Kolej - Kielce i region (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Będą nowe połączenia. Bez przesiadek
Nowe połączenia pomiędzy Ostrowcem Świętokrzyskim, Skarżyskiem-Kamienną i Kielcami uruchomi od 1 marca Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych. Podróżni będą mogli dojechać z Ostrowca do stolicy województwa bez przesiadek.
Trasę z Ostrowca Świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej będą obsługiwały dwie dodatkowe pary pociągów, a odcinek Skarżysko-Kielce – trzy dodatkowe składy.
Jan Maćkowiak z zarządu województwa świętokrzyskiego powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej, że uruchomienie nowych połączeń jest wynikiem analizy dotyczącej liczby pasażerów, którzy dotychczas podróżowali po tych trasach oraz próśb podróżnych o dodatkowe kursy.
Rozkład jazdy nowych składów skorelowano z godzinami odjazdów pociągów z Kielc do Częstochowy i Katowic oraz ze Skarżyska do Lublina.
Nowe połączenia będą w większości obsługiwane przez nowoczesne pociągi "Elf", zakupione w ubiegłym roku przez wojewódzki samorząd. Zarząd województwa na sfinansowanie nowych połączeń przeznaczył ponad 2 mln zł.
Wkrótce ruszy kampania reklamowa, która ma zachęcić pasażerów do korzystania z oferty świętokrzyskich Przewozów Regionalnych. Dyrektor zakładu Robert Zaborski zapewniał, że pod względem ceny przejazdu, obowiązujący w osobowych pociągach Regio tzw. Bilet Świętokrzyski jest najtańszą ofertą dla podróżnych, w porównaniu z ofertą innych publicznych przewoźników.
Władze regionu planują uruchomić także pociągi pomiędzy Ostrowcem a Sandomierzem – po modernizacji torów na tym odcinku. Prace mają potrwać do 2013 r.
W Świętokrzyskiem coraz więcej mieszkańców wybiera podróż pociągami regionalnymi. W 2010 r. w składach Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych odprawiono ponad 1,3 mln pasażerów, w 2011 r. – niemal 1,8 mln. Wg szacunków w 2012 r. z oferty regionalnego przewoźnika skorzysta ok. 2 mln osób.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/ur ... omosc.html
Nowe połączenia pomiędzy Ostrowcem Świętokrzyskim, Skarżyskiem-Kamienną i Kielcami uruchomi od 1 marca Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych. Podróżni będą mogli dojechać z Ostrowca do stolicy województwa bez przesiadek.
Trasę z Ostrowca Świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej będą obsługiwały dwie dodatkowe pary pociągów, a odcinek Skarżysko-Kielce – trzy dodatkowe składy.
Jan Maćkowiak z zarządu województwa świętokrzyskiego powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej, że uruchomienie nowych połączeń jest wynikiem analizy dotyczącej liczby pasażerów, którzy dotychczas podróżowali po tych trasach oraz próśb podróżnych o dodatkowe kursy.
Rozkład jazdy nowych składów skorelowano z godzinami odjazdów pociągów z Kielc do Częstochowy i Katowic oraz ze Skarżyska do Lublina.
Nowe połączenia będą w większości obsługiwane przez nowoczesne pociągi "Elf", zakupione w ubiegłym roku przez wojewódzki samorząd. Zarząd województwa na sfinansowanie nowych połączeń przeznaczył ponad 2 mln zł.
Wkrótce ruszy kampania reklamowa, która ma zachęcić pasażerów do korzystania z oferty świętokrzyskich Przewozów Regionalnych. Dyrektor zakładu Robert Zaborski zapewniał, że pod względem ceny przejazdu, obowiązujący w osobowych pociągach Regio tzw. Bilet Świętokrzyski jest najtańszą ofertą dla podróżnych, w porównaniu z ofertą innych publicznych przewoźników.
Władze regionu planują uruchomić także pociągi pomiędzy Ostrowcem a Sandomierzem – po modernizacji torów na tym odcinku. Prace mają potrwać do 2013 r.
