MZD Kielce - [DK 74] ul. Łódzka

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

hey
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1475
Rejestracja: 24 kwietnia 2006, o 13:47

Post autor: hey » 4 listopada 2007, o 17:41

Może w ten sposób powstanie działka pod nową inwestycje na rogu Łodzkiej i Olszewskiego, tu gdzie teraz jest wjazd.Wjazd przeniosą a teren pewnie przejmie DEK,który w okolicy już przejął kilka obiektów,m.in. dawny salon Mercedesa...

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 4 listopada 2007, o 18:38

Mysle, ze wlasnie w tym celu powstala. EC zamierza sprzedac kilka duzych dzialek pod inwestycje (oferty sa na www.inwestycje.kielce.pl).

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 4 listopada 2007, o 22:56

lub też to droga przeciwpożarowa, może przepisy na Elektrociepłownie nakładają obowiązek posiadania takiej drogi.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 9 listopada 2007, o 16:43

Niech mi ktoś powie.
Dlaczego nie ma zielonej strzałki dla skręcających w prawo, ze Skrzetlewskiej w Łódzką. Przecież na Skrzetlewskiej tworzą się ogromne korki. Nie chcę sobie wyobrażać jak będą wyglądały po zamknięciu wiaduktu herbskiego.

Czy to jakieś parametry drogi ekspresowej? Bo przecież stosowanie strzałek nie jest zakazane.

Zonzu
Posty: 62
Rejestracja: 5 maja 2007, o 19:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Zonzu » 10 listopada 2007, o 00:19

Sz.J. pisze:Niech mi ktoś powie.
Dlaczego nie ma zielonej strzałki dla skręcających w prawo, ze Skrzetlewskiej w Łódzką. Przecież na Skrzetlewskiej tworzą się ogromne korki. Nie chcę sobie wyobrażać jak będą wyglądały po zamknięciu wiaduktu herbskiego.

Czy to jakieś parametry drogi ekspresowej? Bo przecież stosowanie strzałek nie jest zakazane.
Według mnie to tam jest możliwość zrobić nie tylko zieloną strzałkę, ale zielone przez cały czas z rozbiegówką po zewnętrznym pasie, a na przystanek zrobić zatokę.
Czerwone światło dla skręcających ze Skrzetlewskiej w prawo powinno się palić tylko na żądanie pieszych (rowerzystów).

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 9 grudnia 2007, o 01:56

Dzisiaj byłem w Obi i z ciekawości przeszedłem się nowym chodnikiem przy Łódzkiej. To co zobaczyłem po prostu mnie zaszokowało... Beznadziejnie ułożona kostka to jeszcze nic co zobaczyłem później, jak doszedłem do skrzyżowania... Chodnik (szara kostka) zaprowadził mnie na przejście dla... rowerzystów... Jak można było pomylić kolory kostki? :shock: Rozbroiła mnie również studzienka kanalizacyjna wcięta w chodnik na samym środku przystanku, w efekcie ludzie, gdy podjeżdża autobus muszą pierw dać krok na asfalt a potem do autobusu, no chyba, że ktoś ma bardzo długie nogi... A najgorsze jest to, że to będzie nam służyć przez lata... Uważam, że miasto nie powinno odebrać tego "remontu", dopóki firma wykonująca inwestycję nie wymieni kostek na przejściach dla pieszych i nie przeniesie tej studzienki kanalizacyjnej na przystanku... Zdziwiły mnie też "tarcze"okrągłych studzienek kanalizacyjnych. Dlaczego nie są z herbem Kielc? Pewnie dalej (w stronę Targów) jest jeszcze gorzej, ale nie chciałem tam już iść, żeby się nie denerwować... Mam nadzieję, że ważne dla miasta przetargi drogowe wygrają chińskie firmy, bo na to partactwo po prostu już nie mogę patrzeć... Podobnie jest z remontem ulicy Orląt Lwowskich Na Stoku - kostka brukowa ułożona nierówno, zapada się pod nogami, szkoda gadać...

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 21 grudnia 2007, o 13:23

A ja wrócę znowu do wiaduktów na 1go Maja.
Czy w projekcie budżetu są ujęte prace nad ich wymianą, czy znowu przesunięte na przyszły rok? Oby ten "przyszły" rok nadszedł jak najszybciej, bo kiedyś wiadukty odjadą na dachu pociągów.
Jeżpir

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 grudnia 2007, o 18:30

W przyszlym roku wyburzenie i budowa wiaduktu tego blizej Herbow, w 2009 tego blizej centrum.

