Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Nowak, Autor, CKfan, AR

Co o tym sądzisz ?

Czas głosowania minął 16 stycznia 2009, o 12:26

Jestem Za
32
78%
Jestem Przeciw
9
22%
 
Liczba głosów: 41

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 grudnia 2008, o 14:41

Moim zdaniem szkoda pieniędzy na trolejbusy.
Lepiej zainwestować w nowe autobusy.
Ale przydało by się jakieś szybkie, szynowe połączenie z lotniskiem.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 19 grudnia 2008, o 14:54

AR pisze:Na stronie tramwaju płockiego mówi się o kilkuset milionach złotych, nie pamiętam ale to chyba ok. 300 mln zł.
Tylko, że ta wycena była pod konkretny projekt, zaprojektowane połączenie od miejsca X do Y. W Kielcach będzie to już inny koszt.
Jeszcze inne rozwiązanie wpadło mi do głowy. Ktoś tam mówił, że ma być albo jest zlecone opracowanie wykorzystania kolei do połączeń miejskich i podmiejskich. Taki tramwaj mógłby uzupełnić braki np. we wschodniej części Kielc i okolic.

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 19 grudnia 2008, o 17:06

Przeglądając różne rzeczy w internecie na ten temat znalazłem coś takiego :

Obrazek

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 19 grudnia 2008, o 17:09

Przecież to rysował ktoś z forum.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 grudnia 2008, o 17:21

...i miał niezłą fantazję :)
Mnie się podoba tylko, że to bardziej Science Fiction niż Gwiezdne Wojny ;)
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 19 grudnia 2008, o 18:24

Też się mi podoba ale daleko do reali niestety :( Plan wykonalny za minimum kilkadziesiąt ładnych lat może.

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Post autor: Ahmed » 19 grudnia 2008, o 18:36

Oddzielne pasy dla autobusów? Proszę je wyznaczyć na tak mało uczęszczanych ulicach jak: Źródłowa, IX Wieków, Jesionowa, Łódzka, Okrzei, Grunwaldzka itd. Jak postoi się w korkach po kilka godzin, wtedy tramwaj się przyda.
Również nie wszystkie ulice kwalifikuję się do budowy torowisk tramwajowych. Ale są takie którymi można je puścić ot chociażby w/w Grunwaldzka w stronę szpitala i dalej do blokowisk Ślichowic i Dalni.
Za każdym rozwiązaniem znajdą się za i przeciw.
Argument, że Kielce są zbyt małe dla komunikacji tramwajowej jest akurat chybiony - wystarczy spojrzeć na Elbląg.
Osobiście jestem za, od kidy w oknach dawnego optyka u zbiegu Dużej i Sienkiewicza pojawiła się w latach siedemdziesiątych tablica pokazująca projekt przyszłych linii tramwajowych.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 19 grudnia 2008, o 19:12

Ahmed pisze:Oddzielne pasy dla autobusów? Proszę je wyznaczyć na tak mało uczęszczanych ulicach jak: Źródłowa, IX Wieków, Jesionowa, Łódzka, Okrzei, Grunwaldzka itd. Jak postoi się w korkach po kilka godzin, wtedy tramwaj się przyda.
Również nie wszystkie ulice kwalifikuję się do budowy torowisk tramwajowych. Ale są takie którymi można je puścić ot chociażby w/w Grunwaldzka w stronę szpitala i dalej do blokowisk Ślichowic i Dalni.
Za każdym rozwiązaniem znajdą się za i przeciw.
Argument, że Kielce są zbyt małe dla komunikacji tramwajowej jest akurat chybiony - wystarczy spojrzeć na Elbląg.
Osobiście jestem za, od kidy w oknach dawnego optyka u zbiegu Dużej i Sienkiewicza pojawiła się w latach siedemdziesiątych tablica pokazująca projekt przyszłych linii tramwajowych.
:arrow: Czy uważasz że Kielce się nie będą rozwijać ?
:arrow: Po drugie - gdzie ja Ci do ch@%$! wcisne jeszcze pas dla autobusów na Ogrodowej ?