W Świętokrzyskiem coraz więcej mieszkańców wybiera podróż pociągami regionalnymi. W 2010 r. w składach Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych odprawiono ponad 1,3 mln pasażerów, w 2011 r. – niemal 1,8 mln. Wg szacunków w 2012 r. z oferty regionalnego przewoźnika skorzysta ok. 2 mln osób.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/ur ... omosc.html
Cycle chic!
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Dworzec PKP zmieni wizerunek
Kielecki dworzec PKP zostanie wyremontowany. Aleksandra Koniak, dyrektor PKP Oddział Dworce Kolejowe w Krakowie, powiedziała Radiu Kielce, że w budżecie są zarezerwowane pieniądze na realizację tej inwestycji. Przetarg na projekt modernizacji dworca ma zostać ogłoszony jeszcze w pierwszym półroczu tego roku. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na 2013 rok.
Funkcja i kształt bryły budynku nie zmieni się. Wymieniona ma zostać między innymi elewacja, stolarka okienna i drzwiowa oraz instalacja wodno-kanalizacyjna i grzewcza. Budynek i towarzysząca mu infrastruktura, między innymi tunel pod ulicą Żelazną i placem Niepodległości, ma zostać przystosowana do oczekiwań osób niepełnosprawnych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Dworze ... 2917b.html
Kielecki dworzec PKP zostanie wyremontowany. Aleksandra Koniak, dyrektor PKP Oddział Dworce Kolejowe w Krakowie, powiedziała Radiu Kielce, że w budżecie są zarezerwowane pieniądze na realizację tej inwestycji. Przetarg na projekt modernizacji dworca ma zostać ogłoszony jeszcze w pierwszym półroczu tego roku. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na 2013 rok.
Funkcja i kształt bryły budynku nie zmieni się. Wymieniona ma zostać między innymi elewacja, stolarka okienna i drzwiowa oraz instalacja wodno-kanalizacyjna i grzewcza. Budynek i towarzysząca mu infrastruktura, między innymi tunel pod ulicą Żelazną i placem Niepodległości, ma zostać przystosowana do oczekiwań osób niepełnosprawnych.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Dworze ... 2917b.html
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Bez opcji polaczenia z Mielczarskiego remont istniejacego dworca jest bardzo dobrym rozwiazaniem. Trzeba tylko pilnowac projektu, szczegolnie w zakresie detali, tj. systemu informacji, malej architektury. Moze pociagnie to sprawe uregulowania wlasnosci gruntow placu Niepodleglosci, ktory dzisiaj jest zaprzeczeniem nawet niskiej jakosci przestrzeni.
PKP posiada spójny system identyfikacji wizualnej i informacji pasażerskiej i nie widzę sensu i możliwości ingerencji w niego.Autor pisze: systemu informacji
A wydaje się, ze najwięcej elementów takiego systemu znajduje się na peronach, które, o ile się nie mylę, należą do PLK i ich ewentualny remont to oddzielna inwestycja, o której na razie nie słyszymy.
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Mnie się niestety nie podoba ten pomysł. Nie dość, że obecny dworzec jest niefunkcjonalny, antresola jest niewykorzystywana, to nie można liczyć na zbyt duży powiew nowoczesności. O ruchomych schodach, zadaszeniu peronów wraz z torowiskami (co powinno już od dawna być standardem) czy chociażby o tym aby jakoś to było połączone z ul. Mielczarskiego (oprócz samego tunelu dla pieszych), możemy chyba tylko pomarzyć. Chciałbym się mylić. Mam nadzieję, że chociaż pozbędą się bazaru z przejścia podziemnego i że po każdym deszczu nie będzie wielką kałużą.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
Mowa o tablicach elektronicznych. Ostatnie realizacje pokazuja, ze jednak sa rozne - od utrwalonego starego w formatu w nibynowym wydaniu (pokazywane ostatnio w Terespolu i Namyslowie), po duzo ciekawsze i wspolczesne (Warszawa Stadion).
