Strona 11 z 16
: 28 lutego 2012, o 17:10
autor: CKfan
Nie wiem czy te progi na Posłowickiej spełniają swoją funkcję, bo wg tego zdjęcia nie widzę miejsca na koła autobusu między progiem a krawędzią jezdni, ale widać, że może jednak wiedzą o istnieniu takiego rozwiązania
: 28 lutego 2012, o 17:31
autor: Michał
te progi z posłowickiej średnio spełniają swoją funkcję, bo można przez nie spokojnie przejechać z prędkością ponad 60km/h - wystarczy jechać między nimi, co nie jest trudne bo ruch tam jest niewielki i rzadko coś jedzie z przeciwka. (to tak tylko na marginesie;))
: 28 lutego 2012, o 19:26
autor: Aphex1
A zawężenie pasów ruchu? Nie zawsze jest tak, że przy węższej jezdni kierowcy jeżdżą bezpieczniej. Wręcz przeciwnie - uważa rzecznik MZD.
Gdyby istniał jakiś ranking "najlepszych" wypowiedzi kieleckich urzędników, to ta wypowiedź wraz z tą o rowerzystach jeżdżących 50 km/h walczyłaby o zwycięstwo.
: 28 lutego 2012, o 20:11
autor: pk5
B@rteK pisze:O czymś takim jak progi wyspowe jeszcze nie słyszeli. Autobus przejedzie bez wjeżdżania na niego, a samochód musi zwolnić
Progi o których mówisz to tzw. progi poduszkowe - i działają tak jak mówisz w wielu miastach, nie tylko na małych ulicach, ale i szerokich trasach, vide :
Przykład Warszawy.
Te progi w Posłowicach to jednak standardowe progi wyspowe - powinien być jeden przez całą szerokość jezdni, nie wiem czemu jest „przedzielony na pół” co może sprawiać wrażenie poduszkowego. Ergo nie ma co się „jarać”, że mamy w Kielcach progi poduszkowe.
Co do wypowiedzi rzecznika
Jarosław Skrzydło odpowiada, że progów nie instaluje się w miejscach, w których poprowadzona jest komunikacja miejska.
Jest to prawda, ale dotyczy tylko progów podrzutowych - tych rzeczywiście nie wolno stosować. Można jak najbardziej stosować progi wyspowe (Posłowice) czy poduszkowe (reszta kraju).
: 28 lutego 2012, o 20:17
autor: grzebo
Ja byłem przekonany, że progi poduszkowe i wyspowe to jest to samo. (A dokładniej: że próg poduszkowy to jakiś szczególny rodzaj progu wyspowego). Z pewnością wiem, że warszawski zarząd dróg i ZTM te ich progi określają mianem "wyspowych" a nie poduszkowych.
Jaka zatem jest różnica i z czego wynika?
Edit:
W prawie stosowane jest wyłącznie pojęcie progu wyspowego.
Załącznik nr 4 pkt 8.1 do rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach:
"Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających: (...)
- na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych"
http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/03 ... zal4_8.pdf
: 28 lutego 2012, o 21:34
autor: michal_ck
Plakaty powieszone:
- przystanek Orląt Lwowskich, Os. Na Stoku I;
- sklep osiedlowy - Orląt Lwowskich;
- TESCO (tylko na tablicy, na drzwiach nie pozwolili)
- w piekarni
- w parafii - proboszcz przemyśli czy poprze akcje i ewentualnie nagłośni;
- apteka - po zgodzie kierownika mają wywiesić;
- przychodnia - jw.
Poczta i Lidl odmówiły udostępnienia miejsca na plakaty
UWAGA!!!
Jest zły adres www na plakacie. Poprawcie, bo ja 5 min przed wyjściem z pracy się zorientowałem i w autobusie zaklejałem niewłaściwą stronę www, kartką z właściwą. - miałem z tym trochę "zabawy".
Pamiętajcie, żeby okleić klatki schodowe tych bloków!
