Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 7 grudnia 2009, o 22:04

redoxygene pisze:(...) w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (7.1-19.2)”

(...) „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (7.1-19.2)”

No i mamy juz ostatni krok przed modernizacja :)
... odcinka między stacjami Warszawa Służewiec (7.1) a Piaseczno (19.2). Liczby w nawiasach to oczywiście odległości od dworca Warszawa Centralna. Co to zmieni skoro między Radomiem a Warką pozostanie jednotorowy odcinek, przez który są największe opóźnienia i przez który przepustowość trasy jest mocno ograniczona?

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 8 grudnia 2009, o 03:55

KamilEm pisze: ... odcinka między stacjami Warszawa Służewiec (7.1) a Piaseczno (19.2). Liczby w nawiasach to oczywiście odległości od dworca Warszawa Centralna.
No i badz tu mily ;) Ale postaram sie wyjatkowo.

Otoz:
1) 7.1-19.2 to numer referyncyjny zadania (IIW14F/POIIŚ 7.1.-19.2/2/2009), a nie kilometraz - wystarczy otworzyc strony z przetargami, aby sie dowiedziec.
2) Mozna takze otworzyc np. pomocna wikipedie (lub miec wykaz z kilometrazem), aby sie dowiedziec ze Sluzewiec to 10,754 km, a Piaseczno to 23,787. Gdyby nawet chciec uznac nr ref. za kilometraz, to i tak wyjdzie co innego - 7,1 to polowa odcinka miedzy Alejami a Rakowcem, a 19.2 to troche za Jeziorkami - takze tutaj lepsza linijka by sie przydala.
3) Trzeba jeszcze sie dowiedziec co to znaczy: "LCS Warszawa Okęcie" i "LCS Radom"
KamilEm pisze: Co to zmieni skoro między Radomiem a Warką pozostanie jednotorowy odcinek, przez który są największe opóźnienia i przez który przepustowość trasy jest mocno ograniczona?
Otoz te przetargi sa na dokumentacje projektowa calego odcinka do Radomia lacznie ze stacja Radom. Te prace obejmuja budowe drugiego toru pomiedzy Radomiem a Warka.

To chyba wszystko i wylozone w jak najbardziej przystepnej i niezbyt drastycznej dla interlokutora formie :lol:

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 8 grudnia 2009, o 15:38

Nie znam wszystkich odległości między stacjami - podałem je z pamięci. Pomyliłem zapewne długość zmodernizowanego w ostatnich latach odcinka z W.Zachodniej do W.Służewiec (coś ok. 7 km) z kilometrem na którym leży ta ostatnia. I tak względnie niewiele się pomyliłem, nie używając linijki.

Zamiary były dobre:
redoxygene pisze:No i badz tu mily ;) Ale postaram sie wyjatkowo. (...)
Ale jak zawsze coś nie wyszło:
redoxygene pisze:(...) takze tutaj lepsza linijka by sie przydala. (...)
redoxygene pisze:(...) To chyba wszystko i wylozone w jak najbardziej przystepnej i niezbyt drastycznej dla interlokutora formie :lol:
Poza tym:
redoxygene pisze:(...) 1) 7.1-19.2 to numer referyncyjny zadania (IIW14F/POIIŚ 7.1.-19.2/2/2009), a nie kilometraz - wystarczy otworzyc strony z przetargami, aby sie dowiedziec.
Być może masz za dużo wolnego czasu żeby to przeglądać, być może po prostu zajmujesz się tym zawodowo i dlatego jesteś z tym zaznajomiony. Ja i tak ledwie znajduje czas żeby odpisać na Twojego posta więc wybacz że tego nie przeczytałem i nie przeczytam.

Tak czy inaczej Twój news dotyczy linii kolejowej, która nie leży ani w Kielcach, ani w regionie (a tego dotyczy ten temat), której modernizacja to na dodatek bardzo odległa przyszłość. Posty z tym związane powinny zostać przeniesione do odpowiedniego tematu.