Tory to PLK, a tunel nie wiem. Powinnismy miec informacje, czy PLK zamierza remontowac swoja czesc rownolegle z dworcem jeszcze dzis.
Tory to PLK, a tunel nie wiem. Powinnismy miec informacje, czy PLK zamierza remontowac swoja czesc rownolegle z dworcem jeszcze dzis.
nie mylisz się i płonna nadzieja. Ile razy jeszcze trzeba będzie pisać, ze remont dworca to TYLKO remont dworca. Nie obejmuje on remontu torów ani peronów (przebudowa linii kolejowej nr 8 w perspektywie raczej jeszcze długiej) czy tunelu, ani placu Niepodległości.B@rteK pisze:zadaszeniu peronów wraz z torowiskami (co powinno już od dawna być standardem) czy chociażby o tym aby jakoś to było połączone z ul. Mielczarskiego (oprócz samego tunelu dla pieszych), możemy chyba tylko pomarzyć. Chciałbym się mylić. Mam nadzieję, że chociaż pozbędą się bazaru z przejścia podziemnego i że po każdym deszczu nie będzie wielką kałużą.
Mowa jest o remoncie dworca, PLK ma swój harmonogram prac i jak napisałem, ewentualny remont peronów może być wykonywany przy remoncie linii kolejowym nr 8 .
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 534
- Rejestracja: 28 sierpnia 2006, o 17:41
- Lokalizacja: Kielce
pk5 pisze:(...) Nie obejmuje on remontu torów ani peronów (przebudowa linii kolejowej nr 8 w perspektywie raczej jeszcze długiej) czy tunelu, ani placu Niepodległości. (...)
Wychodzi na to, że tunel dworzec-Sienkiewicza jest własnością (?) PKP, nie PLK (czyją własnością jest w takim razie plac Niepodległości?). Z jednej strony dobrze - będziemy mieli pół tunelu odremontowane, z drugiej strony źle - będziemy mieli pół tunelu nieodremontowane.MAŁY pisze:(...)Budynek i towarzysząca mu infrastruktura, między innymi tunel pod ulicą Żelazną i placem Niepodległości, ma zostać przystosowana do oczekiwań osób niepełnosprawnych.
B@rtek - nie żałuj i nie łudź się, że PKP postawiłoby coś lepszego w miejscu obecnego dworca. Przy okazji - dlaczego jest niefunkcjonalny?
- CKfan
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4200
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
- Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie
Nie jestem architektem, więc posiłkuję się tylko swoimi spostrzeżeniami, które mogą nieco odbiegać od możliwych rozwiązań. Odniosę się do całego dworca, bez względu na właściciela.
Sam w sobie jest ciasny, posiada bariery architektoniczne, a jeśli te zostaną usunięte, będzie to kosztem obecnej przestrzeni. Brak miejsca dla większej ilości podróżnych.
Brak miejsca na schody ruchome w obu kierunkach, przy jednoczesnym zachowaniu przepustowości przejść.
Zamontowanie wind również ograniczy przestrzeń (jeśli ich szyb nie będzie biegł obok przejścia podziemnego, a w jego osi, pozostaje jeszcze umiejscowienie ich w hali dworca, ale i tak brak miejsca na peronach na windy, konieczność dobudowania dodatkowych przejść od tunelu głównego do wind).
Wąskie dojścia do antresoli, która w ogóle nie jest wykorzystana, ze względu na jej małe gabaryty oraz z powodu jej małej popularności wśród pasażerów. Ciężko zachęcić kogoś do wejścia na górę, jeśli do pociągu będzie musiał zejść w dół, w ogóle nie po drodze.
No i to co już mówiłem, brak jakiejkolwiek możliwości ożywienia ul. Mielczarskiego, gdzie przez następne lata będzie straszył widok na torowiska.
