ZTM Kielce

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 20 stycznia 2011, o 17:02

B@rteK pisze:Akurat sprawa kupna kilkunastu przegubowców, to dla Kielc konieczność, bo autobusów wielkopojemnych jest dużo za mało.
Ja uważam, że przy odpowiednim układzie i częstotliwościach nawet nasze 36 jest wystarczające. Wystarczy je mądrze dysponować.
B@rteK pisze: Ciekawe tylko kto będzie płacił za kupno. Czy nie lepiej rozpisać przetarg na obsługę na wzór warszawski?
Miasto oczywisćie:D Jaki tam warszawski, raczej ogólnie przyjęty. Z tym, że to kompletny bezsens rozpisywać go teraz, bo wozokilometrów mamy dostępnych dużo.
B@rteK pisze:Co do linii, to mam nadzieję, że dzięki temu zostanie coś zlikwidowane i uporządkowane.
Chyba żartujesz:D
Przecież samo to, ze się tworzy nową specjalną linię pokazuję, ze nic się nie zmieni w chorej polityce.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 20 stycznia 2011, o 19:11

Od czegoś trzeba zacząć. A to, że miałby być nowy, 18 metrowy, klimatyzowany tabor, jest zdecydowanie na plus. Kwestie okoliczności i tego skąd ma być i gdzie jeździć pomijam. Powinno się dążyć do tego, aby pasażerowie nie dusili się jak sardynki w puszcze, a większość z nich miała szansę na miejsce siedzące w autobusie. Ja uważam, że 36 nie jest wystarczające, nawet jeśli układ zostanie przebudowany, co mam nadzieję że kiedyś nastąpi. Należy wziąć pod uwagę

A to, że ktoś pisze w gazecie "nowe linie" może budzić grozę, ale myślę, że wszystko da się jeszcze zmienić, w tej sytuacji cieszę się z perspektywy kupna nowych przegubowców, o bogatym wyposażeniu, czego od MPK nie można oczekiwać. Nie wykluczam też możliwości kolejnego aneksu ograniczającego obecną umowę z MPK...
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 23 stycznia 2011, o 12:28

Mała rewolucja w kieleckiem MPK. Likwidują "jedenastkę”

"Jedenastka” łączyła osiedle Ślichowice z miejskim placem targowym na Czarnowie. Jej likwidacja jest związana z "małą rewolucją” w komunikacji miejskiej, jaka trwa od kilku miesięcy, po wprowadzeniu tak zwanych linii unijnych (chodzi o te z numerami powyżej setki, których uruchomienie było możliwe dzięki unijnej dotacji).

- Cały czas prowadzimy badania napełnienia pojazdów, zwłaszcza na tych trasach, gdzie pojawiły się nowe autobusy - wyjaśnia Barbara Damian, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. - Po przeanalizowaniu ich wyników często dokonywane są zmiany w rozkładach na różnych trasach, a w przypadku linii 11 uznaliśmy, że należy ją zlikwidować. Choć była obsługiwana przez mały autobus i tak jeździło nim bardzo mało osób. Zachęcamy do korzystania na tej trasie z linii numer 108 i 23.

Warto dodać, że dzięki wprowadzeniu biletu godzinnego łatwiej teraz dostać się w rejony, gdzie nie ma bezpośrednich połączeń. Pasażer może się przesiadać z autobusu do autobusu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dobrą wiadomością jest też to, że fachowcy od komunikacji nadal pracują nad udoskonaleniem sieci miejskich połączeń. Zapowiadają kolejne zmiany - mamy nadzieję, że ku zadowoleniu kielczan.

:arrow: Źródło: Echo Dnia
Obrazek

Awatar użytkownika
BRS
Posty: 265
Rejestracja: 28 marca 2008, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście CK

Post autor: BRS » 23 stycznia 2011, o 13:50

Pomysł szybkiej lini bardzo fajny.Ogolnie wieksza ilosc wielkopojemnego taboru idzie na plus dla mieszkancow.Tylko kto mialby je kupic?
Tu się urodziłem i umrzeć bym chciał tu.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 31 stycznia 2011, o 14:58

A zastanawialiście się, czy przy okazji wprowadzenia (wreszcie) BRT, nie można by spróbować wytłumaczyć ZTMowi jakichś podstaw planowania komunikacji miejskiej?

Podobno takie zmiany są doskonałym pretekstem do przeprojektowania całej sieci (bo bardzo się zmieniają potrzeby), co zresztą i tak powinno się robić co 20 lat.

Na przykład, skoro wprowadzono już bilety czasowe, można zracjonalizować siatkę połączeń - zrezygnować z mnóstwa osobnych linii "dom-praca" (które i tak sprawdzały się tylko w czasach dużych zakładów pracy), a zrobić jakąś sensowną sieć, dzięki której da sie wszędzie dojechać z przesiadką, ale w rozsądnym czasie. A wtedy można też zapewnić, że na głównych trasach zawsze się trafi na jakiś autobus - bez konieczności planowania podróży przed wyjściem z domu.

No i jeszcze jakby wprowadzili "puls" dla autobusów podmiejskich - byłoby super. Pewnie się orientujecie - czy jest w ogóle sens coś w takich sprawach pisać do ZTMu?