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 8 grudnia 2009, o 18:12

KamilEm pisze: Ale jak zawsze coś nie wyszło
Niee, to zwykle fragmenty zwracajace uwage na to, co trzeba bylo zrobic. Pousuwalem np. autokrytycyzm, umiejetnosc korzystania z googli i inne. Naprawde sie staralem ;)
KamilEm pisze: jesteś z tym zaznajomiony
Ale to w zaden sposob nie jest wazne dlaczego ja to wiem, wazne jest to, po co Ty zabierasz glos w dyskusji, jesli nie wiesz.
KamilEm pisze: Tak czy inaczej Twój news dotyczy linii kolejowej, która nie leży ani w Kielcach, ani w regionie (a tego dotyczy ten temat), której modernizacja to na dodatek bardzo odległa przyszłość. Posty z tym związane powinny zostać przeniesione do odpowiedniego tematu.
Jeszcze raz powtorze - to sa przetargi jednego zadania, czyli modernizacji magistrali swietokrzyskiej z Warszawy do Kielc, majace wplyw na wszystkie pociagi dalekobiezne w Kielcach i regionie (w tym na linie nr 25). Nie znalazlem tematu "PKP poza Kielcami i regionem, ale z nimi powiazane". A w samych tematach kolejowych jest burdel - bo "Szansa na szybka kolej do Warszawy" odnalazlem dopiero teraz (wczesniej cos mi sie kojarzylo, ze byl drugi watek, ale mi umknal) a traktuje on po czesci o korytarzu TENT polaczeniach p. CMK i linii nr 8. Jakby to byly przetargi dotyczace np. LCS Miechow watpie, zeby ktos mial o to pretensje. Pol tego watku jest o tej modernizacji - niech ktos uporzadkuje te watki - zgadzam sie calkowicie, tylko jakos z glowa, bo obecne tematy w zaden sposob nie przystaja do potrzeb. Polecam spojrzec jak to zrobilismy u nas:
KM - Koleje Mazowieckie | Rozkład jazdy, tabor, połączenia
PKP IC | Rozkład jazdy, tabor, połączenia
PKP 8 | Warszawa-Radom-Kielce-Kraków
PKP 22 | Radom - Tomaszów Mazowiecki
PKP 25 | Trójmiasto n. Kamienną - Rzeszów

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 8 grudnia 2009, o 20:39

Następne posty nie wnosiły nic do tematu. Możecie je sobie poczytać w utylizacji. Na przyszłość proszę skorzystać z wiadomości prywatnych.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 21 grudnia 2009, o 15:12

Obrazek
Mniej pociągów z Warszawy do Kielc

Trudniej będzie wrócić pociągiem z Warszawy do Kielc, bo z nowego rozkładu jazdy wypał jedyny pociąg InterRegio. - Komuś zabrakło wyobraźni - komentują pasażerowie

Chodzi o pociąg uruchomiony na początku września przez należącą do samorządów wojewódzkich spółkę Przewozy Regionalne. Jechał w poniedziałek przez Centralną Magistralę Kolejową do Warszawy i w piątek wracał do Kielc.

Połączenie miało być konkurencyjne wobec pociągów pospiesznych, które po reformie z początku roku obsługuje tylko spółka PKP InterCity. Po zmianie wypadło jednak z rozkładu jazdy. - Teraz osobom pracującym pozostaje właściwie tylko pociąg TLK 17.57 [dawne pociągi pospieszne PKP InterCity - przyp. red.] jadący z Kołobrzegu, więc w Warszawie może być już zatłoczony, oraz o 18.40, który w Kielcach jest dość późno, bo o 22.24. Zdaje się, że komuś zabrakło wyobraźni. Chyba że skład przed 18 będzie miał podwójną liczbę wagonów - napisał do nas Czytelnik.

Podwójnej liczby wagonów jednak nie było. - Trudno opisać to, co działo się w piątek po południu, wejście do pociągu graniczyło z cudem - poinformował nas student, który wracał do Kielc.

