Kielce - infrastruktura rowerowa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: tom » 11 kwietnia 2006, o 22:31

Ścieżki rowerowe w fatalnym stanie

Marcin Sztandera 11-04-2006 , ostatnia aktualizacja 11-04-2006 21:13

Ścieżki rowerowe, a zwłaszcza ta zbudowana w ubiegłym roku, są w fatalnym stanie. Nie tylko zima, ale też wandale dali się im się we znaki.

Sezon rowerowy tak naprawdę jeszcze się nie zaczął, a ścieżka już wygląda okropnie. Odcinek koło zalewu jest tak rozmyty przez wodę, że można z niego wypaść przy szybszym zjeździe serpentyną pod most. Strach jeździć - alarmował wczoraj jeden z czytelników.

Faktycznie, serpentyna ułożona w zeszłym roku na nowym nasypie przy ul. Jesionowej nie wygląda najlepiej. Rozmyta jest cześć nasypu, więc odpadły krawężniki i część kostek, a barierki zabezpieczające są wykrzywione i się ruszają.

- To błąd wykonawcy, który za słabo umocnił nasyp. Zażądamy naprawy i myślę, że prace te zakończą się w kwietniu - mówi Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg.

Wandale nie oszczędzili podświetlenia tunelu pod nowym mostem na Jesionowej. Dziesięć nowych lamp jest potłuczonych, a tunel przypomina wysypisko śmieci.

- W ciągu kilkunastu dni, gdy pogoda się ustabilizuje, zrobimy dokładny przegląd ścieżki rowerowej, by usunąć wszystkie usterki. Trzeba też uzupełnić oznakowanie, ponieważ wiemy o kilku brakach - mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZD.

Podobną akcję zaplanowano na ścieżce w lesie komunalnym. - Już rozmawialiśmy z leśnikami, którzy w miarę potrzeb przytną niektóre drzewa na ścieżce przebiegającej przez lasy państwowe - mówi Czesław Gruszewski, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej.

Jedno z trudniejszych zadań czeka na drogowców w rejonie Plant i alei IX Wieków, gdzie na ścieżce notorycznie parkują samochody. - Już teraz ciężko przejechać, a rowerzystów jest jeszcze przecież mało. Trudno sobie wyobrazić, jak to będzie wyglądało za kilka tygodni - mówi pan Wojciech, zapalony rowerzysta.

- Tam rzeczywiście powstał problem. Kompleks usługowo-handlowy jest spory i brakuje miejsc parkingowych nawet dla pracowników. Prawdopodobnie ustawimy kolejne znaki, może specjalne słupki utrudniające wjazd, i przede wszystkim poprosimy policję o częstsze wizyty w tym miejscu - mówi dyrektor Wójcik.

Mamy też kilka pozytywnych informacji dla rowerzystów. Jest już decyzja i pieniądze na kolejny blisko 300-metrowy odcinek - od zalewu do ulicy Piaski nad Rzeką. Wybuduje go zakład pomocniczy MZD jeszcze przed wakacjami. - Pracujemy też nad pomysłem puszczenia rowerzystów po dnie rzeki, pod mostami. Myślę, że niezbędne prace rozpoczną się w tym roku - mówi Wójcik.

http://www.gazeta.pl/kielce/

-----------------------------------

Ogólnie rowerzyści w kielcach nie maja różowo, bo poza jedną scieżka nie widać nowych projektów. Marzy mi sie ścieżka rowerowa do Zagnańska wzdłuz ul. Zagnańskiej przez te lasy :). Świetny teren pod taką inwestycję.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 11 maja 2006, o 00:52

Nowa ścieżka rowerowa z Kielc do Piekoszowa

Anna Roży 10-05-2006 , ostatnia aktualizacja 10-05-2006 16:45

Głównie przez lasy i polne drogi prowadzi nowa ścieżka rowerowa z kieleckiej Karczówki aż do Podzamcza Chęcińskiego. Ma 16 km i od soboty będzie można po niej jeździć. - Rowerzyści mogą liczyć na piękne widoki - zachwala Tadeusz Dąbrowa, wójt Piekoszowa. Trasa nie jest łatwa. - Wiedzie głównie przez las i polne drogi. Chcieliśmy uniknąć jazdy po asfaltowych drogach - twierdzi Dąbrowa. Dodaje, że wyznaczono ją głównie po to, żeby zachęcić kielczan do odwiedzenia gminy Piekoszów. W wytyczeniu trasy pomogła szkolna wycieczka rowerowa, która trzy lata temu po raz pierwszy ją pokonała.

