Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawickiej

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: kamil » 20 sierpnia 2015, o 08:18

Wybrałem się na przejażdżkę ul. Ściegiennego (DK73) by zobaczyć jak wygląda powstała tam infrastruktura rowerowa.
Wnioski mam następujące:
1. Chyba pierwsza w Kielcach inwestycja, gdzie można przejechać wzdłuż drogi rowerem bez zsiadania z niego! I to po obu stronach!
2. Niestety krawężniki - szczególnie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną - są zbyt wysokie,
3. Szerokość DDR gdy jest poprowadzona obok chodnika nie odpowiada żadnym normom - na pewno nie ma tam 2 metrów...
4. Oznakowanie pionowe nie odpowiada rzeczywistości
5. Wreszcie w Kielach zauważono, że rowerzysta nie potrafi się teleportować gdy kończy się DDR i zrobiono zjazdy na jezdnię!
6. Brakuje jednak słupków uniemożliwiających przejazd aut po DDR

Kierunek robienia zdjęcia nie zgadza się niestety z tym co na miniaturowej mapce - trzeba sobie dodać 90 stopni w prawo, żeby się zgadzał :(

Obrazek

1. Jedziemy od ul. Ściegiennego od strony centrum. Przed nami skrzyżowanie z ul. Popiełuszki i początek przebudowywanego odcinka. Niestety już na początku widać, ze oznakowanie pionowe stawiał ktoś kto nie ma o nim zielonego pojęcia. Nagle w środku chodnika za wysokim krawężnikiem zaczyna się droga dla rowerów i pieszych...
Obrazek

2. 50 metrów dalej znajduje się początek DDR (być może będzie to jednak oznakowane inaczej - np. jako CPR?) i rzecz niespotykana w Kielcach do tej pory - obniżony krawężnik umożliwiający wjazd z jezdni!
Obrazek

3. Po drugiej stronie znajduje się za to zjazd na jezdnię, brawo!
Obrazek

4. Jedziemy dalej - do wyboru mamy jazdę na wprost lub w prawo. Widać również, że w Kielcach da się zrobić prostą DDR bez zawijasów.
Obrazek

5. Skręcamy w prawo i patrzymy w stronę centrum. W oczy rzucają się oczywiście przyciski - bez ich naciśnięcia możemy sobie stać w nieskończoność.
Obrazek

6. Przyciski są niestety na każdym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną...
Obrazek

7. Widok na wschód
Obrazek

8. I widok na południe - oznakowanie znów niezgodne ze stanem faktycznym.
Obrazek

9. Patrzymy w stronę centrum - prosta długa DDR.
Obrazek

Cdn ...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: kamil » 20 sierpnia 2015, o 08:18

10. Niestety po jakimś czasie DDR skręca pod kątem prostym...
Obrazek

11. I wpada w drogę serwisową.
Obrazek

12. Oznakowanie znów od czapy.
Obrazek

13.
Obrazek

14. Widok włączenia DDR w drogę serwisową od drugiej strony.
Obrazek

15. Dalej jezdnia serwisowa prowadzi za ekranami.
Obrazek

16. Jedziemy szybko bo jest z górki
Obrazek

17. Bardzo z górki
Obrazek

18. Na końcu drogi serwisowej znów zaczyna się DDR
Obrazek

19. Niestety jest bardzo wąska i nie ma szans by minęły się na niej 2 rowery.
Obrazek

Cdn ...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: kamil » 20 sierpnia 2015, o 08:19

20. Widok w drugą stronę - chyba bardziej się tego nie dało skomplikować.
Obrazek

21. Kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlna - tu krawężniki mają więcej niż 3 cntymetry...
Obrazek

22. Widok na wschód. Oczywiście przyciski muszą być.
Obrazek

23. Nawet na zdjęciu widać wysoki krawężnik...
Obrazek

24. Przejazd po południowej stronie skrzyżowania.
Obrazek

25. Jedizemy dalej na południe - nadal bardzo wąsko.
Obrazek

26. Dalej DDR oddziela się od chodnika i wpada w drogę serwisową.
Obrazek

27. Widok od drugiej strony - przepraszam za jakość.
Obrazek

28. Za wzniesieniem znów zaczyna się DDR - znów oznakowanie od czapy.
Obrazek

29. Tu przynajmniej jest szeroko.
Obrazek

Cdn ...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: kamil » 20 sierpnia 2015, o 08:19

