: 15 kwietnia 2012, o 23:13
Wolałbym, żeby szli drogą woj. Śląskiego, czyli stworzenie własnego przewoźnika bez całego dziadostwa zwanego PR. A do tego jakiś pakiet dla prywaciarza.
forum serwisu www.inwestycje.kielce.pl
http://inwestycje.kielce.pl/forum/
http://www.rynek-kolejowy.pl/32265/Bedz ... mielow.htmBędzie remont linii Starachowice – Ćmielów
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK rozpisało przetarg na modernizację linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska-Dębica, na szlaku Starachowice-Kunów od km 161,698 do km 181,990 oraz na szlaku Bodzechów – Ćmielów od km 198,000 do km 200,000 leży na terenie województwa świętokrzyskiego.
Wspomniana linia jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, pierwszorzędną i posiada status linii kolejowej znaczenia państwowego, jest administrowana i eksploatowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej. Linia została zaprojektowana prędkości 100 km/godz., ale obecnie ze względu na zły stan infrastruktury na szlaku obowiązują ograniczenia nawet do 30 km/godz.
Zamówienie obejmuje wymianę nawierzchni torowej, przebudowę stacji Starachowice Wschodnie, mechaniczne oczyszczenie podsypki z uzupełninie nowym tłuczniem, odwodnienie toru oraz skarpy, karczowanie drzew i krzewów, przebudowę mostu kolejowego w km 171,733 oraz powiązaną z tym zmianę geometrii toru, a także przebudowę rozjazdów i obiektów inżynieryjnych, jak również urządzeń srk.
Termin składania ofert upływa 7 maja 2012 r. o godzinie 11:30. O wyborze oferty zadecyduje najniższa cena.
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/proj ... a_2012.pdfKrajowy plan transportowy przedstawiony do konsultacji
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej skierowało do konsultacji krajowy plan transportowy. Będzie on podstawą dla wojewódzkich planów transportowych, które każde województwo musi przygotować do końca marca 2014 roku.
Podstawę prawną sporządzenia przez resort transportu „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” stanowią przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która weszła w życie w marcu ubiegłego roku. Dokument formułuje podstawowe zasady funkcjonowania międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym wykonywanych jako przewozy o charakterze użyteczności publicznej w ramach publicznego transportu zbiorowego na rynku objętym zasadami konkurencji regulowanej, jak również ich finansowanie ze środków publicznych, sposób świadczenia, prognozowane zapotrzebowanie oraz potencjalne kierunki rozwoju.
Zgodnie z przedstawionym projektem uwzględniając infrastrukturę transportową znajdującą się na obszarze objętym planem, preferowanymi środkami transportu pozostają wyłącznie pojazdy kolejowe przeznaczone do wykonywania przewozów pasażerskich w normalnotorowych systemach kolei.
Plan opracowany przez ministra zajmuje najwyższe miejsce w hierarchicznym systemie planów pozostałych organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Musi on być uwzględniany w Planach marszałków województw, wykonujących zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach pasażerskich.
Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym krajowy plan transportowy musi być gotowy do końca sierpnia tego roku. Następnie każde województwo będzie miało 18 miesięcy (do końca marca 2014 r.) na przygotowanie planu wojewódzkiego, który będzie podstawą dla planów przygotowywanych przez samorządy niższego szczebla.
Dokument o nazwie „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” został już opublikowany na stronie ministerstwa.
źródło: Rynek Kolejowy
Jakby to puścili przez Kielce, a potem dalej przez Włoszczowę Północ i CMK, to byłby duży sukces. Ciekawe czy jest na to jakaś szansa na to po wybudowaniu łącznika w Czarncy.Kraków – Miechow – linia CMK – Opoczno – Łodź – Kutno – Konin – Poznań – i dalej do Szczecina dla wybranych pociągów