Przejechanie trasy nie powinno zająć więcej niż dwie godziny. - Najtrudniejsze odcinki są tuż przy rozpoczęciu trasy, przy Karczówce, a potem przy przymierzaniu trasy wokół Chelosiowej Jamy - mówi Tadeusz Dąbrowa.

Otwarcie trasy zaplanowano na sobotę. Start o godz. 9 na kieleckiej Karczówce. Po dojechaniu na miejsce na wielbicieli rowerów czeka wiele atrakcji, m.in. zwiedzanie ruin zamku w Podzamczu Piekoszowskim oraz festyn z konkursami.

http://www.gazeta.pl/kielce/
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
Tomek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1002
Rejestracja: 13 marca 2006, o 16:12
Lokalizacja: Kielce / Bytom

Post autor: Tomek » 13 maja 2006, o 14:53

Obawiam się za ta nowa ścieżka nie będzie za bardzo popularna, a nawet pewnie większość rowerzystów nie dowie się o niej wcale. Rozwiązaniem według mnie byłoby połączenie jej w jakimś punkcie z obecną ścieżką. Najlepiej gdzieś po środku tworząc cos w rodzaju skrzyżowania. Był by na pewno kłopot szczególnie jeśli chodzi o pokonanie torów, ale myślę ze jest to do zrobienia. Byłoby to juz "coś" gdyby można było jadąc sobie od miasta wybrać gdzie chce się jechać: na stadion, czy na Karczówke i stamtąd ewentualnie dalej do Piekoszowa.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 24 maja 2006, o 10:21

Obrazek

Przetarg nieograniczony
o szacunkowej wartości nie przekraczającej równowartości 60 000 euro

2006-05-18

MIASTO KIELCE
25-303 Kielce, ul. Rynek 1 woj. świętokrzyskie
tel.: 041 36-76-052 , fax.: 041 36-76-053

ogłasza przetarg nieograniczony na: Urządzenie ziemnego toru rowerowego przy Parku Ślichowice w Kielcach

Termin realizacji zamówienia: 2 miesiące od daty podpisania umowy

Kryterium oceny ofert: cena za wykonanie przedmiotu zamówienia - 100%

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Miasta Kielce, 25-303 Kielce, ul. Rynek 1, sala Urzędu Stanu Cywilnego w dniu 5 czerwca 2006 r . o godz. 12.00

:arrow: http://www.um.kielce.pl/pl/biuletyn_zam ... art22.html

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 24 maja 2006, o 10:24

Obrazek

Przetarg nieograniczony
o szacunkowej wartości nie przekraczającej równowartości 60 000 euro

2006-05-18

MIASTO KIELCE
25-303 Kielce, ul. Rynek 1 woj. świętokrzyskie
tel.: 041 36-76-052 , fax.: 041 36-76-053

Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn."Budowa ścieżki rowerowej na trasie od istniejącej ścieżki rowerowej do granic miasta w kierunku gminy Morawica" wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.

Termin realizacji zamówienia: I Etap - 40 dni od dnia zawarcia umowy
II Etap - 100 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego

Kryterium oceny ofert: cena za wykonanie przedmiotu zamówienia - 100%

:arrow: http://www.um.kielce.pl/pl/biuletyn_zam ... art24.html

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 25 maja 2006, o 00:53

Obrazek
Będzie nowy ekstremalny tor dla rowerzystów

Obrazek Marcin Sztandera, 24-05-2006

Najpierw będzie ostry zjazd i pralka, a potem stół i potrójny garb - mowa o torze rowerowym do four cross, który powstanie na Ślichowicach. Jego budowa to zasługa samych rowerzystów, którzy skutecznie przekonali do swojego pomysłu urzędników.

Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie toru do four cross, czyli jednej z dyscyplin kolarstwa ekstremalnego, podczas której na usianej przeszkodami trasie ściga się czterech rowerzystów. Tor będzie miał 340 metrów długości, 6 metrów szerokości. Powstanie w ciągu 2 miesięcy.

Będzie na nim aż 14 przeszkód. Zaczyna się kolejno ustawionymi rollerami. - Tworzą one tzw. pralkę, po której można skakać albo przejechać ją szybko na jednym kole, albo też wolniej na dwóch - mówi Michał Biegański, jeden z rowerzystów. Potem będzie kilka zakrętów i kolejnych przeszkód, m.in. mały stół, duży stół i garb. - Tak naprawdę to różnego rodzaju garby do skakania, na których można doskonalić technikę jazdy i się dosyć dobrze bawić. Tak zaprojektowaliśmy tor, żeby można go było poprawiać, jeżeli nauczymy się czegoś więcej - dodaje Biegański.

Wszystko zaczęło się w lutym ubiegłego roku. Młodzi miłośnicy jazdy na rowerach skrzyknęli się na forum www.ckbike.com. Zastanawiali się, co zrobić, żeby mogli legalnie uprawiać ekstremalną jazdę na rowerze. Nie chcieli być traktowani jak chuligani, którzy niszczą zieleń i straszą przechodniów. Wyjaśniali, że istniejący skatepark jest za mały i nie nadaje się do uprawiania wszystkich dyscyplin. Napisali petycję do prezydenta i zaczęli zbierać pod nią podpisy. Ostatecznie prezydent Wojciech Lubawski i radni obiecali pomoc. Rowerzyści wspólnie z urzędnikami znaleźli odpowiednie miejsce na Ślichowicach.

- Mamy już gotowy projekt, ziemię i pieniądze na budowę. Ale ten tor to zasługa młodych ludzi, którzy mieli pomysł i chęć do pracy - podkreśla Czesław Gruszewski, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej.

Rowerzyści sami zaproponowali, jakie mają tam być przeszkody i w jakiej kolejności ustawione. Potem zajął się tym profesjonalny projektant, który zaplanował dodatkowo platformę z widokiem na cały tor. - Na początku nawet trudno było zrozumieć, o czym mówili, bo dyscyplin i nazw torów do jazdy ekstremalnej jest bardzo dużo - mówi Gruszewski, sam zapalony rowerzysta.

Tor będzie gotowy w lipcu. - Oczywiście zastrzegliśmy, że to sami rowerzyści będą konsultować jego budowę, bo nie wszystko uda się pokazać na projekcie - mówi Gruszewski.

Biegański wyjaśnia, że projekt toru opracowano w oparciu o podręcznik dla amatorów four cross. - I w efekcie będziemy mieli chyba największy taki obiekt w Polsce. W dodatku całkowicie legalny - mówi Biegański.
Ostatnio zmieniony 15 czerwca 2006, o 23:38 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 26 maja 2006, o 22:29

Nowa ścieżka rowerowa z Kielc do Morawicy
anar 26-05-2006 , ostatnia aktualizacja 26-05-2006 19:26
Rowerzyści mają powód do radości. Miasto ogłosiło przetarg na projekt ścieżki z Kielc do Morawicy. Będzie to kolejny trakt, który połączy miasto z pobliską gminą.

Ścieżka będzie liczyła około 20 kilometrów. Rozpocznie się przy stadionie lekkoatletycznym MOSiR i prowadzić będzie do gminy Morawica. To kolejny trakt, który połączy Kielce z pobliską gminą. Od kilku tygodni amatorzy rowerowych wycieczek mogą już korzystać ze ścieżki do Piekoszowa.

Miasto ma taki plan, żeby przygotować sieć ścieżek łączących miasto z ościennymi gminami. Trasa do Morawicy raczej nie będzie asfaltowa, lecz utwardzona, zostanie też oczywiście oznakowana. O ostatecznym jej wyglądzie zdecyduje autor projektu - mówi Czesław Gruszewski, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej urzędu miasta.

Miastu zależy na projektach, bo pieniądze na budowę chce zdobyć z Unii Europejskiej, a takie dokumenty są potrzebne do wniosku. Pierwszy przetarg na przygotowanie projektu został unieważniony, bo zgłosiła się tylko jedna firma, a na dodatek za przygotowanie projektu chciała więcej pieniędzy niż miasto było w stanie wydać.

Link: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,3374146.html

----------------------

Jak dla mnie to nie będzie scieżka, tylko zwykła leśna dróżka. Ścieżka rowerowa powinna być asfaltowa i najlepiej wzdłuż głównej drogi do danego miasta.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 28 maja 2006, o 19:42

teraz tylko jakos sensownie polaczyc te sciezki ze sciezka glowna + drogowskazy, bo jak znam zycie to czcza czesc rowerzystow o tych dwoch sciezkach nie slyszala...
cochi

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 28 maja 2006, o 21:18

Cóż mi po ścieżkach do okolicznych wiosek skoro nie mogę się bezpiecznie po Kielcach rowerem przemieszczać. Miasto w pierwszej kolejności powinno pomyśleć o sieci ścieżek rowerowych na swoim terenie, bo ja nie będe drałował z Barwinka obecną ścieżką jeśli będe chciał sie przemieścić np. na Bocianek. Ścieżki powinny służyć głównie do przemieszczania się bo ileż razy można rekreacyjnie pokonywac obecną ścieżkę?
Obrazek

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 28 maja 2006, o 21:33

na takie ekologiczne rozwiaznia musimy pewnie jeszcze dlugo poczekac. Nie da sie ukryc ze trsa Karczowka - Piekoszow to sciezka na weekndowy wypadzik z grupka znajomych/rodzina. Choc szczerze mowiac to jesli juz wsiadam na rowerek to jade poza miasto. Ciezko zebym do szkoly na rowerze jechal. To nie jest Zdunska Wola...tylko Kielce... :)
cochi

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 10 czerwca 2006, o 07:59

Obrazek

Będzie tor dla rowerzystów
2006-06-10

Coraz bliżej do rozpoczęcia w Kielcach budowy toru dla ekstremalnych rowerzystów. Jest projekt, rozstrzygnięto przetarg i nawet znaleziono brakujące pieniądze.

O budowę toru ze specjalnymi przeszkodami kieleccy bikerzy walczyli od dawna. Zachęceni przez Urząd Miasta wybudowali na Ślichowicach jego namiastkę: sami usypali utwardzane starymi dywanami hopki i ćwiczyli tam ewolucje. Niestety, trasa była niszczona przez okoliczną młódź. Tej profesjonalnej nikt nie zniszczy, a zapowiada się ona imponująco. Projekt przygotowano według wskazań i po konsultacjach z bikerami. Wspólnie ustalono liczbę zakrętów, przeszkód - razem wyszło 340 metrów ostrej jazdy.
Obok zaplanowano platformę widokową, która może pomieścić 280 osób - widzów zawodów, które będą na torze rozgrywane. - Do tej pory na zawody jeździliśmy do Szczyrku, Bełchatowa - mówi Dominik Borowiecki z MTB Kielce.
Na budowę zarezerwowano w miejskiej kasie 70 tys. zł. Przy rozstrzyganiu przetargu, po otwarciu kopert z ofertami okazało się, że to za mało. Najniższa opiewała na 90 tys. - Ale już wiemy, skąd dołożyć i na najbliższej sesji Rady Miejskiej przerzucimy pieniądze - wyjaśnia Czesław Gruszewski, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej UM. - Budowa ruszy w lipcu, a jesienią będzie już można jeździć po nowym torze.

