Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 31 marca 2013, o 18:15

Oby tylko nie szkło refleksyjne... To by oszpeciło całkowicie budynek dworca...

BTW - Nasze województwo zamawia 6 nowych składów dla obecnych PKP Przewozów Regionalnych, czyli dla przyszłych Kolei Świętokrzyskich! =]

kon_rad
Posty: 158
Rejestracja: 22 grudnia 2006, o 02:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kon_rad » 2 kwietnia 2013, o 01:04

Tak bardzo kibicujesz kolejom samorządowym w naszym województwie? Już teraz z Kielc można dojechać tylko (bez przesiadki) do Skarżyska (a kiedyś się dało do Radomie, Dęblina, a nawet Lublina), do Sławkowa (i podobno skomunikowanie dalej do Sosnowca, a kiedyś bez problemu dało się do Katowic bezpośrednio), cudem bezpośrednio do Częstochowy ale bez połączenia o ok. 18 godz., które było zawsze, a teraz PR nie wyśle tam pociągu, bo do rana nie miałby obsługi. Tak więc Koleje Świętokrzyskie miałyby wg Ciebie jeździć (na kierunku krakowskim) tylko do Sędziszowa czy też może aż do Tunelu czy też aż aż do Kozłowa??? I nie można tu mówić, że się przewoźnicy mogą dogadać, bo fakty są takie, iż często jest to niemożliwe i nie zawsze z winy PR.

Pozdrawiam wszystkich zwolenników Kolei Samorządowej Świętokrzyskiej obsługującą trzy!!! linie w naszym województwie...

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 2 kwietnia 2013, o 02:30

Po likwidacji ŚZPR i utworzeniu własnego przewoźnika, warunki będzie dyktować samorząd który będzie właścicielem, a nie monopolista, który obraził się na KŚ i nie pozwolił naszemu Marszałkowi wpuścić pociągu KŚ z Katowic do Kielc. Poza tym obecny stan nie rozwija naszych kolei, PR-y nie dadzą nam ani jednego nowego ezeta, jedyne co mamy od nich to RE Bolko na świeżo wyremontowanych wagonach, a reszta to stare kible. Do remontu Edyty też musieliśmy dopłacić, bo na pewno nie jeździłaby po naszych torach. Tak więc jak sobie sami nie kupimy taboru, to PR nam nie pomoże, a mogli przenieść do nas jakieś wyremontowane ezety z programu SPOT, które w Śląskim już nie były potrzebne.

Wkrótce każde województwo utworzy własne koleje, bo obecny twór to studnia bez dna, bez odpowiedniej umowy nie potrafią nawet zapewnić papieru w WC. Samorząd nie ma kasy na utworzenie połączeń do Radomia, Buska, Staszowa, Sandomierza czy Łodzi przez Końskie, a PR chciałby majątek. Tak więc trzeba obniżać koszty.

Na tą ostatnią trasę wystarczyłoby kupić po jednym SZT (1 Świętokrzyskie + 1 Łódzkie) i mamy już dobre połączenie. Na pozostałe trasy międzywojewódzkie pójdą nowe EZT, a na niektóre połączenia wewnątrz województwa powinny wystarczyć dwuczłonowe Elfy i EN81. Po planowanym zakupie 6 EZT, będzie brakować jeszcze kilku sztuk (lub kilkunastu, w zależności od tego czy i jak wzbogaciłoby się siatkę połączeń) żeby móc podziękować monopoliście
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 2 kwietnia 2013, o 21:28

UMWŚ nie miało w planach i pewnie dalej nie ma powołania swojej spółki kolejowej. Teraz Ministerstwo planuje coś pogrzebać w PRach, zobaczymy co znowu z tego wyjdzie..

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 2 kwietnia 2013, o 22:34

Nooo planów nie ma, ale wydaje mi się to nieuchronne. Na razie Maćkowiak z Jarubasem boją się własnego cienia, bo PR się obrazi jak na Śląsku 8) Wydaje mi się, że ten monopolista nie wytrzyma próby czasu, zresztą nie widzę nikogo w stolicy, kto by im chciał pomóc, na razie rzucają im tylko kłody pod nogi, w postaci ograniczeń na CMK czy na trasie średnicowej, nie mówiąc już o problemach z przyznaniem dotacji unijnych, przy tym ile kasy na koleje nie jest wykorzystana... na razie PR to skansen na torach i jedyny pożytek z tego, że one są a nie nowa spółka, to RE Bolko, IR Łysica i IR do Ostrowa Wlkp :)
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 5 kwietnia 2013, o 14:01

Dobra wiadomość dla podróżujących pociągami: bezpośrednie połączenie kolejowe Katowice - Sosnowiec Południowy - Olkusz - Kielce mają być przywrócone. Decyzja o przekazaniu Przewozom Regionalnym połączeń w relacji Katowice - Sławków - Sędziszów/Kielce zapadła w Katowicach w miniony wtorek.
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 21 października 2013, o 12:34

Łatwiej na torach do Częstochowy. Inwestycja za kilkadziesiąt milionów

16 wykonawców chce modernizować linię kolejowej nr 61 Kielce - Fosowskie na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.
Jak informuje portal wnp.pl, najtańszą ofertę PKP PLK otrzymało od Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych w Krakowie, które wyceniło swoje usługi na 43,88 mln zł. Najtańsza oferta opiewała na blisko 60 mln zł.

