Kielce - infrastruktura rowerowa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

boogie
Posty: 317
Rejestracja: 13 października 2008, o 19:15

Post autor: boogie » 7 grudnia 2013, o 11:27

Chodnik równolegle do Lukoila ułożony,, ale ścieżka chyba poczeka do wiosny. Mróz i śnieg na przełomie listopada/grudnia to przecież nie lada zaskoczenie :lol:

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 583
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Post autor: Tomasso » 10 grudnia 2013, o 17:11

Pozwoliłem sobie skrytykować ale i w niektórych fragmentach pochwalić naszą kielecką sieć ścieżek rowerowych na moim nowym blogu. Opisałem też i wyrysowałem własne pomysły na usprawnienie stanu naszych miejskich ścieżek rowerowych. Zapraszam do lektury i opinii: http://echkieleckie.blogspot.com/2013/1 ... erowe.html

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: kamil » 10 stycznia 2014, o 21:58

Obrazek
No nie mówcie, że w tych dwóch miejscach nie będzie zachowana ciągłość nawierzchni? ;/
I może jeszcze postawią znaki "koniec drogi dla rowerów"?
Przecież ciągłość nawierzchni w takich miejscach jest szczególnie ważna, bo daje informacje kierowcom, że w tym miejscu to nie oni mają pierwszeństwo!
W przeciwnym wypadku może tu dochodzić do częstych kolizji rowerzystów z wyjeżdzającymi/wjeżdzającymi kierowcami. MZD sobie pewnie z tym poradzi w ten sposób, że postawi znak "koniec drogi dla rowerów" i w ten sposób oddalą od siebie odpowiedzialność za beznadziejne rozwiązanie a w razie wypadku to rowerzysta będzie winny - bo rower powinno się przeprowadzać. Jak dla mnie kolejna celowa dyskryminacja rowerzystów, którzy już nie będą mieli jak skorzystać z alternatywy (jezdni) i będą musieli korzystać z tego bubla...


Obrazek
No i co to się będzie kończyło w taki sposób? Mogliby zrobić chociaż jakieś prowizoryczny zjazd na jezdnie. Dojeżdżam tu i co dalej??
Dlaczego w Kielcach robi się śmieszki w taki sposób, że nie da się nawet z niej zjechać ani na nią wjechać? A w najbardziej pozytywnym przypadku da się nią zjechać, ale tylko w jednym z góry ustalonym kierunku. Inne relacje są niemożliwe do wykonania bez złamania przepisów/zejścia z roweru. Mam dość tego partactwa.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Nowak » 13 stycznia 2014, o 10:35

Ten tragiczny wjazd do szkoły z trylinki na szczęście ma być podobno przebudowany na asfaltowy.

Awatar użytkownika
inwestor
Posty: 168
Rejestracja: 9 marca 2009, o 22:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: inwestor » 13 stycznia 2014, o 14:50

Witam, czy na remontowanej Ściegiennego na Morawicę będą również przy okazji robione ścieżki rowerowe ?
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 583
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Tomasso » 14 stycznia 2014, o 09:29

Miejmy nadzieję że wpadli na to, jak coś to pozostaje dojazdówka.

Awatar użytkownika
vincent
Posty: 378
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:02
Lokalizacja: Bilcza

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: vincent » 14 stycznia 2014, o 10:49

Z DSU z dokumentów SKI (http://kieleckieinwestycje.org/pliki/Sciegiennego/):
Ścieżki rowerowe zaprojektowano jako jednokierunkowe (szerokości 2,50 m) przylegające do drogi dojazdowej, na odcinku od skrzyżowania ul.Ściegiennego z ul. Tarnowską/obecna nazwa Al. Ks. J. Popiełuszki/ do ul. Weterynaryjnej oraz na odcinku gdzie zlokalizowana jest zabudowa usługowa związana z prowadzoną działalnością gospodarczą. Na pozostałym odcinku od ul. Weterynaryjnej do skrzyżowaniaz ul. Kalinową projektuje się pas ruchu dla rowerów szerokości 1,50 m, będący częścią drogi dojazdowej szerokości 5,0m.
Ponadto:
Obiekt Nr 3: -kładka dla ruchu pieszo-rowerowego zlokalizowana nad ciekiemw km cieku 7+176,25 w nowoprojektowanym chodniku po wschodniej stronie ulicy Ściegiennego.
Projektowany obiekt jest kładką przeznaczoną dla ruchu pieszego i rowerowego Całkowita szerokość kładki wynosi 3,10m,szerokość użytkowa 2,50m, długość kładki do końca płyty wynosi 11,00m.
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 212
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: spidimarcin » 17 marca 2014, o 01:36

Nowe ścieżki rowerowe powstaną w Kielcach?

