Kielce - infrastruktura rowerowa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Na tym odcinku ścieżka rowerowa jest współdzielona z chodnikiem. Nie jest to za udane rozwiązanie dla obu uzytkowników, przez co czesto dochodzi do nieprzyjemnych zdarzen, klotni. Nie jest wielka przyjemnością przeciskac sie miedzy pieszymi i ich omijac. Sam raz wpadłem do koryta rzeki bo mi jakis dzieciak wyskoczyl pod kola.
Co prawda przeniesienie sciezki na Paderewskiego nie jest takie latwe - być może wiązało by się to z niewielka przebudową na całej dlugości, ale jednak warto rozdzielić ścieżkę od chodnika tak jak to jest obecnie (co nie oznacza, że ludzie bedą po niej nie chodzić jak swiete krowy).
Co prawda przeniesienie sciezki na Paderewskiego nie jest takie latwe - być może wiązało by się to z niewielka przebudową na całej dlugości, ale jednak warto rozdzielić ścieżkę od chodnika tak jak to jest obecnie (co nie oznacza, że ludzie bedą po niej nie chodzić jak swiete krowy).
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Wybrałem się piechotką na Polibudę, celem zrobienia małej fotorelacji z budowanej ścieżki rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej. Nie spodziewałem się że tak szybko doczekam się ścieżki rowerowej ze Ślichowic. Im więcej takich akcentów, tym większa pewność że zostać w Kielcach to był dobry wybór.
Niby tylko dla rowerów, ale piesi niech sobie chodzą byle pamiętali kto ma pierwszeństwo
Tu będzie wjazd na jezdnię (szerzej w temacie)
Tak to na razie wygląda przy Straży - tutaj też będzie kawałek po jezdni czy slalom między drzewami i latarniami
Wspomniany tutaj koniec jazdy na słupie
Prawdziwa cyklostrada...
... o ile nie zaniedbają wypełnienia przestrzeni między kostkami - porządnie, z miotłą, a nie sypiąc kupami na odwal się. Uważam, że to ważna sprawa, a jej niedopatrzenie jest najczęstszą przyczyną deformowania się chodników podczas pierwszej zimy, kiedy zamarza woda. Szczeliny same nie wypełnią się w ciągu miesiąca. Tego typu zaniedbania były również na ścieżkach wzdłuż Łódzkiej (tam to w ogóle było zaniedbane, droga wzdłuż Grunwaldzkiej przy tym to luksus). Póki co nie wypełnione:
B-41 zakaz ruchu pieszych. Ehe... Jeszcze nie widziałem żeby ludzie się nim przejmowali, o ile sami nie ocenią czy im co na głowę nie spadnie. Tu jeszcze stoi...
... tu już nie Teraz czekamy na tunele i dalszy ciąg wzdłuż Żytniej.
Jesień, jesień, liście lecą, lata też...
Niby tylko dla rowerów, ale piesi niech sobie chodzą byle pamiętali kto ma pierwszeństwo
Tu będzie wjazd na jezdnię (szerzej w temacie)
Tak to na razie wygląda przy Straży - tutaj też będzie kawałek po jezdni czy slalom między drzewami i latarniami
Wspomniany tutaj koniec jazdy na słupie
Prawdziwa cyklostrada...
... o ile nie zaniedbają wypełnienia przestrzeni między kostkami - porządnie, z miotłą, a nie sypiąc kupami na odwal się. Uważam, że to ważna sprawa, a jej niedopatrzenie jest najczęstszą przyczyną deformowania się chodników podczas pierwszej zimy, kiedy zamarza woda. Szczeliny same nie wypełnią się w ciągu miesiąca. Tego typu zaniedbania były również na ścieżkach wzdłuż Łódzkiej (tam to w ogóle było zaniedbane, droga wzdłuż Grunwaldzkiej przy tym to luksus). Póki co nie wypełnione:
B-41 zakaz ruchu pieszych. Ehe... Jeszcze nie widziałem żeby ludzie się nim przejmowali, o ile sami nie ocenią czy im co na głowę nie spadnie. Tu jeszcze stoi...
... tu już nie Teraz czekamy na tunele i dalszy ciąg wzdłuż Żytniej.
Jesień, jesień, liście lecą, lata też...
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
Ciekawe czy nadzor zwroci uwage, ze na brzegach zastosowano kostke fazowa, projekt tego nie dopuszcza. Z projektu wynika, ze prawoskret zostanie przeznaczony tylko dla DDR:
"Ściezka prowadzona jest po pasie zewnętrznym jezdni ul. Grunwaldzkiej oddzieloną od ruchu pojazdów elementami barier ochronnych U-14c(betonowymi)."
"Ściezka prowadzona jest po pasie zewnętrznym jezdni ul. Grunwaldzkiej oddzieloną od ruchu pojazdów elementami barier ochronnych U-14c(betonowymi)."
Oto postęp prac na ścieżce rowerowej, biegnącej przez Park Dygasińskiego, czyli pomiędzy os. Bocianek a os. Słoneczne Wzgórze. Ścieżka głównie asfaltowa, leci od ulicy Warszawskiej więc z tej strony jest połączona do "sieci" komunikacyjnej, kończy się niestety dziwnym rondem w pobliżu Al. Solidarności. Szkoda po po drugiej stronie tej ulicy mamy ścieżkę. Może po remoncie skrzyżowania koło Tesco coś z tym zrobią...
http://img826.imageshack.us/slideshow/w ... owa001.jpg
http://img826.imageshack.us/slideshow/w ... owa001.jpg
Ostatnio zmieniony 2 listopada 2010, o 07:45 przez vooyoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50
Wczoraj wyjeżdżając z Kielc ulicą Zagnańską zauważyłem, że rozpoczęły się prace nad utwardzeniem pobocza po obu stronach drogi. Czyżby jakieś przymiarki do wyznaczenia ścieżki rowerowej do Zagnańska? Obserwację poczyniłem na odcinku od granic miasta do leśnej drogi pożarowej nr 11. Nie wiem, co się dzieje dalej w kierunku obwodnicy, gdyż skręciłem w las.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Wg mnie ścieżkę, na odcinku od Jagiellońskiej w kierunku Ślichowic, powinno się wykonać po przeciwnej stronie Grunwaldzkiej.
Nie przejazdu przez skrzyżowanie Grunwaldzka/Jagiellońska, nie ma wjazdu do szpitala i sygnalizacji świetlnej, do budowanego parkingu, straży pozarnej, jest więcej miejsca, mniej zatłoczone przystanki i nie byłoby tego głupiego przejazdu koło domu, przy którym nie ma miejsca.
Nie przejazdu przez skrzyżowanie Grunwaldzka/Jagiellońska, nie ma wjazdu do szpitala i sygnalizacji świetlnej, do budowanego parkingu, straży pozarnej, jest więcej miejsca, mniej zatłoczone przystanki i nie byłoby tego głupiego przejazdu koło domu, przy którym nie ma miejsca.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba