Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

gladiatoreCK
Posty: 23
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, o 21:42
Lokalizacja: Londyn/CK

Post autor: gladiatoreCK » 22 stycznia 2010, o 17:23

Powinienem-chyba-umieścic-to-w-dziale-"humor"

Do akcji włączyło się wielu ludzi dobrej woli. PKP Intercity tym razem przekazało orkiestrze na licytację nazwy dwóch pociągów Tanich Linii Kolejowych, kursujących na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa oraz Kraków – Wrocław – Kraków. Zwycięzcami obydwu licytacji zostali Renata Polikowska i Maciej Olejnik, założyciele portalu e-famili.pl. Nowe nazwy pociągów to TLK familio i TLK alleceny, zostaną one umieszczone na tablicach kierunkowych wagonów, w rozkładzie internetowym przewoźnika na stronach www.intercity.pl i www.tlk.pl, oraz będą wygłaszane w zapowiedziach megafonowych. Inauguracyjny przejazd pociągów nastąpi 1 marca. Pociągi TLK familio i TLK alleceny będą z nowymi nazwami kursowały do końca tegorocznego rozkładu jazdy, czyli do 12 grudnia 2010. PKP Intercity dziękuje wszystkim, którzy wsparli tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy a także wszystkim którzy wzięli udział w licytacji TLK.

http://intercity.pl/?page=strona_glowna ... mn_id=1646

Bardzo-bym-chciał-by-ten-TLK"Alleceny"jeździł-przez-Kielce,zawsze-to-weselej-by-było...
gladiatoreCK

gladiatoreCK
Posty: 23
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, o 21:42
Lokalizacja: Londyn/CK

Post autor: gladiatoreCK » 22 stycznia 2010, o 17:34

Niestety,właśnie-znalazłem

Do licytacji/nadania nazwy został wyznaczony pociąg:

TLK nr 1317 Warszawa Centralna odj. 11:15 – Karków Gł przyj. 13:53
oraz w relacji powrotnej
TLK nr 3116 Kraków Gł. odj. 15:09 – Warszawa Centralna przyj. 17:59
pociąg jedzie przez Centralną Magistralę Kolejową.

szkoda....mogłobyć-fajnie:)
gladiatoreCK

Awatar użytkownika
rj
Posty: 50
Rejestracja: 11 stycznia 2009, o 14:47
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Post autor: rj » 24 lutego 2010, o 22:04

prezentacja z dzisiejszej konferencji poswieconej magistrali nr8:
http://pitagor.radnet.pl/linia_8/

Awatar użytkownika
vincent
Posty: 378
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:02
Lokalizacja: Bilcza

Post autor: vincent » 4 marca 2010, o 15:10

Opóźni się modernizacja torów do Warszawy

Bardzo zła wiadomość ze świętokrzyskich torów. Opóźnia się remont linii kolejowej nr 8 Kielce - Radom. Oddala się też budowa łącznicy pozwalającej na znacznie szybszy dojazd do Warszawy po Centralnej Magistrali Kolejowej.

Liczący 176 km odcinek linii kolejowej nr 8 Kielce - Warszawa pierwotnie miał być zmodernizowany za pieniądze unijne do 2014 roku. Jeszcze dwa lata temu zakładano, że pociągi od Radomia do Warszawy będą mknąć z prędkością 160 km na godz. Z Radomia do Skarżyska miały jeździć 120-140 km na godz.

W zeszłym roku te plany zweryfikowano - Na modernizację w pełnym zakresie zabraknie środków - mówił Zbigniew Szafrański, prezes Polskich Linii Kolejowych. I zapowiedział, że odcinek Radom - Kielce nie będzie modernizowany, ale zrewitalizowany za ok. 480 mln zł z budżetu państwa. Pierwsza część prac, obejmująca m.in. remont toru Radom - Skarżysko, miała się skończyć w 2011 roku. Równocześnie zapowiedziano budowę łącznicy pomiędzy Czarncą i Włoszczową Północną. To połączenie linii kolejowej z Kielc z Centralną Magistralą Kolejową miało odciążyć remontowana linię nr 8.