30. Dalej DDR oddziela się od jezdni.
Obrazek

31. Przejazd dla rowerów.
Obrazek

32. I niestety DDR od ekierki. Dodatkowo przed nami parking - już widzę wystajace samochody na DDR.
Obrazek

33. Tu niestety nie dałosię zrobić przejazdu na wprost tylko trzeba było zastosować jakieś bezsensowne odgięcia...
Obrazek

34. A na następnym skrzyżowaniu już dało się bez odgięć...
Obrazek

35. Niestety z tej strony DDR kończy się bez zjazdu na jezdnie - dobrze, że ktoś wysypał przynajmniej jakieś kruszywo...
Obrazek

36. Przedostajemy się na drugą stronę ulicy i jedziemy w drogę powrotną. Niestety z jezdni głównej będzie ciężko dostać się na serwisówkę.
Obrazek

37. Przd nami jezdnia główna.
Obrazek

38. Żeby wjechać na drogę serwisową trzeba przejechać po piachu...
Obrazek

39. Jedziemy na południe.
Obrazek

Cdn ...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: kamil » 20 sierpnia 2015, o 08:19

40. Niestety pod znakiem D4-a brakuje tabliczki T-22 - wprowadzeni w błąd rowerzyści mogą próbować jezdnia główną.
Obrazek

41. Jak widać rowerzyści mogą jechać dalej.
Obrazek

42. Jedyno z niewielu miejsc gdzie udało się połączyć DDR z jezdnią bez użycia krawężnika!
Obrazek

43. Niestety znów jak od ekierki...
Obrazek

44.
Obrazek

45. Tu DDR się kończy i włącza do jezdni serwisowej. I to bez użycia krawężników! Brakuje jednak słupków - na pewno znajdą się kierowcy próbujący swoich sił na DDR.
Obrazek

46. Jedno ze skrzyżowań drogi serwisowej.
Obrazek

47. Znów brakuje tabliczki T-22
Obrazek

48. Rowerzyści mogą jechać dalej - niestety znów bardzo wąsko.
Obrazek

49. Krawęzniki po tej stronie skrzyżowania znów wysokie. Dalej niestety telefon mi odmówił posłuszeństwa, ale nie wygląda to jakoś specjalnie inaczej niż do tej pory.
Obrazek

Fotorelacja wstawiona automatycznie.

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 577
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: Tomasso » 21 sierpnia 2015, o 07:38

Foto 11 - to nie mogli już kawałka DDR dociągnąć do drogi technicznej na wprost? To aż takie ogromne koszty?
Foto 20 - tu faktycznie przegięcie, po kiego ta wysepka na wprost?
No cóż, nie może być idealnie w tym kraju ale i tak wielki postęp. To już całkiem inny świat niż było.

Tommy
Posty: 55
Rejestracja: 19 czerwca 2006, o 14:27

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: Tommy » 22 sierpnia 2015, o 11:29

Odnośnie zdjęcia 11 to myślę, że jest w tym skręcie ukryty cel... Skręt sugeruje by jechać prosto do lasu piękną asfaltową drogą za szlabanem. Wydaje mi się że większość rowerzystów wcześniej jeździła właśnie drogą dla leśników wzdłuż lasu. Prowadzi tam piękna trasa rowerowa dookoła Pierścienicy. Teraz mają wybór- po skręcie ścieżki mogą jechać prosto za szlabanem tą piękną trasą, albo serwisówką w dół do Posłowic...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Rozbudowa ul. Ściegiennego + drogi nr 73 do Woli Morawic

Post autor: kamil » 23 sierpnia 2015, o 10:01

Tylko infrastrukturę rowerową w mieście buduje się do jazdy komunikacyjnej (gdzie ważna jest szybkość i wygoda) a nie do rekreacyjnej (gdzie nadłożenie drogi nie jest problemem).

ODPOWIEDZ