Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: tom » 19 stycznia 2006, o 17:12

Wszystko co związane z koleją w naszym regionie. Zmiany, propozycje zmian, nowe pociągi, tabor itp.
Na początek proponuje temat nowych szynobusów, które są bardzo awaryjne.
Poza tym uważam, że w Kielcach, jako mieście wojewódźkim, powinien kursować choć jeden stały Express/Intercity.
Komisja Rewizyjna czuwa!

msz1

Re: PKP w Kielcach

Post autor: msz1 » 20 stycznia 2006, o 09:02

tom pisze:Wszystko co związane z koleją w naszym regionie. Zmiany, propozycje zmian, nowe pociągi, tabor itp.
Na początek proponuje temat nowych szynobusów, które są bardzo awaryjne.
Poza tym uważam, że w Kielcach, jako mieście wojewódźkim, powinien kursować choć jeden stały Express/Intercity.
Przede wszystkim należy zmodernizować linię kolejową do Kraka i Wawki bo inaczej będziemy tym Intercity nadal jechać do stolicy 3h.

Awatar użytkownika
argos
Posty: 112
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:09
Lokalizacja: z Kielc

Post autor: argos » 20 stycznia 2006, o 18:58

Wszystko ekspres-IC KrK-WaWa jedzie przez magistrale. Przez Kielce pojedziesz max. 100km/h a na magistrali max. 160. Jest roznica.
Poza tym mamy ekspres Nida ale jezdzi chyba tylko w wakacje.
Rappers I monkey flip em with the funky rhythm I be kickin, musician, inflictin composition...

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 24 stycznia 2006, o 16:11

Powstanie przystanek ,,Włoszczowa Północ" na CMK

jak 23-01-2006 , ostatnia aktualizacja 23-01-2006 17:55

W ciągu kilku miesięcy powstanie przystanek ,,Włoszczowa Północ" na Centralnej Magistrali Kolejowej - zapowiedział prezes zarządu PKP Andrzej Wach na konferencji prasowej w siedzibie świętokrzyskiego PiS. Przy jednym z bocznych torów ma być zbudowana wiata przystankowa z pomieszczeniem na kasę, a w pobliżu parking. W budowie mają pomóc samorządy. Będzie się tam zatrzymywać kilka pociągów na dobę.

Szef klubu parlamentarnego PiS Przemysław Gosiewski, za którego sprawą prezes Wach przyjechał wczoraj do Kielc i Włoszczowy, podkreślił, że starania o ten przystanek trwały bezskutecznie przez 30 lat, a wszystko udało się załatwić dopiero w ciągu trzech miesięcy rządów premiera Kazimierza Marcinkiewicza.

Dzięki przystankowi z Włoszczowy będzie można znacznie szybciej niż obecnie dojechać do Warszawy i Krakowa. Nie zostanie natomiast zbudowana łącznica umożliwiająca połączenie Kielc z CMK, co przed kilku laty postulował samorząd województwa. Zdaniem prezesa Wacha kosztowałoby to kilkadziesiąt milionów, a skróciło czas jazdy do stolicy tylko o pół godziny. Zapewnił, że szybciej będziemy jeździć do Warszawy przez Radom po modernizacji tej linii, co może nastąpić już ok. 2010 roku.

----------------------------------

Nie wydaje mi się żeby było to opłacalne. Zatrzyma się tam kilka ekspresów na dobę, a i tak nikt do nich nie wsiądzie. Tam nie ma dojazdu. Poza tym niewiele osób z Włoszczowy będzie chciało jechać drogim ekspresem. W Kielcach może znalazło by się kilku chętnych, a we Włoszczowie może być problem.Tez lokalizacja nie jest zbyt dobra. Jest co prawda niedaleko pętla autobusowa (autobusy co 30 min.), ale dojazd z Dworca Włoszczowa PKP zajmuje 25 minut.
Komisja Rewizyjna czuwa!

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 24 lutego 2006, o 13:02

Wiadomości



Linia kolejowa Warszawa-Kielce-Kraków będzie modernizowana
18:25, 23 stycznia 2006


Zmodernizowanie w ciągu kilku lat linii kolejowej nr 8 Warszawa-Kielce-Kraków zapowiedział w poniedziałek na konferencji prasowej w Kielcach prezes zarządu i dyrektor generalny PKP SA Andrzej Wach.