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 19 grudnia 2008, o 21:27

N grunwaldzkiej dałoby się, ale tylko do wiaduktu, przez wiadukt nijak sie nie przeciśniemy.

na Ogrodowej, chyba park tzreba by było zamienić w taki pas:)

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 19 grudnia 2008, o 21:54

Na Grunwaldzkiej będą budowane tunele dla pieszych, więc przy okazji byłoby można to jakoś połączyć z tramwajem, ale jednak zbyt realne to nie jest
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 20 grudnia 2008, o 11:18

pk5 pisze: na Ogrodowej, chyba park tzreba by było zamienić w taki pas:)
A po co puszczać tramwaj Ogrodową i dalej tymi wąskimi ulicami?
Z Grunwaldzkiej w Żelazną.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Post autor: Ahmed » 20 grudnia 2008, o 12:14

Kiecu pisze:
Ahmed pisze:Oddzielne pasy dla autobusów? Proszę je wyznaczyć na tak mało uczęszczanych ulicach jak: Źródłowa, IX Wieków, Jesionowa, Łódzka, Okrzei, Grunwaldzka itd. Jak postoi się w korkach po kilka godzin, wtedy tramwaj się przyda.
Również nie wszystkie ulice kwalifikuję się do budowy torowisk tramwajowych. Ale są takie którymi można je puścić ot chociażby w/w Grunwaldzka w stronę szpitala i dalej do blokowisk Ślichowic i Dalni.
Za każdym rozwiązaniem znajdą się za i przeciw.
Argument, że Kielce są zbyt małe dla komunikacji tramwajowej jest akurat chybiony - wystarczy spojrzeć na Elbląg.
Osobiście jestem za, od kidy w oknach dawnego optyka u zbiegu Dużej i Sienkiewicza pojawiła się w latach siedemdziesiątych tablica pokazująca projekt przyszłych linii tramwajowych.
:arrow: Czy uważasz że Kielce się nie będą rozwijać ?
:arrow: Po drugie - gdzie ja Ci do ch@%$! wcisne jeszcze pas dla autobusów na Ogrodowej ?
Czy ja coś pisałem o Ogrodowej, jakoś nie widzę!
Taka sama sytuacja jest na 90% naszych ulic.
Chcesz je przebudowywać aby był dodatkowy BUS-pas - znajdź miejsce i fundusze.
Większość ulic nie nadaje się do poszerzenia w zasadzie o dwa dodatkowe pasy (po jednym w każdym kierunku) - więcej realizmu.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 20 grudnia 2008, o 14:12

Ahmed pisze:
Kiecu pisze:
Ahmed pisze:Oddzielne pasy dla autobusów? Proszę je wyznaczyć na tak mało uczęszczanych ulicach jak: Źródłowa, IX Wieków, Jesionowa, Łódzka, Okrzei, Grunwaldzka itd. Jak postoi się w korkach po kilka godzin, wtedy tramwaj się przyda.
Również nie wszystkie ulice kwalifikuję się do budowy torowisk tramwajowych. Ale są takie którymi można je puścić ot chociażby w/w Grunwaldzka w stronę szpitala i dalej do blokowisk Ślichowic i Dalni.
Za każdym rozwiązaniem znajdą się za i przeciw.
Argument, że Kielce są zbyt małe dla komunikacji tramwajowej jest akurat chybiony - wystarczy spojrzeć na Elbląg.
Osobiście jestem za, od kidy w oknach dawnego optyka u zbiegu Dużej i Sienkiewicza pojawiła się w latach siedemdziesiątych tablica pokazująca projekt przyszłych linii tramwajowych.
:arrow: Czy uważasz że Kielce się nie będą rozwijać ?
:arrow: Po drugie - gdzie ja Ci do ch@%$! wcisne jeszcze pas dla autobusów na Ogrodowej ?
Czy ja coś pisałem o Ogrodowej, jakoś nie widzę!
Taka sama sytuacja jest na 90% naszych ulic.
Chcesz je przebudowywać aby był dodatkowy BUS-pas - znajdź miejsce i fundusze.
Większość ulic nie nadaje się do poszerzenia w zasadzie o dwa dodatkowe pasy (po jednym w każdym kierunku) - więcej realizmu.
Sorcia , przewidziało mi się . Niektóre drogi w Kielcach będą rozbudowywane i na nich będzie miejsce na BUS-pasy . A poza tym na ogrodowej tramwaj mógłby iść zewnętrzną częścią parku :D

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 20 grudnia 2008, o 14:50

ice pisze:
pk5 pisze: na Ogrodowej, chyba park tzreba by było zamienić w taki pas:)
A po co puszczać tramwaj Ogrodową i dalej tymi wąskimi ulicami?
Z Grunwaldzkiej w Żelazną.
mówiłęm, o bus-pasie

Awatar użytkownika
gaki majster
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 558
Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
Kontakt:

Post autor: gaki majster » 22 grudnia 2008, o 02:12

jestem za!
Kielce Kielce Kielce to jest to...

ODPOWIEDZ