Kielce - infrastruktura rowerowa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Budżet Obywatelski

Post autor: kamil » 30 marca 2015, o 23:41

Tak będzie wyglądała infrastruktura rowerowa na Al. IX w. Kielc, realizowana z Budżetu Obywatelskiego. We wniosku jasno zaznaczyliśmy, że ma powstać jednolita sieć dróg rowerowych po której będzie można przejechać bez zsiadania z roweru. Co z tego wyszło? To co zwykle, a pieniądze z BO wyrzucone w błoto.


Skrzyżowanie Al. IX w. Kielc z ul. Warszawską.
Wszystko by było w porządku, gdyby nie ten ciąg pieszo-rowerowy w prawym dolnym rogu. W projekcie który został zgłoszony nie było mowy o żadnych ciągach pieszo-rowerowych (które zapewne będą zrobione z ulubionej przez rowerzystów nawierzchni).
Razi również brak przejazdu rowerowego po zachodniej stronie skrzyżowania.
CIEKAWOSTKA: Po wybudowaniu tego co jest tutaj widoczne, będzie to najbliższe miejsce którym będzie można się przedostać z drogi rowerowej na Plantach do drogi rowerowej prowadzącej do zalewu korzystając jedynie z infrastruktury rowerowej.
Obrazek

Skrzyżowanie Al. IX w. Kielc z ul. Radiową
Tu zaczyna się mega-fuszerka.
Kolejny pieszo-rowerowy zamiast wygodnej, asfaltowej drogi rowerowej na wysokości kościoła św. Wojciecha.
W projekcie nie widać żadnego przejazdu przez ul. prowadzącą do Placu Św. Wojciecha w związku z tym rowerzysta będzie musiał jechać po tych krzywych kamieniach.
Brakuje również możliwości skrętu z drogi rowerowej w ul. Radiową i na odwrót. Trzeba będzie zejść z roweru i go przeprowadzić.
Kolejna rzecz to idiotyczne rozwiązanie w prawym dolnym rogu - zostanie wybudowana niepotrzebna zatoka autobusowa, która zabierze cenne miejsce na chodniku na wiatę autobusową. A że wiata będzie stała na chodniku (a wraz z nią pasażerowie) to zgadnijcie - którędy będą chodzić piesi? Oczywiście, że po drodze rowerowej. Kierowcy obok będą mieli 3 pasy ruchu, a piesi, pasażerowie i rowerzyści będą musieli się przeciskać przez wąski chodniczek.
Obrazek

Skrzyżowanie Al. IX w. Kielc i ul. Bodzentyńskiej/Starodomaszowskiej
Znów pojawiają się kilkumetrowe ciągi pieszo-rowerowe które służą tylko do tego, by wyrzucić rowerzystów z jezdni.
Na wlocie ul. Bodzentyńskiej pojawia się znak zakazu dla rowerzystów - dzięki temu rozwiązaniu rowerzysta chcący skręcić w lewo (na północną jezdnie alei) będzie musiał okrążyć całe skrzyżowanie..
Dodatkowo w prawym dolnym rogu widoczne są kolejne bezsensowne rozwiązania:
- droga rowerowa pomiędzy jezdniami, dzięki której rowerzysta będzie mógł się zachwycać większą ilością oczekiwań na czerwonym świetle
- ciąg pieszo rowerowy
Obrazek

Skrzyżowanie Al. IX w. Kielc z ul. Źródłową/Al. Solidarności
Tutaj panowie z MZD wspięli się na wyżyny swoich umiejętności i zaprojektowali bubel roku.
- droga rowerowa biegnąca bezsensownie między jezdniami
- ciąg pieszo-rowerowy po południowej stronie, bez przejazdu rowerowego przez ul. Winnicką.
BRAK MOŻLIWOŚCI KONTYNUOWANIA JAZDY W JAKIMKOLWIEK KIERUNKU PO DOJECHANIU DO KOŃCA DROGI ROWEROWEJ. Brak przejazdów w poprzek Al. IX w. Kielc. Brak dowiązania do DDR na ul. Sandomierskiej.
Obrazek

