasów na innych kieleckich arteriach, między innymi na ulicy Warszawskiej i Żelaznej. Te zmiany wiązałby się jednak z istotnym uszczupleniem miejsc parkingowych, ponieważ na obu wymienionych ulicach skrajny pas ruchu, pełni właśnie rolę parkingu.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /647324618
Sorry, takiego mamy prezydenta...
Bus-pasy ułatwią czy utrudnią ruch w Kielcach?
Ulica Sandomierska będzie pierwszą w Kielcach, na której drogowcy wytyczą specjalny pas dla autobusów komunikacji miejskiej, busów i taksówek. Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach powiedział Radiu Kielce, że bus-pasy mają za zadanie przede wszystkim przyspieszyć podróż pasażerom komunikacji zbiorowej, a także udrożnić ruch w centrum miasta.
Pierwszy pas dla busów na ulicy Sandomierskiej będzie miał swój początek za skrzyżowaniem ze Źródłową, a kończył się będzie przed skrzyżowaniem ze Szczecińską. Docelowo bus-pasy powstaną także na innych kieleckich ulicach - informuje Piotr Wójcik.
Kierowcy taksówek chwalą ten pomysł. Według nich zyskają zarówno kierowcy zwykłych samochodów, jak i taksówkarze.
Więcej o bus-pasach dyskutować będziemy w Punktach Widzenia po godzinie 16.30.
Więcej na http://www.radio.kielce.pl/page,,Bus-pa ... ac75e.html
Ulica Sandomierska będzie pierwszą w Kielcach, na której drogowcy wytyczą specjalny pas dla autobusów komunikacji miejskiej, busów i taksówek. Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach powiedział Radiu Kielce, że bus-pasy mają za zadanie przede wszystkim przyspieszyć podróż pasażerom komunikacji zbiorowej, a także udrożnić ruch w centrum miasta.
Pierwszy pas dla busów na ulicy Sandomierskiej będzie miał swój początek za skrzyżowaniem ze Źródłową, a kończył się będzie przed skrzyżowaniem ze Szczecińską. Docelowo bus-pasy powstaną także na innych kieleckich ulicach - informuje Piotr Wójcik.
Kierowcy taksówek chwalą ten pomysł. Według nich zyskają zarówno kierowcy zwykłych samochodów, jak i taksówkarze.
Więcej o bus-pasach dyskutować będziemy w Punktach Widzenia po godzinie 16.30.
Więcej na http://www.radio.kielce.pl/page,,Bus-pa ... ac75e.html
Z tego co dało się usłyszeć w Radiu Kielce to buspas powstanie jedynie na jezdni południowej ulicy Sandomierskiej, w jednym kierunku. Czy to prawda?
Jeśli cały buspas nie będzie zaczynał się na Al. IX Wieków, za rondem, to ten fragment nie będzie miał większego znaczenia.Pierwszy pas dla busów na ulicy Sandomierskiej będzie miał swój początek za skrzyżowaniem ze Źródłową, a kończył się będzie przed skrzyżowaniem ze Szczecińską.
Po co bus -pas na tym odcinku Sandomierskiej tam sa trzy pasy w każdym kierunku .Korków to ja tam nie widziałem nigdy oprócz 1 listopada.Jeśli władze chca zmierzyć się z problemem bus pasów i usprawnić komunikację miejską to niech zaczną od Seminaryjskiej,Ogrodowej,Zytniej,Grunwaldzkiej,Żelaznej,Czarnowskiej bo tam są korki i bus pasy jak najbardziej wskazane.Bus pas na Sandomierskiej Panie Lubawski to taki sam niewypał jak Pana szybka kolej miejska.Chyba że chce sie pan chwalić ,że w Kielcach podobnie jak w Warszawie też są bus pasy.