Adrian Koper ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych tłumaczy, że musieli z pociągu zrezygnować. - Jeździło nim zbyt mało pasażerów, a samorząd nie chciał go dodatkowo finansować - tłumaczy. Wylicza, że problemem była mała liczba pasażerów na trasie do Warszawy. Pociągiem jeździło tylko około 30 osób. - Zastanawialiśmy się nad zmianą rozkładu i przesunięcie poniedziałkowego kursu na niedzielę. Ale po analizach zrezygnowaliśmy, bo w niedzielę konkurencja połączeń InterCity jest zbyt duża - mówi Koper.

- Nie mogliśmy się zgodzić na dofinansowanie tego pociągu. Warunkiem utrzymania połączenia było zgromadzenie takiej liczby pasażerów, żeby utrzymał się on z biletów. A Przewozy Regionalne nie potrafiły tego wykazać, chociaż w piątki z Warszawy rzeczywiście jeździło od 100 do 200 osób - mówi Mariusz Brzeziński ze świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego. Wyjaśnia, że samorządowi brakuje pieniędzy i nie może dokładać do nierentownych połączeń. - Ogłosiliśmy przetarg na obsługę regionalnych linii kolejowych. Jeżeli coś uda się zaoszczędzić, chętnie wrócimy do rozmów - zapowiada Brzeziński.

Powody do radości ma za to PKP InterCity. - Obserwujemy, co się dzieje na rynku. Jeżeli teraz się okaże, że na tej trasie przybędzie nam pasażerów, chętnie dołożymy dodatkowe wagony - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP InterCity.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... Kielc.html
pletwa

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 5 stycznia 2010, o 14:32

Polscy pasażerowie pojadą niemiecką koleją

W 2010 roku kolej w Polsce czeka trzęsienie ziemi - zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".

Po dwóch latach zapowiedzi do uruchomienia pociągów pasażerskich zabrał się niemiecki gigant, czyli DB Bahn. Jak ustalił "DGP", Niemcy złożyli właśnie w Urzędzie Transportu Kolejowego wniosek o przyznanie licencji na przewozy pasażerskie dla spółki DB Bahn Polska. Otrzyma ją najdalej w marcu.

Z informacji "DGP" wynika, że Niemcy poważnie rozważają uruchomienie pociągów na czterech najważniejszych trasach w Polsce: z Warszawy do Gdyni, Katowic, Krakowa i Poznania. To oznacza wojnę o polskiego pasażera - ocenia "DGP".

źródło: http://www.wnp.pl/
Ciekawe czy sprawa dotyczy trasy przez Kielce czy CMK.

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 5 stycznia 2010, o 14:57

Przez CMK, nikt obecnie nie wejdzie na 8, pomimo wiekszego potencjalu ludnosciowego - tu sie ledwo miesci to co jest obecnie, a do tego za chwile zaczyna sie modernizacja, ktora dodtakowo ograniczy przepustowosc. Nie zmienia to faktu, ze docelowo jak najbardziej uwazam, ze mozemy liczyc na wejscie zagranicznych przewoznikow.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 5 stycznia 2010, o 22:07

Przed modernizacją powinno wrócić połączenie Kielce-Wawa przez Włoszczowę, inaczej marnie to widzę.

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 6 stycznia 2010, o 02:03

No ja nie widze tego marnie. A w zasadzie to widze marnie, ale przywrocenie tego polaczenia. Podczas modernizacji moga wystepowac czasowe utrudnienia glownie dla pociagow dalekobieznych, ale to wg mnie powinien byc bodziec, nie do tego aby odtwarzac kompletnie bezsensowne polaczenie na kilka tygodni, na dodatek dla srednio kilkudziesieciu osob niekorzystajacych regularnie z polaczen Kce -Wwa, ale aby wojewodztwo swietokrzyskie wreszcie dogadalo sie z mazowieckim w zakresie finansowania przewozow pociagami KM az do Kielc - to jest najtansza i najbardziej optymalna opcja, a do tego gwarantujaca juz stala oferte w najbardziej cywilizowanych warunkach. Obecnie nie ma nawet bezposrednich polaczen osobowych do Warszawy ze Skarzyska - ale za to chyba w nagrode przesiadla w Radomiu gwarantowana juz jest... :/
A PR i kieleckie media jakos ten temat maja gdzies. Zamieszanie budzi jeden pociag na tydzien dla garstki pasazerow przez CMK, a to, co sie dzieje na osemce z tysiacami tygodniowo to zaden problem najwidoczniej.

