Kielce - infrastruktura rowerowa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
10.
11.
12. Skrzyżowanie Al. Na Stadion z ul. Artylerzystów. Tu pojawia się niespotykane dotąd w Kielcach rozwiązanie - droga dla rowerów jako czwarty wlot skrzyżowania! Jadąc od tej strony, kierowcy powinni przepuścić wszystkich, włącznie z rowerzystami wyjeżdżającymi z DDR, gdyż znajdują się oni po ich prawej stronie.
13. Widok od drugiej strony. Pod znakami nakazu znajdują się tabliczki T-22 informujące, że rowerzyści mogą skręcać w każdej relacji na tym skrzyżowaniu.
14. Tu zaczyna się kontrapas.
15. Skrzyżowanie od strony ul. Artylerzystów.
16. I widok na skrzyżowanie od strony drogi dla rowerów.
17. A tutaj ul. Szczepaniaka i dalszy bieg drogi dla rowerów która zaczyna się powyżej...
18.
19. Są przejazdy dla rowerów, co w Kielcach nie jest rzeczą oczywistą!
Cdn ...
11.
12. Skrzyżowanie Al. Na Stadion z ul. Artylerzystów. Tu pojawia się niespotykane dotąd w Kielcach rozwiązanie - droga dla rowerów jako czwarty wlot skrzyżowania! Jadąc od tej strony, kierowcy powinni przepuścić wszystkich, włącznie z rowerzystami wyjeżdżającymi z DDR, gdyż znajdują się oni po ich prawej stronie.
13. Widok od drugiej strony. Pod znakami nakazu znajdują się tabliczki T-22 informujące, że rowerzyści mogą skręcać w każdej relacji na tym skrzyżowaniu.
14. Tu zaczyna się kontrapas.
15. Skrzyżowanie od strony ul. Artylerzystów.
16. I widok na skrzyżowanie od strony drogi dla rowerów.
17. A tutaj ul. Szczepaniaka i dalszy bieg drogi dla rowerów która zaczyna się powyżej...
18.
19. Są przejazdy dla rowerów, co w Kielcach nie jest rzeczą oczywistą!
Cdn ...
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Na ul. Bohaterów Warszawy na odcinku od Tesco do Onyx Park, zerwano kostkę na połowie chodnika.
Czy to wymiana nawierzchni ścieżki rowerowej na asfaltową?
Czy to wymiana nawierzchni ścieżki rowerowej na asfaltową?
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Realizacja BO 2015 - wyznaczenie brakujących przejazdów dla rowerów. Fajnie, że zaczęli tydzień przed końcem roku...
Wojska Polskiego od ul. Prostej do ul. Tarnowskiej
Do 13 lipca na stronie IDEA Kielce odbywają się konsultacje w sprawie przebudowy ulicy Wojska Polskiego na odcinku od ul. Prostej do ul. Tarnowskiej. Zachęcamy WSZYSTKICH do udziału w tych konsultacjach, bo im więcej osób wyśle swoje uwagi tym większa szansa, że MZD ich nie zignoruje.
Uwagi możecie pisać własnymi słowami, ale mamy również gotowy tekst do wysłania, który wystarczy skopiować i wkleić w pole "Uwagi do projektu" zawarte w formularzu. Formularz znajduje się pod adresem:
http://idea.kielce.eu/konsultacje/konsu ... kiego.html
Lepszy jest wariant I (z pasami ruchu dla rowerów). Pasy ruchu dla rowerów umożliwią bezpieczny i wygodny ruch rowerzystów, bezproblemowy skręt w każdej relacji na skrzyżowaniach oraz bezproblemową kontynuację jazdy gdy wydzielona infrastruktura rowerowa się kończy. Dodatkowo na pasach ruchu dla rowerów nie spotyka się pieszych, nie ma niewygodnych krawężników i kostki brukowej a widoczność jest o wiele lepsza. Zawarte w tym wariancie pasy ruchu o szerokości 2,75 metra są bardzo dobrym rozwiązaniem i powinny być stosowane na prawie każdej ulicy w mieście - zniechęcają kierowców do przekraczania prędkości i zmuszają do ostrożniejszej jazdy.
Wariant II (z ciągiem pieszo-rowerowym) jest bardzo złym rozwiązaniem - przyzwyczaja rowerzystów do jazdy po chodnikach, uniemożliwia skręt w dowolnej relacji, zmusza rowerzystów do przeskakiwania z jednej strony ulicy na drugą - w tej sytuacju od takiego tworu lepszy byłby brak jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
Uwagi do szczegółowych rozwiązań:
1. Przy projektowaniu pasów rowerowych należy umożliwić rowerzyście skręt w lewo wraz z umożliwieniem odpowiednio wcześnej zmiany pasa ruchu (bądź zbliżenia się do osi jezdni) poprzez stosowanie linii przerywanych. Pomiędzy pasem ruchu dla rowerów a miejscami parkingowymi należy zastosować bufor bezpieczeństwa.