Teraz oba te projekty znów się oddalają. W zeszłym tygodniu na konferencji w Radomiu zaprezentowano nowy harmonogram prac na linii nr 8. Okazuje się, że w tym roku nie ma pieniędzy na rewitalizację odcinka z Kielc do Radomia. - Nie wiadomo też, czy będą w przyszłym roku. Nie uzyskałam takiej odpowiedzi od przedstawicieli PLK. To bardzo niepokojące - mówi Maria Zuba, uczestnicząca w konferencji posłanka PIS.

"Modernizacja odcinka Radom - Kielce nie jest ujęta na liście unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, więc jego ewentualna rewitalizacja powinna być sfinansowana z (...) budżetu państwa. Na dzień 3 marca 2010 r. nie mam informacji o zabezpieczeniu środków na ten cel. Poza tym biorąc pod uwagę prowadzone roboty na odcinku z Warszawy do Radomia, trudno wyobrazić sobie równoczesny remont linii z Kielc do Radomia" - informuje w e-mailu do "Gazety" Robert Kuczyński z biura prasowego PLK.

Pod znakiem zapytania stoi też budowa łącznicy pod Wloszczową, chociaż tu już przygotowano koncepcję inwestycji. Tor o długości niecałych 4 km ma kosztować ok. 42 mln zł. - Dzięki temu na trasie z Kielc do Warszawy, jadąc z prędkością 130 km na godzinę, można zaoszczędzić ok. 20 minut. A trzeba pamiętać, że na CMK można jeździć z prędkością 160 km na godzinę - wyjaśnia Adam Młodawski, dyrektor kieleckiego zakładu PLK.

Decyzja o budowie łącznicy miała zapaść w poniedziałek, podczas posiedzenia zarządu PLK. Ale tak się nie stało. Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Gazeta", do inwestycji sceptycznie podszedł jeden z członków zarządu. Mówiono, że konieczne będzie znalezienie zewnętrznych źródeł finansowania. Według Kuczyńskiego, zarząd PLK uznaje za interesujący projekt budowy łącznicy między Czarncą a Włoszczową Północną. Twierdzi też, że trwają prace nad znalezieniem źródła jego sfinansowania.

- Będę interweniowała w tej sprawie - zapowiada Maria Zuba. Sprawą zajmie się też Marzena Okła-Drewnowicz, komisarz świętokrzyskiej PO. - Faktycznie prace dotyczące naszego odcinka linii nr 8 mają być prowadzone w przyszłym roku. Mnie też niepokoi kolejny termin. Zresztą po konferencji w Radomiu zapadła decyzja, że będziemy wspólnie interweniować u premiera w sprawie harmonogramu prac - zapowiada Okła-Drewnowicz.

Wspólny list protestacyjny przygotowali już internauci z forum Kieleckie Inwestycje i Radomskie Inwestycje. Wczoraj wysłali go m.in. do mediów i premiera.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... szawy.html
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 8 czerwca 2010, o 19:38

Przetarg nieograniczony o wartości powyżej 10 000 000 euro na dostawę 4 sztuk nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

http://bip.sejmik.kielce.pl/Artykul-Prz ... ,9939.html

Pewnie PESA albo Flirty Stadlera. Nowe EZT, przydało by się i nowe malowanie w jakiś ładny świetokrzyski wzór np. połaczenie barw woj. z pasiakiem świętokrzyskim.

Awatar użytkownika
piter84
Posty: 112
Rejestracja: 5 grudnia 2007, o 13:43

Post autor: piter84 » 9 czerwca 2010, o 12:17

Może PESA zaoferuję już ELFy.Ciekawe czy do przetargu przystąpi również NEWAG.

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 9 czerwca 2010, o 17:45

Tylko nie Newag.... :roll:
<klawy tekścik w tym miejscu>

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 16 czerwca 2010, o 17:46

Odbudowa bocznicy kolejowej z Lekomina do Wiśniówki zbliża się wielkimi krokami.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 7 lipca 2010, o 19:17

Co z łącznica do CMK? Do Warszawy już się jeździ teraz 4h a jak remont '8' ruszy na dobre to będzie, mówiąc łagodnie, niezła siara...

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 12 lipca 2010, o 21:39

Obrazek

Z Warszawy do Kielc przez Kraków, Puławy i Częstochowę? Tak proponuje PKP

PKP proponuje, by z Warszawy do Kielc jechać przez Puławy, Częstochowę czy Kraków. Ostatnio zlikwidowano kolejny pociąg łączący nas ze stolicą, a prędkość tych, co pozostały czasami spada do 20 km na godzinę i podróż trwa około 4 godziny.

"Jako człowiek dojeżdżający do pracy, sprawdziłem właśnie w Internecie godzinę odjazdu pociągu do Kielc jutro i załamałem się. Piszę w nadziei, że może uda się Wam coś zrobić dla przywrócenia łączności kolejowej Kielc z Warszawą. A ściślej: Warszawy z Kielcami - alarmuje czytelnik. - O ile z Kielc w stronę stolicy można jakoś dojechać w racjonalnej porze, to z Warszawy do Kielc już nie. Właśnie kolejny raz zmieniono rozkłady i z Warszawy do Kielc pociągi w ciągu dnia odjeżdżają: o 8.45 - później prawie 10 godzin przerwy i następny dopiero o 17.57. Za to kolejny zaledwie 40 minut później - o 18.40. Ten odjeżdżający wcześniej jedzie ponad 4 godziny (!) i przyjeżdża do Kielc o godzinie 22. A kolejny jedzie szybciej i jest w Kielcach już o 22.03! Następny jest już głęboko w nocy (przyjazd do Kielc o 1.19).”

NIE MA CHĘTNYCH?

Na stronie internetowej PKP, firma proponuje połączenia do Kielc przez Puławy, Częstochowę i Miechów. Centralną magistralą z przesiadką w Miechowie jedzie się tylko minimalnie dłużej niż bezpośrednio pospiesznym przez Radom. Nic dziwnego, że chętnych do pokonywania 180 km w ciągu 4 godzin jest coraz mniej.

- Likwidacja połączeń jest spowodowana względami ekonomicznymi - mówi Kamil Migała z biura rzecznika PKP Inter City, kielczanin, który często jeździ do Kielc, ale wybiera trasę przez Kraków (2,3 h przez magistralę i 1,2 h do Kielc). - Wpływy z biletów nie pokrywają kosztów utrzymania i to mimo dotacji, jaką dostajemy. Przerwa w połączeniach Warszawy z Kielcami jest duża, ale dodatkowych pociągów z Kielc i do Kielc nie będzie, bo nie ma zainteresowania nimi.

FATALNY ZBIEG OKOLICZNOŚCI

10-godzinną przerwę w ruchu Migała tłumaczy niekorzystnym zbiegiem okoliczności. - W związku z remontem linii do Gdańska zamykane są połączenia i tak właśnie stało się w Kielcach, kiedy skrócono trasę pociągu z Białegostoku. Zamiast niego już od dzisiaj uruchamiamy pociąg, który będzie odjeżdżał z Warszawy o 14.45 (w Kielcach 18.26). Tak będzie do końca sierpnia, kiedy rozkłady zostaną ponownie zmienione.

Niestety, w najbliższym czasie prędkość, z jaką poruszają się pociągi nie ulegnie zmianie, a czas podróży do i ze stolicy skróceniu. To zasługa fatalnego stanu torów. Przecież jeszcze w 1999 roku ekspres Nida jechał do Warszawy 2 godziny i 40 min. Dzisiaj pociąg "pędzi” około 4 godzin, a na trasie Kielce - Skarżysko są ograniczenia do 60 km/h (na odcinkach długości ok. 20 km przy liczącej 40 km trasie).

Za Skarżyskiem na niektórych przejazdach prędkość spada do 20 km/godz. - Remontujemy tory i do września wrócimy do prędkości 90 na odcinku do Skarżyska - zapewnia Adam Młodawski, dyrektor Polskich Linii Kolejowych oddziału w Kielcach, który tak jak wszyscy miał nadzieję, że szumnie zapowiadana modernizacja trasy nr 8 będzie realizowana.

Dzisiaj jednak mówi się o okrojonym projekcie - modernizacja dotyczy odcinka z Warszawy do Radomia i ma być zrealizowana do 2015 roku, dalej do Kielc planowana jest rewitalizacja. Na dodatek w marcu tego roku poinformowano, że nie ma na nią pieniędzy (potrzeba 480 milionów złotych). Interwencję zapowiedziała wtedy posłanka Marzena Okła-Drewnowicz. - Z moich informacji wynika, że prace się toczą - mówi posłanka.- Ogłoszono przetargi na dokumentację geodezyjną na odcinku Okęcie - Kielce.

