Przewoźnicy w innych miastach

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
dovers_ck
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 523
Rejestracja: 8 stycznia 2009, o 18:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dovers_ck » 22 grudnia 2010, o 13:20

Nowoczesne autobusy miejskie mogą wyjechać na ulice Starachowic jeszcze w tym roku

We wtorek wieczorem do Starachowic przyjechało dziesięć nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów. Wszystkie pojazdy to mercedesy conecto. Niewykluczone, że niektóre z nich pojedynczo wyjedzie na starachowickie ulice jeszcze w tym roku.

Nowoczesne, niskopodłogowe, dwunastometrowce wyposażone są między innymi w klimatyzację w kabinie kierowcy, monitoring, dzięki któremu pasażerowie będą mogli czuć się w nich bezpiecznie. Posiadają także pełen układ do obsługi karty miejskiej, jak również zawierają komputerowe wspomaganie jazdy.

Niewykluczone, że niektóre z nich wyjadą na starachowickie ulice jeszcze w tym roku. Jest to jedna z największych wymian taboru, jaką Miejski Zakład Komunikacyjny dotychczas przeprowadził. Przed zakupem mercedesów miejski przewoźnik kupił many. - Codziennie na ulice Starachowic wyjeżdża 36 autobusów, z czego 20 są to nowe pojazdy, dzięki tej wymianie ponad połowa całego taboru będzie nowa - informuje prezes MZK Starachowice, Jarosław Kateusz.

Koszt zakupu autobusów wyniesie spółkę ponad 7,5 miliona złotych.
Z początkiem przyszłego roku miejski przewoźnik planuje uruchomić także dwie nowe linie komunikacyjne, które będą dowozić mieszkańców z północnej części miasta na południową, a także na nowo powstały kompleks basenowy przy ulicy Szkolnej. Wraz z ich uruchomieniem pracę w spółce znajdzie sześciu kierowców.

Zakup nowych autobusów, podobnie jak wymiana wiat przystankowych, kompleksowe wprowadzenie biletu elektronicznego, czyli unowocześnianie funkcjonowania komunikacji miejskiej w Starachowicach, jest możliwe dzięki udziałowi spółki w projekcie unijnym, polegającym na poprawie jakości i bezpieczeństwa systemu komunikacyjnego miasta. Cały projekt opiewa na kwotę ponad 7 milionów złotych, z czego połowę stanowi dofinansowanie z Unii.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /611027867
"Lepiej jest jechać słabym samochodem na 100% niż dobrym na 20%"James Hunt

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 2 stycznia 2011, o 00:03

Megaprzetarg MZA na 168 autobusów

MZA ogłosiły przetarg na dostawę 168 autobusów miejskich. Zamówienie podzielone jest na 3 części. Pierwsza obejmuje 20 autobusów klasy midi, druga 36 klasy maxi, a trzecia 112 przegubowych. Wśród 112 przegubowców mogą, ale nie muszą, znaleźć się 4 hybrydy (w dowolnym układzie) i 2 megabusy (o długości 18,7-20,0 m). Takie specjalne przegubowce będą dodatkowo premiowane w ofercie oceny. Otwarcie ofert nastąpić ma 2 lutego 2011, termin związania ofertą to 90 dni, zaś dostawy mają rozpocząć się po 28 września 2011 i zakończyć najpewniej przed początkiem 2012 roku.

Wszelkie wyposażenie autobusów ma być zgodne z ustalonymi w ostatnich latach standardami. W wozach znajdą się więc: klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, silnik Diesla spełniający normę Euro V lub EEV, dostosowany również do paliwa B20, automatyczna skrzynia biegów, biletomaty, elektroniczne korale, siedzenia z warszawskim wzorem tapicerki. Preferowana jest duża kabina kierowcy oraz silnik i nadwozie jednego producenta.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia przetargu jest dostępna na stronie MZA.

http://www.przegubowiec.com/component/c ... -autobusow

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: GooDek_238 » 28 stycznia 2011, o 21:39

Kolejne cztery Trollino 12M nad morzem

W styczniu, do dotychczasowych 15 nowych trolejbusów Trollino 12M gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, dołączyły kolejne cztery nowe egzemplarze. Czyli łącznie najnowszych nabytków jest już 19 egzemplarzy (z 25 zamówionych). Najnowsze pojazdy są już trzecią (po dostawach we wrześniu i październiku 2010 r.) transzą zrealizowaną w ramach umowy, która została zawarta w 2010 r. z firmą Solaris Bus&Coach i kolejnym elementem programu „Rozwój proekologicznego transportu publicznego na Obszarze Metropolitalnym Trójmiasta”. Dzięki wprowadzeniu do eksploatacji nowych trolejbusów, od 1 lutego 2011 r. w dni powszednie, już ponad 90% wszystkich kursów wykonywanych przez trolejbusy będzie obsługiwanych taborem niskopodłogowym. Dodajmy, że taki standard w weekendy i święta osiągnięto w sieci ZKM Gdynia już 1 grudnia 2010 r. Łącznie po styczniowej dostawie PKT posiada już w swoim taborze aż 70 niskopodłogowych trolejbusów!