Wyjaśnił, że modernizacja linii została podzielona na trzy etapy. Pierwszy - od Warszawy Zachodniej do Okęcia -jest już realizowany; wiąże się z połączeniem terminala lotniczego z obiektami dworcowymi Warszawa-Centralna. Rozpoczęcie robót jest planowane na koniec tego roku, a ich zakończenie i uruchomienie terminala powinno się odbyć na przełomie lat 2007/2008.

Drugi odcinek to Okęcie-Radom-Kielce, który jest na etapie przygotowywania dokumentacji i przygotowania wniosków o uzyskanie środków unijnych. Te dokumenty będą przygotowane w pierwszym kwartale 2007 r.

"Proces realizacji modernizacji wymaga etapowania, bo jest to przedsięwzięcie o skali bardzo dużej. Nie możemy przerwać ruchu pociągu. To musi być rozłożone na około trzy lata" - powiedział Wach.

Trzeci etap - Kielce-Kraków - jest, według niego "w dobrej sytuacji", gdyż od Kozłowa przez Tunel do Krakowa ta linia nakłada się z Centralną Magistralą Kolejową. Będzie ona w tym roku modernizowana tak, aby osiąganą obecnie na tym odcinku prędkość 40 km na godz. zwiększyć do 100 km na godz.

Linia Warszawa-Kielce-Kraków ma być przystosowana do prędkości 160 km na godz., natomiast na odcinkach, gdzie tory wymagają dużej przebudowy (m.in. ze Skarżyska Kamiennej do Kielc) pozostanie w standardzie 120 km na godz.

Prezes wyjaśnił, że projekt modernizacji linii Warszawa-Kielce-Kraków znalazł się w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013. Linię PKP chce modernizować w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) i liczy na to, że władze regionalne będą wspierać starania o pozyskanie środków unijnych na ten cel.

Wach zapowiedział również, że w ciągu dwóch-trzech miesięcy powstanie przystanek na Centralnej Magistrali Kolejowej we Włoszczowie (Świętokrzyskie).

Źródło:
» Polska Agencja Prasowa SA

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 3 marca 2006, o 19:04

Nie będzie szybkiej kolei...

źródło: www.radio.kielce.com.pl

Linia kolejowa z Kielc, przez Radom, do Warszawy wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie modernizowana w najblizszych latach ze środków Unii Europejskiej. Takie informacje przedstawił na spotkaniu w Kielcach wiceprezes Polskich Linii Kolejowych- Zbigniew Szafrański. „Zmniejszono nam dotacje z Ministerstwa Transportu, o półtora miliarda złotych i w związku z tym musieliśmy ograniczyć wcześniejsze plany”- stwierdził Szafrański
Przeciwko takiej decyzji protestować będą wojewoda świętokrzyski, marszałek województwa i samorządy powiatowe. Wojewoda Grzegorz Banaś, po dzisiejszym spotkaniu powiedział Radiu Kielce, że modernizacja linii nr 8 powinna być utrzymana jako priorytet dla rządu i Polskich Kolei Państwowych.
Zbigniew Szafrański stwierdził, że istnieje inna mozliwość szybkiego połączenia kolejowego z Kielc do Warszawy, przez Włoszczowę i Centralną Magistralą Kolejową. Zdaniem wojewody Banasia i członka zarządu województwa świętokrzyskiego Tadeusza Jóźwika, to rozwiązanie uwzględnia tylko interes Kielc, a nie całego województwa świętokrzyskiego.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 5 marca 2006, o 20:52

Obrazek

PKP. Szybciej do Warszawy - cd.

Autor: marc, 05-03-2006

Możemy zapomnieć o szybkim dojeździe pociągiem przez Radom do Warszawy. Polskie Linie Kolejowe nie będą jej modernizować za pieniądze z UE.


