Koleje w regionie świętokrzyskim

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 13 grudnia 2008, o 16:35

Obrazek
Świętokrzyski Zakład PKP Cargo w Skarżysku

12.12.2008.
Z dniem 1 stycznia 2009 roku PKP CARGO S.A. wprowadzi nową strukturę organizacyjną. W nowej strukturze będzie działało 16 zakładów, które połączą funkcje dotychczasowych 42 zakładów przewozów towarowych, zakładów towarowych i przeładunku, a także zakładów taboru. Na mapie "oddziałów" PKP Cargo - jako siedziba Świętokrzyskiego Zakładu Spółki pojawi się Skarżysko-Kamienna.

W nowych zakładach zostaną skupione te zadania, które wykonywały dotychczas osobno - 21 zakładów przewozów towarowych, 19 zakładów taborów oraz 2 zakłady przewozów towarowych oraz przeładunku - funkcje handlowe zostaną połączone z eksploatacją i utrzymaniem. Nowa struktura spółki ma dostosować spółkę do sprostania aktualnym i przyszłym potrzebom przewozowym.Ograniczenie jednostek organizacyjnych spółki ma też usprawnić proces zarządzania - m.in zmniejszyć liczbę zakładów obsługujących ciągi przewozowe.

Przypomnijmy, że przeciwko lokalizacji siedziby regionalnej PKP CARGO S.A. w Skarżysku protestował Świętokrzyski Związek Zawodowy Kolejarzy, ale też i parlamentarzyści z SLD. Według nich decyzja o umieszczeniu siedziby PKP Cargo w Skarżysku, to wynik politycznego lobbingu skarżyskich parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej - a nie analizy merytorycznej.

źródło: http://www.skarzysko24.pl/content/view/4020/109/
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 23 grudnia 2008, o 19:02

Tu zaczynała i kończyła się historia

Marcin Sztandera 2008-12-23

Gdy w sierpniu 1885 roku przez Kielce przejeżdżał car Aleksander III pociąg zatrzymał się na 10 minut. Car wysiadł na chwilę, a wtedy na dworzec wyległy tłumy. Sytuacja powtórzyła się w 1902 roku, gdy Kielce były na trasie podróży greckiej królowej.

Tłumy witały też Józefa Piłsudskiego, gdy w 1921 roku przyjechał odebrać honorowe obywatelstwo. Ale gdy w nocy z 17 na 18 maja 1935 roku trumna ze zwłokami marszałka jechała do Krakowa, na dworcu i w okolicy było podobno 40 tys. ludzi.


Marcin Sztandera: Kielczanie mogą być dumni ze swojego dworca?

Paweł Wolańczyk* : - Patrząc na jego obecny wygląd, niekoniecznie. Ale obserwując historię tego miejsca, to zdecydowanie tak. Tak naprawdę sporo kluczowych momentów historii Kielc i Polski tam się zaczęło, albo kończyło.

A konkretnie?

- Gdy w sierpniu 1914 roku strzelcy weszli do Kielc, to w pierwszej kolejności, jako obiekt strategiczny, obsadzili budynek dworca. Spodziewali się, że Rosjanie będą próbować go odbić i rzeczywiście, wkrótce nadjechał rosyjski samochód pancerny uzbrojony w karabin maszynowy. Strzelcy odpowiedzieli ogniem i samochód odjechał. Potem doszło jeszcze do zwycięskiej potyczki z rosyjską konnicą. Polacy wycofali się dopiero, gdy przeciwnicy podeszli pod miasto z artylerią. A Rosjanie na dobre wycofali się z Kielc dopiero w połowie 1915 roku, ale wcześniej spalili budynek dworca.


To była duża strata?

- Tak, skoro Austriacy, którzy zajęli Kielce, szybko go odbudowali. Ten budynek był mocno uszkodzony jeszcze raz, we wrześniu 1939 roku. Ale po remoncie przetrwał do 1966 roku.


Wróćmy do początków kieleckiego dworca. Dlaczego wybudowano go poza miastem? Można tak powiedzieć, bo przecież gdy powstawał, Kielce to była mieścina, której granice kończyły się na mocno śmierdzącej wtedy Silnicy.

- I tak powinniśmy się cieszyć, że dworzec w Kielcach w ogóle powstał. I że stoi w tym miejscu co teraz. W pierwszej wersji linia kolejowa miała przebiegać np. z Piotrkowa do Sandomierza z pominięciem Kielc. Kilku lat później zdecydowano, że zostanie poprowadzona pomiędzy Dęblinem i Dąbrową Górniczą, a w tej wersji dworzec miał stanąć jakieś 3 km za Kadzielnią.


Dlaczego tak daleko?