2. Równocześnie z realizacją tego projektu należy zmienić organizację ruchu na ulicy Miodowicza poprzez kontynuację pasów ruchu dla rowerów oraz wyznaczenie śluz dla rowerów na skrzyżowaniu z ulicą Ściegiennego.
3. Na wyjazdach z posesji przecinających chodnik należy zachować ciągłość nawierzchni oraz niwelety tegoż chodnika (tak jak to się robi na drogach dla rowerów).
4. Na skrzyżowaniu z ulicą Langiewicza oraz z ulicą Nową zastosować wyniesione skrzyżowanie z sinusoidalnymi progami najazdowymi lub wyniesione przejścia dla pieszych.
5. Przystanki powinny być zlokalizowane na wylotach ze skrzyżować, jak najbliżej tarczy skrzyżowania (ułatwia to przesiadki oraz jest intuicyjne dla pasażerów, bo z jednego przystanka odjeżdżają wszystkie linie w tym samym kierunku). Należy zrezygnować z zatok autobusowych a w miejscach, gdzie przystanek będzie się znajdował pomiędzy miejscami parkingowymi należy zastosować antyzatokę.
6. Na ulicy Żeromskiego, w kierunku "pod górę" dodać pas ruchu dla rowerów oraz przystanek autobusowy na wylocie.
Zmienić sposób włączenia pasów ruchu dla rowerów w skrzyżowanie z ulicą Tarnowską:
- umożliwić jazdę na wprost po jezdni poprzez wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów pomiędzy pasem do ruchu na wprost a pasem do skrętu w prawo. Zmuszanie rowerzysty do czterokrotnego czekania na czerwonym świetle by móc skręcić w prawo (na południe) jest działaniem dyskryminującym rowerzystów.
- przebudować całe skrzyżowanie tak, by rowerzyści mogli przejechać w kierunku na wprost w jednym cyklu sygnalizacji świetlnej - niedopuszczalne jest stosowanie wydzielonych jezdni do skrętu w prawo.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Przetarg 2020: MZD
Cześć I „Budowa i modernizacja sieci ścieżek rowerowych w Gminie Kielce jako element zrównoważonej mobilności miejskiej”. Cześć II A) „Przebudowa i budowa chodników w pasach drogowych na terenie miasta Kielce” B). „Budowa kanałów technologicznych w pasach drogowych miasta Kielce”. Powyższe części obejmują:
ZADANIE II
-al. Solidarności od ul. Leszczyńskiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budową połączeń z ddr w ul. Nowaka-Jeziorańskiego (bez skrzyżowań z al. Tysiąclecia PP , z ul. Świętokrzyską, z ul. Radomską i wjazdem do centrum handlowego),
-ul. Wrzosowa odc. od „Ronda Czwartaków” do basenu „Foka” (bez skrzyżowania ul. Wrzosowej z ul. Popiełuszki i ul. Tarnowską),
-połączenie ul. Piekoszowskiej z ul. Bernardyńską.
P.S. Trzecia ścieżka zaczyna się przy osiedlu "Gwarków" i biegnie od skrzyżowania ulic Piekoszowska 123 / Starowiejska (przez Górę Dalnię) do skrzyżowania z ulicami Bernardyńska / Grabinów. Malownicza trasa
Cześć I „Budowa i modernizacja sieci ścieżek rowerowych w Gminie Kielce jako element zrównoważonej mobilności miejskiej”. Cześć II A) „Przebudowa i budowa chodników w pasach drogowych na terenie miasta Kielce” B). „Budowa kanałów technologicznych w pasach drogowych miasta Kielce”. Powyższe części obejmują:
ZADANIE II
-al. Solidarności od ul. Leszczyńskiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budową połączeń z ddr w ul. Nowaka-Jeziorańskiego (bez skrzyżowań z al. Tysiąclecia PP , z ul. Świętokrzyską, z ul. Radomską i wjazdem do centrum handlowego),
-ul. Wrzosowa odc. od „Ronda Czwartaków” do basenu „Foka” (bez skrzyżowania ul. Wrzosowej z ul. Popiełuszki i ul. Tarnowską),
-połączenie ul. Piekoszowskiej z ul. Bernardyńską.
P.S. Trzecia ścieżka zaczyna się przy osiedlu "Gwarków" i biegnie od skrzyżowania ulic Piekoszowska 123 / Starowiejska (przez Górę Dalnię) do skrzyżowania z ulicami Bernardyńska / Grabinów. Malownicza trasa
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Ta "malownicza" to ma przebiegać przez ul. Gwarków? Obawiam się, że będzie rozjeżdżana przez kładowców i samochody. Nie lepiej byłoby ją zrobić na poboczu Podklasztornej i dalej Bernardyńską?