Złe wieści przyniósł Zbigniew Szafrański, wiceprezes PLK. Ogłosił je podczas spotkania z władzami samorządowymi z regionu. - Zmniejszono nam o półtora miliarda dotacje z Ministerstwa Transportu i teraz niestety musieliśmy ograniczyć wcześniejsze plany - tłumaczył Szafrański. Informacja wywołała jęk zawodu wśród zgromadzonych gości. Samorządowcy zapowiedzieli interwencję w Warszawie.

Szafrański wyjaśnił, że taka decyzja była konieczna, bo zyski z modernizacji linii na odcinku Kielce-Radom i tak byłyby niewielkie. - Inwestycja trwałaby długo, a podróż do stolicy nie była dużo krótsza, bo w Górach Świętokrzyskich pociągi i tak nie mogą jeździć szybciej niż 100 km/godz. - argumentował Szafrański.

Kolejarze zaproponowali inne rozwiązanie szybkich połączeń Kielce-Warszawa. Do 2008 roku ma powstać łącznica w okolicy Włoszczowy z Centralną Magistralą Kolejową, czyli trasą szybkiej kolei Kraków-Warszawa. - To czterokilometrowy odcinek. Cała inwestycja kosztowałby tylko 20 mln zł - mówił Henryk Stawiński, szef PLK w Lublinie. Zapowiedział, że dzięki temu podróż do Warszawy będzie krótsza aż o godzinę. Ale co ciekawe, inne informacje przekazano dziennikarzom 24 stycznia w biurze PiS, gdzie odbyła się konferencja prasowa. Wtedy do Kielc na zaproszenie posła Przemysława Gosiewskiego przyjechał prezes zarządu PKP Andrzej Wach, który zapowiedział, że takiej łącznicy nie będzie, bo kosztowałaby ona kilkadziesiąt milionów złotych, a czas jazdy do stolicy skróciłby się tylko o pół godziny. Wach zapewniał, że szybciej będziemy jeździć do Warszawy przez Radom po modernizacji tej linii, co miało nastąpić już ok. 2010 roku.
cochi

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 5 marca 2006, o 20:59

Kubio pisze:Kolejarze zaproponowali inne rozwiązanie szybkich połączeń Kielce-Warszawa. Do 2008 roku ma powstać łącznica w okolicy Włoszczowy z Centralną Magistralą Kolejową, czyli trasą szybkiej kolei Kraków-Warszawa. - To czterokilometrowy odcinek. Cała inwestycja kosztowałby tylko 20 mln zł - mówił Henryk Stawiński, szef PLK w Lublinie. Zapowiedział, że dzięki temu podróż do Warszawy będzie krótsza aż o godzinę.
Podejrzewam, ze taka łącznica i tak nie skróci przejazdu, bo na CMK pierszeństwo mają EC/IC i Ex, a pospieszne często muszą stać po kilkadziesiąt minut na bocznicach i czekać aż inne przejadą. Na tak długim odcinku jak Włoszczowa-Warszawa włączenie kilku dodatkowych pospiesznych do ruchu mogłoby spowodować paraliż linii i opoźnienia pociągów.

Na marginesie, w tym roku wg zapowiedzi ma powstać przystanek we Włoszczowie Północnej na CMK. Z potwierdzonych źródeł słyszałem, ze moze to nastapić najwcześniej za 2 lata.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 7 kwietnia 2006, o 01:08

Obrazek
Radomskie tory na liście

Obrazek ak, 07-04-2006

Do Ministerstwa Transportu i Budownictwa trafiła lista linii kolejowych, które należałoby zmodernizować w latach 2007-13. Wykaz przygotowały PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Znalazła się na niej także trasa Warszawa - Radom - Kielce. Plany modernizacji tej linii przewidują takie jej przebudowanie, aby pociągi na odcinku Radom - Warszawa mknęły z prędkością 160 km na godz., natomiast z Radomia do Kielc - 120.