- Taki przebieg linii i lokalizacja były tańsze, dlatego na tę wersję zdecydowała się firma, która otrzymała koncesję. I pewnie mielibyśmy dworzec daleko za miastem, ale do akcji włączyli się mieszkańcy miasta, którzy utworzyli Komitet Kolejowy. Kielczan obciążono dodatkowym podatkiem, a za uzyskane z tego pieniądze komitet wykupił grunty i przekazał go Zarządowi Budowy Kolei. To się w dłuższej perspektywie opłaciło, bo miasto zaczęło się w tym rejonie mocno rozwijać, choć jeszcze przez 10 lat po jego wybudowaniu ul. Sienkiewicza kończyła się na Silnicy, nie było mostku, a na zdjęciach z tamtego okresu widać pola uprawne.


Chciałoby się, żeby Obice miały takie poparcie...

- Jeżeli budowa lotniska przyniosłaby takie efekty jak linia kolejowa, to pewnie by miało. Trzeba pamiętać, że bez kolei do Warszawy jechano 24 godziny, a żydowską furmanką 36 godzin. I wreszcie, co nie jest bez znaczenia, można było wozić towary, co spowodowało rozwój m.in. kamieniołomu na Kadzielni, powstały wapienniki na Wietrzni. Obok torów ulokowały się zakłady Społem. To było takie okno na świat, bo nareszcie w miarę szybko można było dojechać do Petersburga czy Paryża.

http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... toria.html


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

eM
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1103
Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: eM » 6 stycznia 2009, o 11:48


Kolej na Arrivę. Czy wejdzie konkurencja dla PKP

Marcin Sztandera
2009-01-06, ostatnia aktualizacja 2009-01-05 20:44

To może być rewolucja na świętokrzyskich torach. Arriva PCC, potężny konkurent PKP, walczy o pasażerów w naszym województwie. Samorząd nie mówi "nie" i zaprasza na rozmowy


Chodzi o połączenia osobowe, które od lat dotuje samorząd. Pieniądze, rocznie po kilkanaście milionów złotych, trafiały przez lata do spółki PKP Przewozy Regionalne. W połowie grudnia ubiegłego roku zmieniła ona jednak właściciela, przejęły ją samorządy województw. - Jeszcze nawet nie wyłoniono nowych władz. Nie wiadomo, jaki będziemy mieć wpływ na działalność całej spółki, bo mamy tylko trzy procent udziałów - mówi Wojciech Siporski, dyrektor departamentu infrastruktury Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego. Wstępnie wiadomo, że w województwie samorząd przejmie około pół tysiąca pracowników, którzy będą obsługiwać 80 pociągów osobowych. Na ich dofinansowanie ma iść 12,75 mln zł. Ale PKP jeszcze przed restrukturyzacją poprosiły, żeby zwiększyć tę kwotę.

Pieniądze niekoniecznie muszą jednak trafić do Przewozów Regionalnych. Jak dowiedziała się "Gazeta", urzędnicy marszałka spotkali się już z władzami polsko-brytyjskiego konsorcjum Arriva PCC. Jako pierwsze w kraju uruchomiło ono konkurencyjne dla Przewozów Regionalnych połączenia. Stało się to w 2007 roku w województwie kujawsko-pomorskim.

- To konsorcjum Arriva PCC poprosiło nas o spotkanie. Zgodziliśmy się, bo warto na ten temat porozmawiać, a konkurencja służy klientom. Poprosiliśmy firmę o przedstawienie bardziej szczegółowej oferty. Ale żadna decyzja jeszcze nie zapadła - podkreśla dyrektor Siporski.

Ostrożność urzędników jest zrozumiała, bo na kolei działają silne związki zawodowe. Sytuacja jest tym bardziej napięta, że nie ustalono jeszcze gwarancji pracowniczych dla pracowników Przewozów Regionalnych.

- Naszą ofertę zgłaszaliśmy też innym samorządom, ale województwo świętokrzyskie zareagowało bardzo ciepło. Jako jedno z pierwszych poprosiło o szczegóły. Do spotkania z zarządem województwa ma dojść w przyszłym tygodniu - mówi Maciej Królak, rzecznik prasowy Arriva PCC. - Świętokrzyskie to piękny turystyczny region i ciekawy rynek - dodaje. Nie chce jednak zdradzić, jaką ofertę zobaczy zarząd województwa. - Będzie wariantowa. Mamy do dyspozycji 30-35 wyremontowanych składów z Danii, które na pewno są młodsze i w wyższym standardzie niż zazwyczaj kursujące na torach - mówi rzecznik Arrivy PCC.