Awatar użytkownika
gutek
Posty: 95
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 17:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: gutek » 27 grudnia 2007, o 08:51

Tragedia na skrzyżowaniu Łódzkiej i Olszewskiego
anar2007-12-26, ostatnia aktualizacja 2007-12-26 20:04

Jedna osoba zginęła, a pięć zostało rannych w wypadku, do którego doszło w drugi dzień świąt po godz. 18 w Kielcach.
Na skrzyżowaniu ulic Łódzkiej i Olszewskiego opel astra zderzył się oplem vectrą. Zginęła kobieta w wieku około 40-45 lat, która podróżowała astrą. Razem z nią jechał mężczyzna i dwójka dzieci w wieku 10 i 18 lat. W stanie ciężkim trafili do szpitala. Dwoje pasażerów vectry odniosło niegroźne obrażenia. :cry:


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4791441.html


SYGNALIZATORY KIERUNKOWE (LEWOSKRĘTY) :!:

Awatar użytkownika
gutek
Posty: 95
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 17:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: gutek » 27 grudnia 2007, o 08:57

Druga ofiara wypadku w Kielcach
anar2007-12-26, ostatnia aktualizacja 2007-12-27 08:51

W kieleckim szpitalu zmarła druga ofiara wypadku, do którego doszło w środowy wieczór na skrzyżowaniu ulic Łódzkiej i Olszewskiego w Kielcach. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 28 grudnia 2007, o 10:23

Obrazek
Po tragedii na Łódzkiej. Zmienić światła?

Mężczyzna, który zginął w wyniku wypadku na ul. Łódzkiej, spowodował to tragiczne zdarzenie - twierdzi policja. Drogowcy tłumaczą, dlaczego na najmłodszym kieleckim skrzyżowaniu zabrakło sygnalizatora dla skręcających w lewo. (...)

- Sprawdziłem to skrzyżowanie. Okazuje się, że obaj kierowcy mogli mieć zielone światło, a na wybudowanym niedawno skrzyżowaniu nie ma sygnalizatorów tylko dla samochodów skręcających w lewo. Dlaczego o tym nie pomyślano? - pytał wczoraj zbulwersowany czytelnik.

Bronisław Wawrzynkiewicz z Referatu Inżynierii Ruchu Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach tłumaczy, że brak dodatkowego sygnalizatora na tym skrzyżowaniu nie wynika z oszczędności. - Powód jest inny. Jego ustawienie wymuszałoby dodanie kolejnego cyklu przy zmianie świateł, co w konsekwencji znacznie wydłużyłoby czas oczekiwania na przejazd ul. Łódzką przez skrzyżowanie - twierdzi Wawrzynkiewicz. Podkreśla, że o wyłączeniu lewoskrętu i ustawieniu dodatkowego sygnalizatora decyduje wynik badania natężenia ruchu. W tym przypadku zdecydowana większość samochodów jedzie prosto ul. Łódzką, która jest fragmentem drogi krajowej. - Skręcających jest stosunkowo niewiele. Poza tym, ci kierowcy zgodnie z przepisami muszą przepuścić samochody jadące z naprzeciwka, tak samo jak pieszych na przejściu - dodaje Wawrzynkiewicz.

Awatar użytkownika
gutek
Posty: 95
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 17:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: gutek » 28 grudnia 2007, o 12:29

Jakie będzie natężenie ruchu
(skręcających w lewo z łódzkiej w pawią)
po zburzeniu mostu herbskiego?
Jaki bedzie czas oczekiwania przy tych korkach? TRAGEDIA!!!

A "specjaliści " z mzd pieprzą o małym natężeniu skręcających i braku lewoskrętów!
MZD=DEBILE

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 28 grudnia 2007, o 12:38

Bronisław Wawrzynkiewicz z Referatu Inżynierii Ruchu Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach tłumaczy (..)Poza tym, ci kierowcy zgodnie z przepisami muszą przepuścić samochody jadące z naprzeciwka, tak samo jak pieszych na przejściu - dodaje Wawrzynkiewicz.
Glupol. Wiadomo, że gdyby wszyscy przestrzegali przepisów drogowych, to nie byłoby wypadków. Eureka! zlikwidujmy światła na skrzyżowaniach! Przecież światła na skrzyżowaniu nie są po to by zapewnić przestrzeganie przepisów o ruchu drogowym, tylko by usprawnić i zapewnić większe bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Jeżpir

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 29 grudnia 2007, o 22:31

Dopoki w gre bedzie wchodzil czynnik ludzki, to wypadki beda sie zdarzaly i nie pomoga tu nawet sygnalizatory kierunkowe.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 30 grudnia 2007, o 23:03

Obrazek
Skrzyżowanie na ul. Łódzkiej do modernizacji
Marcin Sztandera

Fuszerka na nowym skrzyżowaniu przy ul. Łódzkiej? Tam, gdzie podczas świąt zginęły dwie osoby, powinien być odrębny sygnalizator dla osób korzystających z wyznaczonego lewoskrętu, ale zignorowano mówiące o tym przepisy. Problem dotyczy większości miejskich skrzyżowań, chociaż ich modernizację ministerstwo zalecało już cztery lata temu.