Awatar użytkownika
Kierczu
Posty: 78
Rejestracja: 21 października 2010, o 15:07
Lokalizacja: Kielce, os. Ślichowice
Kontakt:

Post autor: Kierczu » 31 stycznia 2011, o 21:44

Jak durny jest rozkład jazdy wie każdy kto korzysta z komunikacji miejskiej. Tylko prócz oporności przewoźnika, dochodzi jeszcze oporność pasażerów. Kilka dni temu widziałem reportaż w TVP Kielce, w którym ludzie wyżalali się, że 46 omija przystanek na Piekoszowskiej przy Lidlu, że 46 to najczęściej jeżdżąca linia i jest niezbędna, bo bez niej nie można dojechać na Stok; 105 jest niewystarczające, a skorzystać z PRZESIADKI to ogromny kłopot, bo jak tu wsiąść i zaraz na Grunwaldzkiej wysiadać. W TVP zliczyli, że przez ten przystanek przejeżdża ponad 1300 autobusów, no ale to wciąż za mało.

Do tego dodajmy niechęć do podejmowania jakichkolwiek zmian w ZTM...
czy jest w ogóle sens coś w takich sprawach pisać do ZTMu?
Ja się nie podejmuje :( mogę za to spamować pocztę, jeśli ktoś przygotuje odpowiednie pismo :)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 31 stycznia 2011, o 22:39

Po co pisac, skoro nikt tego nie zrozumie? :)

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 31 stycznia 2011, o 23:24

1) Czysto teoretycznie zapytam. Gdyby uprzeć się, sięgnąć po rozkłady niektórych linii przed wprowadzeniem 40 Solarisów [od 102] i udowodnić, że obcięcie kursów/brygad wpłynęło niekorzystnie dla pasażerów, a MPK "wykorzystało" przetarg i nowe pojazdy do oszczędności to dałoby radę jakoś ukarać MPK albo ZTM? Np. przez Rzecznika Praw Obywatelskich albo Konsumenta, jak zwał tak zwał. Przecież to są kpiny, kij i marchewka. Macie nowe połączenia i autobusy, ale zmienimy trochę połączeń "starych". Efekt? Np. [46] dawniej było więcej kursów, a teraz nie dość, że rozkład jest rzadki to jeszcze kursy niepełne, literki "A" etc.
A to [105] to na dyszel mi. Szkoda, że nie zrobili jeszcze jednego kursu na godzinę. W sumie to powinienem zmusić się o cieszenia, wszak inne nowe linie w weekendy "odpoczywają".
I jeszcze doczepię się do klimatyzacji. Kto/co odpowiada za ustawienia (rzekomo fabryczne, a jeśli tak to dlaczego akurat takie) graniczne włączania się klimy? Nie pamiętam teraz dokładnej wartości, ale chyba 22'C. Rano, gdy jest chłodniej to klima OFF, więc driver otwiera okna, później temp. rośnie, ale jemu nie chce się/zapomina ich zablokować i cyrk na kółkach gotowy. Jeden z klimą ON, drugi też, ale z otwartymi oknami, trzeci tylko okna uchylone, a klima OFF.

2) Czy nowe karty kibica typu "paypass" będą w przyszłości zintegrowane z systemem biletów autobusowych?

3) Czy może ktoś uzasadnić mi wyższość biletu jednodniowego nad 24-godzinnym?

Dziękuję

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 31 stycznia 2011, o 23:34

1) musisz się powołać na jakiś akt prawny, który to Twoim zdaniem narusza. Organizacja przewozu jest w zakresie zadań gminy a sposobu organizacji potocznie mówiąc nic nie normuje odgórnie, gmina ma dowolność co do sposobu. Ustala sobie np. 300 linii po 2 kursy to i tak tego się nie zaskarży.
3) jednodniowy = ważny w dniu skasowania( taka adnotacja) np. kasujesz o 23:30 to jest ważny przez 3o min.
24h = ważny od momentu skasowania przez 24h

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 31 stycznia 2011, o 23:41

Ostatnio, co się zdziwiłem, podczas kontroli biletów, jedna pasażerka się spytała o jednodniowe bilety, czy są ważne przez 24 godziny. A kontrolerka jej mówi, że to jest dniowy, na 12 godzin.
Ostatnio zmieniony 1 marca 2011, o 23:19 przez tomasz2719, łącznie zmieniany 1 raz.

tomekgopon22
Posty: 148
Rejestracja: 23 stycznia 2010, o 21:51

Post autor: tomekgopon22 » 13 lutego 2011, o 15:52

Mam pytanie:udaje się Wam odczytać rozkład jazdy ztm kielce ściągnięty ze strony ZTM Kielce?Ma on jakieś dziwne rozszerzenie i nie da rady go odczytać przynajmniej na moim komputerze.Proszę o odpowiedz

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 13 lutego 2011, o 16:07

Rozpakowujesz win rarem, a potem otwierasz za pomocą przeglądarki internetowej. Wot cała sztuka :twisted:
Sorry, takiego mamy prezydenta...

tomekgopon22
Posty: 148
Rejestracja: 23 stycznia 2010, o 21:51

Post autor: tomekgopon22 » 15 lutego 2011, o 20:30

Mam pytanie:czy link ponizszy dotyczy 40autobusów kupionych już,czy kupionych kolejnych 40?
http://www.mrr.gov.pl/aktualnosci/fundu ... _zaakcepto

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 lutego 2011, o 20:32

Kupionych.

tomekgopon22
Posty: 148
Rejestracja: 23 stycznia 2010, o 21:51

Post autor: tomekgopon22 » 15 lutego 2011, o 20:42

To dofinansowanie jest rok po zakupie?

ODPOWIEDZ