Na ten rok zaplanowano budowę trzech ścieżek rowerowych. Czy powstaną? W ubiegłym również miały powstać trzy, a wciąż trwa budowa jednej.

Trzy ścieżki rowerowe mają powstać w Kielcach w tym roku w ramach pieniędzy pochodzących z budżetu obywatelskiego. – Już rozstrzygnął się przetarg na wykonawcę projektu dwóch ścieżek – mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Co jednak z realizacją tych, które miały być zbudowane w zeszłym roku?

Ścieżki rowerowe, które miasto chce wybudować w tym roku, będą kosztować w sumie 2 miliony 600 tysięcy złotych. Taką kwotę przeznaczono pod ten cel z budżetu obywatelskie-go. Wiadomo także, ile będzie odcinków i w których miejscach Kielc powstaną.

- Planujemy wykonać trzy odcinki – mówi Tomasz Zboch, pracownik Biura Planowania Przestrzennego kieleckiego Urzędu Miasta, który oprócz tego pełni funkcję oficera rowerowego. – Pierwszy powstanie w ciągu ulic Tarnowskiej i Źródłowej między ulicami Bohaterów Warszawy a Jarońskich, drugi od końca istniejącej ścieżki przy alei IX Wieków Kielc w jej ciągu do skrzyżowania z ulicą Źródłową, a trzeci w ciągu alei Solidarności, czyli między ulicami Konopnickiej a Nowaka-Jeziorańskiego – wyjaśnia.

Jak dodaje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskie-go Zarządu Dróg w Kielcach, już rozstrzygnął się przetarg na wykonawcę projektu dwóch tras rowerowych. – Chodzi o ścieżki w ciągu alei Solidarności oraz Tarnowskiej i Źródłowej. Myślę, że wykonawca trzeciej zostanie wybrany maksymalnie do połowy przyszłego tygodnia – mówi. – Czas na zaprojektowanie ścieżek wynosi cztery miesiące, tak więc wydaje się, że najpóźniej pod koniec lipca powinny rozpocząć się prace realizacyjne – dodaje.

A z nimi bywa różnie. W zeszłym roku miały powstać trzy fragmenty ścieżek: łącznik w ciągu ulicy Żytniej, który spinałby drogi rowerowe przy Grunwaldzkiej i Ogrodowej; przy Warszawskiej na odcinku od ulicy Polnej do Studenckiej; i tak zwana ścieżka-luka w ciągu ulicy Jesionowej, która połączyłaby ścieżkę biegnącą przy za-lewie i tę przy Warszawskiej.

Udało się rozpocząć realizację tylko jednego. Chodzi o odcinek w ciągu ulicy Warszawskiej, ale inny niż pierwotnie zakładano. Trwa bowiem budowa tego między parkiem Dygasińskiego a ulicą Studencką. Ten między Studencką a Polną będzie zrealizowany w ramach inwestycji oznaczającej przebudowę skrzyżowania ulicy Warszawskiej z ulicą Pocieszka i aleją Tysiąclecia Państwa Polskiego. – Zostanie ona wykonana z dofinansowania pochodzącego z tak zwanych schetynówek, w związku z czym w tym roku musi nastąpić jej finisz – wyjaśnia Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

A co z pozostałymi? – Ścieżka przy ulicy Żytniej szybko nie powstanie, bo napotkaliśmy nieuregulowany stan prawny jednej z działek przy tej ulicy. Będziemy więc go ustalać, a to na pewno zajmie trochę czasu. Z kolei budowa drogi rowerowej przy ulicy Jesionowej jest poniekąd uzależniona od modernizacji drogi ekspresowej numer 74, bo w jej ramach także ma po-wstać ścieżka rowerowa. Jeżeli prace związane z budową „ekspresówki" miałyby się zacząć za półtora roku czy za dwa lata, to bez sensu byłoby budować teraz ścieżkę, by za niedługo ją rozbierać – wyjaśnia Tomasz Zboch.