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Przy okazji chciałem i tu przedstawić mój pomysł i batalię o wybudowanie przejazdu pod Al. IXWK, który przesłałem do Pełnomocnika Prezydenta ds. Infrastruktury Rowerowej i obiecał się tym pomysłem zająć.
Chodzi mi o fragment głównej ścieżki rowerowej, która jest główną osią przecinającą nasze miasto. Konkretnie o przejazd pod Al. IX Wieków Kielc, przylegający do ronda Gustawa Herlinga - Grudzińskiego . Aby przedostać się przez ruchliwą drogę, należy przejechać przez tunel dla pieszych, pokonując wąski labirynt stanowiący pochylony zjazd, z którego korzystają również niepełnosprawni i spacerowicze z wózkami z dziećmi. Stanowi to niebezpieczeństwo kolizji i prowadzi do wielu.
Czy istnieje możliwość wykonania dla rowerzystów przebicia pod Aleją IXWK, tuż przy samym nurcie Silnicy, jak to jest w przypadku przeprawy pod ul. Ogrodową? Wykonałem osobiście pomiary i wysokość, od powierzchni wody do mostu, jest w obu przypadkach identyczna. Poniżej przedstawiam zdjęcia z obu przepraw drogowych nad Silnicą, jako dowód na tą analogię.
Chodzi mi o fragment głównej ścieżki rowerowej, która jest główną osią przecinającą nasze miasto. Konkretnie o przejazd pod Al. IX Wieków Kielc, przylegający do ronda Gustawa Herlinga - Grudzińskiego . Aby przedostać się przez ruchliwą drogę, należy przejechać przez tunel dla pieszych, pokonując wąski labirynt stanowiący pochylony zjazd, z którego korzystają również niepełnosprawni i spacerowicze z wózkami z dziećmi. Stanowi to niebezpieczeństwo kolizji i prowadzi do wielu.
Czy istnieje możliwość wykonania dla rowerzystów przebicia pod Aleją IXWK, tuż przy samym nurcie Silnicy, jak to jest w przypadku przeprawy pod ul. Ogrodową? Wykonałem osobiście pomiary i wysokość, od powierzchni wody do mostu, jest w obu przypadkach identyczna. Poniżej przedstawiam zdjęcia z obu przepraw drogowych nad Silnicą, jako dowód na tą analogię.
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Dobry pomysł! Przejazd tym tunelem dla pieszych to masakra
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Wybrana została oferta następującego Wykonawcy:j'k pisze: ↑2 lutego 2020, o 12:24Przetarg 2020: MZD
Cześć I „Budowa i modernizacja sieci ścieżek rowerowych w Gminie Kielce jako element zrównoważonej mobilności miejskiej”. Cześć II A) „Przebudowa i budowa chodników w pasach drogowych na terenie miasta Kielce” B). „Budowa kanałów technologicznych w pasach drogowych miasta Kielce”. Powyższe części obejmują:
ZADANIE II
-al. Solidarności od ul. Leszczyńskiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budową połączeń z ddr w ul. Nowaka-Jeziorańskiego (bez skrzyżowań z al. Tysiąclecia PP , z ul. Świętokrzyską, z ul. Radomską i wjazdem do centrum handlowego),
-ul. Wrzosowa odc. od „Ronda Czwartaków” do basenu „Foka” (bez skrzyżowania ul. Wrzosowej z ul. Popiełuszki i ul. Tarnowską),
-połączenie ul. Piekoszowskiej z ul. Bernardyńską.
P.S. Trzecia ścieżka zaczyna się przy osiedlu "Gwarków" i biegnie od skrzyżowania ulic Piekoszowska 123 / Starowiejska (przez Górę Dalnię) do skrzyżowania z ulicami Bernardyńska / Grabinów. Malownicza trasa
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10
05-800 Pruszków
źródło: MZD
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Nie. Ta DDR-ka nie będzie przebiegać ul. Gwarków. To będzie całkowicie nowy ślad.
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Będzie ciągłość od Grunwaldzkiej wzdłuż Piekoszowskiej? Nie pamiętam czy budowali przy drodze DDR po remoncie?
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Na Piekoszowskiej obowiązuje strefa tempo <= 30 km/h. Na takich ulicach nie buduje się odseparowanych dróg dla rowerów.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Nowa droga dla rowerów al. Solidarności/Leszczyńska.
Coś poszło nie tak...
Proszę, niech ktoś napisze, że to zostanie poprawione.
Coś poszło nie tak...
Proszę, niech ktoś napisze, że to zostanie poprawione.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Trwają rozmowy na ten temat