kon_rad
Posty: 158
Rejestracja: 22 grudnia 2006, o 02:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kon_rad » 7 stycznia 2010, o 02:49

Mógłby tylko pociąg do Warszawy odjeżdzać z tego samego peronu, na który wjeżdża pociąg ze Skarżyska. Np dzisiaj: 7:17 ( w rzeczywistości 7:19) wjeżdża na drugi, a 7:21 odjeżdża z pierwszego. A jak ten ze Skarżyska spóźniłby się 10 min. to co wtedy? Czekają na siebie?

gladiatoreCK
Posty: 23
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, o 21:42
Lokalizacja: Londyn/CK

Post autor: gladiatoreCK » 21 stycznia 2010, o 19:10

--------------------------------------------------------------------------------

Świętokrzyskie: Porozumienie w sprawie przewozów kolejowych

Zarząd województwa zdecydował o akceptacji treści porozumienia dotyczącego finansowania kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa świętokrzyskiego.

Porozumienie dotyczy zaliczkowego finansowania kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa świętokrzyskiego w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2010 roku. Będzie ono podpisane pomiędzy zarządem województwa a spółką Przewozy Regionalne w Warszawie. zarząd województwa zobowiązuje się w nim do przekazywania spółce miesięcznej zaliczki w wysokości 1 mln 376 tys. 828 zł - jest to 1/12 kwoty zaplanowanej w budżecie województwa na 2010 roku z przeznaczeniem na finansowanie kolejowych przewozów pasażerskich.

Potrzeba podpisania trzymiesięcznej umowy wynika z faktu unieważnienia listopadowego przetargu na "świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania regionalnych i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa świętokrzyskiego w okresie od 1 stycznia 2010 do 31 grudnia 2012 roku". Jedyny oferent, spółka Przewozy Regionalne, złożył wówczas propozycję realizacji przewozów za kwotę prawie dwukrotnie wyższą od tej proponowanej przez Zarząd Województwa (23,06 zł do jednego kilometra w stosunku do 13,24 zł proponowanych przez samorząd województwa).

W najbliższym czasie planowane jest ogłoszenie kolejnego przetargu na świadczenie przewozów kolejowych.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
gladiatoreCK

gladiatoreCK
Posty: 23
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, o 21:42
Lokalizacja: Londyn/CK

Post autor: gladiatoreCK » 21 stycznia 2010, o 19:12

http://infokolej.pl/viewforum.php?f=23

Tu-jest-link-do-ostatnio-najbardziej-popularnego-forum-o-tematyce-kolejowej.Nasze-województwo-jakoś-szczególnie-się-nie-rozpisuje...
gladiatoreCK

gladiatoreCK
Posty: 23
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, o 21:42
Lokalizacja: Londyn/CK

