Nowe drogi w Kielcach - propozycje

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 14 sierpnia 2007, o 10:19

Chalupina przeszkadza, bo zakret jest bardzo ostry i waski, a przede wszystkim jest tam od czapy, lepiej by to wygladalo, gdyby jej nie bylo, a ulica zostalaby poprowadzona lekkim lukiem (zjazdem).

andrzej
Posty: 259
Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43

Post autor: andrzej » 14 sierpnia 2007, o 14:32

Pewnie, że ten dom stoi w złym miejscu, ale mi chodziło o to, że póki nie ma żadnych poważniejszych planów przebudowy skrzyżowania to chyba nie za bardzo jest sens go ruszać.
To moja propozycja przebudowy tego skrzyżowania, zainspirowana propozycją KamilaEm. Skrzyżowanie stałoby się wtedy całkowicie bezkolizyjne. Niestety zjazd z wschodniej jezdni ulicy Warszawską w Jeleniowską nie byłby możliwy i to jest jedyna rzecz na którą nie mogę nic wymyślić. Z drugiej strony, nie każdy pojedynczy dom musi mieć zjazd na jedną z głównych wylotówek miasta. Ewentualnie możnaby rozważyć jakąś nawrotkę(żółta strzałka). Na zielono zaznaczyłem kładkę dla pieszych bądź przejście podziemne, na czarno zaś estakady. Komentujcie co ulepszyć!

Obrazek

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 14 sierpnia 2007, o 15:19

2 estakady? Chyba ze względu na koszty byłoby to niemożliwe. Ale jeśli "skopiujemy" węzeł Krasickiego to wyjdzie nam coś takiego:

Obrazek

Dojazd do Jeleniowskiejod strony centrum byłby taki: linia zielona -> rondo -> estakada -> linia niebieska. Estakada podobnie jak w przypadku węzła Krasickiego dwukierunkowa i podobnie jak tam zjazd w ul. Beczkowską - tutaj Jeleniowską. A przejście dla pieszych na estakadzie oczywiście.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 14 sierpnia 2007, o 18:10

Niewiem co zescie sie tak uparli na to skrzyzowanie, tam przebudowa nie jest konieczna.
W Kielcach jest bardzo wiele skrzyzowan, ktorym przydala by sie gruntowna modernizacja.

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 14 sierpnia 2007, o 19:18

ice pisze:Niewiem co zescie sie tak uparli na to skrzyzowanie, tam przebudowa nie jest konieczna.
W Kielcach jest bardzo wiele skrzyzowan, ktorym przydala by sie gruntowna modernizacja.
Po prostu dyskutujemy. Od tego jest forum a w szczególności ten temat :)

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 28 kwietnia 2009, o 12:49

Obrazek

Wylot Warszawskiej i połączenie z DK 73.
Projekt: jozeck z forum SkyscraperCity

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 28 kwietnia 2009, o 14:05

Jak dla mnie wystarczy poprowadzić starą nitką i obejdzie się bez wyburzeń. Jest tam dość miejsca żeby zrobić zwykłe 2 pasy.
pletwa

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 28 kwietnia 2009, o 14:08

To jakaś radosna twórczość. Zapewniam Was, że żadna z tych tras nie powstanie nigdy:
Zielona: koliduje z planami os. Dąbrowa II (MPZP nie uwzględnia takiej drogi)
Niebieska- nie jest przewidziana w obecnie opracowywanym MPZP- dublowała by DK 73.
Pomarańczowa: Najbardziej realna- zbliżona do tej, która faktycznie ma powstać. Już kiedyś o tym pisałem, ale ta planowana nie będzie przechodziła przez kompleks sportowy, ale górą, przez ogródki działkowe (do likwidacji). Ma powstać włączenie Nowowarszawskiej (Nowowitosa) w Radomską- D|K 73.
http://www.gis.kielce.eu/portal/map/index.php?idimg=570

PS: Na marginesie ta niebieska to nie głupi pomysł.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 28 kwietnia 2009, o 14:16

Niebieska nie koliduje z niczym i wygląda dobrze, ale... Ale biegnie dolina Silnicy i w związku z tym nastręcza dużych trudności technicznych. Należałoby puścić całość na estakadzie lub wymienić grunt pod drogą - czyli zasypać Silnicę, tzn. puścić w zamkniętym kanale. Nie wiem czy wobec powyższego finansowo byłoby to opłacalne.
Jeżpir

woj
Posty: 122
Rejestracja: 15 stycznia 2006, o 11:20
Lokalizacja: Kielce-Podkarczówka

Post autor: woj » 30 września 2010, o 17:26

woj pisze: Wysłany: Nie Cze 18, 2006 12:48 pm
Orkana do Zagnańskiej to chyba nie byłby taki duży koszt, podobnie jak przedłużenie Bohaterów Warszawy oraz Wjazd na Wojska Polskiego z krakowskiej rogatki. Szczególnie to ostatnie odciążyłoby ruch na Seminaryjskiej

no i doczekalismy się :)
Jeszcze tylko Wojska Polskiego.