- Modernizacja należy do grupy najpilniejszych inwestycji, jakie trzeba wykonać, dlatego znalazła się na liście przedstawionej ministerstwu - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PLK SA. Na inwestycje, które znalazły się na liście, kolejarze chcieliby uzyskać pieniądze z funduszy europejskich oraz budżetu państwa. Do końca czerwca ministerstwo ma zatwierdzić wykaz inwestycji, zdecydować, ile przeznaczy na ich realizację, i przekazać ją do akceptacji Komisji Europejskiej.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 7 kwietnia 2006, o 12:25

:arrow: http://www.slowo.com.pl/radom/?dz=1&id=5932

Słowo, 05.04.2006

Przyśpieszenie na torach

RADOMSKIE. Wreszcie dobra wiadomość od kolejarzy. Jest wielka szansa, że za kilka lat będziemy jeździć szybkimi pociągami. I to nie tylko do Warszawy, ale i Kielc! Bardziej sceptyczny jest wiceprezydent Radomia, Józef Nita. – Typowy „kop do góry” – komentuje nowe plany.

[...]

Autor artykułu: Arkadiusz Kutkowski

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 28 czerwca 2006, o 10:59

Obrazek
Poseł Gosiewski załatwił stację we Włoszczowie

Obrazek Krzysztof Śmietana , 27-06-2006

Za sprawą posła PiS Przemysława Gosiewskiego w 10-tysięcznej Włoszczowie na Kielecczyźnie powstaje stacja dla ekspresów do Warszawy. Projektanci szybkiej linii na Śląsk mówią, że to nonsens.

Budowa peronu na stacji Włoszczowa Północna na Kielecczyźnie ruszy już w połowie lipca. Biegnie tędy Centralna Magistrala Kolejowa, czyli najszybsza linia w Polsce, która łączy Warszawę ze Śląskiem i z Krakowem. Ekspresy nie zatrzymują się na tej trasie. Mieszkańcy Włoszczowy dotąd tylko obserwowali, jak po torach, kilka kilometrów od centrum miasteczka, ekspresy pędzą 160 km na godzinę. Trzy lata temu zaczęli walczyć, by pociągi zatrzymywały się także u nich. Autobus do Warszawy jedzie ponad cztery godziny, a pociągiem można jechać tylko w kierunku Kielc, Częstochowy i na Górny Śląsk.

- Ta stacja może być naszym oknem na świat - mówi burmistrz Włoszczowy Józef Grabalski. Przyznaje, że szefowie PKP długo się opierali i twierdzili, że budowa stacji w takim mieście jest nieekonomiczna. Aż do czasu, gdy samorządowcom przyszedł w sukurs poseł PiS ziemi świętokrzyskiej Przemysław Gosiewski.

- Bez niego ta idea nie zostałaby zrealizowana - przyznaje burmistrz.

- Byłem tylko jednym z wielu, którzy przekonali PKP, że warto uruchomić tam stację - mówi skromnie poseł Gosiewski. - Inwestycja przysłuży się nie tylko miastu, ale całemu powiatowi. Peron będzie budowany przy okazji modernizacji linii.

Pomysł ostro krytykuje Aleksander Janiszewski, współprojektant Centralnej Magistrali Kolejowej i były prezes PKP: - To wyrzucanie pieniędzy w błoto. Pan poseł chce się przypodobać lokalnej społeczności. Przy liniach dużych prędkości (CMK ma być modernizowana do prędkości 200, a potem do 250 km na godz.) stacje buduje się w miastach od 200 lub 300 tys. mieszkańców, a nie dla 10-tys. miasteczek jak Włoszczowa. Tam będą wsiadać pojedyncze osoby. A zatrzymanie pociągu jest bardzo kosztowne. Żeby go wyhamować ze 160 km na godz. i znów rozpędzić, potrzeba bardzo dużo energii. Bilety nie pokryją tych strat. Nie mówiąc już o stratach czasu.

Ale władze we Włoszczowie są przekonane, że zainteresowanie podróżami do stolicy będzie duże, bo w powiecie jest ogromne bezrobocie. I że zostanie spełniony wymagany wcześniej przez PKP próg opłacalności inwestycji (50 osób dziennie wsiadających na stacji). Na pytanie, jak to wyliczyli, odpowiadają: - Były rozmowy z wójtami, a na specjalnym spotkaniu ludzie wyrażali ogromne zainteresowanie.

