Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Nowak, Autor, CKfan, AR

Co o tym sądzisz ?

Czas głosowania minął 16 stycznia 2009, o 12:26

Jestem Za
32
78%
Jestem Przeciw
9
22%
 
Liczba głosów: 41

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: maruda » 17 sierpnia 2014, o 08:42

AR pisze:Niestety, Kielce jak zwykle w ogonie... bo ktoś sobie ubzdurał, że w Kielcach nie ma miejsca pod torowiska. Większej głupoty w tym temacie nie słyszałem.
Nie pytać Lubawskiego czy innych dygnitarzy,niech na temat tramwajów w Kielcach wypowiedzą się sami Kielczanie poprzez referendum,tak jak zrobiono to w Krakowie w kwestii metra.Myślę że są w mieście organizacje pozarządowe które takowe referendum mogą przeprowadzić,czas jest korzystny bowiem jesteśmy w przededniu wyborów samorządowych...
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2014, o 05:55 przez maruda, łącznie zmieniany 1 raz.
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: AR » 18 sierpnia 2014, o 07:20

:arrow: Uważam, że właściwy temat to ten:

Drogi i komunikacja :arrow: Kielce - Budowa linii tramwajowej
http://www.inwestycje.kielce.pl/forum/v ... tramwajowa
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: AR » 23 października 2014, o 14:30

Metz.
Nie zbudowali tramwaju jak w innych francuskich miasta ale uruchomili to:

:arrow: http://urban-obs.com/metz-a-successful- ... formation/

:arrow: http://urban-obs.com/news/the-bhns-bus- ... m-comfort/
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: AR » 4 stycznia 2015, o 21:40

Kielecki tramwaj? ;)
Solaris konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... czny/zt57w
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

xbox
Posty: 80
Rejestracja: 30 grudnia 2013, o 17:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: xbox » 6 stycznia 2015, o 10:59

Napewno nie na nasze ulice, w Niemczech jeździ taki i ma trase cały czas prostą nie ma żadnych zakrętów. Najlepiej pasuje na lotnisko do przewozu ludzi.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: AR » 6 stycznia 2015, o 12:14

Wg mnie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby BUSpasy np. przez ronda poprowadzić przez ich środek.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: kamil » 6 stycznia 2015, o 15:23

AR pisze:Wg mnie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby BUSpasy np. przez ronda poprowadzić przez ich środek.
A teraz zapytaj tych panów czy coś stoi na przeszkodzie :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5624
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: ice » 6 stycznia 2015, o 16:52

"Nie bierzemy takiego rozwiązania pod uwagę, gdyż stworzyło by to zagrożenie dla użytkowników ruchu drogowego". :lol:
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
GooDek_238
Posty: 329
Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: GooDek_238 » 26 stycznia 2015, o 11:01

Fundusze Europejskie. Transport, gospodarka i środowisko

[...]
Fundusze zasilą też transport miejski – miasta będą mogły uzyskać dofinansowanie np. do zakupu nowych pojazdów czy systemów transportowej informacji miejskiej. Na uprzywilejowanej pozycji będą najbardziej ekologiczne środki transportu, czyli np. kolejki elektryczne i tramwaje. Z dotacji skorzysta również transport lotniczy i morski. Szczególny nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
[...]
Więcej: Echo Dnia

Zgadnijmy kto znów zaprzepaści szanse na budowę sieci tramwajowej? :)

Arkadiusz92
Posty: 224
Rejestracja: 23 sierpnia 2011, o 21:24
Kontakt:

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: Arkadiusz92 » 26 stycznia 2015, o 12:35

Co w tym złego że w naszym mieście były by tramwaje ? Może miasto nie jest duże ale z pewnością byłby to dobry pomysł

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 531
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: Sebastian » 10 czerwca 2015, o 07:10