Nic jednak nie wskazuje – przynajmniej na razie – że przebudowa drogi ekspresowej numer 74 za ten czas się rozpocznie. - Na chwilę obecną nie mamy określonej perspektywy, w której będzie finansowana ta inwestycja. W tym roku planu-jemy złożenie wniosku o decyzję środowiskową do Regionalne-go Dyrektora Ochrony Środowiska – oznajmia Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dy-rekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sprzątanie po zimie

Dobre wieści dla rowerzystów, których ze względu na ładną pogodę w ciągu coraz więcej widać na mieście. Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni w Kielcach we wtorek rozpoczęło zamiatanie i czyszczenie ścieżek rowerowych po zimowych pozostałościach. – Usunęliśmy zalegający piasek już z czterech ścieżek. Chodzi o tę biegnącą przez centrum Kielc, w ciągu ulicy Bohaterów Warszawy, w ciągu Tarnowskiej i alei Popiełuszki oraz w Parku Dygasińskiego. Niebawem czas na sprzątanie kolejnych – mówi Marian Skorodzień kierownik zakładu konserwacji terenów zieleni i produkcji roślin Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni.

LINK

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Nowak » 2 kwietnia 2014, o 09:04

Przy ulicy Krakowskiej w Kielcach drogowcy nie wybudowali ścieżki rowerowej, ponieważ… się nie zmieściła

W środę na ulicy Krakowskiej doszło do śmiertelnego potrącenia rowerzystki. Wszyscy zadawali sobie pytanie, dlaczego kobieta jechała jezdnią, a nie ścieżką rowerową?

W związku z tragedią na jaw wyszło, że na ponad półkilometrowym odcinku drogowcy nie wybudowali ścieżki rowerowej, ponieważ… się nie zmieściła.

– Dlaczego kobieta nie korzystała ze ścieżki? Bo może chciała pojechać dalej Krakowską, a ścieżka wykonana przez drogowców skręca w tym miejscu w Fabryczną – czytamy na forum internetowym "Echa Dnia”. - A wcześniej w ogóle nie ma ścieżki, bo znika ona nagle na wysokości ulicy Kadena. Może kobieta jechała ulicą i nie opłacało jej się wjeżdżać na te kilka metrów na ścieżkę? Gdyby ścieżki były projektowane z głową i dla rowerzystów, a nie na "odwal się”, to takich wypadków byłoby mniej. Część winy obciąża wasze sumienia panowie urzędnicy – wypowiadał się nasz Czytelnik.

Choć w miejscu, gdzie doszło do wypadku była ścieżka rowerowa, to dyskusja na temat rozwiązania, jakie przy ulicy Krakowskiej zastosowali drogowcy oburzyła ludzi. Okazuje się bowiem, że na 700 - metrowym odcinku, pomiędzy ulicą Końcową, a skrzyżowaniem Kadena z Krakowską ścieżki rowerowej nie ma. Jest tam jedynie chodnik, bo jak przyznają drogowcy ścieżka rowerowa im się tam po prostu nie zmieściła.

ULICĄ CZY CHODNIKIEM?

W konsekwencji "nietypowego” rozwiązania drogowców, rowerzyści jadąc od Kielc ścieżką rowerową dojadą jedynie do skrzyżowania z ulicą Końcową, gdzie ścieżka się urywa. Tam mają do wyboru trzy wyjścia, albo kontynuować podróż chodnikiem, narażając się na mandat, jechać ruchliwą jezdnią ulicy Krakowskiej, albo nadrabiać drogi i skręcić w pełną dziur ulicę Kadena, bo właśnie przy jej wylocie ścieżka rowerowa w cudowny sposób się pojawia. Dalej bez problemu można kontynuować rowerową podróż przez około 200 metrów, bo ścieżka ostatecznie kończy się na skrzyżowaniu z ulicą Jaskółczą. W czwartek przy ulicy Końcowej spotkaliśmy 72 – letniego rowerzystę, Romana Maliborskiego. – Za tę fuszerkę ktoś powinien "beknąć”, ktoś to przecież projektował i nadzorował – mówił oburzony.

Jarosław Skrzydło rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg tłumaczył, że ścieżka na tym fragmencie nie została wybudowana, ponieważ się nie zmieściła. Zamontowano za to specyficzne, szerokie ekrany akustyczne w postaci wałów ziemnych. Zapytaliśmy rzecznika, czy więc ważniejsze od bezpieczeństwa rowerzystów są doznania akustyczne mieszkańców. – My żeśmy sobie ekranów nie wymyśli. Decyzja środowiskowa narzucała konieczność ich zamontowania, w innym przypadku nadzór by ich nie odebrał – stwierdził rzecznik.