Autor: Lid

:arrow: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=30644

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 czerwca 2006, o 23:39

Obrazek
Przygotowania do budowy ścieżki rowerowej łączącej zachód ze wschodem Kielc

Obrazek Joanna Gergont, 15-06-2006

Ścieżka prowadzić ma ze Ślichowic do parku w centrum miasta, dalej do zalewu kieleckiego, przez osiedla Uroczysko, Świętokrzyskie do ulicy Nowaka-Jeziorańskiego i dalej na wschód do Cedzyny. To niezwykle skomplikowana i kosztowna inwestycja. Ścieżka prowadzi przez miasto, co wymaga wielu rozstrzygnięć komunikacyjnych. - Dokumentacja techniczna jest już na ukończeniu. Jeżeli nie pojawią się kolejne sugestie MZD, na koniec roku powinna być gotowa - mówi Czesław Gruszewski, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej. To właśnie kolejne propozycje drogowców opóźniają dokończenie pracy nad dokumentacją. - Ale uwagi przez nich wnoszone są słuszne, a rozwiązania lepsze - zastrzega Gruszewski.

Ale budowa ścieżki jest coraz bliżej. Prezydent Kielc już wydał decyzję o "lokalizacji inwestycji celu publicznego", czyli budowie ścieżki rowerowej wschód - zachód obejmującej przebudowę sygnalizacji świetlnej na ulicy Żelaznej. - Oznacza to, że został uczyniony pierwszy krok, który pozwoli nam rozpocząć realizację tego zadania - tłumaczy dyrektor Czekaj. Dodaje, że okolice ulicy Grunwaldzkiej i Żelaznej to "chyba najkosztowniejsza i najważniejsza" część przedsięwzięcia. Wymaga bowiem budowy drugiego tunelu pod wiaduktami nad ul. Grunwaldzką. - Ostatecznie uzgodniliśmy, że drugi tunel przeznaczony byłby dla pieszych i rowerzystów. Miałby 6 metrów wysokości i 3,5 metra szerokości. Usytuowany byłby od strony dworca PKP - zdradza wicedyrektor Czekaj. Dodaje, że wtedy drogowcy wykorzystaliby miejsce w starym tunelu na zrobienie trzeciego pasa ruchu do prawoskrętu z Grunwaldzkiej. - To nasze marzenie, znacznie usprawniłoby ruch w tamtym rejonie miasta - tłumaczy.

Na ulicy Żelaznej powstanie druga sygnalizacja świetlna, z której korzystaliby właśnie piesi i rowerzyści. - Będzie to sygnalizacja wzbudzana odpowiednim przyciskiem, by nie hamowała płynności ruchu - podkreśla wicedyrektor MZD.

Na początku przyszłego roku miasto chce złożyć projekt o przyznanie funduszy unijnych na budowę ścieżki.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 27 czerwca 2006, o 12:34

Ciekawa strona o budowie scieżek rowerowych w naszym mieście: http://www.urbike.kielce.pl/

Mapa obecnych ścieżek rowerowych w Kielcach:
Obrazek
http://www.urbike.kielce.pl/

Macie jakieś pomysły czy projekty przebiegu nowych ścieżek rowerowych przez miasto?
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 27 lipca 2006, o 18:00

Obrazek

Kielce będą rowerowym rajem?
27-07-2006

Pas dla rowerzystów w budowanej ulicy Łódzkiej, wydzielenie części chodników dla rowerów, plany budowy nowych ścieżek. Wszystko wskazuje na to, że Kielce powoli stają się miastem przyjaznym dla cyklistów.

Pierwszy odcinek komunikacyjny
Na wrzesień zaplanowane jest zakończenie budowy drugiego pasma ulicy Łódzkiej. Tu od razu pomyślano o tym, by w pasie drogowym umieścić trasę dla rowerów. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w mieście. W ten sposób powstał pierwszy w Kielcach komunikacyjny odcinek dla rowerów. Jak nam powiedział dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik, w ciągach nowo budowanych dróg takie koncepcje można realizować.
Ale nie oznacza to, że bez szans na kolejne odcinki ścieżek rowerowych pozostaje centrum miasta. Jeszcze w tym roku zostanie wybudowana krótka droga dla cyklistów, która będzie biegła od mostku przy kieleckim zalewie, w stronę ulicy Wincentego Witosa.

