No to jednak bilet papierowy nadal mi się przyda. Bo system pewnie jest za głupi żeby zliczać wszystkie przejazdy w ciągu godziny i dobrać pasażerowi najtańszą opcję.immortal pisze:W sprawie ulgi przesiadkowej wysłałam maila w środę i odpowiedzi jeszcze nie doczekałam ale pojawiło się info za stronie ztm:
Ulga przesiadkowa dotyczy tylko jednej przesiadki w ciągu 15 minut.
Ceny biletów w Kielcach + Kielecka Karta Miejska
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Sorry, takiego mamy prezydenta...
No z tego zdania rozumiem, że jak jedzie autobusem A, wysiadasz i przesiadasz się po 5 minutach w autobus B a potem wysiadasz i trzy minuty później wsiądziesz w autobus C, to zapłacisz za dwa bilety.
A + B jako ulga przesiadkowa
C kolejny bilet
Co jest bez sensu jeśli można kupić papierowy bilet jednogodzinny...
A + B jako ulga przesiadkowa
C kolejny bilet
Co jest bez sensu jeśli można kupić papierowy bilet jednogodzinny...
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Falstart e-portmonetki. ZTM: Przepraszamy
Mimo wcześniejszych zapowiedzi nie wszyscy pasażerowie komunikacji miejskiej mogli w weekend skorzystać z nowej aplikacji na Kieleckiej Karcie Miejskiej. Na zamontowanych w autobusach czytnikach pojawiała się informacja "nieobsługiwana elektroniczna portmonetka".
- Mogę tylko przeprosić pasażerów. Zapewniam, że problem został już rozwiązany - mówi Barbara Damian, wicedyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach.
Przypomnijmy, że okresowy bilet elektroniczny na Kieleckiej Karcie Miejskiej zaczął obowiązywać w marcu, natomiast od soboty kielczanie mieli zacząć korzystać z e-portmonetki i płacić tylko za przejechane przystanki. Terminy tej rewolucyjnej zmiany zapowiadano już w zeszłym roku. Mimo wielomiesięcznych przygotowań pojawił się jednak spory zgrzyt. "Dlaczego e-portmonetka tak naprawdę nie działała? Wielu osobom, w tym mnie, po przybliżeniu [karty do czytnika - przyp. red.] pokazywał się komunikat 'nieobsługiwana elektroniczna portmonetka'. Wielkie zapowiedzi, a tu nabito pasażerów w butelkę" - napisał w liście do redakcji pan Krystian. Wicedyrektorka ZTM przyznaje, że problem pojawił się w kilku autobusach. - To efekt awarii, która wydarzyła się nie z naszej winy. Program obsługujący e-portmonetkę został przesłany do wszystkich pojazdów. Część pobrała oprogramowanie, ale w niektórych autobusach wystąpił problem. Nasze ekipy pracowały przez cały weekend, by go naprawić - tłumaczy Barbara Damian. Zapewnia, że po awarii nie ma już śladu, a kontrolerzy nie wypisywali w sobotę i niedzielę mandatów posiadaczom karty, którzy nie mogli zarejestrować przejazdu.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... szamy.html
Mimo wcześniejszych zapowiedzi nie wszyscy pasażerowie komunikacji miejskiej mogli w weekend skorzystać z nowej aplikacji na Kieleckiej Karcie Miejskiej. Na zamontowanych w autobusach czytnikach pojawiała się informacja "nieobsługiwana elektroniczna portmonetka".
- Mogę tylko przeprosić pasażerów. Zapewniam, że problem został już rozwiązany - mówi Barbara Damian, wicedyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach.