- Na tej podstawie przygotowywana będzie dokumentacja projektowa, a województwa, przez które przebiega linia kolejowa nr 8 dysponują już decyzjami środowiskowymi - wyjaśnia Tomasz Macitusz, asystent ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.

KTO ZAPŁACI ZA REMONT?

- Rewitalizację powinien finansować budżet, ale w moich dokumentach nie ma informacji o środkach zabezpieczonych na ten cel - stwierdza Robert Kuczyński z biura rzecznika prasowego Polskich Linii Kolejowych. - Jeśli dostaniemy pieniądze, rewitalizacja odcinka Radom - Jastrząb może być przeprowadzona w latach 2012-2013, zaś Jastrząb - Kielce 2013-2015. Jeśli chodzi o drugi tor na odcinku z Warki do Radomia to nie mamy jeszcze szczegółowych harmonogramów prac. Zespół przygotowujący zadanie twierdzi, że będzie to bardzo duży kontrakt, zaś budowa drugiego toru jest jego najpoważniejszym elementem, więc należy się spodziewać jego realizacji do roku 2015.

Nietrudno przewidzieć, że w tym czasie kolei ubędą kolejni klienci i w następstwie liczba pociągów zostanie zmniejszona. Czy władze Kielc nie niepokoi to odcinanie miasta? - Niewiele możemy zrobić - przyznaje Tadeusz Sayor, wiceprezydent Kielc. - Nie możemy dopłacać do kolei, a porozumienie się z nimi graniczy z cudem. Od dłuższego czasu chcemy rozwiązać sprawę dworca, by zamienić go w atrakcyjną przestrzeń miejską, sprawa niby prosta, a okazuje się nie do przejścia.

:evil: :evil: :evil:

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 11 sierpnia 2010, o 14:01

Uwaga, coś jest na rzeczy w sprawie łącznicy :!:
PROJEKT

Rozporządzenie
Rady Ministrów
z dnia ………………. 2010 r.
w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym


Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym ( Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm. 1)) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa wykaz linii kolejowych, które ze względów gospodarczych, społecznych, obronnych lub ekologicznych mają znaczenie państwowe.

§ 2. Wykaz linii kolejowych, o których mowa w § 1, określa załącznik do
rozporządzenia.

§ 3. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym (Dz. U. Nr 61, poz. 412).

§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów

...

Wykaz linii kolejowych, które ze względów gospodarczych, społecznych, obronnych lub ekologicznych mają znaczenie państwowe

...

191. 582 Czarnca – Włoszczowa Północ

...

Wnioski PKP PLK S.A. dotyczą ujęcia w wykazie linii kolejowych o znaczeniu państwowym stosownie do art. 4 ust. 2a ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym:

...

2. Projektowanej linii nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ, o długości 3,872 km, jednotorowej, zelektryfikowanej, przystosowanej do ruchu dwukierunkowego. Linia ta połączy dwie linie znaczenia państwowego nr 61 oraz nr 4. Wybudowanie przedmiotowej łącznicy ma na celu skierowanie na północny odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągów jadących z kierunku Kielc na północ kraju (skrócenie czasu podróży), tym bardziej, iż planowana jest modernizacja odcinka Warszawa-Radom (linia nr 8 ) która potrwa do 2015 r. Łącznica będzie zatem istotnym ogniwem trasy objazdowej podczas planowanej modernizacji.
źródło

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 28 grudnia 2010, o 15:16

Owszem... Coś jest na rzeczy.