Renesans tramwajów dociera do Warszawy
Tańsze od metra, bardziej ekologiczne od autobusów, mile widziane na deptakach. Tramwaje przeżywają w Europie renesans popularności. Jeśli władze Warszawy i urzędnicy z Brukseli dotrzymają słowa, w najbliższych latach dotrze on także do Warszawy.
Przed tygodniem prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła plany inwestycji w rozwój sieci tramwajowej w najbliższych latach. Władze deklarują, że w ciągu pięciu lat tramwajami dojedziemy na Gocław i Wilanów, powstaną też krótsze odcinki na Kasprzaka i Tarchominie. Siedem kolejnych inwestycji trafiło na listę rezerwową. Biorąc pod uwagę, że w ostatnich latach budowanie nowych torowisk szło bardzo opornie albo nie wychodziło poza rysowanie na mapach, należy tę deklarację uznać za przełomową.
Zapowiedź wywołała falę komentarzy, w większości pozytywnych, ale pojawiły się też głosy krytyczne przekonujące, że w dobie metra tramwaje to anachronizm. Nic bardziej mylnego. Przykłady płynące z europejskich metropolii dowodzą, że ten środek transportu przeżywa prawdziwy renesans. Stymuluje go Unia Europejska, która po latach dotowania inwestycji drogowych, przełożyła zwrotnicę (nomen omen) i mocno wspiera komunikację szynową.
Europejski renesans tramwajowy
Do 2020 roku polskie miasta dostaną z UE 13 mld złotych na budowę linii tramwajowych i nowy tabor. Jest o co walczyć - pojedyncza dotacja może sięgać nawet 85 procent wartości inwestycji. Europa naprawia w ten sposób błędy, które popełniła w latach 60. i 70., kiedy masowo likwidowano sieci tramwajowe. Było to wynikiem wzrostu zamożności społeczeństwa i motoryzacyjnego boomu stymulowanego przez niskie ceny ropy naftowej. Stwierdzono, że tramwaje blokują ruch i uznano za przeżytek stawiając na metro, autobusy i samochody. Tramwaje znikały z miast w Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, w Danii nie przetrwała żadna.
Przełomem w myśleniu był kryzys naftowy na początku lat 70., który ceny ropy wywindował o kilkaset procent. Coraz bardziej dotkliwy był także problem korków i smogu. Tramwaje zaczęły wracać do łask, czego najlepszym przykładem jest Francja- w 1985 roku było w niej zaledwie 43 km tras tramwajowych, 25 lat później liczba ta wzrosła aż 11-krotnie. W 2000 roku do tramwajów wrócił nawet, kojarzony głównie z metrem, Londyn.
Warszawę, podobnie jak inne miasta państw zza Żelaznej Kurtyny, likwidacyjny szał szczęśliwie ominął. Z istotnych połączeń tramwajowych w latach 70. pozbyto się tylko tego do Wilanowa (podobno ich hałas irytował Edwarda Gierka). Do 2020 linia ma zostać odtworzona, choć w innym przebiegu – ul. Sobieskiego, a nie Wisłostradą.
Ekonomia, ekologia, estetyka
Na rosnącą popularność tramwajów wpływają trzy rodzaje czynników: ekonomiczne, ekologiczne i estetyczne.
– Koszt budowy kilometra metra jest od 10 do 30 razy wyższy od budowy kilometra linii tramwajowej. Do tego koszt eksploatacji podziemnej kolejki jest kilkukrotnie wyższy. On ma sens tylko przy ogromnych potokach pasażerskich rzędu 30-50 tysięcy pasażerów na godzinę – wylicza Łukasz Oleszczuk, działacz SISKOM i pracownik Tramwajów Warszawskich i dodaje, że niższy jest też koszt eksploatacji.
A jak wypada tramwaj w porównaniu z autobusem? – Kosztuje więcej, ale czas jego eksploatacji jest 3-4-krotnie dłuższy: 10 lat autobusu, przy 30-40 tramwaju. Dlatego w ostatecznym rozrachunku wyższy koszt zakupu się zwraca – dodaje. Do tego tramwaje są bardziej pojemne. W Warszawie na razie tego nie widać, ale po Europie jeżdżą pojazdy nawet 40-metrowe. – Są analizy, z których wynika, że przy podobnych parametrach podróży, mając do wyboru tramwaj i autobus, ludzie chętniej korzystają z tego pierwszego – mówi dr Michał Wolański z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej.
Ponieważ nowoczesne tramwaje są też cichsze i nie emitują spalin, chętnie wprowadzane są nawet do zabytkowych części miast, zamkniętych dla samochodów i autobusów. Niskopodłogowy tramwaj jest przyjazny osobom niepełnosprawnych i rodzicom z dziećmi w wózkach, w przeciwieństwie do metra nie wymaga konfrontacji ze schodami czy podróży windą.
Priorytet priorytetem
- Potencjał tramwajów w Warszawie jest ogromny, ale należy pamiętać o ich przyspieszeniu. Będą konkurencyjne, jeśli będą miały priorytet na skrzyżowaniach. To daje prawdziwą oszczędność czasu – podkreśla dr Wolański.
W tej kwestii wiele pozostaje do zrobienia. Jaskółką zmian jest Bemowo, gdzie jak informowaliśmy we wtorek, udało się wprowadzić priorytet na trzech skrzyżowaniach na ul. Powstańców Śląskich.

:arrow: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 70999.html
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

leonard
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 2010, o 14:32
Lokalizacja: Kielce

Re: Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Post autor: leonard » 1 marca 2019, o 21:47

Wraca temat tramwajów w Kielcach najwyższy czas zajęć się tym bo z taborem autobusowym to utkniemy w , , , ,,, no w korkach .W mieście gdzie młodzież w tym studenci dominuje brak szybkiej taniej i bezsmogowej komunikacji to degradacja miasta. Wymagamy od Nowego prezydenta aby się tym zajął. Puki jeszcze możemy korzystać ze środków unii europejskiej
Przeczytajcie art.w Gazecie wyborczej z 1 03 2019

ODPOWIEDZ