Inwestor na roboty zaplanował 46,6 mln zł. Inwestycja będzie realizowana do 28 listopada 2014 roku.
:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2iM5ze6h1
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 27 października 2013, o 23:05

Tak, jestem ogromnym zwolennikiem 16 dobrze zarządzanych regionalnych przewoźników finansowanych z pieniędzy województw. Tylko tak widzę szansę na poprawę jakości taboru dzisiejszych Przewozów Regionalnych. Za ruch dalekobieżny niech odpowiada PKP Intercity i w przyszłości inne prywatne firmy jak choćby czeski Leo Express, który już od dawna planuje wjazd na polskie tory (a tak się prędzej czy później stanie, bo Unia Europejska nie pozwoli na wieczny monopolizm PKP). Jeżeli komuś nie będą pasowały ceny tych przewoźników to zawsze może wybrać się na wycieczkę z przesiadkami pociągami różnych regionalnych kolei. Marzą mi się jeszcze wspólne bilety tych przewoźników (np. opcja biletu do wykorzystania u 2, 3 lub więcej przewoźników - np. Koleje Świętokrzyskie + Koleje Mazowieckie = relacja Kielce - Skarżysko Kolejami Świętokrzyskimi i Skarżysko - Warszawa Kolejami Mazowieckimi; oczywiście przy dobrej synchronizacji tych połączeń, by przesiadki nie były uciążliwe), ale to już byłaby wisienka na torcie.

Odpowiadając na zarzuty, które pewnie zaraz się pojawią to według mnie problem Kolei Śląskich jest jeden - niewystarczająca ilość taboru dla tak dużej aglomeracji.

kon_rad
Posty: 158
Rejestracja: 22 grudnia 2006, o 02:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kon_rad » 29 października 2013, o 10:54

A jaki masz z tym teraz problem? Kupujesz bilet w taryfie regio Kielce-Warszawa i jedziesz na nim: z Kielc do Skarżyska PR, ze Skarżyska do Radomia KM i z Radomia do Warszawy KM. Koleje Mazowieckie od dawna honorują bilety Przewozów Regionalnych przy połączeniach kombinowanych. Szkoda tylko, że powstanie Kolei Mazowieckich rozwaliło połączenia bezpośrednie Kielc z Radomiem i z Dęblinem, które istniały od zawsze. Zresztą to samo się stało po powstaniu Kolei Śląskich na linii Kielce-Sędziszów-Sławków-Katowice.

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 23 listopada 2013, o 13:18

Obrazek
Nowe rozkłady jazdy. Do Warszawy już nie przez CMK
oprac. marc 21.11.2013 , aktualizacja: 21.11.2013 15:56


PKP Intercity poinformowało o zmianach w rozkładzie jazdy. Od 15 grudnia m.in. TLK Nida nie będzie już kursowała do Warszawy po Centralnej Magistrali Kolejowej, a podróżnych czeka objazd przez Dęblin.
Z oficjalnego komunikatu wynika, że będą kontynuowane roboty przy modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom - Kielce. Dopiero po zakończeniu prac planowane jest przywrócenie kursów na trasie Warszawa - Kielce co 2 godz.

PKP Intercity zapowiada zmniejszenie liczby połączeń w porze dziennej w relacji Warszawa - Kielce z 5 do 4 par. Ta zmiana będzie jednak mniej odczuwalna, bo z uwagi na prace modernizacyjne w Sandomierzu TLK Monciak - Krupówki będzie jeździł objazdem przez Kielce. Liczba połączeń w relacji Warszawa - Kielce nie ulegnie zmianie, a między godz. 11.50 a 19.50 pociągi kursować będą co 4 godz., tj. z odjazdem z Warszawy Centralnej o godz. 11.50, 15.50 i 19.50.

TLK Monciak -Krupówki z Gdyni do Zakopanego będzie kursował przez Kielce z wyłączaniem grupy wagonów do Przemyśla w Skarżysku Kamiennej. To oznacza zwiększenie liczby połączeń między Trójmiastem a Kielcami z 1 do 2 par pociągów oraz z Kielc do Zakopanego z 1 do 2 par pociągów.