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: spidimarcin » 31 marca 2015, o 07:28

Haha dobre. Naprawdę czy w mzd nie pracuje nikt zdrowy na umyśle? :lol:

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 535
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Sebastian » 31 marca 2015, o 12:12

:D No najlepszy to jest ten odcinek między jezdniami IX wieków Kielc . Co za malarz go wyrzeźbił? Przecież po południowej stronie jest tyle miejsca,a chodnik sporadycznie użytkowany,że spokojnie DDR by się zmieściła.Przecież później tzn.Na Sandomierskiej ścieżkę poprowadzili własnie po południowej stronie.Dobrze chociaż że drzew tych miedzy pasmami nie usuwają.Poza tym, moim osobistym zdaniem, prawoskręt z IX wieków Kielc w Bodzentyńska można zrobić miedzy kościołem,a kwiaciarnią w ta ślepą uliczkę,przedłużając zatokę autobusową i zrobić z niej jeden kierunek (tylko w stronę Kościuszki),oczywiście po wcześniejszym wyasfaltowaniu tej ślepej uliczki.Wydaje mi się że korki byłyby mniejsze bo przecież auta omijałyby skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: spidimarcin » 31 marca 2015, o 18:08

Nie da się tego komuś wyperswadować? Przecież pieniądze idą w błoto po raz wtóry..

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 589
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Tomasso » 9 kwietnia 2015, o 08:10

Zobaczcie, jakiego gniota szykują nam "projektanty"jako „superścieżke” rowerową Green Velo biegnącą przez Kielce.

Już pomijam fakt, że brak pieniędzy, oszczędny materiał (tłuczeń) i tak na słowo porozumienie z lasami państwowymi, ale czy nikt nie wpadł na to aby ścieżka przebiegała od strony lasu a nie przed domami? Przecież po niej będą mieszkańcy chodzić, bo bliżej domów i wygodniej bo nie po gruntowej ulicy. Poza tym porozjeżdżają samochodami, aby dostać się do garaży a brak odwodnienia zaraz po pierwszej zimie i ścieżka się rozpłynie. No, ale to łunia daje to co tam, nie nasze pieniądze, ktoś się nachapie, plan wykonany, inwestycja odebrana – oklaski, gratulacje a ty rowerzysto męcz się potem.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /150409242
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2015, o 06:02 przez Tomasso, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: AR » 9 kwietnia 2015, o 08:29

Na pewno będę jeździł po tym syfie...
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

onyxer
Posty: 5
Rejestracja: 7 października 2012, o 08:12
Lokalizacja: KIELCE

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: onyxer » 11 kwietnia 2015, o 10:18

Widzieliście już tę super kamienną ścieżkę na ulicy Obrzeżnej oraz wycinkę drzew pod taki sam syf na ulicy Szczepaniaka ? Massakra jakaś

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: jaromlody » 11 kwietnia 2015, o 18:38

jak to ma być autostrada rowerowa to boje się pomyśleć jak będzie wyglądać zwykła ścieżka

Aphex1
Posty: 190
Rejestracja: 4 września 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Aphex1 » 15 kwietnia 2015, o 09:24

Ścieżka rowerowa zabierze parking. Kielczanie protestują

Użytkownicy lokali przy ulicy Źródłowej protestują przeciwko budowie drogi rowerowej, bo zagrodzi dojazd do miejsc postojowych.

- Miasto buduje ścieżkę rowerową, która pozbawi nas parkingu. Nie będzie jak dojechać z towarem do apteki, czy sklepów - mówi Edward Derlatka, właściciel apteki przy ulicy Źródłowej. Nikt z nami nie konsultował jej przebiegu, nie uwzględnił jak mają dojechać klienci, dostawcy czy pracownicy.

Chodzi o bloki znajdujące przy ulicy Źródłowej w pobliżu skrzyżowania z Zagórską. Oprócz kilkudziesięciu mieszkań znajduje się w nich apteka, dwie przychodnie, w tym ortopedyczna, sklepy i serwis sprzętu domowego.

