Kielce - infrastruktura rowerowa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 30 listopada 2012, o 21:02

Jak na razie Kielce słynęły z tego, że DDR zastępuje się ciągami pieszo-rowerowymi (wytknął to nawet RowerTour; ostatnio poległ kawałek DDR między ślimakiem do tunelu a Jesionową).

Teraz mamy kolejny powód do ch(w)ały: z asfaltowych DDR zrywany jest asfalt, a kładziona kostka bauma.

Tutaj atakuje spółdzielnia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj - miasto Kielce (pytałem robotników):
Obrazek

Zdjęcia z dzisiaj.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 30 listopada 2012, o 23:14

Co to ma na celu?

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 30 listopada 2012, o 23:18

Mam dwie teorie:
To jest jedno wyjaśnienie, dlaczego niszczą asfalt

A drugie jest takie, że pewnie im się nie chce kłaść asfaltu, a pod spodem były jakieś instalacje. Robotnicy od spółdzielni powiedzieli mi, że robili odwodnienie od tego budynku, który widać w tle zdjęcia nr 3.

Aphex1
Posty: 189
Rejestracja: 4 września 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Aphex1 » 1 grudnia 2012, o 15:24

To można tak ścieżkę rowerową odtworzyć za pomocą dowolnych materiałów?
Cycle chic!

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 1 grudnia 2012, o 23:19

Decyzja o sposobie odtworzenia należy do zarządcy. Tę DDR zbudował Wydział Usług Komunalnych, ale w pasie drogowym jest w zarządzie MZD.

Aphex1
Posty: 189
Rejestracja: 4 września 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Aphex1 » 2 grudnia 2012, o 20:09

To chwała Bogu, że żwirem nie wysypali! :D
Cycle chic!

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 9 grudnia 2012, o 12:15

Chore miasto!
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

canrad
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwietnia 2012, o 13:53
Lokalizacja: Kielce

Post autor: canrad » 11 grudnia 2012, o 14:31

Ten "czerwony" asfalt był kilkakrotnie poprawiany podczas wakacji. Tak samo na przejeździe przez Klonową.
Widocznie nie mogą sobie z tym "czerwonym czymś" poradzić. :)
pozdrawiam

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 11 grudnia 2012, o 17:46

Odwróć tabelę - Kielce na czele:
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery ... 7.html?i=1

Jesteśmy ostatni jeśli chodzi o stosunek długości DDR do długości dróg ogółem. A do tego silnie podejrzewam, że tych 28 km DDR jest naciągane i nie uwzględnia np. przerw takich, jak przy BP na Solidarności.

EDIT: zsumowałem na szybko i wychodzi mi, że w Kielcach jest nie więcej niż 26 km DDR, więc statystyki miejskie są zawyżone (pewnie liczą podwójnie np. DDR wzdłuż IX Wieków i "zapomnieli sobie" o zlikwidowaniu 300 m DDR wokół os. Na Stoku)

Mat
Posty: 426
Rejestracja: 19 grudnia 2007, o 23:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Mat » 3 stycznia 2013, o 10:07

Gazeta Wyborcza: Pan Prezydent Lubawski pisze:Postanowiłem, że fotel w samochodzie i ten za biurkiem to nie wszystko. Od początku 2013 r. codziennie będę chodził do pracy (ok. 5 km) i na zakupy na piechotę. Mój organizm potrzebuje takiego postanowienia - deklaruje Wojciech Lubawski, prezydent Kielc
Pan Prezydent powinien propagować formę rowerową jako alternatywny środek transportu do: pracy, szkoły, kina, biblioteki, itp.

Ale gratuluje zdrowego podejścia do życia i życzę długiego trzymania się w postanowieniu :)

Awatar użytkownika
malpka
Posty: 49
Rejestracja: 20 października 2010, o 09:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: malpka » 3 stycznia 2013, o 12:57

Ja niestety przy obecnej porze roku nie piszę się na rowerową alternatywę - zbyt duża różnica nachyleń w mieście i bez prysznica w miejscu docelowym by się nie obyło.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 stycznia 2013, o 13:15

Rower elektryczny byłby dobrym rozwiązaniem właśnie wtedy gdy nie chcemy się spocić w drodze do pracy. Ale zostawić go na mieście to też spore ryzyko, musiałyby być jednak najlepiej ogrodzone parkingi dla rowerów, bo taki rower kosztuje od 2000 zł.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 5 stycznia 2013, o 01:36

Piszę tutaj, chociaż dotyczy też pieszych:

Na wniosek SKI MZD poprawi cykl sygnalizacji przy Turystycznej / Warszawskiej. Problem polegał na tym, że niezgodnie z rozporządzeniem piesi i rowerzyści poruszający się wzdłuż Warszawskiej dostawali sygnał zielony na 30 sekund po samochodach.

Informacja z MZD.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 5 stycznia 2013, o 21:31

Bardzo ładnie :) Brawo

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 9 stycznia 2013, o 15:30

Przyszła odpowiedź z GDDKiA. Zadanie dla spostrzegawczych - znajdź najbardziej profesjonalnie sporządzoną odpowiedź na zadane pytanie:
Pytanie (analogiczne poszło do GDDKiA, WRBD i KWP).
Odpowiedź kieleckiej Policji (która nie zauważyła, że w podanym przykładzie nie ma ani poprzecznej jezdni, ani przejścia dla pieszych)
MZD: "Wiem, ale nie powiem. Doucz się, chamie."
Na prośbę Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Drogowego MZD ujawnia swoją interpretację.
GDDKiA udziela odpowiedzi.


Executive summary:
MZD: "Oznakowanie przedstawione na przykładach w piśmie SKI jest oczywiste i zgodne z Rozporządzeniem."
GDDKiA: "Jest to sytuacja myląca, dyskryminująca rowerzystów i demoralizująca kierujących skręcających z drogi publicznej. Reasumując, należy wskazać, że zastosowanie takiej organizacji jest błędem w sztuce."

ODPOWIEDZ