Kielce - infrastruktura rowerowa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 25 marca 2010, o 13:45

Zielone światło dla rowerów

Wygodny przejazd pod torami przy Grunwaldzkiej, kolejne odcinki na szerokich chodnikach – kieleckich rowerzystów czekają w tym roku pozytywne zmiany.

Światła zamontowane dla rowerzystów na ulicy Warszawskiej zostaną uruchomione po pomalowaniu oznakowań na ścieżce i jezdni. Trzeba też naprawić wyrwy w drodze, bo po zimie wygląda ona jak ser.

Gdzie wyznaczyć ścieżki
Osoby jeżdżące po Kielcach rowerem zapraszamy do wskazania gdzie w Kielcach wyznaczyć ścieżki rowerowe. Propozycje tras przekażemy radnym oraz Miejskiemu Zarządowi Dróg.

Miasto w ubiegłym roku, już grubo po sezonie budowało ścieżkę, która od zalewu prowadzi przez osiedle Uroczysko do ul. Warszawskiej. Światła, które pozwolą bezpiecznie przejść na drugą stronę ruchliwej ulicy zainstalowano w grudniu, ale do tej pory nie działają. Dlaczego?

- Bo nie ma oznakowania poziomego – wyjaśnia Maciej Libudzic zastępca dyrektora wydziału gospodarki komunalnej Urzędu Miejskiego.- Zimą nie można było tego zrobić, ale teraz jak najszybciej uzupełnimy oznakowanie i ten odcinek ścieżki zostanie oddany do użytku.

W tym roku ma też powstać kolejny odcinek: od Warszawskiej, skrajem osiedla Bocianek do Alei Solidarności. Tam przy Parku Dygasińskiego będzie placyk postojowy i tutaj ścieżka będzie się kończyć do czasu remontu ulicy Świętokrzsykiej. Wtedy drogą uspokojonego ruchu wzdłuż ekspresówki zostanie poprowadzona ścieżka do Cedzyny a na razie pozostanie przejście przez ulicę i jazda trasą rowerową od Exbudu.

Kontynuowana będzie natomiast budowa wzdłuż osiedla Świętokrzyskie. Prowadzi ona wokół osiedla Na stoku i już doprowadza za pętlę autobusową. Prawdopodobnie od maja zaczną się prace. Ścieżka dojdzie na wysokość kościoła św. Jadwigi. Tam można przejść wiaduktem do ścieżki, która wiedzie od Reala do Leszczyńskiej. Niestety przejechać trzeba drogą lub przejść chodnikiem, bo budując wiadukt nad aleją Solidarności zapomniano o rowerzystach.

Miejski Zarząd Dróg, który na szerokich chodnikach wytycza trasy dla rowerów zastanawia się jak dalej poprowadzić ścieżkę. – Możemy przeprowadzić ją na drugą stronę ulicy, bo od strony szkoły nr 15 nie ma miejsca – mówi Zbigniew Czekaj zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg. - Potem wróci ona na wschodni pas przy ul. Źródłowej, by w rezultacie dotrzeć do ścieżki przy ulicy Bohaterów Warszawy i Tarnowskiej. Po remoncie Sandomierskiej także przy tej ulicy jest wytyczona droga dla rowerzystów, ale kończy się ona przy Szczecińskiej. – Planowaliśmy budowę dalej w stronę Cedzyny, mamy dokumentację na wykonanie chodnika z pasem dla rowerów, ale nie ma zgody mieszkańców – wyjaśnia Czekaj. Ci, którzy mieszkają przy Sandomierskiej protestowali przeciwko oddawaniu posesji, bo niektóre weszły w pas drogowy.- Remont ulicy jest niezbędny i z pewnością zostanie zrobiony w ciągu dwóch lat – dodaje Czekaj.

W tym roku rozpocznie się budowa tunelu dla pieszych i rowerów przy ul. Grunwaldzkiej. Przejazd pod torami jest wąski i nie ma szans by w dotychczasowym pasie umieścić przejazd dla rowerzystów. Będzie to możliwe przy wykonaniu dodatkowego przejazdu i taki, przy okazji budowy całego węzła drogowego: Armii Krajowej – Żelazna – Grunwaldzka - Żytnia zostanie zrobiony. – Będzie to kosztować ok. 6 mln złotych i połowę tej kwoty mamy dostać z ministerstwa. Nieoficjalnie wiemy, że dostaniemy te pieniądze – mówi Czekaj.