O tym, że warto się zastanowić nad ofertą konkurencji, przekonana jest Beata Krzemińska, rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego województwa kujawsko-pomorskiego. - Dzięki wpuszczeniu konkurencji, w porównaniu z cenami Przewozów Regionalnych, zaoszczędziliśmy rocznie 10 mln zł. Po początkowych kłopotach jesteśmy zadowoleni z Arrivy. A zaoszczędzone pieniądze poszły na ponowne uruchomienie zawieszonej kiedyś przez PKP linii - informuje Krzemińska. Tłumaczy, że przetarg ogłoszono, gdy PKP po raz kolejny poprosiły o wyższą dotację i zapowiedziały likwidację kolejnych połączeń. - Efekt od razu był widoczny. PKP zaczęły remontować swój tabor, który teraz wygląda znacznie lepiej i jest czystszy. Udało się wprowadzić bilet sieciowy. A gdy doszło do kolejnego przetargu, to oferta PKP była niższa niż Arrivy - podkreśla rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego. Ma ono pięć procent udziałów w nowej spółce Przewozy Regionalne.

Maciej Jurczenia, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zakładu PR, jest zaskoczony, że samorząd województwa rozmawia z Arrivą. - Nic o tym nie wiem. Nie wiem, czy to źle, czy dobrze, i czemu to ma służyć - komentuje Jurczenia.

marcin.sztandera@kielce.agora.pl

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... a_PKP.html

Na pierwszy rzut oka ja jestem za, nic tak nie uszlachetnia jak konkurencja :D

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 9 stycznia 2009, o 12:33

Dnia 9 stycznia 2009 r. o godz. 12:00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy ul. Targowej 74, odbędzie się uroczystość podpisania dwóch umów inwestycyjnych, których realizacja będzie współfinansowana ze środków UE.
(...)
2. A/IIZ1f-0812-107POIiŚ-01/08 na wykonanie dokumentacji geodezyjnej do celów projektowych niezbędnej dla przeprowadzenia modernizacji linii kolejowej nr 8 (tor nr 1 i 2) na odcinku Warszawa Okęcie –Kielce łącznie z tymi stacjami w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8 - odcinek Warszawa Okęcie –Radom –Kielce”.
źródło: http://inforail.pl/text.php?id=21955&from=main

Awatar użytkownika
Wizard
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1036
Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Wizard » 10 stycznia 2009, o 10:40

Drugi tor wciąż daleko, ale trochę bliżej

Decyzja środowiskowa dotycząca modernizacji linii kolejowej nr 8 na terenie Mazowsza ma być wydana jeszcze w tym miesiącu - zapowiada wicewojewoda mazowiecki Dariusz Piątek. Pojawiła się też szansa na szybsze wydanie decyzji lokalizacyjnej przynajmniej części inwestycji

Jak już pisaliśmy, przygotowania do modernizacji linii Warszawa Okęcie - Radom - Kielce przeciągają się, m.in. dlatego, że wciąż nie ma wszystkich decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych. W grudniu ub.r. w sprawie inwestycji coś drgnęło. Polskie Linie Kolejowe uzyskały decyzje środowiskową dla województwa świętokrzyskiego. Wicewojewoda mazowiecki Dariusz Piątek zapowiada, że jeszcze w tym miesiącu będzie decyzja środowiskowa dotycząca modernizacji linii na terenie Mazowsza.

Pojawiała się także szansa na szybsze wydanie decyzji lokalizacyjnej dla części inwestycji na Mazowszu. Przypomnijmy: inwestor - Polskie Linie Kolejowe, wystąpił o wydanie jej tuż przed wejściem w życie specustawy, która znacznie upraszcza procedury przy inwestycjach.

- To spowodowało ogromne problemy. Teren, przez który ma biec inwestycja, ma ponad 900 właścicieli, część działek jest o nieuregulowanym stanie prawnym albo spadkobiercy właścicieli mieszkają poza granicami Polski. Prowadziłem rozmowy z inwestorem, aby złożył korektę wniosku, co pozwoliłoby skorzystać już z zapisów specustawy, ale moje argumenty do inwestora nie przemawiały. Dopiero w czasie zorganizowanej w Radomiu konferencji poświęconej budowie drugiego toru do Warki, inwestor zobaczył, jak ogromna jest determinacja społeczna - mówi wicewojewoda Piątek.

Marek Kubera, kierownik kontraktu, tłumaczy, że PLK nie były przygotowane do złożenia wniosku w trybie pozwalającym na skorzystanie ze specustawy. - Ten tryb wymaga bardzo wielu dodatkowych załączników. Kiedy zlecaliśmy studium wykonalności w 2005 r., o specustawie nie było jeszcze mowy - mówi Kubera. Przyznaje, że urząd wojewódzki przysyłał pisma, w których namawiał do wycofania złożonego w 2007 r. wniosku i złożenia go w nowym trybie. - Ale wymagałoby to dostarczenia bardzo wielu dodatkowych dokumentów, których PLK jeszcze nie posiada - mówi Kubera. W końcu jednak obie instytucje porozumiały się, efekt jest taki, że PLK złoży niedługo korektę pierwszego wniosku, która dotyczyła będzie wydania decyzji lokalizacyjnej w zakresie terenów należących do kolei. Drugi wniosek dotyczący pozostałych działek ma być złożony, kiedy gotowe będą niezbędne dokumenty, czyli według Kubery za jakieś kilka-kilkanaście miesięcy.

