: 8 maja 2009, o 09:51
Owszem, ale założenie było takie, a nie inne.
forum serwisu www.inwestycje.kielce.pl
http://inwestycje.kielce.pl/forum/
Czyżby radomski MZDiK brał przykład z naszego ZTMu? Chociaż częstotliwość jak to się mówi godna. 15 w szczycie 30 poza, dla wielu kieleckich linii nie do osiągnięcia.Nowa linia autobusowa pętlą przez centrum
Kolejny z serii pożar miejskiego autobusu. Późnym wieczorem przy rondzie Zesłańców Syberyjskich zapalił się silnik w autobusie linii 184. Nikomu nic się nie stało. Kierowca sam opanował pożar.
Do zdarzenia doszło we wtorek wieczorem. W komorze silnika autobusu linii 184 doszło do zwarcia przewodów elektrycznych. Kierowca sam ugasił pożar.
Na miejscu pojawiła się też straż pożarna, która zabezpieczyła komorę silnika. W autobusie było kilku pasażerów. Żaden z nich nie ucierpiał.
Palące się autobusy
To nie pierwszy przypadek pożaru miejskich autobusów. Na początku kwietnia doszczętnie spłonął Solaris. Po nim nastąpiła seria pożarów w autobusach. Na liście pojazdów, w których doszło do pożaru znalazły się Jelcz, MAN a także Neoplan.
Pod koniec kwietnia doszło do podobnego zdarzenia. W wyniku przegrzania przewodów elektrycznych w silniku pojazdu marki Neoplan pojawił się ogień. Na szczęście kierowca szybko wyprowadził wszystkich pasażerów i przy użyciu jednej gaśnicy ugasił pożar.
Seria pożarów miejskich autobusów zmusiła władze stolicy do powołania specjalnej komisji sprawdzającej przyczyny pożarów w miejskich pojazdach. Swoje komisje powołały też Miejskie Zakłady Autobusowe oraz Inspekcja Transportu Drogowego.
Winny poprzedni zarząd
Na wyniki kontroli prowadzonej przez MZA nie trzeba było długo czekać. Jeszcze w kwietniu prezes Mieczysław Magierski podjął pierwsze decyzje kadrowe. Na przymusowy urlop wysłany został dyrektor działu przewozów.
Magierski oskarżył także poprzednie władze firmy o zaniedbania. - Przede wszystkim brakuje wykwalifikowanej kadry. To efekt poprzedniego zarządu i decyzji o zwolnieniach – oceniał.
Przyczyn pożarów szuka także specjalna komisja powołana przez ratusz. Raport z prac tej komisji mamy poznać jeszcze w maju.
Głos w tej sprawie zabrali także producenci autobusów, którzy nie mają sobie nic do zarzucenia. Na specjalnie zwołanej konferencji przekonywali, że ich pojazdy są bezpieczne.
- W Finlandii jeździ 9450 miejskich autobusów, z czego rocznie dochodzi do pożaru w 33 z nich. To stanowi 0,35 proc. całej floty. W Warszawie jest 821 autobusów Solaris i Neoplan z naszej fabryki, a od 2001 roku miały miejsce tylko cztery ich pożary - wyliczał na spotkaniu z dziennikarzami Krzysztof Olszewski z Solaris Bus.
Więcej na: http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1604722,0, ... omosc.htmlGeneralny Inspektor Ochrony Danych Osobowych chce skłonić ZTM do wycofania się z pomysłu wprowadzenia spersonalizowanych kart miejskich. TVN Warszawa dotarła do raportu GIODO, który zostanie opublikowany w przyszłym tygodniu. Inspektor zaleca wycofanie kart jeszcze do końca tego roku.
GIODO uznał, że wniosek o wydanie zakodowanego biletu jest bezprawny, bo Zarząd Transportu Miejskiego wymaga od pasażerów podania numeru PESEL i adresu zamieszkania. Czego jako przewoźnik nie ma prawa robić.