Ten przejazd umożliwi połączenie centrum miasta z zachodnimi dzielnicami. Ścieżka zostanie poprowadzona obok chodnika wzdłuż Grunwaldzkiej od strony zakładów Społem. Co do tempa robienia ścieżek na chodnikach dyrektor nie chce się wypowiadać. – Nie wiemy ile pieniędzy dostaniemy na remont chodników, od tego wszystko zależy – mówi.

Z kolei powstanie ścieżki na ulicy Wojska Polskiego zależy od tempa położenia kanalizacji sanitarnej. Miejski Zarząd Dróg powinien rozpocząć inwestycję w tym roku i przy okazji wytyczyć pas dla rowerów, przynajmniej do ronda. Na odcinku do ulicy Kleckiej ciągle na rozstrzygniecie czekają sprawy własnościowe i do ich sfinalizowania nie można nic zrobić.
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /391414115
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 25 marca 2010, o 21:39

Obrazek
Drogi rowerowe budowane z polbruku szkodzą zdrowiu. Udowodnili to naukowcy i pracownicy warszawskiego biura drogownictwa. Zbadali oni drgania, na jakie narażeni są rowerzyści.

[...]Dla przykładu średnia cena kostki brukowej wynosi 80 złotych za metr kwadratowy, tymczasem cena asfaltu rozpoczyna się już od 30 złotych za tę samą powierzchnię[...].

[...]– Prawda jest taka, że chodzi przede wszystkim o pieniądze – uważa M. Utkin. – W całym kraju działają lokalne firmy produkujące polbruk, niewykluczone, że mogą mieć jakieś niejasne powiązania z urzędnikami w miastach i gminach[...].

:arrow: http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /882151963

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 26 marca 2010, o 15:34

Coś nie wierzę w powyżej zaprezentowaną różnicę. Jeszcze kostka, to realnie, ale asfalt 30zł/m2? Poprosimy jakiegoś drogowca o wycenę nawierzchni wraz z podbudową.
Jeżpir

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 marca 2010, o 16:29

Dzisiaj o 16.30 w Radiu Kielce program o sciezkach rowerowych. Jesli ktos bedzie mogl, to moze zadzwonic dlaczego kieleccy urzednicy wciaz racza nas kostka i powiedziec o przeprowadzonym badaniu, z ktorego jednoznacznie wynika, ze sciezek z kostki budowac nie nalezy.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 8 kwietnia 2010, o 20:29

Obrazek
Więcej kilometrów dla rowerzystów

- W Kielcach rowerzyści mają do swojej dyspozycji już kilkanaście kilometrów ścieżek. A będzie powstawało ich coraz więcej - zapowiada Zbigniew Czekaj, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg

Taką deklarację złożył na środowym posiedzeniu Komisji Sportu i Turystyki, które odbyło się w kieleckiej siedzibie PTTK. - Jest już wydzielona trasa od ulicy Leszczyńskiej do Radomskiej, tak żeby z łatwością można było dojechać na os. Świętokrzyskie - mówi Czekaj.

W najbliższych miejskich planach jest również zbudowanie ścieżki od ul. Sandomierskiej na Telegraf oraz rowerowe połączenie Ślichowic z centrum miasta. MZD wytyczy także drogi rowerowe przy okazji realizacji nowych inwestycji: generalnego remontu ul. Krakowskiej oraz przy budowie wiaduktu przy ul. Żelaznej. - Moda na rowery w naszym mieście stale rośnie. Chcemy, żeby ich użytkownicy mieli coraz więcej tras, po których mogliby jeździć w komfortowych warunkach - przyznaje wicedyrektor Czekaj.

Z tym ostatnim nie do końca zgadza się jednak były zawodowy kolarz, a dziś radny Zbigniew Piątek. - Na całym świecie ścieżki robi się z asfaltu, bo są bezpieczniejsze, wytrzymalsze, a przede wszystkim tańsze. W Kielcach natomiast wciąż jeździmy po kostce brukowej - ocenia. - Ścieżki powstają przy okazji remontów dróg, dlatego na razie mogą być budowane tylko z kostki. Od niedawna używamy jednak tzw. kostki bezfazowej, która minimalizuje drgania, więc rowerzyści powinni być zadowoleni - odpowiada Czekaj.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ystow.html
pletwa

maciej
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 534
Rejestracja: 28 sierpnia 2006, o 17:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: maciej » 8 kwietnia 2010, o 21:24

kamilkw pisze:Ścieżki powstają przy okazji remontów dróg, dlatego na razie mogą być budowane tylko z kostki. (...) - odpowiada Czekaj.
A co ma wiatrak do piernika :?:

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 8 kwietnia 2010, o 22:36

Po co sobie robić problem, kupować dodatkowe maszyny, doszkalać załogę, lepiej kłaść kostkę i mieć spokój...