W świetle nowych przepisów sprawniej przebiegać będzie proces związany z nabyciem terenów na cele budowlane pod inwestycję celu publicznego. Modernizacja linii przebiegać będzie w około 80 proc. na terenach kolejowych. Kiedy zostanie już wydana decyzja lokalizacyjna dla tej części inwestycji, kolej rozpocznie przygotowania do modernizacji, czyli np. usuwania kolizji kablowych znajdujących się na terenach kolejowych. Według kierownika kontraktu przetarg na dokumentację projektową na dwa pierwsze odcinki realizacyjne (Warszawa Okęcie - okolice Czachówka i dalej, aż do Radomia) zostanie prawdopodobnie ogłoszony w pierwszych miesiącach tego roku. Wciąż jednak nie podpisano umowy z wykonawcą dokumentacji geodezyjnej. Przetarg został rozstrzygnięty w listopadzie, ale jeden z oferentów się odwołał. Choć Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację komisji przetargowej, to sprawa się jeszcze ciągnie, bo skarżąca się firma postanowiła oddać ją do sądu. Nie ma jeszcze decyzji lokalizacyjnej dla województwa świętokrzyskiego, tu PLK prawdopodobnie podejmie takie kroki jak w sprawie terenów mazowieckich. Kiedy linia będzie gotowa? - W mojej ocenie prognozy mówiące o zakończeniu inwestycji w 2013 r., a nawet w 2014 r. są mocno przesadzone. Uważam, że wyrobimy się do 2012 r. - mówi Dariusz Piątek.

Marek Kubera nie chce na razie mówić o terminach, zapewnia jednak, że PLK zrobi wszystko, żeby modernizacja linii ruszyła jak najszybciej.

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
Every dream has a price

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 stycznia 2009, o 21:43

Ja trzymam kciuki za Arrivę w naszym województwie.

Awatar użytkownika
Jarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1118
Rejestracja: 2 lipca 2006, o 22:35
Lokalizacja: Kielce - Bocianek

Post autor: Jarek » 10 stycznia 2009, o 22:53

Każda forma konkurencji dla PKP powinna wyjść nam na zdrowie.
Kielce - tu jest moje miejsce, tu jest mój dom.

Awatar użytkownika
krzysiu1493
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1104
Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
Lokalizacja: Kielce Uroczysko

Post autor: krzysiu1493 » 18 lutego 2009, o 17:03

Nie będzie szybkiej kolei Kielce - Warszawa
Marcin Sztandera
2009-02-17, ostatnia aktualizacja 2009-02-18 11:19

Koniec marzeń o szybkiej kolei łączącej Kielce z Warszawą. PKP tłumaczy, że zabrakło pieniędzy, a na przeszkodzie stanął też upór samorządu Suchedniowa.

Liczący około 176 km odcinek linii kolejowej nr 8 Kielce - Warszawa miał być gotowy za pieniądze unijne w 2014 roku. Zakładano, że pociągi od Radomia do Warszawy będą mknąć z prędkością 160 km na godz. Trasa od Radomia do Skarżyska miała być pokonywana z prędkością 120-140 km na godz., a fragment od Skarżyska do Kielc, ze względu na ukształtowanie terenu, z prędkością około 100 km na godz. Znacznie skróciłoby to czas podróży do stolicy.

Jak dowiedziała się "Gazeta", w przyszłym tygodniu Zarząd Polskich Linii Kolejowych poinformuje, że ten projekt jest już nieaktualny. Planowana prędkość ma być osiągnięta tylko na zmodernizowanym odcinku Radom - Warszawa. Trasa z Radomia do Kielc doczeka się nie gruntownej modernizacji, ale rewitalizacji, która pozwoli na nieco tylko szybszą jazdę. Prędkości będą jednak znacznie mniejsze - między Radomiem a Skarżyskiem pociągi będą jeździły z prędkością 100 km na godz., a od Skarżyska do Kielc 90 km na godz., czyli tyle, ile mogłyby już dzisiaj. Takie parametry uda się osiągnąć do 2011 roku.

Jan Hurkała, dyrektor projektu modernizacji linii kolejowej numer 8 z Polskich Linii Kolejowych, przyznaje, że trwają dyskusje nad tym projektem. Tłumaczy, że są dwa powody takiej decyzji. Z jednej strony brakuje środków, ale też przedłużają się rozmowy z samorządem Suchedniowa, przez który biegnie trasa i krzyżuje się z ruchliwą drogą na Starachowice. - Trwają już półtora roku i jestem załamany ich przebiegiem. Gdy dogadujemy się w sprawie jakiegoś rozwiązania, władze Suchedniowa chcą czegoś nowego. Chcieliśmy zrobić m.in. przejścia dla pieszych, perony, a teraz pojawił się pomysł, żeby PKP wybudowało półkilometrowy docinek drogi. A przecież my zajmujemy się budowaniem linii kolejowych, a nie dróg - podkreśla Hurkała.