Rowerem po chodniku

Na tym jednak nie koniec. W Miejskim Zarządzie Dróg rozważana jest koncepcja wprowadzenie ruchu rowerów na chodniki, które dotychczas były zarezerwowane wyłącznie dla ruchu pieszego. - Niektóre chodniki w Kielcach wybudowano z wielkim rozmachem i są one wyjątkowo szerokie, stąd można ich część zagospodarować dla ruchu rowerów. Są pewne rezerwy na przykład na chodniku przy ulicy Bohaterów Warszawy czy ulicy Tarnowskiej - wyjaśnia dyrektor Piotr Wójcik.
Jak będzie wyglądał tutaj ruch, tego jeszcze nie wiadomo. Pod uwagę brane są dwie koncepcje. Pierwsza to ruch dwukierunkowy, zaś druga jednokierunkowy. Więcej argumentów przemawia za tą drugą. Na przykład na ulicy Tarnowskiej, w kierunku ulicy Ściegiennego jechalibyśmy jedną stroną chodnika, a do centrum wracali drugą. Plusem tego rozwiązania jest to, że wymagałoby ono zabrania pieszym mniej miejsca.
- Wprowadzenie ruchu rowerowego na chodnikach, na tych dwóch ulicach ma sens - twierdzi zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg Zbigniew Czekaj. - Bez problemu moglibyśmy wtedy dojechać rowerem do takich miejsc jak rezerwat „Wietrznia” czy na Telegraf.
O takim rozwiązaniu pozytywnie wypowiada się też dyrektor Wójcik. - W wielu państwach Europy Zachodniej udaje się pogodzić ruch pieszy z rowerowym, więc korzystajmy ze sprawdzonych wzorców - stwierdził Piotr Wójcik. Oczywiście wprowadzenie w życie tych zamierzeń wymaga jeszcze wielu przygotowań, na przykład analizy natężenia ruchu na chodnikach.

Śmiałe plany
Natomiast pieniądze są potrzebne do wybudowania trzech ścieżek rowerowych, którymi skutecznie i co ważniejsze, bezpiecznie, moglibyśmy przejechać przez całe Kielce, a nawet dostać się do sąsiadujących z naszym miastem gmin. Niezbędną dokumentację przygotowuje Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Kielcach. Pierwsza z tych tras biegłaby ulicami Żytnią, Grunwaldzką i Gwarków na Karczówkę, a być może w dalszej perspektywie z centrum połączyłaby Ślichowice.
Druga z planowanych ścieżek połączyłaby kielecki zalew z zalewem z Cedzynie. - Brałaby swój początek od zalewu, a potem biegła koło ulicy Klonowej, przez osiedle Uroczysko, przy ulicy Turystycznej, ulicami Bęczkowską, Cedzyńską, Folwarczną, przez działki, w stronę zalewu w Cedzynie - wyjaśnia Renata Klimczak z Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Wreszcie trzecia, najdłuższa, ma połączyć Kielce z gminą Morawica. Jej przebieg jest planowany od ulicy Gagarina, przez ulicę Ściegiennego, do Ostrej Górki. Tu rozgałęziałaby się i biegła z jednej strony do granic Morawicy, zaś z drugiej w kierunku Mójczy.
- To jest wieloletni plan inwestycyjny - studzi nadzieje rowerzystów dyrektor Czesław Gruszewski z Wydziału Gospodarki Urzędu Miasta w Kielcach. - Wymaga on dużych pieniędzy, które będziemy chcieli pozyskać na przykład z funduszy unijnych.

Dorota KLUSEK, klusek@echodnia.eu

:arrow: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=32940

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 27 lipca 2006, o 20:35

Nie wiem czy to dobry pomysł z tymi rowerami na chodnikach. Wymagałoby to nie tylko namalowania pasu dla rowerów, ale chyba także wyrównania i wymiany niektórych płyt, bo chodniki na Boh. Warszawy czy Tarnowskiej do nowych i równych nie należą.
Inną sprawą jest to, że ludzie i tak jeżdżą bardzo często chodnikami.
Komisja Rewizyjna czuwa!

ODPOWIEDZ