Modernizacja obiektu wg mnie nie wróży poprawy w obsłudze podróżnych na poziomie europejskich miast. Dla osób spoza Kielc, dworzec jest pierwszym budynkiem u nas, z którym mają styczność i na jego podstawie są w stanie ocenić całe miasto. Wypadałoby więc aby był naszą wizytówką. Sam w sobie nie przedstawia żadnej wartości, a wręcz szpeci miasto. Musiałby przejść gruntowną metamorfozę, łącznie z rozbudową aby było inaczej, a obawiam się, że skończy się na powierzchownych zmianach, a jego bryła pozostanie bez zmian.
A jeszcze niedawno jakaś pani prezes czy dyrektor (już nie pamiętam) mówiła, że budowa nowego dworca w Kielcach będzie dla niej priorytetem i oczkiem w głowie, było sporo zapowiedzi, a skończy się na tym, że dworzec nie będzie porównywany do głównych dworców miast średniej wielkości (Katowice czy choćby Częstochowa), a raczej do stacji typu Warszawa Stadion (choć została ładnie wyremontowana, to poza imprezami na Stadionie Narodowym raczej nie będzie na niej tłumów).
Sam w sobie jest ciasny, posiada bariery architektoniczne, a jeśli te zostaną usunięte, będzie to kosztem obecnej przestrzeni. Brak miejsca dla większej ilości podróżnych.
Brak miejsca na schody ruchome w obu kierunkach, przy jednoczesnym zachowaniu przepustowości przejść.
Zamontowanie wind również ograniczy przestrzeń (jeśli ich szyb nie będzie biegł obok przejścia podziemnego, a w jego osi, pozostaje jeszcze umiejscowienie ich w hali dworca, ale i tak brak miejsca na peronach na windy, konieczność dobudowania dodatkowych przejść od tunelu głównego do wind).
Wąskie dojścia do antresoli, która w ogóle nie jest wykorzystana, ze względu na jej małe gabaryty oraz z powodu jej małej popularności wśród pasażerów. Ciężko zachęcić kogoś do wejścia na górę, jeśli do pociągu będzie musiał zejść w dół, w ogóle nie po drodze.
No i to co już mówiłem, brak jakiejkolwiek możliwości ożywienia ul. Mielczarskiego, gdzie przez następne lata będzie straszył widok na torowiska.
Modernizacja obiektu wg mnie nie wróży poprawy w obsłudze podróżnych na poziomie europejskich miast. Dla osób spoza Kielc, dworzec jest pierwszym budynkiem u nas, z którym mają styczność i na jego podstawie są w stanie ocenić całe miasto. Wypadałoby więc aby był naszą wizytówką. Sam w sobie nie przedstawia żadnej wartości, a wręcz szpeci miasto. Musiałby przejść gruntowną metamorfozę, łącznie z rozbudową aby było inaczej, a obawiam się, że skończy się na powierzchownych zmianach, a jego bryła pozostanie bez zmian.
A jeszcze niedawno jakaś pani prezes czy dyrektor (już nie pamiętam) mówiła, że budowa nowego dworca w Kielcach będzie dla niej priorytetem i oczkiem w głowie, było sporo zapowiedzi, a skończy się na tym, że dworzec nie będzie porównywany do głównych dworców miast średniej wielkości (Katowice czy choćby Częstochowa), a raczej do stacji typu Warszawa Stadion (choć została ładnie wyremontowana, to poza imprezami na Stadionie Narodowym raczej nie będzie na niej tłumów).
Sorry, takiego mamy prezydenta...
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Powiem tak - wolałbym nowy dworzec o zupełnie innej bryle i innym układzie komunikacyjnym. Ale z drugiej strony, gdy widzę jak wyremontowano chociażby Centralny w Warszawie, wydaje mi się, że mamy prawo do optymizmu. Jeśli całość materiałów zostanie wyczyszczona lub wymieniona na nowe, do tego dojdą tablice elektroniczne zamiast tych kasetonów, to może być naprawdę ładnie. Tylko trzeba lobbować za tym, aby również PLK zainteresowały się remontem peronów.