Tutaj ten sam dokument już jako oficjalne Rozporządzenie Rady Ministrów w Dzienniku Ustaw z dnia 7 września 2010:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2010/1110.htm

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 20 stycznia 2011, o 23:39

Ptaszki ćwierkają coraz głośniej i nie dlatego, że wiosna idzie. Prawdopodobnie przesądzona jest likwidacja Zakładów Linii Kolejowych w Kielcach i Skarżysku. Teren zakresu działania (w tym linia CMK) zostanie podzielony między ZLK: Łódź, Kraków, Lublin. Możliwe, ze CMK w ogóle zostanie wyodrębniona z zakresu działalności ZLK i włączona do Centrum Kolei Dużych Prędkości (jednostka w PKP PLK SA), a utrzymanie/konserwacje/remonty będą zlecane firmom z zewnątrz. Skoro już o CMK to od następnego rozkładu (grudzień 2011) obowiązywać będzie na ok. 100km (do tej pory podległych ZLK Kielce) prędkość 200km/h (docelowo 250km/h). W 2009 r. na testach lokomotywa Eurosprinter Siemens "Husarz" luzakiem wykręciła ok. 235 km/h, a ze składem 220 km/h.
Wracając do likwidacji ZLK. Obawiam się, że nie jest to zapowiedź lepszych czasów na PKP tylko kolejny przykład marginalizacji naszego województwa i kolejowej zapaści. Kraków będzie głównie inwestował/utrzymywał magistralę E30 (Katowice-Kraków-Tarnów-Rzeszów) oraz linię łączącą z CMK (Kraków-Kozłów-Psary), szlak Kozłów-Psary planowany jest pod 120-140km/h.
Łódź też ma dobre kierunki do "zabawy" -> W-wa, Kutno-Poznań/Toruń, Śląsk. Jedynie Lublin może coś tam podziała (raczej utrzymywanie stanu obecnego), bo przez Kielce ma połączenie do Wrocka i Krakowa, ale na pierwszy ogień pójdzie połączenie ze stolicą.

NSZZ "Solidarność" przeciwna likwidacji świętokrzyskich zakładów PKP

:arrow: Radio Kielce

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 23 stycznia 2011, o 00:19

7. Włączenie Kielc do sieci KDP
Włączenie Kielc do sieci kolei dużych prędkości przy wykorzystaniu odcinków nowo budowanych oraz modernizowanych polegać może na:
Uzyskaniu połączenia do linii CMK. Z kierunku Kielc, odgałęzienie od linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny zakłada się w okolicy Kostomłotów, następnie w okolicach Końskich, do stacji Wąsocz Konecki przewiduje się budowę nowego odcinka linii przez tereny słabo zurbanizowane. Dalsza cześć trasy przebiegałaby przy wykorzystaniu istniejącej linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica. Na wysokości Opoczna linia uzyska połączenie z linią CMK.
Uzyskaniu połączenia z linią Y. Na odcinku Opoczno – Łódź wykorzystywana byłaby istniejąca linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica. Ten odcinek zmodernizowany do wymagań kategorii V-M według TSI CR INF (prędkość maksymalna do 160 km/h) będzie równocześnie stanowił połączenie węzła łódzkiego ze zmodernizowaną CMK. Docelowo proponuje się budowę nowej linii Opoczno – Łódź, co jest przedmiotem realizowanego obecnie studium wykonalności dla linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław
Uzyskaniu połączenia z linią Amber. Na odcinku Zgierz – Łódź należy założyć dobudowę dwóch torów do istniejącej linii nr 15. Od Zgierza wskazany jest przebieg linii wzdłuż korytarza drogi wojewódzkiej 702 lub autostrady A1 do rejonu Kutna. Dalsza cześć trasy (do okolic przystanku Warząchewka) byłaby realizowana przy wykorzystaniu linii kolejowej nr 18 Kutno – Piła Główna (przy założeniu jej modernizacji do kategorii II). Włączenie do linii Amber zaleca się w rejonie Włocławka przy pomocy nowego odcinka przez linię Wisły .
Na terenie Łodzi byłby wykorzystany tunel średnicowy pod centrum miasta z nowym dworcem podziemny, który były także dworcem przesiadkowym do pociągów w relacjach na linii Y.

Nazwa linii Odcinek Długość odcinka
km Kategoria linii wg TSI
Włączenie Kielc do sieci KDP Kielce – Opoczno 68 II, VI-M
Opoczno – Łódź 78 V-M, I
RAZEM 146
źródło: Kierunki Rozwoju KDP dok. z grudnia 2010.

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 23 stycznia 2011, o 12:59

KDP w Polsce to mżonka... Niech ci na górze zajmą się najpierw kierunkami rozwoju kolei średnich prędkości... Bo to co obserwujemy od lat, to jest kolej coraz niższych prędkości.

ODPOWIEDZ