Nowo wprowadzane pojazdy wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring wnętrza oraz wyświetlacze elektroniczne z funkcją wizyjnego i głosowego zapowiadania kolejnych przystanków. Pod względem technicznym są one podobne do zakupionych przez PKT dwóch egzemplarzy Trollino 12 w 2009 r. i wprowadzonych do eksploatacji w grudniu 2009 r. Pojazdy są wyposażone w nowoczesny, energooszczędny układ napędowy produkcji polskiej firmy MEDCOM oraz polski asynchroniczny silnik trakcyjny typu 'STDa280-6B/175' o mocy 175 kW, wyprodukowany w Zakładach Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. w Żychlinie. Skrzynia z elektroniką sterującą MEDCOM umieszczona jest na dachu trolejbusu, a silnik trakcyjny przed osią napędową po lewej stronie. Dodatkowo pojazdy wyposażenie są w baterie akumulatorów do jazdy awaryjnej bez zasilania sieciowego. Ostatnie zamówione trolejbusy przez Gdynię dotrą nad morze w III kw. 2011 r. Łącznie w tym roku zostanie dostarczonych 10 trolejbusów Trollino 12M.


Źródło: infobus.pl

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: GooDek_238 » 30 stycznia 2011, o 16:31

Nie tylko nasze MPK robi wieś...
Zobacz !

Awatar użytkownika
kacper
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 514
Rejestracja: 9 października 2008, o 15:52
Lokalizacja: Kielce/KSM
Kontakt:

Post autor: kacper » 6 lutego 2011, o 20:50

Wywal to, bo jeszcze nasi "szpece" podłapią ten jakże ekologiczny, estetyczny i ekonomiczny pomysł. :lol:
Precz z busiarstwem!
Obrazek

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 8 lutego 2011, o 10:41

Już widzę jak MPK to podłapuje, spółce nie brakuje w chwili obecnej taboru, by w razie awarii, takiej jak jest powyżej puścili na ulicę tak uszkodzony wóz. W Katowicach wygląda to inaczej, tam nie ma tylu wozów by myśleć o dużych rezerwach, a w PKMie chcą wyrobić za wszelką cenę kilometry, co z resztą widać.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 23 lutego 2011, o 18:19


Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 25 lutego 2011, o 11:14

Solaris pojedźie bez kierowcy

http://biznes.onet.pl/solaris-pojedzie- ... rasa-detal

Bez kierowcy - idealne rozwiązanie dla Kielc :)
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 14 marca 2011, o 15:41

Obrazek
MPK utrąciło reformę. Nadal będą jeździć stada
Tomasz Haładyj
2011-03-12, ostatnia aktualizacja 2011-03-11 16:39


"Wystarczy rzut oka na rozkład", "Rozgonią stada" - entuzjazmowała się prasa zapowiadając, że od 1 kwietnia autobusy będą kursować regularnie, zawsze co 15 albo 30 min. Ale zmian w rozkładach nie będzie - oficjalnie z powodu uwag pasażerów a naprawdę oporu MPK. Za to będziemy się tłoczyć w... pojedynczych wagonach

Trzy tygodnie temu na konferencji prasowej w Miejskim Zarządzie Dróg i Transportu mówiono dziennikarzom, że od 1 kwietnia częstochowska komunikacja będzie funkcjonować na sprawdzonych w Europie i Polsce zasadach. Autobusy miały odjeżdżać zawsze tyle samo minut po pełnej godzinie (np. 14.05, 14.35, 15.05, 15.35 itd.), dzięki czemu rozkład łatwo zapamiętać. A stała częstotliwość wszystkich linii umożliwi takie porozrzucanie odjazdów na ulicach obsługiwanych przez kilka linii, by autobusy nie zbijały się w stada.

Zmian 1 kwietnia jednak nie będzie. Potwierdził to, pytany wczoraj przez nas, wicedyrektor MZDiT Stanisław Sosnowski: - Wprowadzamy tylko zmiany w tramwajach. W przypadku autobusów mieliśmy tak dużo uwag od pasażerów po pojawieniu się w prasie informacji, że musimy wszystko jeszcze raz przeanalizować. Nie możemy być głusi na postulaty.