: 28 lutego 2012, o 21:44
autor: grzebo
Za zły adres na plakacie przepraszam. Wersja plakatu, która była tu wrzucona jako ostatnia, i która jest też wrzucona na stronę, zawiera już prawidłowy adres.
Właśnie opublikowaliśmy na stronie polemikę (punkt-po-punkcie) z twierdzeniami MZD:
http://stop-ekranom.pl/polemika.htm
: 29 lutego 2012, o 11:44
autor: Sz.J.
Wartość inwestycji to 5 mln, z tego 1,5 mln na ekrany.
A MZD miało do wyboru także warianty bezekranowe, zapewne dużo tańsze.
Polemika z tezami MZD, bardzo dobra, warta przesłania mediom.
: 29 lutego 2012, o 15:17
autor: Sz.J.
Echo Dnia
Konflikt o ekrany? Drogowcy nie chcą ich ustawiać
Drogowcy nie chcą ustawiać ekranów akustycznych przy remontowanej ulicy Orląt Lwowskich w Kielcach, ale wyjścia nie mają. Przepisy zmuszą do zrobienia kolejnego getta w Kielcach, teraz w osiedlu Na Stoku.
Ulica Orląt Lwowskich jest dziurawa i obciążona ruchem, więc zostanie wyremontowana a mieszkańcy uszczęśliwieni ekranami akustycznymi.
Ulica Orląt Lwowskich jest dziurawa i obciążona ruchem, więc zostanie wyremontowana a mieszkańcy uszczęśliwieni ekranami akustycznymi.
Miasto ogłosiło przetarg na remont kolejnego odcinka ulicy Orląt Lwowskich. Tym razem prace obejmą odcinek, od ulicy biskupa Mieczysława Jaworskiego przez kawałek Piłsudskiego i dalej Orląt Lwowskich w kierunku przychodni.
NAWIERZCHNIA I EKRANY
– Wymiana nawierzchni jest zaplanowana na odcinku o długości 550 metrów. – Ulica jest zniszczona i obciążona dużym ruchem. Jest przy niej dużo bloków, przychodnie, Dom dla Dzieci. Tędy prowadzi dojazd do dużych sklepów – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Na odcinku o długości około 260 metrów zaprojektowano ekrany akustyczne. Staną one po lewej stronie jadąc od Piłsudskiego.
- Ekrany muszą być ustawione, tak wynika z decyzji środowiskowej i polskich przepisów. Nie możemy z nich zrezygnować, choć w tym przypadku wydają się mało potrzebne. Nowa nawierzchni sprawi, że hałas będzie mniej uciążliwy. To prawda, że były wnioski od mieszkańców o ustawienie ekranów, ale przeciwników było jeszcze więcej. Zwolennicy nie zdają sobie sprawy z tego, że ekrany odgrodzą osiedle od świata. Nie będą one przezroczyste odbijające decybele, ale ciemne, pochłaniające je, więc skuteczniejsze. Bloki zostaną odgrodzone od ulicy Orląt Lwowskich, tak jak Bocianek od trasy Świętokrzyskiej – tłumaczy rzecznik.
DROGIE TE ZABEZPIECZENIA
Remont ulicy ma kosztować około 5 milionów złotych (w tym 1 milion złotych da rząd w ramach "schetynówek”) a na same ekrany miasto wyda 1,6 miliona złotych. – Lepiej byłoby przeznaczyć te pieniądze na dokończenie remontu ulicy czy na budowę innej drogi- przyznaje rzecznik. - Musimy je wydać na ekrany. Lobby ich producentów w Polsce jest tak silnie, że nasz przepisy są bardziej restrykcyjne niż unijne. Prawie każda inwestycja drogowa w terenie zabudowanym wymaga postawienia ekranów. Kolejne powstaną wzdłuż Żelaznej, Grunwaldzkiej czy Ściegiennego.
Remont ulicy Orląt Lwowskich jest prowadzony etapami od 2007 roku. Do zmodernizowania zostanie krótki fragment z pobliżu "Domu dla Dzieci”.
Widocznie to Lobby ma się bardzo dobrze także w Kielcach.