Nie będzie, ani parkingu, ani dojazdu

- Od dawna jest tu wielki problem z parkowaniem, po porostu nie ma miejsc w okolicy. Te wyznaczone z tyłu budynku przy ulicy Źródłowej 20 są przeznaczone wyłącznie dla mieszkańców, ale nawet dla lokatorów jest ich za mało – dodaje Edward Derlatka.- A najczęściej są one zajęte przez osoby przyjeżdżające na targowisko. Właściciele lokali użytkowych, ich pracownicy i klienci nie mają gdzie zaparkować. Wjeżdżamy na chodnik, gdzie też jest bardzo trudno o miejsce, ale ten parking będzie niedostępny, ponieważ ma być zabrany pod ścieżkę rowerową.

Problem mają też dostawcy towaru. – Do nas każdego dnia przyjeżdża kilkunastu przedstawicieli medycznych i dostawców. Nie mają gdzie zaparkować – mówi Michał Derlatka. – Od strony ulicy Zagórskiej jest wyznaczony niewielki parking, ale na nim nie zmieści się samochód dostawczy i wiecznie jest zajęty przez klientów bazaru.

Z telewizorem na plecach

Nasi dostawcy jeżdżą wkoło, po kilkanaście razy zanim znajdą wolne miejsce w rejonie sklepu, a po wybudowaniu ścieżki rowerowej tego parkingu nie będzie. Na dodatek na skrzyżowaniu Zagórskiej i Źródłowej nie można zawracać, więc muszą nadrabiać kawał drogi – mówią Paweł i Katarzyna Cisowscy.
Mieszkańcy nie czyją się bezpiecznie. - Wzdłuż ulicy na samym skrzyżowaniu zamontowano słupki, które uniemożliwiają wjazd na chodnik. W razie jakiegoś nieszczęścia straż pożarna nie dojedzie do budynku - dodaje Marcin Derlatka.

Zmartwiony jest też kierownik serwisu sprzętu domowego, Łukasz Pawłowski. – Moi dostawcy czy klienci nie mogą zaparkować kilkaset metrów od sklepu, ponieważ mają ciężki sprzęt do przeniesienia. Nikt nie będzie niósł telewizora na plecach kilkaset metrów- dodaje.

Można pogodzić wszystkich

Płacimy podatki, z których utrzymują się urzędnicy a oni swoimi pomysłami zabijają naszą przedsiębiorczość i uniemożliwiają działalności – przypomina Edward Derlatka.
-Nie jesteśmy przeciwko budowie ścieżki rowerowej, jestem rowerzystą i chętnie z niej skorzystam, ale trzeba ją zaprojektować z głową. Przed budynkiem jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić pieszych, rowerzystów i samochody. Chodnik jest szeroki i jego kosztem można zrobić parking przy jezdni z miejscami po skosie. Za nim może być ścieżka rowerowa, dalej chodnik. Budowa ścieżki przy jezdni uniemożliwi parkowanie – tłumaczy Michał Derlatka.

To jest samowola kierowców

Urzędnicy twierdzą, że przy Zagórskiej 20 nigdy nie było parkingu od strony jezdni.
– To jest samowola kierowców, wjeżdżają na chodnik a potem wyjeżdżają tyłem stwarzając ogromne zagrożenie dla samochodów jadących Źródłową, która jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem ulic w mieście. Jest to droga krajowa, a na dodatek blok znajduje tuż przy skrzyżowania i nie wolno tu urządzić tu parking. To jest niezgodne z przepisami.Powstanie on w innym miejscu, bliżej ulicy Astronautów, tylko na 4 auta, w tym jedno dla osoby niepełnosprawnej. A ścieżka została zaprojektowano przy jezdni, a nie za chodnikiem, bo o to wnioskowały stowarzyszenia rowerzystów.