Suchej nitki na pomyśle nie zostawia Adrian Furgalski z zespołu doradców TOR: - To niedopuszczalne, żeby przy Centralnej Magistrali Kolejowej budować takie przystanki. W tak niedużym mieście jak Włoszczowa będzie wsiadać najwyżej kilka osób do pociągu. Niewykluczone, że pogorszy się rozkład innych ekspresów z Warszawy na Śląsk. Żeby coś zrobić dla Kielecczyzny, pan poseł powinien raczej walczyć o jak najszybszą modernizację linii Kielce - Radom. A rząd nie wystąpił nawet o pieniądze na remont tej linii z budżetu unijnego na lata 2007-13.

Budowy przystanku we Włoszczowie broni prezes Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Celiński. - To nie będzie wielka inwestycja. Budowa peronu ma kosztować tylko 3 mln zł, z czego 300 tys. dadzą lokalne samorządy. Poza tym tam będą stawać tylko niektóre pociągi - zaznacza.

Spółka PKP Intercity niechętnie zgodziła się na przystanek we Włoszczowie. Będzie tam stawał ekspres "Ernest Malinowski" z Krynicy i Krakowa do Warszawy oraz zupełnie nowy pociąg, który Intercity uruchomi na wyraźną prośbę centrali PKP. Pociąg "Augustyn Kordecki" Tanich Linii Kolejowych pojedzie z Częstochowy do stolicy nietypową trasą - przez Koniecpol i Włoszczowę.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 28 czerwca 2006, o 12:32

Nadal uważam, że pomysł jest chybiony. Przy takich cenach jakie są w InterCity czy Ex nikt tam nie wsiądzie. TLK jeszcze mają niezłe ceny, ale i tak wątpię, żeby opłacało się tam wsiadać.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 3 sierpnia 2006, o 17:37

Obrazek

Linia kolejowa z Kielc do Radomia na razie nie będzie modernizowana.
3-08-2006, 14:51:12

W najbliższym czasie nie będzie modernizacji lini kolejowej z Kielc do Radomia w kierunku Warszawy. PKP Linie Kolejowe mimo decyzji rządu o zwiększeniu środków europejskich dla kolei nie zdecydowały się na wpisanie tej trasy do listy priorytetów.

Krzysztof Łańcucki, rzecznik PLK powiedział Radiu Kielce, że za europejskie pieniądze zmieniona zostanie jedynie linia na odcinku od Warszawy do Radomia
Dla marszałka województwa świętokrzyskiego Franciszka Wołodźki to kolejjny przejaw niedostrzegania przez Warszawę potrzeb regionów
Ostateczna decyzja w sprawie wykorzystania pieniędzy w programie operacyjnym „Infrastruktura i Środowisko” należy do ministra transportu. Wojewoda świetokrzyski obiecał już interwencję w tej sprawie. Jego zdaniem modernizacja lini kolejowej nr 8 na trasie Warszawa Kielce ma znaczenie nie tylko dla województwa świętokrzyskiego, ale także i dla Podkarpacia.

:arrow: http://www.radio.kielce.com.pl/index.ph ... 609472.txt
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 8 sierpnia 2006, o 16:37

Obrazek

Z opóźnieniem, ale do stolicy pojedziemy

Wreszcie ruszyła budowa peronu we Włoszczowie. Miał być na wakacje, potem pod koniec, a teraz wszystko wskazuje na to, że będzie dopiero po wakacjach. Chodzi o peron we Włoszczowie, o którego budowie mówi się od dawna. Właśnie ruszyły roboty ziemne.