Burmistrz Suchedniowa Tadeusz Bałchanowski zapewnia, że broni interesów mieszkańców. - To PKP przeciąga sprawę, bo brakuje im pieniędzy. Chcą zlikwidować przejazd na drodze powiatowej do Starachowic. My się na to nie zgodziliśmy, chyba że kolej wybuduje objazd do "siódemki" - wyjaśnia. Według niego, o dobrej woli samorządu świadczy fakt, że ostatnio zapadła decyzja o wykupie części gruntów pod niezbędne inwestycje.

Burmistrz nie obawia się o kolejowe plany: - Mam zapewnienie polityków PO, że inwestycja i tak będzie realizowana - mówi.

Kto ma rację, burmistrz czy PKP? - Nie dziwię się, że burmistrz chce dostać jak najwięcej środków z centrali, ale te rozmowy podobno rzeczywiście są trudne - mówi poseł Artur Gierada z PO. Przyznaje, że słyszał o planach okrojenia modernizacji linii Kielce - Radom. - To konsekwencje rozbudzenia apetytów przez PiS, który wpisał ten projekt na listę indykatywną. Potem okazało się, że pieniędzy jest zbyt mało - stwierdza Gierada. Tłumaczy, że w piątek rozmawiał o sprawie z nowym prezesem PLK Zbigniewem Szafrańskim. - Usłyszałem, że środków unijnych nie wystarczy na modernizację całego odcinka Warszawa - Kielce w pełnym zakresie. Dlatego zdecydowano, że pieniądze mają być przeznaczone przede wszystkim na odcinek Warszawa - Radom, bo dzięki temu uda się zaoszczędzić tam około 50 minut. Tymczasem w rejonie Gór Świętokrzyskich oszczędności byłyby w granicach 15 minut - relacjonuje poseł. Podkreśla, że to rozwiązanie nie do końca mu się podoba. - Ale trzeba przyznać, że jest ono rozsądne, skoro nie na wszystko wystarczy - mówi poseł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce - http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... szawa.html

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 23 lutego 2009, o 20:41

PiS chce spotkania "ostatniej szansy" ws.modernizacji linii kolejowej
Artykuł dodany: 2009-02-23 13:50:39, ostatnia aktualizacja: 2009-02-23 13:59:20

Świętokrzyscy parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości wezwali marszałka Adama Jarubasa do aktywnej obrony modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Kielc. Przewodniczący klubu parlamentarnego PiS - Przemysław Gosiewski przedstawił na konferencji prasowej list skierowany do marszałka województwa świętokrzyskiego.
Politycy PiS proszą w nim o zorganizowanie spotkania "ostatniej szansy", w którym wzięliby udział marszałkowie 3 województw: małopolskiego, świętokrzyskiego oraz mazowieckiego, a także parlamentarzyści z tego terenu. W trakcie spotkania powinien zostać wysłany silny sygnał do rządu o potrzebie kontynuowania modernizacji torów z Radomia do Kielc.
Władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały w ubiegłym tygodniu, że planowana przebudowa zatrzyma się w Radomiu, a na odcinku do Kielc wykonane zostaną jedynie kosmetyczne zmiany. "To wbrew stanowisku ministra infrastruktury, wyrażonym jeszcze na początku grudnia ubiegłego roku, który przypominał, ze projekt znajduje się na liście indykatywnej programu Infrastruktura i Środowisko i przeznaczono na niego 830 milionów euro" powiedziała poseł PiS Maria Zuba.
Dokończenie modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Kielc skróciłoby o blisko półtorej godziny podróż koleją między obu miastami.

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,PiS-ch ... d65bf.html

===============================================

Obrazek
‘Możemy ocalić szybką kolej z Kielc do Warszawy’