Post autor: gladiatoreCK » 22 stycznia 2010, o 13:27

Szukam-informacji-na-temat-likwidacji-ostatnich-kursów-pociągów-Regio(osobowe)-z-Kilec-do-Sędziszowa-i-Włoszczowy,tych-po-godz.23.Zamiast-tego-pierwszego-ma-być-nowy-o-7.10-do-Krakowa-Głównego,ale-co-z-tym-drugim?Wicemarszałek(?)-Wrzałka-mówił-gdzieś,ze-przybędzie-też-jakiś-pociąg-do-Skarzyska.Może-ktos-tu-też-sie-pasjonuje-kolejami?Może-ktos-coś-wie?
Tak-samo-szukam-info-czy-prestizowa-spółeczka-"pędzące-literki"(PKP-IC)łaskawie-zdecydowały-sie-na-uruchomienie-sezonowych-pociągów-startujących-ż-Kielc?-W-tym-rozkładzie-wykasowali-je-wszystkie.W-wakacje-do-Kołobrzegu-będzie-tylko-jeden-pociąg,w-dodatku-rano!
Czy-to-prawda,ze-teraz-beton-PKP-IC-skrócił-pociagi-na-linii-Kraków-Warszawa-przez-Kielce?--Słyszałem,że-dawny-pośpieszny"Kinga"Kraków-Pł.-Białystok-obecnie-TLK(co-za-idiotyczna-nazwa)-jest-zestawiony-tylko-z-2-wagonów-klasy-drugiej,szok!
gladiatoreCK

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 22 stycznia 2010, o 16:34

Na szybko odpiszę Ci, że wracałem już po nowym rozkładzie jakiś czas temu TLK do Białegostoku i na pewno nie składał się z 2 wagonów klasy drugiej. Czesto jeśli pociąg jest krótki, to przeważnie są to 3 + 1. (3-2kl. i 1-1kl.)


Serwis gastronomiczny w dodatkowych 14 pociągach TLK!

TLK to marka oferująca najwyższy standard podróży w segmencie produktów ekonomicznych w Polsce. W 345 pociągach pod szyldem TLK oferujemy Państwu możliwość przejazdu w wagonach klasy 1 i 2 przystosowanych do obsługi połączeń dalekobieżnych. Staramy się konsekwentnie podnosić standard naszych połączeń. Obecnie w 42 pociągach oprócz wagonów z miejscami do siedzenia kursują także wagony gastronomiczne. Od 18 stycznia kolejne 14 pociągów TLK oprócz zapewnienia możliwości odbycia podróży w przystępnej cenie, kusić będzie Państwa specjałami oferowanymi w wagonach gastronomicznych.

Zapraszamy do odwiedzenia wagonów barowych w następujących pociągach:

* TLK 1812/3 Warszawa Wsch. o.15.48 – Poznań Gł. p. 19.12/ o.19.27 – Kostrzyn p. 22.28
* TLK 8112/3 Kostrzyn o.3.47 – Poznań Gł. p. 6.45/ o. 7.00 – Warszawa Wsch. p. 10.07
* TLK 35102/3 Kraków Gł.o.14.23 – Warszawa Centr. p. 19.09/o.19.50 – Olsztyn Gł. p.23.30
* TLK 53102/3 Olsztyn Gł. o.5.18 – Warszawa Centr. p. 9.00/ o.9.03 – Kraków Gł. p.14.18
* TLK 25104/5 Lublin o. 16.25 – Warszawa Centr. p.18.45/o. 18.55 – Bydgoszcz Gł. p.22.41
* TLK 52104/5 Bydgoszcz Gł. o.5.14 – Warszawa Centr. p. 8.56/ o.9.15 – Lublin p. 11.40
* TLK 1910/1 Warszawa Wsch. o. 16.58 – Łódź Fabryczna p. 18.32
* TLK 9110/1 Łódź Fabryczna o. 6.34 – Warszawa Wsch. p. 8.12
* TLK 3118/9 Kraków Gł. o. 5.21 – Warszawa Wsch. p. 8.32
* TLK 1316/7 Warszawa Wsch. o.11.03 – Kraków Gł. p.13.53
* TLK 3116/7 Kraków Gł. o.15.09 – Warszawa Wsch. p.18.12
* TLK 1318/9 Warszawa Wsch. o.19.18 – Kraków Gł. p.22.29
* TLK 31102/3 Kraków Gł. o.14.23 – Warszawa Wsch. p.19.22
* TLK 13102/3 Warszawa Wsch. o. 8.33 – Kraków Gł. p.14.18

ODPOWIEDZ