Niestety zmieni się trasa TLK Nida, który dotychczas jeździł z Warszawy do Kielc przez CMK. Zgodnie z nowym rozkładem jazdy pojedzie dłuższą trasą przez Dęblin, Radom i Skarżysko-Kamienną.

Natomiast TLK San kursujący obecnie w relacji Warszawa - Skarżysko-Kamienna - Kielce zostanie zastąpiony przez TLK Nida.

Godzinę później odjedzie z Kielc pociąg TLK Sienkiewicz, dzięki czemu będzie lepiej skoordynowany w Warszawie.

http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z_CMK.html

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 8 grudnia 2013, o 15:50

gazeta pisze:
Niestety zmieni się trasa TLK Nida, który dotychczas jeździł z Warszawy do Kielc przez CMK. Zgodnie z nowym rozkładem jazdy pojedzie dłuższą trasą przez Dęblin, Radom i Skarżysko-Kamienną.
Oho... ciekawe czy wyleciał przez ograniczenia na CMK, czy ze względu na niskie obłożenie.
Po drugie trasa przez Dęblin jest krótsza...

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 26 grudnia 2013, o 00:37

Podkarpackie ma już swojego pierwszego Impulsa:

http://www.youtube.com/watch?v=YpmVAxi0Z2A

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: Nowak » 27 sierpnia 2014, o 08:10

Linia nr 25 w sieci TEN-T
Linia kolejowa nr 25 z Dębicy, przez Sandomierz, Ostrowiec, Skarżysko do Łodzi została wpisana w sieć korytarzy TEN-T, czyli najważniejszych sieci transportowych w Unii Europejskiej.

Zapis zwiększa szansę na jej kompleksową przebudowę. Samorząd województwa świętokrzyskiego liczy, że modernizacja obejmie nie tylko tory, ale także elektryfikację tej trasy pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tomaszowem Mazowieckim.

Członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak mówi, że taki zakres inwestycji pozwoliłby na przywrócenie wstrzymanego na tym odcinku w 2009 roku ruchu pasażerskiego. Dodaje, że starania o remont linii kolejowej trwają od kilku lat, ale teraz – po jej wpisaniu w sieć transportową – są znacznie większe szanse na realizację tej inwestycji.

- Wspólnie z samorządem województwa łódzkiego prowadzimy w tej sprawie rozmowy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz z ministrem Zbigniewem Klepackim, który jest odpowiedzialny za kolej. Dodaje, że na razie remont linii nr 25 nie został uwzględniony w inwestycjach, na które mają być przeznaczone rządowe pieniądze.

Nie ukrywa, że ministerstwo i kolejarze zabiegają o to, aby samorząd województwa zdecydował się na współfinansowanie modernizacji linii kolejowej nr 25. Zaznacza, że jego zdaniem remonty sieci powinny być finansowane z budżetu państwa, ale nie wyklucza, że samorząd będzie partycypował w kosztach tej inwestycji.

Być może na ten cel wykorzystana będzie część pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego. W latach 2014-2020 województwo świętokrzyskie na infrastrukturę związaną z transportem ma otrzymać z unijnego budżetu 130 mln euro. 29 mln euro ma zostać przeznaczone na inwestycje w kolej, a pozostała część na drogi.
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/pl/post-25609

+ zdjęcie z GW naszego Impulsa.
Obrazek

480
Posty: 28
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, o 09:33
Lokalizacja: Bilcza/Morawica

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: 480 » 27 sierpnia 2014, o 09:41

Ktoś tu coś pomieszał, jakim cudem przy parytecie procentowym 60-40 w perspektywie 2014-20r. wyszło im że ze 130mln ogółem, na kolej będzie tylko 29 baniek?

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kolej - Kielce i region (ogólnie)

Post autor: maruda » 28 sierpnia 2014, o 09:37

W ogóle jest w tym artykule pomieszanie z poplątaniem...Linia kolejowa 25 jest linią znaczenia państwowego, została teraz wpisana do grona linii paneuropejskich TEN-T czyli o znaczeniu kluczowym dla UE a nasz bidny samorząd chce do niej dokładać z własnego sumptu?! Panie Maćkowiak, proponuję ochłonąć, ja chciałbym aby ta linia była wyremontowane itd.ale czy zdajecie sobie w tym zarządzie sprawę ile będzie kosztowała sama tylko likwidacja wąskich gardeł w które obfituje?Zamiast ładować kasę biednego świętokrzyskiego w coś co jest psim obowiązkiem państwa, wykorzystajcie te pieniądze do budowy łącznicy zCzarncy do Włoszczowy Płn.a korzyść dla województwa będzie znacznie większa.
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

ODPOWIEDZ