Jeżeli MZD jest tak przeciwne ekranom to może wspólnie wystąpimy do parlamentarzystów i Ministra Infrastruktury o zmianę przepisów?
[/b]
: 29 lutego 2012, o 15:42
autor: Autor
Ale na dzisiaj mamy juz metody skutecznie ograniczajace halas, tym bardziej dla drogi osiedlowej. Samo skuteczne obnizenie predkosci o 20km/h to ponad 6dB mniej, a w tym przypadku MZD praktycznie zezwoli jeszcze na szybsza jazde, bo droga bedzie maksymalnie wyprostowana i z nowa nawierzchnia.
: 29 lutego 2012, o 15:43
autor: RZ
zabrakło linku źródłowego:
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /989327987
Czyli zadziałało i ludzie zaczęli do nich dzwonic i pisać!
I ten tekst to jest pierwszy efekt. Wydźwięk zupełnie inny niz wczoraj, choć próbują nie mówić o naszym proteście
Mam nadzieję, że dojdą w końcu do wniosku, że klasyczny upór "nie bo nie" się po prostu najnormalniej nie opłaca. I mam też nadzieję, że jest w MZD przynajmniej parę osób, które przynajmniej od czasu do czasu sobie uświadamiają, że celem naszych działań nie jest robienie im na złość tylko walka o konkretne sprawy.
W tym przypadku na razie próbują kłamać, że to jest "nieodwracalne" ale kłamstwo ma krótkie nogi i mam nadzieję, że jest to po prostu etap przejściowy. To będzie zależeć od skali oburzenia społecznego, a także, na ile nam uda się dotrzeć z rzetelnymi informacjami do ludzi.
: 29 lutego 2012, o 18:50
autor: michal_ck
Ekrany muszą być ustawione, tak wynika z decyzji środowiskowej i polskich przepisów. Nie możemy z nich zrezygnować, choć w tym przypadku wydają się mało potrzebne.
Z tej samej decyzji wynika także wycinka 80 drzew, chore. Ekrany za drzewa (rekompensata) 0 CHORE...
: 29 lutego 2012, o 18:58
autor: grzebo
@RZ
"Nieodwracalne" w kontekście MZD to mi się kojarzy
jednoznacznie z planowanym przejściem podziemnym przy rondzie H-G. Powinni to w kółko oglądać, aż nie zmienią zdania.
@ Sz.J.
Lobbowanie za poluzowaniem wymogów dotyczących ochrony przed hałasem da tylko tyle, że MZD będzie budował ludziom autostrady na osiedlach, ale bez ekranów. Warto za to lobbować za zmianami w przepisach z zakresu budowy dróg (zwłaszcza tzw. czerwonej książeczce), które poluzują wymogi dla poszczególnych kategorii dróg, zwłaszcza jeśli chodzi o: dopuszczalne sposoby uspokajania ruchu, odległości między skrzyżowaniami na terenie zabudowanym, minimalne szerokości przejść dla pieszych, normalną sygnalizację świetlną dla rowerów itd. Jak na razie głównym problemem są właśnie te przepisy, które wymuszają tworzenie w mieście kolejnych autostrad. Wiem, że któryś NGOs się za to zabierał, ale nie mogę znaleźć artykułu. Nie wiem, czy nie "Miasta dla Rowerów".
@ Autor
Podobno optymalnie zbudowany ekran o dużej wysokości zmniejsza hałas maksymalnie o 10 dB. Czyli obniżenie prędkości + ograniczenie ruchu ciężarówek + cichy asfalt mogą nawet przy obecnych przepisach zastąpić każdy ekran w mieście.
@ michal_ck
Jesteś wielki! Każde zrobienie czegoś "w realu" (nie chodzi o sklep) jest więcej warte niż 10 h lansowania się na forach.
: 29 lutego 2012, o 20:03
autor: RZ
Rozprowadziłem około 40 plakatów
: 29 lutego 2012, o 23:18
autor: sueno
tak apropos ekranów
http://www.techbud.com.pl/halas7.htm
wklejam bo mi na fejsie zniknie a jutro sobie pomyślę co z tym dalej zrobić