Zarząd PKP chce wycofać się z planowanej modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kielce. W świętokrzyskiem, gdzie, ze względu na ukształtowanie terenu, pociągów nie dałoby się najbardziej przyspieszyć, zostaną one przyspieszone minimalnie: ponieważ brakuje środków, trasa ma być u nas tylko podremontowana. Inwestycja nie jest jednak jeszcze stracona – przekonuje poseł Przemysław Gosiewski, przewodniczący klubu parlamentarnego PiS, który proponuje silny lobbing na rzecz projektu.
„Decyzję można zmienić, tylko potrzeba mocnego nacisku. Posłowie PiSu wystąpią do marszałka Adama Jarubasa, by zwołał spotkanie marszałków trzech zainteresowanych województw: świętokrzyskiego, małopolskiego i mazowieckiego, by wystosowali wspólny apel do Ministra Infrastruktury i Ministra Rozwoju Regionalnego, by ten projekt nie został wykreślony.”
Prawo i Sprawiedliwość umieściło plany modernizacji linii kolejowej w programie Infrastruktura i Środowisko – dzisiaj rząd Platformy Obywatelskiej mówi, że apetyty zostały za bardzo rozbudzone, a pieniędzy nie wystarczy na cały odcinek. PiS obawia się, że jeżeli dziś nie dostaniemy pieniędzy, to do planów będzie można wrócić dopiero w 2020 roku.
„Jeżeli teraz nie podejmiemy zdecydowanych działań, to stracimy te pieniądze, bo jeżeli teraz inwestycja zostanie zawieszona, to już nie zostanie odwieszona – przykładem są inwestycje z ochrony środowiska. Potrzeba, żeby wszystkie siły polityczne mówiły o tym głośno.”
Projekt jest do uratowania – przekonuje Gosiewski, ponieważ decyzja Zarządu PKP nie jest ostateczną dotyczącą finansowania inwestycji. Na inwestycję zapisanych było już w programie Infrastruktura i Środowisko 2,3mld zł, czyli ok.600mln euro. To jedna z największych inwestycji dla woj. św. W ramach modernizacji miał zostać dobudowany m.in. drugi tor na odcinku z Radomia do Warki, a pociągi przyspieszyłyby z Kielc do 120km/h, a z Radomia do Warszawy – do 160-ciu.

źródło: http://www.plus.kielce.pl/www/index.php ... &op=3#nius
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
krzysiu1493
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1104
Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
Lokalizacja: Kielce Uroczysko

Post autor: krzysiu1493 » 24 lutego 2009, o 10:51

PiS do marszałka: Ratujmy kolej do Warszawy

2009-02-23, ostatnia aktualizacja 2009-02-23 19:27

O aktywne włączenie się samorządu województwa w ratowanie projektu modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom - Kielce apelują do marszałka województwa parlamentarzyści PiS-u.

O tym, że Zarząd Polskich Linii Kolejowych planuje ograniczyć gruntowną modernizację wyłącznie do odcinka Warszawa - Radom, a na pozostałym przeprowadzić jedynie prace, które niewiele przyspieszą kursowanie pociągów, pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Właśnie te informacje stały się powodem wystosowania apelu do marszałka, o którym w poniedziałek poinformował szef klubu parlamentarnego PiS-u Przemysław Gosiewski. Podpisali się pod nim także posłowie z miast położonych przy trasie do Warszawy - Andrzej Bętkowski ze Skarżyska i Maria Zuba z Suchedniowa.

Gosiewski przypomniał, że jeszcze w grudniu otrzymał zapewnienie od ministra infrastruktury, że linia nr 8 będzie modernizowana do Kielc. Według niego jest jeszcze szansa, by zmianie planów zapobiec. Miałoby temu służyć spotkanie ostatniej szansy, które miałby zorganizować marszałek Jarubas, z udziałem władz i parlamentarzystów naszego województwa, a także mazowieckiego i małopolskiego.

- Wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Janusz Piechociński niedawno zapowiedział, że przyjedzie do nas w pierwszej połowie marca jej czołówka. To byłaby dobra okazja do takiego spotkania - uważa marszałek Jarubas. Zapowiada, że będzie prosił parlamentarzystów o ponadpartyjne działanie na rzecz modernizacji linii. - Każdy głos w tej sprawie jest istotny - określił wystąpienie parlamentarzystów PiS-u.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce - http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... szawy.html

Ziarek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1653
Rejestracja: 20 lutego 2008, o 20:16
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ziarek » 27 lutego 2009, o 14:45

Obrazek
Obrazek

Zmiany w rozkładzie jazdy PKP

26.02.2009.
Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych w Kielcach dokonał korekt w rozkładzie jazdy pociągów. Od 1 marca (niedziela) bieżącego roku niektóre pociągi osobowe będą kursowały według nowego, zmienionego rozkładu jazdy.

- Zmiany dotyczą godzin kursowania pociągów. Rozkład zmieni się między innymi na stacjach Kielce, Skarżysko-Kamienna, Ostrowiec Świętokrzyski i Sędziszów. Ponadto relacje niektórych pociągów zostaną wydłużone - informuje Zdzisław Cieślik, naczelnik Terenowego Zespołu Komunikacji Marketingowej Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Kielcach.

Szczegółowe informacje na temat zmian w rozkładzie jazdy można uzyskać pod numerem telefonu 041-27-83-446.