Po przetargu, który ogłosiło Biuro Inwestycji Kolejowych z siedzibą w Lublinie, wyłoniono już wykonawcę włoszczowskiego peronu. Jest nią Zakład Napraw Infrastruktury z siedzibą w Radomiu, przedsiębiorstwo mające doświadczenie w budowie peronów. Pracownicy włoszczowskiej spółki PKP Energetyka zapewniają, że firma ta jest przygotowana do robót kolejowych.
Prace przygotowawcze pod budowę peronu zaczęły się w ubiegłym tygodniu. Zdemontowano pobliskie ogrodzenie oraz wystąpiono do gminy o zgodę na wycinkę drzew. Kamień tłuczeń, potrzebny pod usypanie peronu, jest już przywieziony. Składowany jest na hałdzie w pobliżu stacji PKP Włoszczowa Północ. Firma z Radomia nie ma jeszcze pozwolenia na budowę. Uzyska je prawdopodobnie 16 sierpnia i wtedy dopiero roboty kolejowe ruszą pełną parą.
Przypomnijmy, że przedstawiciele władz kolei razem z posłem Przemysławem Gosiewskim, którzy w styczniu gościli we Włoszczowie, obiecywali, że peron we Włoszczowie będzie gotowy na wakacje. Podczas kolejnej, czerwcowej wizyty we Włoszczowie władz Polskich Kolei Państwowych przesunięto termin wybudowania peronu na koniec wakacji. Teraz wszystko wskazuje na to, że przystanek kolejowy powstanie dopiero po wakacjach.
Peron będzie miał 300 metrów długości i pięć szerokości. Wyposażony zostanie na wzór europejski. Powstaną tutaj podjazdy dla osób niepełnosprawnych, karetek pogotowia i straży pożarnej. Będzie także wybudowany parking dla samochodów. Peron będzie posiadał wiatę przystankową, a w budynku stacyjnym powstanie poczekalnia.
Jego budowa pochłonie ponad milion złotych. Samorządy włoszczowskie przeznaczają na ten cel 320 tysięcy złotych. Dzięki peronowi, we Włoszczowie będą się zatrzymywać szybkie pociągi jadące do Warszawy, Krakowa i Katowic. Podroż do stolicy ma trwać około półtorej godziny.

Rafał BANASZEK banaszek@echodnia.eu

Obrazek
Fot. R. Banaszek
W tym miejscu przy Centralnej Magistrali Kolejowej we Włoszczowie niebawem powstanie peron.

Obrazek
Fot. R. Banaszek
Kamień tłuczeń już leży niedaleko stacji PKP Włoszczowa Północ, gdzie powstanie peron.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 29 sierpnia 2006, o 08:06

Obrazek

Ekspresowo w grudniu

WŁOSZCZOWA. 30 listopada – to najpewniejsza data zakończenia budowy peronu kolejowego przy stacji Włoszczowa Północ. Jeszcze w tym roku zatrzymają się tu ekspresy jadące najszybszą w Polsce linią kolejową. Roboty ziemne przy Centralnej Magistrali Kolejowej we Wloszczowie ruszyły pełną parą.

160 kilometrów na godzinę – z taką prędkością pędzą obecnie pociągi po Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), przecinając Włoszczowę. Po modernizacji linii kolejowej, która ma nastąpić w najbliższej przyszłości, prędkość pociągów wzrośnie do 200, a nawet więcej kilometrów na godzinę! Mieszkańcy Włoszczowy i powiatu od dawna marzyli, żeby przy stacji Włoszczowa Północ, gdzie biegnie Centralna Magistrala Kolejowa powstał peron, przy którym stawałyby szybkie pociągi kursujące z Warszawy do Krakowa i Katowic. Dzięki temu podróż z Włoszczowy do stolicy trwałaby niecałe dwie godziny, a nie jak obecnie – cztery.
Marzenie włoszczowian niebawem stanie się faktem. Obecnie trwają roboty ziemne przygotowujące grunt pod budowę peronu i jego odwodnienie. Wykonuje je Zakład Napraw Infrastruktury z Radomia. – Pierwsza faza robót obejmuje przebudowę sieci trakcyjnej, kabli oświetleniowych i energetycznych oraz urządzeń sterowania ruchem – informuje Krzysztof Kowalik, inspektor nadzoru z Wydziału Realizacji Inwestycji Oddział Regionalny w Lublinie. – Drugi etap robót będzie obejmował budowę peronu wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą. Zostanie zagospodarowany teren przy stacji. Wybudujemy parking dla samochodów oraz zieleniec – dodaje inspektor Kowalik. Przewidywany termin zakończenia inwestycji planowany jest na 30 listopada.

Rafał BANASZEK banaszek@echodnia.eu

:arrow: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=34579

Obrazek
Fot. R. Banaszek
Sekcja Zasilania Elektroenergetycznego PKP Energetyka we Włoszczowie rozbiera konstrukcje wsporcze wraz z fundamentami na Centralnej Magistrali Kolejowej.
Komisja Rewizyjna czuwa!

ODPOWIEDZ