Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 15 czerwca 2011, o 16:47

to chyba bardziej tu pasuje:

Z Kielc lepsza podróż do Krakowa i Katowic. Przyjadą nowe pociągi

Do 2014 roku na torach w województwie świętokrzyskim pojawią się kolejne cztery nowe pociągi. W nowoczesnych i wygodnych wagonach podróżni pojadą z Kielc do Krakowa i z Kielc do Katowic.

W poniedziałek w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli czterech województw - świętokrzyskiego, podkarpackiego, śląskiego i małopolskiego - z władzami resortu. Jak informuje członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego Jan Maćkowiak, wszystkie cztery regiony dostały zielone światło na projekt zakupu pojazdów szynowych osobowych do przewozów międzyregionalnych. Warta w sumie 400 milionów złotych inwestycja w tabor będzie dofinansowana w 50 procentach z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, pozostała część to wkład własny samorządów, na który oprócz pieniędzy z regionalnych budżetów składają się subwencja kolejowa i rezerwa kolejowa celowa.

Województwo świętokrzyskie kupi cztery pociągi. - Do 2014 roku pojazdy będą na naszych torach. Obsłużą linie relacji Kielce - Kraków i Kielce - Katowice - informuje Maćkowiak. Przypomina, że jeszcze w tym roku do regionu dotrą kupione niedawno cztery inne pociągi marki ELF. - To nowoczesne wagony, o wysokim standardzie. Ich obecność spowoduje, że pomalutku będziemy zmieniać opinię o kolei - podkreśla Jan Maćkowiak.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /439768001

na wiki jest info o zamówieniu :arrow: http://pl.wikipedia.org/wiki/PESA_ELF

Obrazek
<klawy tekścik w tym miejscu>

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3000
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Grzegorz » 13 lipca 2011, o 16:44

Na Skyscrapercity pojawiło się zdjęcie z podpisem: "Kolejne zdjęcie zmodernizowanego ED72 dla Świętokrzyskiego. Pączkują nam (przynajmniej jeśli chodzi o malowanie i sponsorów remontu) wojewódzkie koleje regionalne":

Obrazek
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 21&page=24

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 14 lipca 2011, o 07:14

...a czy "nasze" szynobusy nie mają zielonych drzwi?
Malowanie fajne, bez typowo polskich zakrętasów, paseczków, skosów i udziwnień, ale można już zdecydowac się na jeden kolor drzwi.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 14 lipca 2011, o 07:36

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lukas000
Posty: 204
Rejestracja: 7 marca 2011, o 15:41
Lokalizacja: mam to wiedzieć:)

Post autor: lukas000 » 14 lipca 2011, o 15:20

Myślę, że możemy się spodziewać jeszcze takich kolorów:
Obrazek

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3000
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Grzegorz » 15 lipca 2011, o 00:31

Może każdy kolor symbolizuje inną linię? Jak w metrze.

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 15 lipca 2011, o 11:57

Coś mi się wydaje, że Pan Jarubas siedzi na fotelu, które mają być instalowane w pociągach regionalnych w Naszym województwie:

Obrazek

tu to znalazłem :arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... Pracy.html
<klawy tekścik w tym miejscu>

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3000
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Grzegorz » 17 lipca 2011, o 00:07

Jeśli tak jest to szkoda, że na tapicerce nie ma regionalnych symboli - np. zabytków województwa. Tak czy inaczej - fotele wyglądają porządnie.

BTW - Marszałek mógłby rozpiąć guzik przy marynarce jak już testuje miejsca siedzące. ;]

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 17 lipca 2011, o 09:30

To zdjęcie z prezentacji foteli, ktoś kiedyś z Marszałkowskiego wspominał, że jednak tapicerka będzie inna. Co do marynarki to dolny ma odpięty więc wszystko w porządku :wink:

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 18 lipca 2011, o 21:54

ED72 to ustrzelone na fotkach na dniach ma być podobno w Kielcach, aktualnie się "szkolą" na niej maszyniści ze Świętokrzyskiego Zakładu PR.
Scalę później 2 wiadomości, niech chwilę powisi jako nowy post.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 19 lipca 2011, o 07:47

Świętokrzyskie zamówi przedłużenie gwarancji EN81
Urzad Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego opublikował ogłoszenie ex ante o dobrowolnej przejrzystości w sprawie zamówienia przełużenia gwarancji dwóch pojazdów szynowych EN81. Kontrakt ma dostać z wolnej ręki bydgoska PESA.
Ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante publikuje się przed złożeniem zamówienia celem zwiekszenia przejrzystości procedury i ułatwienia kontroli organu zamówień publicznych. Zamówienie z wolnej reki, czyli bez przetargu, ma otrzmać PESA Bydgoszcz. Dotyczy ono przełużenia gwarancji na dwa pojazdy szynowe typu 308B, EN81-003 i EN81-004 oraz zapewnienia usług serwisowych tych pojazdów w okresie 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Urząd Marszałkowski wyjaśnia w ogłoszeniu, że zamówienie może zrealizować wyłącznie PESA i że przystąpił do negocjowania warunków z bydgoskim producentem.
:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/25749/Swie ... i_EN81.htm
PS Ciekawe czy ma to związek z tym, że w jednej z jednostek, świeżo po remoncie, nie działa biletomat, jedna z szyb rozszczelniona i problem z drzwiami do łazienki bo pasażerowie nie mogą ich otworzyć od środka (pneumatyczne)...

Awatar użytkownika
lukas000
Posty: 204
Rejestracja: 7 marca 2011, o 15:41
Lokalizacja: mam to wiedzieć:)

Post autor: lukas000 » 16 sierpnia 2011, o 20:40

Chyba jakiś nowy pociąg na naszych torach 8)
klik

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 16 sierpnia 2011, o 21:28

Bardzo fajnie się prezentuje, chociaż trochę skromne to malowanie.

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 16 sierpnia 2011, o 21:50

To stary "kibel" ed72 tylko po modernizacji

Fajny, ale mam parę uwag:
- biały kolor burt = brud i częste mycie
- kiepskie uchylne do środka okna = mało O2 i gorąc w lecie
- założę się, że nie ma klimy...

Ktoś wie gdzie był modernizowany? Może w Mińsku Mazowieckim?
<klawy tekścik w tym miejscu>

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 16 sierpnia 2011, o 22:28

Info z forum kolejowego:
15.08.2011 - być może debiut liniowy - zadania zaplanowane do realizacji:
- REGIO 23141 Kielce 6:02 - Kraków Gł. 8:10 zrealizowane
- REGIO 32144 Kraków Gł. 14:42 - Kielce 16:50 zrealizowane
- REGIO 23149 Kielce 18:16 - Kraków Gł. 20:27 defekt pod Kielcami, podmiana jednostki, pociąg opóźniony 25 min

Kilka spostrzeżeń, na początek te negatywne:
- beznadziejnie nieskutecznie działająca klimatyzacja (rzecz jasna przy zamkniętych oknach)
- ciągłe problemy z otwieraniem drzwi (co najmniej dwa razy drzwi otworzyły się po niewłaściwej stronie)
- tuż przed Zesławicami i tuż za Miechowem pociąg jakby nagle awaryjnie sam od siebie zahamował i się zatrzymał
Teraz pozytywy:
- pachnie świeżością
- cichutko w środku
- od naprawy głównej bez awarii wytrzymał AŻ 3 (słownie trzy) dni!
Moderna w Mińsku, a wyglądał kiedyś tak:
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=660

ODPOWIEDZ