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 9 kwietnia 2010, o 10:15

Myślę, że tu jest sprawa tego typu, że jakiś producent kostki nieźle lobbuje. Bo nie podejrzewam korupcji albo powiązań rodzinnych...
pletwa

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 20 kwietnia 2010, o 20:06

Niby asfalt jest ok, ale spróbujcie przejechać się odcinkiem ścieżki rowerowej od Jesionowej do IX Wieków Kielc, a raczej tym, co z niego po zimie zostało. Ubytki są na całej szerokości nawierzchni, tak że nawet jazda slalomem odpada. Działanie służb miejskich ograniczyło się do gratisowych pachołków i półszlabanów w miejscach większych uszkodzeń asfaltu. Jednym słowem: brud, smród, gnój i ubóstwo. Odechciało mi się korzystać z tej trasy do czasu bardziej stanowczej interwencji MZD czy innej właściwej jednostki.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 20 kwietnia 2010, o 20:27

Mimo wszystko wolę ten odcinek od kostki.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
koubah
Posty: 121
Rejestracja: 6 września 2006, o 22:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: koubah » 25 kwietnia 2010, o 12:06

http://rowertour.pl/grafika/inne/TABELA ... iescie.pdf

Ranking miast wojewódzkich. Można się zmierzyć z Rzeszowem i Bygdoszczą :) Mimo wszystko Gdańsk mocno wyprzedził wszystkich. Mówi się nawet o modelu Gdańskim. Kraków też nie najgorzej. Czekam na MIEJSKA wypożyczalnie rowerów, koniecznie w Centrum.

Xback
Posty: 77
Rejestracja: 30 marca 2010, o 20:42
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Xback » 28 kwietnia 2010, o 11:32

Nie wiem, czy ktoś to pisał w tym temacie, ale ścieżka rowerowa, która idzie od zalewu przez Uroczysko, i dochodzi do skrzyżowania Warszawskiej z Turystyczną, będzie szła aż do zalewu w Cedzynie.
Jak dla mnie wspaniała wiadomość :)

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 28 kwietnia 2010, o 16:25

A ja wciąż nie mogę doczekać się obiecywanej ścieżki do Zagnańska. Wprawdzie wyremontowana w zeszłym roku szosa wyzwala w wielu posiadaczy czterech kółek pragnienie wolności, jednak ci, zamiast katalizować je poprzez przesiadkę na jednoślady, wolą przycisnąć pedał gazu w swoich maszynach. Jazda rowerem w takich warunkach to rosyjska ruletka, zwłaszcza że drogowcy pozostawili niewyasfaltowane pobocza ciut obniżone w stosunku do środka zwężonej jezdni.

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3000
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Grzegorz » 3 maja 2010, o 15:51

Nie wiem czy zauważyliście, ale nowo budowany asfaltowy fragment ścieżki rowerowej, która przecina ulicę Warszawską, został pokryty czerwoną nawierzchnią a co więcej, zostały namalowane na nim pasy, oddzielające prawą i lewą stronę ścieżki rowerowej, tak żeby dało się bezkolizyjnie jeździć w obu kierunkach. Co prawda od strony Szydłówka, tuż przy przejściu przez Warszawską, linia została pociągnięta nieco krzywo, co zostało później poprawione (niestety wciąż widać popełniony błąd), ale i tak rewelacja! Europa Zachodnia! Muszę przyznać, że jeszcze się nie spotkałem z taką dbałością o szczegóły na ścieżce rowerowej w Polsce, jak malowanie pasów. Na Zachodzie jest to normą. Mam nadzieję, że to nie będzie jednostkowy przypadek.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 maja 2010, o 16:08

Ta czerwona nawierzchnia, to farba olejna lub coś w tym rodzaju, z tego co widziałem :P Nie wiem jak to będzie wyglądać za kilka lat, ale mam nadzieję, że wiedzą co robią 8)
Sorry, takiego mamy prezydenta...

ODPOWIEDZ