Nowe drogi w Kielcach - propozycje
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Nowe drogi w Kielcach - propozycje
Dzisiaj kupiłem mapę Kielc na której główne drogi są zaznaczone innym kolorem i w związku z tym już na pierwszy rzut oka uwidaczniają się słabości ruchu "tranztyowego" pomiędzy dzielnicami naszego miasta.
Co sądzicie o tym gdyby pojawiły się nowe drogi dwupasmowe D2J i jednopasmowe D1J:
D2J
1.Odcinek pomiędzy od Fabryczna/Krakowska do Ściegiennego/Tarnowska ,po granicach parku Krajobrazowego ( Przelotówka Wsch Zach bez konieczności wjazdu do centrum). Do tej ulicy można by przedłużyć Jagiellońską (przelotówka Pn-Pd) i Legionów (Dojazd na stadion) .Może jakiś tunel obok stadionu leśnego
2. Poprawienie fragmentu Lisia/Łódzka przez Malików do Krakowskiej (łącznik Białogon Ślichowice)
3. Rondo Czwartaków na Wrzosowej do Sandomierskiej w okolicach Domaszowic (przejazd Pd-Wsch bez wjazdu do centrum to również uatrakcyjniłoby te okolice, a także polepszyłoby dojazd na Telegraf -narty- od strony Wsch).
4. Przedłużenie Bohaterów Warszawy do Cedro Mazur (szlak Wsch-Zach)
5. Przedłużenie Mała Zgoda do Tarnowskiej (dojazd na stadion)
D1J
6. Przebudowa ulicy WojskaPolskiego (wlot na Krakowskiej Rogatce, do Ronda Czwartaków na Wrzosowej, i ewentualnie Prostej
Oczywiście mam świadomość, że to na razie mżonki, ale realizacje zawsze rozpoczynaja sie od takich własnie mrzonek.
To już nie virtual reality - Czekamy przecież na realizacje przedłużenia Świętokrzyskiej i Żelaznej
Co myślicie?
Może macie jakieś inne propozycje?
Co sądzicie o tym gdyby pojawiły się nowe drogi dwupasmowe D2J i jednopasmowe D1J:
D2J
1.Odcinek pomiędzy od Fabryczna/Krakowska do Ściegiennego/Tarnowska ,po granicach parku Krajobrazowego ( Przelotówka Wsch Zach bez konieczności wjazdu do centrum). Do tej ulicy można by przedłużyć Jagiellońską (przelotówka Pn-Pd) i Legionów (Dojazd na stadion) .Może jakiś tunel obok stadionu leśnego
2. Poprawienie fragmentu Lisia/Łódzka przez Malików do Krakowskiej (łącznik Białogon Ślichowice)
3. Rondo Czwartaków na Wrzosowej do Sandomierskiej w okolicach Domaszowic (przejazd Pd-Wsch bez wjazdu do centrum to również uatrakcyjniłoby te okolice, a także polepszyłoby dojazd na Telegraf -narty- od strony Wsch).
4. Przedłużenie Bohaterów Warszawy do Cedro Mazur (szlak Wsch-Zach)
5. Przedłużenie Mała Zgoda do Tarnowskiej (dojazd na stadion)
D1J
6. Przebudowa ulicy WojskaPolskiego (wlot na Krakowskiej Rogatce, do Ronda Czwartaków na Wrzosowej, i ewentualnie Prostej
Oczywiście mam świadomość, że to na razie mżonki, ale realizacje zawsze rozpoczynaja sie od takich własnie mrzonek.
To już nie virtual reality - Czekamy przecież na realizacje przedłużenia Świętokrzyskiej i Żelaznej
Co myślicie?
Może macie jakieś inne propozycje?