Przypomnijmy, że okresowy bilet elektroniczny na Kieleckiej Karcie Miejskiej zaczął obowiązywać w marcu, natomiast od soboty kielczanie mieli zacząć korzystać z e-portmonetki i płacić tylko za przejechane przystanki. Terminy tej rewolucyjnej zmiany zapowiadano już w zeszłym roku. Mimo wielomiesięcznych przygotowań pojawił się jednak spory zgrzyt. "Dlaczego e-portmonetka tak naprawdę nie działała? Wielu osobom, w tym mnie, po przybliżeniu [karty do czytnika - przyp. red.] pokazywał się komunikat 'nieobsługiwana elektroniczna portmonetka'. Wielkie zapowiedzi, a tu nabito pasażerów w butelkę" - napisał w liście do redakcji pan Krystian. Wicedyrektorka ZTM przyznaje, że problem pojawił się w kilku autobusach. - To efekt awarii, która wydarzyła się nie z naszej winy. Program obsługujący e-portmonetkę został przesłany do wszystkich pojazdów. Część pobrała oprogramowanie, ale w niektórych autobusach wystąpił problem. Nasze ekipy pracowały przez cały weekend, by go naprawić - tłumaczy Barbara Damian. Zapewnia, że po awarii nie ma już śladu, a kontrolerzy nie wypisywali w sobotę i niedzielę mandatów posiadaczom karty, którzy nie mogli zarejestrować przejazdu.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... szamy.html
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Jeśli kogoś to zainteresuje to nie, nie trzeba przy wyjściu przykładać karty dwa razy. Wszystkie dokasowania są rozliczane za jednym razem.Thermalcake pisze:Zastanawiam się jeszcze nad tym dokasowaniem dla współpasażerów. Kasujemy za siebie, wciskamy N albo U, kasujemy za współpasażera. Przy wyjściu z autobusu przybliżamy kartę raz czy dwa razy?
Ceny biletów w Kielcach + Kielecka Karta Miejska
Witam.
Mam pytania: jak uzyskać ekartę na okaziciela? Czy cennik obowiązuje taki sam jak na e-kartę imienną ? Czy można jeździć ulgowo na okaziciela oraz czy za każdym razem trzeba wciskać U (jeśli ulgowy przejazd) bądź N po wejściu do autobusu ?
Mam pytania: jak uzyskać ekartę na okaziciela? Czy cennik obowiązuje taki sam jak na e-kartę imienną ? Czy można jeździć ulgowo na okaziciela oraz czy za każdym razem trzeba wciskać U (jeśli ulgowy przejazd) bądź N po wejściu do autobusu ?
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
1. Kartę otrzymujesz w PSB.
2. Tak, cennik jest taki sam. Różnica jest przy pierwszej wpłacie - przy imiennej 10 zł, a przy karcie na okaziciela 50 zł.
3. Nie jestem pewien, ale chyba można ustalić typ biletu w PSB. W takim wypadku nie musiałbyś niczego wciskać przy kasowaniu. Musisz dopytać.
2. Tak, cennik jest taki sam. Różnica jest przy pierwszej wpłacie - przy imiennej 10 zł, a przy karcie na okaziciela 50 zł.
3. Nie jestem pewien, ale chyba można ustalić typ biletu w PSB. W takim wypadku nie musiałbyś niczego wciskać przy kasowaniu. Musisz dopytać.
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
No ale o czym Ty mówisz w ogóle, podkreślę, rozmawiamy o karcie na okaziciela, nie imiennejThermalcake pisze:Wyobrażam sobie, że każda karta jest w systemie. Dlatego właśnie teoretycznie można ustalić podstawowy typ biletu na karcie. Nie wiem jednak jak to mają tam u siebie, dlatego napisałem, że nie jestem pewien.
Definicji na okaziciela chyba nie muszę tłumaczyć, a co za tym idzie, czyją ulgę chcesz tam na stałe przypisywać?
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Z samej definicji karty na okaziciela wynika, że może z niej korzystać nieograniczona ilość rozmaitych okazicieli - z ulgami lub bez ulg. Dlatego traktowanie jej jako karty na jedną osobę posiadającą określoną ulgę jest z założenia nielogiczne.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)
- Thermalcake
- Posty: 349
- Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
- Lokalizacja: Kielce
Obstawiam, że większość kart na okaziciela jest używana przez jedną i tą samą osobę. Można więc ułatwić życie takim pasażerom i ustawić domyślny typ biletu. Jeśli ktoś takiego czegoś nie potrzebuje, bo rzeczywiście z takiej karty korzysta więcej osób, może pozostać przy bilecie normalnym. I wilk syty, i owca cała.