OPINIA EKSPERTA: Rażące błędy drogowców
Marcin Chłodnicki ze Stowarzyszenia Rowerowego MTB Kielce: – Problem z Krakowską jest taki, że Miejski Zarząd Dróg nie przeprowadził żadnych konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Ścieżki są tam tak poprzerywane, że w zasadzie rowerzysta, co chwile powinien schodzić z roweru i go przeprowadzać. Za takie pieniądze można było zrobić coś naprawdę fajnego, a nie wykonać wszystko na odwal się. To ewenement na skalę europejską. Ostatni tragiczny wypadek mówi wszystko o tym, co tam się dzieje – stwierdził Chłodnicki.
W PROJEKCIE BYŁO INACZEJ

Początkowo trasa ścieżki rowerowej przy ulicy Krakowskiej miała przebiegać w taki sposób aby w żadnym miejscu się nie urywała. - W pewnym momencie ścieżka rozejdzie się z ulicą Krakowską i wejdzie w ulicę Kadena – wyjaśniał trzy lata temu w wywiadzie dla "Echa Dnia” Jarosław Skrzydło. - Musi tak być, ponieważ na ulicy Krakowskiej, ze względu na obecność ekranów akustycznych w postaci wałów ziemnych, zmieści się tylko chodnik - wyjaśniał Skrzydło. Następnie ścieżka powróci do ulicy Krakowskiej i znów od niej "ucieknie” w Fabryczną i aleję Górników Staszicowskich – zapewniał wtedy rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Dlaczego więc inwestycji w taki sposób nie zrealizowano? Tego rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg nam nie wyjaśnił. Przyznał jedynie, że warto rozważyć, czy na końcu ścieżki przy Końcowej nie ustawić znaku z informacją, że należy jechać ulicą Kadena. - Postaramy się o tym porozmawiać z pełnomocnikiem prezydenta do spraw infrastruktury rowerowej by zasięgnąć jego opinii w tej sprawie – mówił Jarosław Skrzydło.
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /140339793

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 583
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Tomasso » 2 kwietnia 2014, o 14:17

To nikt nie wpadł na to aby w tym "wąskim gardle" jak już, to zrobić normalne, płaskie ekrany? Kto tam pracuje w tych urzędach??? :roll:

Awatar użytkownika
Thermalcake
Posty: 349
Rejestracja: 24 czerwca 2011, o 00:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Thermalcake » 9 kwietnia 2014, o 03:39

Prima Aprilis był chyba w zeszłym tygodniu.

---

Deptak, kontrapasy, śluzy. Centrum Kielc otwiera się na rowerzystów

Obrazek

Kielce robią ukłon w stronę rowerzystów. W centrum powstaną kontrapasy, otwarta też zostanie część deptaka. - A może też śluzy rowerowe na skrzyżowaniach - zapowiada wiceprezydent miasta.

Projekt uwzględniający te zmiany trafić ma do Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach jeszcze w kwietniu.

- Pomysły przywieźliśmy z Kongresu Rozwoju Ruchów Rowerowych, który w ubiegłym tygodniu odbył się we Wrocławiu. Stwierdziliśmy, że kilka rozwiązań, które sprawdzają się w innych miastach, można wprowadzić również w Kielcach - opowiada Tomasz Zboch, kielecki oficer rowerowy.

O szczegółach mówić jednak nie chce. - Najpierw zamierzamy przedyskutować to z przedstawicielami MZD - podkreśla.

"Wyborcza" dowiedziała się jednak, że urzędnicy myślą m.in. o utworzeniu kontrapasów w centrum Kielc. Dzięki temu rowerzyści będą mogli wjeżdżać w niektóre ulice jednokierunkowe również pod prąd. - Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się m.in. w Gdańsku czy Wrocławiu - podkreśla wiceprezydent Kielc Czesław Gruszewski.

Kontrapas miałby powstać na ul. Warszawskiej, na odcinku od al. IX Wieków Kielc do ul. Kaczyńskiego. Łączyłby się z powstającymi w ramach budżetu obywatelskiego ścieżkami rowerowymi przy IX Wieków Kielc.

Pozostałe ulice, m.in. Duża, Mała czy Wesoła, zostałyby dodatkowo oznakowane. Chodzi o zamontowanie znaku "Nie dotyczy rowerów" pod zakazami wjazdu.

- Musimy to zrobić w ramach obowiązujących przepisów drogowych. W centrum ma zostać wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/godz. Kontrapasy byłyby więc bezpieczne - zaznacza Gruszewski.