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1807
- Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
- Lokalizacja: Kielce
1.Ulica od wiaduktu herbskiego wzdłóż torów na Ślichowice /za basenem do Nowomalikowskiej/
2.Ulica z ronda na Tarnowskiej czyli przedłużenie ul. Wapiennikowej na Bukówke / projektowana już w latach 78/79 /
3.Orkana do Zagnańskiej
4.Markowskiego od Łódzkiej do Nowomalikowskiej
5.Ul Malików powinna być przedłużona do Krakowskiej poprzezZalesie i Białogon
6Ul..Sieje do Szybowcowej
2.Ulica z ronda na Tarnowskiej czyli przedłużenie ul. Wapiennikowej na Bukówke / projektowana już w latach 78/79 /
3.Orkana do Zagnańskiej
4.Markowskiego od Łódzkiej do Nowomalikowskiej
5.Ul Malików powinna być przedłużona do Krakowskiej poprzezZalesie i Białogon
6Ul..Sieje do Szybowcowej
Niektóre Wasze pomysły nie są złe ale bardzo mało realne do zrealizowania... Uważam, że należałoby zrobić nową trasę tam, gdzie są największe problemy komunikacyjne, korki itp... Wzorem dla mnie jest śląska DTŚka- fantastyczna droga, którą można zasuwać z miasta do miasta, a jak w tym roku oodadzą tunel pod rondem Ziętka (największe rondo w Polsce) to będzie full wypas oraz warszawska Wisłostrada.... Koncepcja mojej drogi jest trochę utopijna, ale jestem pewien, że dzięki niej nie byłoby mowy o jakichkolwiek korkach w centrum (Czarnowska, IX wieków ) Powinno to wyglądać tak- ul Tysiąclecia Państwa Polsiego robimy dwupasmówką na całym przebiegu ( żaden problem, bo nie jest zabudowana), następnie dwupasmową Pocieszka przedłużamy (wyburzając przy tym 2-3 budynki ) dalej robimy wysoki wiadukt nad Silnicą i ścieżką rowerową- dalej znowu 2 budynki do wyburzenia bezkolizyjne skrzyżowanie z Okrzei , dalej bezkolizyjne skrzyzowanie z przyszłą Zelazną i przejscie między budynkami SHLki albo jakiś budynek poświęcić i droga wlatuje bezkolizyjnie w Jagiellońska, która jest poszerzona do 2 pasów na odcinku do Chałubińskiego (wyburzamy ) i dalej 2 pasmówka Chłbińskiego łączy nas z Szajnowicza-Iwanowa i całymi Ślichowicami. Jak łatwo stwierdzić na krótkim odcinku trzebaby zrobić 4 ( ) wiadukty, a koszt całej inwestycji byłby pewnie niewiele mniejszy niż lotniska ale rozwiązałoby to wszystkie problemy komunikacyjne w centrum miasta na bardzo długie lata...
Jeśli przedłużać Bohaterów Warszawy to tylko do Sandomierskiej a nie do Cedro Mazur, bo jak miałoby to sens ?? Zresztą w perspektywie budowy Świętokrzyskiej do Cedzyny, przedłużanie Bohaterów dla samego podłużanie nie miałoby większego sensu... Podobna sytuacja z Orkana- w perspektywie powiększenia zalewu to nie bardzo to widzę... Zresztą taka inwestycja miałaby ręce i nogi tylko wtedy, kiedy Zagnańska miałaby 2 pasy aż do Witosa... Póki co się na to nie zanosi... Nie tak dawno jakiś idiota pozwolił na budowę stacji benzynowej w osi ewentualnego drugiego pasa ZAgnańskiej... Szkoda gadać poprostu...
***woj - wymyśliłeś przedłużenie ulicy Małej Zgody do Tarnowskiej i to jeszcze w formie 2 jezdni... Widziałeś ile tam domków trzebaby było wyburzyć i zniszczyć urokliwe miejsce jakim są napewno Psie Górki tylko po to by dojechać do stadionu przy którym i tak nie ma gdzie zaparkować... Myślę, że na taki wariant nikt nigdy by nie poszedł, chyba że Gagarina byłaby 2-pasmówką na całym przebiegu to wtedy miałoby to jakiś sens ( taki mały tranzyt wschód- zachód...
Lubawki mówił chyba w zeszłym roku o możliwości powiększenia zalewu - miałby być lekko poszerzony (zniknęłyby drzewa od zachodu które łapią wiatr i uniemożliwiają żeglowanie) oraz wydłużony aż do Witosa... Jednak Lubawski to wizjoner- dużo mówi, ale ile mu się uda zrealizować To niebyłby głupi pomysł z tym zalewem bo wtedy wróciło by tam jakieś życie- kajaki, żaglóweczki itp...
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
Ta stacja to tylko tymczasowa.Anonymous pisze:Nie tak dawno jakiś idiota pozwolił na budowę stacji benzynowej w osi ewentualnego drugiego pasa ZAgnańskiej... Szkoda gadać poprostu...
Dziś przejeżdżałem około 16 i zalew tętnił życiem. Masa ludzi!Tommy pisze:Jednak Lubawski to wizjoner- dużo mówi, ale ile mu się uda zrealizować To niebyłby głupi pomysł z tym zalewem bo wtedy wróciło by tam jakieś życie- kajaki, żaglóweczki itp...
Komisja Rewizyjna czuwa!
