Kielce - infrastruktura rowerowa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: kamil » 1 grudnia 2015, o 21:14

10.
Obrazek

11.
Obrazek

12. Skrzyżowanie Al. Na Stadion z ul. Artylerzystów. Tu pojawia się niespotykane dotąd w Kielcach rozwiązanie - droga dla rowerów jako czwarty wlot skrzyżowania! Jadąc od tej strony, kierowcy powinni przepuścić wszystkich, włącznie z rowerzystami wyjeżdżającymi z DDR, gdyż znajdują się oni po ich prawej stronie.
Obrazek

13. Widok od drugiej strony. Pod znakami nakazu znajdują się tabliczki T-22 informujące, że rowerzyści mogą skręcać w każdej relacji na tym skrzyżowaniu.
Obrazek

14. Tu zaczyna się kontrapas.
Obrazek

15. Skrzyżowanie od strony ul. Artylerzystów.
Obrazek

16. I widok na skrzyżowanie od strony drogi dla rowerów.
Obrazek

17. A tutaj ul. Szczepaniaka i dalszy bieg drogi dla rowerów która zaczyna się powyżej...
Obrazek

18.
Obrazek

19. Są przejazdy dla rowerów, co w Kielcach nie jest rzeczą oczywistą!
Obrazek

Cdn ...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: kamil » 1 grudnia 2015, o 21:14


Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5637
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: ice » 23 grudnia 2015, o 12:44

Na ul. Bohaterów Warszawy na odcinku od Tesco do Onyx Park, zerwano kostkę na połowie chodnika.
Czy to wymiana nawierzchni ścieżki rowerowej na asfaltową?
Precz z pieszymi i rowerzystami!

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: kamil » 23 grudnia 2015, o 13:20

Realizacja BO 2015 - wyznaczenie brakujących przejazdów dla rowerów. Fajnie, że zaczęli tydzień przed końcem roku...

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Wojska Polskiego od ul. Prostej do ul. Tarnowskiej

Post autor: kamil » 10 lipca 2016, o 17:30

Obrazek

Do 13 lipca na stronie IDEA Kielce odbywają się konsultacje w sprawie przebudowy ulicy Wojska Polskiego na odcinku od ul. Prostej do ul. Tarnowskiej. Zachęcamy WSZYSTKICH do udziału w tych konsultacjach, bo im więcej osób wyśle swoje uwagi tym większa szansa, że MZD ich nie zignoruje.

Uwagi możecie pisać własnymi słowami, ale mamy również gotowy tekst do wysłania, który wystarczy skopiować i wkleić w pole "Uwagi do projektu" zawarte w formularzu. Formularz znajduje się pod adresem:
http://idea.kielce.eu/konsultacje/konsu ... kiego.html
Lepszy jest wariant I (z pasami ruchu dla rowerów). Pasy ruchu dla rowerów umożliwią bezpieczny i wygodny ruch rowerzystów, bezproblemowy skręt w każdej relacji na skrzyżowaniach oraz bezproblemową kontynuację jazdy gdy wydzielona infrastruktura rowerowa się kończy. Dodatkowo na pasach ruchu dla rowerów nie spotyka się pieszych, nie ma niewygodnych krawężników i kostki brukowej a widoczność jest o wiele lepsza. Zawarte w tym wariancie pasy ruchu o szerokości 2,75 metra są bardzo dobrym rozwiązaniem i powinny być stosowane na prawie każdej ulicy w mieście - zniechęcają kierowców do przekraczania prędkości i zmuszają do ostrożniejszej jazdy.

Wariant II (z ciągiem pieszo-rowerowym) jest bardzo złym rozwiązaniem - przyzwyczaja rowerzystów do jazdy po chodnikach, uniemożliwia skręt w dowolnej relacji, zmusza rowerzystów do przeskakiwania z jednej strony ulicy na drugą - w tej sytuacju od takiego tworu lepszy byłby brak jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.

Uwagi do szczegółowych rozwiązań:

1. Przy projektowaniu pasów rowerowych należy umożliwić rowerzyście skręt w lewo wraz z umożliwieniem odpowiednio wcześnej zmiany pasa ruchu (bądź zbliżenia się do osi jezdni) poprzez stosowanie linii przerywanych. Pomiędzy pasem ruchu dla rowerów a miejscami parkingowymi należy zastosować bufor bezpieczeństwa.

2. Równocześnie z realizacją tego projektu należy zmienić organizację ruchu na ulicy Miodowicza poprzez kontynuację pasów ruchu dla rowerów oraz wyznaczenie śluz dla rowerów na skrzyżowaniu z ulicą Ściegiennego.

3. Na wyjazdach z posesji przecinających chodnik należy zachować ciągłość nawierzchni oraz niwelety tegoż chodnika (tak jak to się robi na drogach dla rowerów).

4. Na skrzyżowaniu z ulicą Langiewicza oraz z ulicą Nową zastosować wyniesione skrzyżowanie z sinusoidalnymi progami najazdowymi lub wyniesione przejścia dla pieszych.

5. Przystanki powinny być zlokalizowane na wylotach ze skrzyżować, jak najbliżej tarczy skrzyżowania (ułatwia to przesiadki oraz jest intuicyjne dla pasażerów, bo z jednego przystanka odjeżdżają wszystkie linie w tym samym kierunku). Należy zrezygnować z zatok autobusowych a w miejscach, gdzie przystanek będzie się znajdował pomiędzy miejscami parkingowymi należy zastosować antyzatokę.

6. Na ulicy Żeromskiego, w kierunku "pod górę" dodać pas ruchu dla rowerów oraz przystanek autobusowy na wylocie.
Zmienić sposób włączenia pasów ruchu dla rowerów w skrzyżowanie z ulicą Tarnowską:
- umożliwić jazdę na wprost po jezdni poprzez wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów pomiędzy pasem do ruchu na wprost a pasem do skrętu w prawo. Zmuszanie rowerzysty do czterokrotnego czekania na czerwonym świetle by móc skręcić w prawo (na południe) jest działaniem dyskryminującym rowerzystów.
- przebudować całe skrzyżowanie tak, by rowerzyści mogli przejechać w kierunku na wprost w jednym cyklu sygnalizacji świetlnej - niedopuszczalne jest stosowanie wydzielonych jezdni do skrętu w prawo.

ODPOWIEDZ