Przypomnijmy, że do tragedii doszło w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia. - 48-letni kierowca opla astry skręcał w lewo. Nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się z oplem vectrą - informował Tomasz Kaczmarczyk z Komendy Miejskiej Policji. W wypadku zginęli kierowca astry i jego żona. Dwójka dzieci, z którymi podróżowali, oraz pasażerowie opla vectry trafili do szpitala.

Po wypadku rozgorzała dyskusja. Przeważały głosy, że na skrzyżowaniu brakuje odrębnego sygnalizatora dla osób korzystających z wyznaczonego lewoskrętu. Pracownicy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach tłumaczyli, że nie jest on konieczny. Przekonywali, że osób skręcających jest stosunkowo niewiele, że ustawienie odrębnego sygnalizatora wymagałoby zrobienia nowego cyklu zmiany świateł, co znacznie zwiększyłoby korek na ul. Łódzkiej.

Nie mieli racji. Okazuje się, że dodatkowy sygnalizator nie tylko powinien, ale musi być ustawiony na tym skrzyżowaniu.

Z rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 roku jasno wynika, że w takich przypadkach należy dla pojazdów skręcających w lewo wydzielić co najmniej jeden pas ruchu i "obowiązkowo zastosować sygnalizator kierunkowy dla tego pasa".

- Oczywiście, nie wiem, jak jest na tym konkretnym skrzyżowaniu. Ale ten zapis w praktyce oznacza, że jeżeli jest wydzielony lewoskręt, to musi być dla niego indywidualny sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Wojciech Nalazek z Wydziału Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Nalazek podkreśla, że zgodnie z tym rozporządzeniem do końca 2008 roku sygnalizatory powinny się pojawić na wszystkich skrzyżowaniach spełniających te parametry. - Dlatego od kilku lat systematycznie modernizujemy skrzyżowania w mieście i niemal sobie poradziliśmy z tym problemem. Sporo nas to kosztowało, ale jest szansa, że uda się to zrealizować w zapowiadanym terminie - wyjaśnia Nalazek i dodaje: - Dodatkowo dostawienie dodatkowych sygnalizatorów rzeczywiście wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa. Choć przejazd może trwać dłużej.

Dlaczego więc, budując sygnalizację na skrzyżowaniu przy Łódzkiej, nie wzięto pod uwagę zaleceń ministerstwa i w przyszłym roku trzeba będzie je znowu modernizować?

Pracownicy kieleckiego MZD mówią o tym niechętnie. Nieoficjalnie wyjaśniają, że projekt przygotowała firma z Warszawy.

- Projektant zaświadczył, że wszystko jest przygotowane zgodnie z normami. A potem zostało to zaakceptowane i nie dostrzeżono błędu - usłyszeliśmy od jednego z pracowników MZD.

Ten sam pracownik podkreśla, że podobnej modernizacji wymaga wiele kieleckich skrzyżowań. - Ale na to brakuje czasu i pieniędzy - dodaje.

Zbigniew Czekaj, zastępca dyrektora MZD, przyznaje, że w świetle tego rozporządzenia skrzyżowanie na ul. Łódzkiej "budzi jego wątpliwości". - Na pewno będę to wyjaśniał z projektantem. Przecież to nowe skrzyżowanie, za które zapłacono i za które ktoś wziął odpowiedzialność. Nie chcę jednak oceniać, czy jest ono wadliwe. To powinni ocenić eksperci - podkreśla.

Przyznaje, że trzeba zmodernizować większość kieleckich skrzyżowań. - Pracujemy nad tym systematycznie, bo sygnalizacje są modernizowane i przecież powstają nowe sygnalizacje, chociaż rzeczywiście, trochę brakuje środków - twierdzi.

Zapowiada, że w przyszłym roku jest planowana wymiana sterowników w sygnalizatorach. - Ale nie chcemy się ograniczyć tylko do tego. Planujemy głębszą modernizację, a na to potrzeba czasu - twierdzi Czekaj.

Pracownicy kieleckiego MZD nie widzą nic złego w tym, że nie ma tam sygnalizatora dla lewoskrętu. - Do końca 2008 roku jest zgodne z przepisami. Więc mamy dużo czasu na wyjaśnienia i ewentualną modernizację - mówią.

Sygnalizator musi być

Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. "w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach". W załączniku można przeczytać : "(...) Na wlotach o trzech lub więcej pasach ruchu należy w przypadku ruchu z kierunku przeciwnego wydzielić dla pojazdów skręcających w lewo co najmniej jeden pas ruchu i obowiązkowo zastosować sygnalizator kierunkowy dla tego pasa (...)".
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

ODPOWIEDZ