Ok- może i stacja na Zagnańskiej jest tymczasowa, ale Shell na Grunwaldzkiej na tymczasową mi nie wygląda... Zabiłbym kogoś kto pozwolił by przez tą stację był praktycznie 1 pas ruchu w stronę Ślichowic- na 3 pasmowej drodze... To się poprostu w głowie nie mieści... Miejsca było dość a stacja powinna dobudować kolejny pas ruchu dla wjazdu i wyjazdu ze stacji... Takie rzeczy są możliwe tylko w Polsce Druga sprawa to zalew nad którym było dziś sporo ludzi- ale to był koniec długiego weekendu i niedziela w dodatku- chodzi o to by miejsce to tętniło życiem codziennie...
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1807
- Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
- Lokalizacja: Kielce
Racja !! Ten fragment Grunwaldzkiej poprzez skrzyżowanie z ważniejszą Piekoszowską i kolejne skrzyżowanie pod kątem prostym to obłęd. Nowa ulica a tak zaprojektowana i zbudowana jakby oparta była na średniowiecznym układzie ulic Co będzie dalej po uruchomieniu centrów handlowych i budowie kolejnych osiedli? Przeciez osiedla były projektowane także za Malikowem .Super projekt
I ja rowniez, nie wiem jak miasto moglo na cos takiego zezwolic, to ze Shell i podmiot wystepujacy w imieniu Lidla straszyl, ze zrezygnej z inwestycji jesli nie bedzie odpowiedniego rozwiazania to mialbym gdzies...a tak mamy to, co mamytom pisze:Po dziś dzień, przejeżdżając w tym miejscu, jestem pełen podziwu dla projektantów i pomysłodawców tego "skrzyżowania".
- Z Radomskiej zrobić dwupasmową do granic miasta (podobno taką propozycję przedstawił Lubawski),
- Jagiellońską poszerzyć i połączyć z węzłem Skrzetle (można wtedy ominąć i odciążyć obydwa wiadukty na 1 Maja),
- Witosa i Zagnańska dwupasmowe (lepsza komunikacja północnych Kielc), lub chociaż poszerzyć i wyremontować Zagnańską
- Szajnowicza-Iwanowa przedłużyc w stronę Piekoszowa (jest w planach).
- Przebudowa ronda przy Ogrodowej i Żytniej na skrzyżowanie z sygnalizacją,
- Połączenie Krakowskiej z Tarnowską (czy teraz Popiełuszki) drogą dwupasmową (chętnie widziałbym poszerzoną ul. Pakosz i Husarską do Wapiennikowej ale za dużo trzebaby było wyburzać więc jest to mało realna koncepcja)
Jak coś sobie przypomnę to dopiszę
- Jagiellońską poszerzyć i połączyć z węzłem Skrzetle (można wtedy ominąć i odciążyć obydwa wiadukty na 1 Maja),
- Witosa i Zagnańska dwupasmowe (lepsza komunikacja północnych Kielc), lub chociaż poszerzyć i wyremontować Zagnańską
- Szajnowicza-Iwanowa przedłużyc w stronę Piekoszowa (jest w planach).
- Przebudowa ronda przy Ogrodowej i Żytniej na skrzyżowanie z sygnalizacją,
- Połączenie Krakowskiej z Tarnowską (czy teraz Popiełuszki) drogą dwupasmową (chętnie widziałbym poszerzoną ul. Pakosz i Husarską do Wapiennikowej ale za dużo trzebaby było wyburzać więc jest to mało realna koncepcja)
Jak coś sobie przypomnę to dopiszę
Wszystkie drogi wyjazdowe z Kielc (jak np. Radomska) prędzej czy później będą dwupasmowe... Natomiast dobre połączenie Krakowskiej i Tarnowskiej to nie jest dobry pomysł- to jest poprostu konieczność... Ta droga przejmuje cały tranzyt południowy zachód- południe... Doprawdy nie rozumiem czemu władze tego nie widzą ??? Wapiennikowa na całym odcinku już dawno powinna być 2-pasmowa- co temu przeszkadza ??- w zasadzie jeden domek, który stoi w osi jezdni (tak że jezdnia omija go łukiem). Jak ludzie mogą mieszkać 2 metry od dość ruchliwej drogi- gdyby miasto zaproponowało im cokolwiek to z pocałowaniem w tyłek sami by ten dom wyburzyli Ostatnio remontowano Husarską- wszyscy podkreślają że powinna być szersza- 2 pasmówka to nie problem- po stronie północnej (tylko i wyłącznie) należałoby wyburzyć dosłownie 5-6 domów (dość starych, w większości drewnianych) i mamy piękną drogę, aż do Okrężnej- od razu robi się świtny dojazd do stadionu i nowej hali... Ale władze chyba tego nie rozumieją... Problem jest tylko z ulicą Marmurową (bo ulica Pakosz po jednej stronie nie jest zabudowana i wystarczy wyburzyć stare kino Skałka) bo na odcinku 200 metrów trzeba by sprzątnąć wszystkie domki po jednej stronie...