Dodaje, że problem z parkowaniem w tej części Kielc dotyczy wielu rejonów. - Jest to stara dzielnica, projektowana w czasach, gdy ruch samochodowy był niewielki. Mieszkańcy Źródłowej 20 i tak mają szczęście, że ówczesny projektant pomyślał o budowie parkingu z tyłu bloku - tłumaczy rzecznik. - Na nowe parkingi nie ma miejsca, a każda ingerencja w istniejącą infrastrukturę wywołuje protesty.

http://kielce.naszemiasto.pl/artykul/sc ... .html#plus
Cycle chic!

boogie
Posty: 317
Rejestracja: 13 października 2008, o 19:15

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: boogie » 15 kwietnia 2015, o 22:02

artykuł można podsumować jednym zdaniem: znaj łaskę pana ;)

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: ice » 19 kwietnia 2015, o 21:16

kamil pisze:Raczej "zaczyna się za przystankiem i kończy 10 m przed skrzyżowaniem"
Scieżka na Źródłowej już zaczyna omijać przystanek.
Bliżej skrzyżowania zerwany juz chodnik. Także można liczyć na ciągłość ze ściezką na Tarnowskiej.

http://i.imgur.com/ia3Qy32.jpg

Nowy chodnik. Na starym łatwo można było skręcic kostkę ;)

http://i.imgur.com/TTM3nFX.jpg

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: kamil » 19 kwietnia 2015, o 22:05

Beznadzieja i beznadziejne rozwiązanie, zmarnowanie pieniędzy, wyrzucenie ich w błoto. DDR oczywiście będzie się zaczynała za skrzyżowaniem - przejazdy przez skrzyżowanie zostały odłożone na nieznaną przyszłość (a i tak jakby zostały wykonane to beznadzieja, bo przejazd na wprost odbywałby się na 2 razy, podczas gdy auta przejeżdzają na 1 raz).

Będzie to wyglądało tak:
Obrazek

1. Piesi na DDR gwarantowani - nikt nie bedziesię przeciskał pomiędzy wiatą a zatoką.
2. Bezsensowna zatoka przy buspasie zabierająca miejsce które można by o wiele lepiej wykorzystać.

Mogło byś tak:
Obrazek
1. Brak konfliktów pieszy-rowerzysta
2. Idealnie prosty przebieg DDR
3. Piesi idą chodnikiem nie mieszają się oczekującymi na przystanku
4. Autobusy nie muszą manewrować w zatoce, tylko po prostu się zatrzymują.

A tak mamy kolejną gówno-śmieszkę.

onyxer
Posty: 5
Rejestracja: 7 października 2012, o 08:12
Lokalizacja: KIELCE

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: onyxer » 25 kwietnia 2015, o 13:29

Polecam zobaczyć na żywo w jaki sposób są niszczone naturalne ścieżki leśne dookoła Alei na stadion - od strony lasu oraz straży granicznej już jest wytyczony obszar na tą gównianą scieżkę z kruszywa, dodatkowo będzie częściowa wycinka drzew wzdłuż drogi. Oto jak jest psuty naturalny krajobraz - nie dało zawiesić na drzewie oznaczenie green velo wraz ze strzałką tylko wydawać kasę na takie gówno, które już powstało na ulicy Obrzeżnej ?

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: grzebo » 26 kwietnia 2015, o 23:03

Jeśli to ma być trasa przydatna dla turystów rowerowych, to nie, nie "wystarczyło zawiesić na drzewie oznaczenie". Badziewiastych szlaków przez błota i piaski to już mamy dostatek. Oczywiście zgadzam się, że lepiej byłoby nie ciąć drzew, ale niestety lobby samochodowe nie pozwoli zamknąć Al. Na Stadion dla ruchu zmotoryzowanego.

onyxer
Posty: 5
Rejestracja: 7 października 2012, o 08:12
Lokalizacja: KIELCE

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: onyxer » 27 kwietnia 2015, o 06:33

Według Ciebie kółko dookoła Alei na stadion to badziewiarska ścieżka przez błota i piaski ?? Tam się elegancko przejeżdża , niestety musieli wszystko poryć, powycinać drzewa w promieniu 3-4m od krawędzi obecnej jezdni i dodatkowo wysypać badziewiarski żwir, który rozpadnie się po pierwszej zimie, a jazda po nim to istna katorga porównując do dotychczasowej drogi.

ODPOWIEDZ