Kielce 5.48 - Skarżysko-Kamienna 6.31 Pociąg będzie kursował z Kielc (godzina 5.48) przez Skarżysko-Kamienną (godzina 6.31/6.33) do Ostrowca Świętokrzyskiego (godzina 7.54; przyjazd o 5 minut wcześniej)

Skarżysko-Kamienna godzina 6.31-Kielce godzina 7.18 Skarżysko-Kamienna 6.26 - Kielce 7.12 (odjazd ze Skarżyska-Kamiennej 5 minut wcześniej, przyjazd do Kielc 6 minut wcześniej)

Kielce godzina 12.55 -Skarżysko-Kamienna godzina 13.38 Pociąg będzie kursował z Kielc (godzina 13.00) przez Skarżysko-Kamienną (godzina 13.43/13.45) do Ostrowca Świętokrzyskiego (godzina 15.05; przyjazd o 5 minut później)


Robert Felczak

http://www.skarzysko24.pl/content/view/4492/248/

Awatar użytkownika
krzysiu1493
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1104
Rejestracja: 25 marca 2008, o 17:35
Lokalizacja: Kielce Uroczysko

Post autor: krzysiu1493 » 28 lutego 2009, o 10:00

PKP koryguje rozkłady jazdy
marc
2009-02-27, ostatnia aktualizacja 2009-02-27 19:56

Od niedzieli 1 marca zmienia się rozkład jazdy niektórych pociągów osobowych w regionie.
- To standardowa procedura. Po wprowadzeniu w grudniu nowego rozkładu jazdy teraz korygujemy go, uwzględniając uwagi podróżnych - mówi Adrian Koper ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. W tegorocznym rozkładzie jazdy zmian nie ma dużo. Dotyczą one ośmiu połączeń. W pięciu przypadkach pociągi będą wyjeżdżały wcześniej: z Włoszczowy do Kielc o 6.16, ze Skarżyska do Kielc 6.26, z Kielc do Krakowa o 7.18, z Kozłowa do Kielc o 5.56 i z Opoczna do Skarżyska o 5.31. Kolejarze połączyli też dwie relacje i teraz będzie można dojechać bez przesiadek z Kielc do Ostrowca o godz. 5.48 i 13. Jeden pociąg będzie odjeżdżał później - o godz. 10.28 z Częstochowy do Kielc.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce - http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... jazdy.html



Samoobrona konduktorów. Uczą się krav magi
Marcin Sztandera
2009-02-27, ostatnia aktualizacja 2009-02-26 20:19

Krav maga ćwiczyli już m.in. policjanci i antyterroryści. Teraz przyszedł czas na świętokrzyskich konduktorów.

Krav maga to izraelski system samoobrony. - W porównaniu np. ze sztukami walki można go łatwo zastosować w praktyce i przenieść na realny grunt, np. do wagonu kolejowego, gdzie nie ma zbyt dużo miejsca - tłumaczy Andrzej Marczak, współwłaściciel kieleckiego Centrum Szkolenia "Krav Maga".

Szkolenie ma przejść 150 konduktorów, czyli wszyscy zatrudnieni w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

Rozpocznie się ono 9 marca i potrwa kilka dni.

- Szkoliliśmy już m.in. policjantów, antyterrorystów, żołnierzy wyjeżdżających do Iraku. Prowadziliśmy również szkolenia w wagonach kolejowych, gdzie część uczestników symulowała np. przejazd kibiców piłkarskich - wylicza Marczak. współwłaściciel kieleckiego centrum.

Jednym z elementów szkolenia będą techniki obezwładniania napastników. - Ale głównie chodzi o samoobronę, czyli uczenie określonych zachowań w sytuacjach niebezpiecznych. Wtedy bardzo ważna jest obserwacja otoczenia - tłumaczy Marczak - Gdy dochodzi do starcia, krav maga opiera się na podstawowych odruchach obronnych człowieka, wykorzystuje pchnięcia, kopnięcia i uderzenia w czułe punkty ludzkiego ciała - dodaje.

Adrian Koper ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych jest przekonany, że dzięki temu izraelskiemu systemowi samoobrony nie tylko konduktorzy będą bezpieczniejsi, ale też będą mogli lepiej reagować na różne sytuacje, do których dochodzi w pociągach. Podkreśla, że szkolenia nie oznaczają, że nagle spadł poziom bezpieczeństwa. - To tylko prewencja. Bo oczywiście Służba Ochrony Kolei i policja pracują normalnie, ale te służby nie mogą być w każdym składzie. A konduktorzy, najczęściej po dwóch, są w każdym pociągu - dodaje Koper. Tłumaczy, że krav maga będzie obowiązkowa.