Ile tych uwag było? - Wiele - odpowiada dyr. Sosnowski, ale pytany o konkrety wymienia tylko projektowaną roszadę: linia 33 dojeżdża dziś do Leśnej, a byłaby skrócona do Liszki Dolnej; w zamian 17 kończąca jazdę na Liszce pojechałaby na Leśną. Jednak - jak ustaliliśmy - wniosek pasażerów, by nie zmieniać tras 17 i 33, MZDiT rozpatrzyło pozytywnie.

Pytany przez "Gazetę", czy to prawda, iż problemem nie są pasażerowie, tylko MPK, które nie chce jeździć wg nowych rozkładów - dyr. Sosnowski odpowiada: - To MZDiT jest organizatorem komunikacji i decyduje, jak wygląda rozkład. MPK ma wykonać zadanie, bo za to płacimy.

Jednak fakty, jak ustaliliśmy, są inne. MPK nie chce wykonać zdania, gdyż: * kierowcy mogą się pomylić, gdy jednym kursem pojadą jako np. linia 15, a kolejnym jako 16 (chodzi o lepsze wykorzystanie pojazdów i kierowców, by na pętli nie stali bezczynnie pół godziny)* kierowcom nie podoba się, że przerwa śniadaniowa wypada np. w Kiedrzynie, gdy wolą mieć ją na Błesznie * podmiana kierowców musi się odbywać tradycyjnie na pl. Daszyńskiego, a nie w różnych punktach miasta * nowy rozkład nie uwzględnia specyfiki ulic, np. przegubowiec nie zawróci na Wypalankach (choć MPK samo wysyłało czasem przeguby na tę pętlę).

- Nie rezygnujemy ze zmian polegających na regularności odjazdów i stałych częstotliwościach. Ich wprowadzenie to kwestia czasu - zapewnia Stanisław Sosnowski.

A co z tramwajami? "Poprawi się regularność kursowania w dni robocze, częściej będą jeździć w soboty i niedziele" - zapowiadano. W soboty faktycznie tramwaje pojawią się nieco częściej, za to od poniedziałku do piątku pasażerów czeka ciężka próba: zmieszczenie się w... pojedynczych wagonach. Pierwszy test wytrzymałości pasażerów: piątek 1 kwietnia.

- Nie powinno być problemów, ponieważ porozsuwamy godziny odjazdów tak, by tramwaj krótki jechał już 3 min po długim - uspokaja dyr. Sosnowski.

Tyle że na kolejny tramwaj trzeba będzie wtedy poczekać nie 5 min, jak dziś, lecz 7. Co oznacza zmianę na gorsze. Nijak się to też ma do zapowiadanej regularności kursowania jako generalnej idei zmian.

Skąd pomysł na pojedyncze wagony? Układając nowy rozkład musiano zmieścić się w obecnych kosztach - a nawet je zmniejszyć, bo w budżecie miasta zmniejszono dotację na komunikację o 1,5 mln zł. MZDiT wymyśliło więc, że skoro w weekendy pasażerów jest mniej, to wtedy wystarczą pojedyncze wagony. W dni powszednie miały nadal jeździć podwójne.

Jednak MPK stwierdziło, że z powodów technicznych i organizacyjnych nie da się rozpiąć składów w piątki wieczorem, by je złączyć z niedzieli na poniedziałek. Jeśli rozłączać wagony, to na stałe. Dlatego (wbrew intencjom układających rozkład) pojedyncze tramwaje muszą kursować także w dni powszednie. I w szczycie.

Czy MZDiT żąda od MPK rzeczy niemożliwych? - W innych miastach potrafią rozpinać wagony na weekendy. Przykładem Bydgoszcz - mówi Marcin Pająk, który układał rozkłady.

Dyr. Sosnowski: - Wydaje mi się, że z czasem uda się zmusić MPK, by też tak to robiło.

komentarz

Zmiany w autobusach odkłada się na potem, bo (ponoć) pojawiły się wnioski pasażerów i trzeba je rozpatrzyć. Ale nieprzygotowanie MPK do rozpinania tramwajów nie jest powodem, by poczekać, aż się nauczy... Skąd ten brak konsekwencji? Powodem są pieniądze. Dzięki zmianom rozkładów - co należało zrobić w interesie pasażerów już dawno temu - udałoby się zakamuflować zmniejszenie funduszy na komunikację. Była nawet szansa, mimo mniejszych pieniędzy, na poprawę. Niestety, komuś zabrakło determinacji i mamy ciąg dalszy psucia komunikacji.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa


U Sosnowskich jak widać dziadostwo i uleganie MPK jest już w genach.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 15 marca 2011, o 20:41

Obrazek
Nowe bilety autobusowe w starej cenie. Ale już niedługo

Bilety w nowej szacie graficznej trafiły do punktów sprzedaży w całym mieście. Na razie jeszcze w starej cenie. Za kilka tygodni to może się jednak zmienić

- Nowe wzory biletów są zgodne z marką miasta - zachwala Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. - Mają nową czcionkę i nowe kolory. Są też trochę dłuższe od dotychczasowych. To odpowiedź na sugestię pasażerów, którzy chcieli, by było więcej niezadrukowanego miejsca na odbicie kodu w kasowniku. Są też z grubszego papieru, co zwłaszcza w przypadku karnetów ma zapewnić ich dłuższą trwałość.

Tkaczyk dodaje, że bilety są zabezpieczone przed fałszowaniem na cztery sposoby (poprzednie miały trzy), choć prób podrabiania lub wybielania kodów z kasowników zarząd odnotowuje niewiele. Stare wzory będą w użyciu do wyczerpania zapasów.

W ciągu kilku tygodni możemy się spodziewać decyzji o podwyżce cen biletów.

- Możemy porównywać się z miastami podobnymi terytorialnie, czyli z Kielcami i Częstochową, gdzie rady zdecydowały o podwyżkach cen biletów - mówi Tkaczyk. - W Kielcach bilet jednorazowy kosztuje teraz 2,40 zł a w Częstochowie 2,80. Zaważyło podniesienie podatku VAT z siedmiu na osiem procent i wzrost cen paliw. O podwyżce musimy pomyśleć też w Radomiu.

Na razie trwają konsultacje z różnymi środowiskami, m. in. ze związkowcami. Pod koniec tego tygodnia MZDiK poda proponowaną nową cenę biletów.

- Zapewniam, że nie będzie to, jak już się mówi 3 zł - mówi Tkaczyk. - Nie może być to nawet skok o 50, 60 groszy, mieszkańcy takiej podwyżki by nie zaakceptowali.

O podwyżce ostatecznie zdecydują radni. Tkaczyk przewiduje, że projekt uchwały trafi pod obrady najwcześniej podczas kwietniowej sesji.

Miesięcznie w Radomiu sprzedaje się ok. 600 tys. papierowych biletów. Wprowadzony przed miesiącem MOBILet spotkał się już ze sporym zainteresowaniem radomian.

- W ostatnich dwóch tygodniach lutego pasażerowie kupili 384 bilety przez komórkę. Większość z nich to były bilety ulgowe, więc zakładamy, że kupowała je młodzież, ale może też emeryci - mówi Tkaczyk. - Przez pierwsze dziesięć dni marca takich transakcji było 270 i tu już zakupy biletów ulgowych i normalnych rozkładają się pół na pół.

MZDiK rozważa dodanie do oferty MOBILetu biletu dobowego. O inne sugestie wkrótce zapyta mieszkańców.

katarzyna.ludwinska@radom.agora.pl

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom

Ciekawa argumentacja podwyżki, zwłaszcza że w Kielcach bilet normalny jednorazowy 1h = 2,00 zł :D
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
tester19
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 812
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
Lokalizacja: Kielce - Czarnów

Post autor: tester19 » 29 marca 2011, o 21:17

A dziś na Grunwaldzkiej ok 19 Jelcz #800 wykonywał kurs na trasie Jędrzejów - Kielce :o Dodatkowo dostał reklame nauki jazdy :o

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 29 marca 2011, o 21:28

Przydałby się na trasę do Mniowa lub innej Zawady :D
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
dovers_ck
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 523
Rejestracja: 8 stycznia 2009, o 18:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dovers_ck » 30 marca 2011, o 06:40

tester19 pisze:A dziś na Grunwaldzkiej ok 19 Jelcz #800 wykonywał kurs na trasie Jędrzejów - Kielce :o Dodatkowo dostał reklame nauki jazdy :o
Od dawna ma te reklamę i często o tej godzinie jeździ do Kielc.
"Lepiej jest jechać słabym samochodem na 100% niż dobrym na 20%"James Hunt

Awatar użytkownika
BRS
Posty: 265
Rejestracja: 28 marca 2008, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście CK

Post autor: BRS » 8 kwietnia 2011, o 22:10

http://www.gzkredziny.pl/zaklad.htm
Panowie dobrze sobie poradzili.
Tu się urodziłem i umrzeć bym chciał tu.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 7 maja 2011, o 23:23


ODPOWIEDZ