Dodaje, że zielone światło w tej sprawie dał już prezydent Kielc Wojciech Lubawski. - O tym, na których ulicach wprowadzimy udogodnienia, będziemy chcieli jeszcze dyskutować z samymi użytkownikami dróg - zapowiada wiceprezydent.

To jednak nie wszystko. Dla rowerów ma zostać otwarta również część ul. Sienkiewicza, od dworca PKP do Silnicy. Wynika to z projektu tras rowerowych w Polsce wschodniej. - Nie będziemy jednak wydzielać dla nich specjalnego pasa - wyjaśnia Gruszewski.

Pomysły dotyczące ułatwień w centrum Kielc podobają się rowerzystom.

- Postulat utworzenia kontrapasów zgłaszaliśmy już trzy lata temu. Na pewno ułatwią nam życie. Nie widzę przeszkód, żeby tworzyć je również na bardziej ruchliwych ulicach, bo tam także poprawiają bezpieczeństwo - komentuje Marcin Chłodnicki, prezes Stowarzyszenia Rowerowego MTB Kielce.

Urzędnicy chcą też zająć się terenami poza ścisłym centrum miasta. Na skrzyżowaniach mają powstać tzw. śluzy rowerowe.

To miejsca między światłami a linią zatrzymania, to tam przy czerwonym świetle będą mogli stanąć rowerzyści. A dzięki temu bezpiecznie przed samochodami wjadą na skrzyżowanie. - To najtrudniejsze zadanie. Nie wiemy jeszcze, na których skrzyżowaniach zostaną wprowadzone. Zamierzamy najpierw wsłuchać się w głos rowerzystów - mówi Gruszewski.

Według Chłodnickiego śluzy powinny powstać na wszystkich dużych skrzyżowaniach. - To rozwiązanie przede wszystkim poprawia bezpieczeństwo. Wiąże się to jednak z dodatkowym oznakowaniem, które przecież kosztuje. Liczę jednak, że po konsultacjach uda się wybrać kilka miejsc, w których uda się je utworzyć. Jeśli się sprawdzą, pewnie powstawać będą na kolejnych skrzyżowaniach - twierdzi prezes MTB Kielce.

Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z2yLwcIiK8

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: bender » 9 kwietnia 2014, o 07:38

Najistotniejszy fragment:

"Najpierw zamierzamy przedyskutować to z przedstawicielami MZD".

To chyba zamyka dyskusję. :wink:
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: AR » 9 kwietnia 2014, o 07:47

Może zamiast kontrapasów i śluz, zbudować sieć tuneli dla rowerzystów?
Uważam, że każdy rowerzysta w Kielcach, powinien mieć swój tunel.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Tomek
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1002
Rejestracja: 13 marca 2006, o 16:12
Lokalizacja: Kielce / Bytom

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: Tomek » 9 kwietnia 2014, o 09:22

No, albo może podobne usprawnienie jak to ;)
http://www.youtube.com/watch?v=GmgBdEZGaGM#t=19

gawelek13
Posty: 53
Rejestracja: 28 września 2006, o 22:10
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - infrastruktura rowerowa

Post autor: gawelek13 » 12 maja 2014, o 17:08

Powstaje 190 kilometrów tras rowerowych

Drogowcy poznali pierwsze oferty firm, które są zainteresowane budową świętokrzyskich odcinków szlaków dla rowerzystów, które mają powstać w ramach projektu "Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej". W naszym regionie trasa będzie wiodła z Końskich przez Kielce, Raków, Iwaniska i Klimontów do Sandomierza.

Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Damian Urbanowski informuje, że inwestycja została podzielona na 8 odcinków. Na pierwszy z nich z Sielpi do Plennej, przeznaczono 3,5 mln zł, podczas gdy najniższa oferta opiewa na kwotę niespełna 3, a najdroższa na 7 mln zł.

Kolejne przetargi dotyczące budowy dróg dla rowerzystów, między innymi z Iwanisk przez Koprzywnicę do Klimontowa będą rozstrzygnięte latem. Wszystkie szlaki mają być gotowe do września przyszłego roku.

Na liczącą w sumie 190 kilometrów trasę zarezerwowano prawie 24 miliony złotych. Obok 2,5 metrowych asfaltowych ścieżek, szlak zostanie wytyczony także utwardzonymi drogami gruntowymi. Powstaną również „miejsca obsługi rowerzystów”, gdzie cykliści będą mogli odpocząć i skorzystać z toalet.

Świętokrzyskie ścieżki rowerowe są częścią trasy, która do końca 2015 roku połączy pięć wschodnich województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie.

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/pl/post-22904

ODPOWIEDZ