Czy konduktorzy, wśród których są ludzie w różnym wieku, poradzą sobie z poznaniem zasad samoobrony? - Na pewno tak. Może się uczyć nie tylko bardzo sprawny żołnierz, ale też przeciętny człowiek. Wystarczy, że nauczą się reagować na różne zagrożenia - zapewnia Marczak.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce - http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... _magi.html

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 5 marca 2009, o 20:20

Decyzja wydana
2009-03-03

Decyzja środowiskowa dotycząca modernizacji linii kolejowej numer 8 została wydana. To oznacza, że po jej uprawomocnieniu, będzie można się starać o wydanie: po pierwsze decyzji o warunkach zabudowy, a po drugie pozwolenia na budowę. Prace nad modernizacją nabierają tempa, ale i tak szybciej do stolicy koleją pojedziemy dopiero za kilka lat.

Kolejny krok do skrócenia czasu przejazdu między Radomiem a Warszawą wykonany. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową dotyczącą modernizacji linii kolejowej numer 8 Radom-Warszawa. Jak wyjaśnia poseł PO Radosław Witkowski, po uprawomocnieniu się decyzji środowiskowej, będzie można występować o decyzje dotyczące zabudowy oraz o pozwolenie na budowę. Trasa kolejowa numer 8 to inwestycja kluczowa – tak zapewnił prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański. Ma zostać sfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Modernizacja trasy ma potrwać najpóźniej do 2013 roku. Koszt modernizacji odcinka Radom-Warszawa został oszacowany na blisko 2 mld zł. W planach jest także wykonanie modernizacji na odcinku Radom-Kielce. Pieniądze na ten cel mają pochodzić z budżetu państwa. Ich koszt PKP PLK szacuje na około 100 milionów złotych.

:arrow: TV Dami
PS. Zaraz po tym info jest też mowa o koncepcji zagospodarowania terenu wokół dworca w Radomiu. Z tym tunelem to byłoby dobre rozwiązanie u nas, wychodzi człek z dworca i już jest na Sienkiewce :D

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 28 kwietnia 2009, o 18:47

Obrazek
Rewitalizacja zastępuje modernizację kolejowej "8"

Nie będzie pełnej modernizacji linii kolejowej Radom - Kielce. Ta linia ma być tylko zrewitalizowana, ale za to region nareszcie doczeka się połączenia Kielc z CMK.


Decyzja o oszczędnościach nie jest zaskoczeniem. Zarząd PKP już w lutym analizował plany modernizacji do 2014 r. liczącego 176 km odcinka linii kolejowej nr 8 Kielce - Warszawa. "Gazeta" ujawniła wtedy, że prędkość 160 km/godz. ma być osiągana tylko na odcinku Radom - Warszawa, a odcinek do Kielc miał być tylko wyremontowany, żeby pociągi osiągały prędkość do 120 km/godz.

Wczoraj podczas konferencji w Technicznych Zakładach Naukowych w Skarżysku-Kamiennej potwierdzono te zamiary. - Na modernizację w pełnym zakresie zabraknie środków - mówi Zbigniew Szafrański, prezes Polskich Linii Kolejowych.

Modernizacja odcinka Warszawa - Kielce kosztowałaby 3,6 mld zł. - Zabraknie 1,2 mld - mówi Szafrański. Podkreśla jednak, że PLK nie rezygnują z tej inwestycji. Zamierzają ją jednak ograniczyć do rewitalizacji wartej około 480 mln zł, która obejmie m.in. remonty torów i przebudowę przejazdów. Pierwsza część prac, obejmująca m.in. remont toru Radom - Skarżysko i budowę przejścia podziemnego zamiast kładki nad torami w Skarżysku, powinna się skończyć w 2011 roku. Cała rewitalizacja powinna pozwolić skrócić czas przejazdu odcinka Radom - Kielce o 15 minut. - A znacznie droższa modernizacja pozwala zaoszczędzić 10 minut więcej - dodaje Szafraniec.

Poinformowano również o planie budowy 7-km łącznicy pomiędzy Czarncą i Włoszczową Północną. To połączenie linii kolejowej z Kielc z Centralną Magistralą Kolejową. Ma odciążyć już na czas remontu linię nr 8. Z symulacji PLK wynika, że dzięki temu uda się na trasie Warszawa - Kielce zaoszczędzić nawet godzinę. - Nie padły konkretne terminy. Ale dla nas to bardzo dobra informacja, że nareszcie budowa łącznicy wchodzi do planów rządowych - mówi Wojciech Siporski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego.

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 28 kwietnia 2009, o 23:05

Ja bym sie tak nie cieszyl z tej lacznicy w Czarncy:P Zreszta bez niej tez nie ma problemu z uruchomieniem takiego polaczenia. Tylko jakos nikt nie mowi, ze nie ma zupelnie potrzeby, aby je uruchamiac w takim ksztalcie, a sama obietnica budowy jej to wg mnie li tylko proba uglaskania Gosiewskiego i spolki:) W niczyim interesie nie jest jej budowanie.

ODPOWIEDZ