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: spidimarcin » 18 września 2013, o 23:58

Miliard(!) złotych na drogi. Ujawniamy wielkie plany Kielc na najbliższe lata. Będzie parę obwodnic i nowe drogi wylotowe!

Do 2020 roku władze Kielc chcą zrealizować siedem potężnych inwestycji drogowych o łącznej wartości około… miliarda złotych! Chodzi między innymi o budowę wschodniej obwodnicy Kielc czy rozbudowę ulicy Radomskiej będącej częścią trasy krajowej numer 73.

Przez ostatnie miesiące władze regionu świętokrzyskiego zbierały od samorządów tak zwane fiszki, czyli karty informacyjne dotyczące inwestycji planowanych do realizacji przy pomocy funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, odpowiadający za drogi w mieście przestawił siedem projektów. Największy i najdroższy to budowa wschodniej obwodnicy stolicy województwa. Nowa droga połączyłaby trasę S7 z krajową "73”, co pozwoliłoby wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy, który dziś odbywa się ulicami Radomską, aleją Solidarności, Źródłową, Tarnowską, Popiełuszki i Ściegiennego w kierunku Tarnowa. Wartość przedsięwzięcia oszacowano na 300 milionów złotych. Początek realizacji określono na marzec 2015 roku.
Rok wcześniej Miejski Zarząd Dróg chciałoby rozbudować ulicę Radomską, która stanowi część drogi krajowej numer 73 na odcinku od granicy miasta do węzła biskupa Jaworskiego nieopodal "reala”. Koszt inwestycji: 250 milionów złotych.

W planach jest także budowa tak zwanej śródmiejskiej obwodnicy, która ma połączyć skrzyżowanie ulic Jagiellońskiej i Krakowskiej z Rondem Czwartaków na osiedlu Ostra Górka. Trasa pobiegnie ulicami: Marmurową, Husarską, Wapiennikową, Armii Ludowej - za Premą. Inwestycja miałaby ruszyć także w marcu 2014 roku i kosztować ponad 263 miliony złotych.

W katalogu planowanych przedsięwzięć Miejski Zarząd Dróg w Kielcach ujął także budowę nowego odcinka drogi łączącej ulicę Szajnowicza-Iwanowa z drogą wojewódzką numer 786 do granicy miasta (110 milionów złotych) – to wylotówka w stronę Piekoszowa i dalek Włoszczowy; rozbudowę ulic Zagnańskiej – wyjazd do Zagnańska, Witosa i Orkana (60 milionów złotych), rozbudowę ulicy Łopuszańskiej – wyjazd w kierunku Częstochowy (26 milionów złotych) oraz rozbudowę ulicy Domaszowskiej i Zbożowej – przedłużenie rozbudowanej już Tysiąclecia (20 milionów złotych).

- To inwestycje niezwykle istotne dla układu komunikacyjnego miasta. Gdyby udało się je zrealizować, zaspokoilibyśmy główne potrzeby – mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Jego zdaniem na przestrzeni sześciu najbliższych lat miasto byłoby w stanie udźwignąć finansowo te zadania. Ich całkowita szacunkowa wartość wynosi około miliarda złotych. Pytanie, czy wszystkie projekty mają szansę zyskać dofinansowanie…

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130918817


Ciekawe co z tego uda się zrealizować :roll:

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 19 września 2013, o 09:01

250 ml zł na Radomską przy jednoczesnej budowie obwodnicy to chyba jakiś żart :)

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 19 września 2013, o 09:24

Przecież z tej paplaniny nie zostanie zrealizowane nawet 10%...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 września 2013, o 12:00

Dlaczego nie?

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: spidimarcin » 19 września 2013, o 12:46

Autor pisze:250 ml zł na Radomską przy jednoczesnej budowie obwodnicy to chyba jakiś żart :)
Tak, a obwodnica z bilczy do dąbrowy ma kosztować 300mln :lol: to się nie trzyma kupy!

Obwodnica przez pakosz też jak dla mnie jest bez sensu, wyburzać tyle domów..

ODPOWIEDZ