Kolej - Kielce i region (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Kupujemy pociągi dla czterech województw. Za 342 mln zł
Dziewiętnaście nowych pociągów za 342 mln zł kupi samorząd świętokrzyskiego dla czterech województw południowej Polski. Pierwsze z nich powinny wozić pasażerów w 2013 roku.
- W ciągu najbliższych kilku dni spodziewany się podpisać preumowę na dofinansowanie zakupów ze środków unijnych. Projekt dokumentu jest już w Centrum Unijnych Projektów Transportowych - informuje Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego.
Zakłada on kupno 19 składów na potrzeby tzw. Grupy Zakupowej Południe. Tworzą ją cztery współpracujące ze sobą województwa: Świętokrzyskie, Małopolskie, Śląskie i Podkarpackie. Trzy pierwsze kupią po sześć składów, Podkarpacie - jeden.
Co ciekawe liderem grupy jest właśnie województwo świętokrzyskie. - Program jest nowatorski. Każdy z partnerów jest porównywalnie zaangażowany, ale to my mamy stosunkowo świeże doświadczenia z przygotowaniem zakupu ostatnio dostarczonych "Elfów". Dlatego zadeklarowaliśmy, że możemy się tym zająć. Małopolska odpowiada z kolei za przygotowanie ważnego dokumentu, jakim jest studium wykonalności - tłumaczy Maćkowiak.
Pieniądze na kupno nowych pociągów pochodzić będą z unijnego programu "Infrastruktura i środowisko". Pierwotnie to spółka Przewozy Regionalne miała kupić aż 60 nowych pociągów. Do tego jednak nie doszło. - Powodów było kilka. Jako beneficjent programu Przewozy Regionalne musiałyby mieć podpisaną 10-letnią umowę na realizację usług przewozowych. Tymczasem zgodnie z obecnymi przepisami samorządy nie mogą podpisywać umowy na dłużej niż 3 lata. Sama przyszłość Przewozów Regionalnych też może być różna, a wydaje się, że samorządy będą w stanie racjonalnie wykorzystać nowe składy - mówi Maćkowiak.
Przetarg na dostawę nowych składów ogłoszony zostanie najpóźniej na wiosnę. Każdy z nich powinien być trzy wagony, czyli o jeden więcej niż dostarczone ostatnio "Elfy". Mają one jeździć na trasach z Kielc do Krakowa, Częstochowy i Katowic oraz z Krakowa do Rzeszowa i Katowic.
- Trudno przewidzieć jaka oferta okażę się najkorzystniejsza, ale chcemy, żeby były to pojazdy z najwyższej półki. Zakup aż 19 pociągów powinien wpłynąć na wynegocjowanie korzystnej ceny. Liczę, że pierwsi pasażerowie pojadą tymi pociągami w 2013 roku - zapowiada Mariusz Brzeziński ze świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego.
marcin.sztandera@kielce.agora.pl
Gazeta Kielce
Dziewiętnaście nowych pociągów za 342 mln zł kupi samorząd świętokrzyskiego dla czterech województw południowej Polski. Pierwsze z nich powinny wozić pasażerów w 2013 roku.
- W ciągu najbliższych kilku dni spodziewany się podpisać preumowę na dofinansowanie zakupów ze środków unijnych. Projekt dokumentu jest już w Centrum Unijnych Projektów Transportowych - informuje Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego.
Zakłada on kupno 19 składów na potrzeby tzw. Grupy Zakupowej Południe. Tworzą ją cztery współpracujące ze sobą województwa: Świętokrzyskie, Małopolskie, Śląskie i Podkarpackie. Trzy pierwsze kupią po sześć składów, Podkarpacie - jeden.
Co ciekawe liderem grupy jest właśnie województwo świętokrzyskie. - Program jest nowatorski. Każdy z partnerów jest porównywalnie zaangażowany, ale to my mamy stosunkowo świeże doświadczenia z przygotowaniem zakupu ostatnio dostarczonych "Elfów". Dlatego zadeklarowaliśmy, że możemy się tym zająć. Małopolska odpowiada z kolei za przygotowanie ważnego dokumentu, jakim jest studium wykonalności - tłumaczy Maćkowiak.
Pieniądze na kupno nowych pociągów pochodzić będą z unijnego programu "Infrastruktura i środowisko". Pierwotnie to spółka Przewozy Regionalne miała kupić aż 60 nowych pociągów. Do tego jednak nie doszło. - Powodów było kilka. Jako beneficjent programu Przewozy Regionalne musiałyby mieć podpisaną 10-letnią umowę na realizację usług przewozowych. Tymczasem zgodnie z obecnymi przepisami samorządy nie mogą podpisywać umowy na dłużej niż 3 lata. Sama przyszłość Przewozów Regionalnych też może być różna, a wydaje się, że samorządy będą w stanie racjonalnie wykorzystać nowe składy - mówi Maćkowiak.
Przetarg na dostawę nowych składów ogłoszony zostanie najpóźniej na wiosnę. Każdy z nich powinien być trzy wagony, czyli o jeden więcej niż dostarczone ostatnio "Elfy". Mają one jeździć na trasach z Kielc do Krakowa, Częstochowy i Katowic oraz z Krakowa do Rzeszowa i Katowic.
- Trudno przewidzieć jaka oferta okażę się najkorzystniejsza, ale chcemy, żeby były to pojazdy z najwyższej półki. Zakup aż 19 pociągów powinien wpłynąć na wynegocjowanie korzystnej ceny. Liczę, że pierwsi pasażerowie pojadą tymi pociągami w 2013 roku - zapowiada Mariusz Brzeziński ze świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego.
marcin.sztandera@kielce.agora.pl
Gazeta Kielce
- tester19
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 812
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 16:17
- Lokalizacja: Kielce - Czarnów
Do Sandomierza wracają pociągi. I to do Warszawy
Dobra wiadomość dla turystów i mieszkańców Sandomierza. Po kilku latach wracają tam pociągi pasażerskie. I to nie byle jakie. Od 11 grudnia ze stacji w Sandomierzu pojedziemy Intercity do Warszawy i Przemyśla
To historyczna chwila, bo Sandomierz nie posiada żadnego kolejowego połączenia pasażerskiego od pięciu lat. W połowie grudnia 2006 roku PKP zlikwidowało ostatni pociąg regionalny na trasie ze Skarżyska. - Było mało pasażerów, a dodatkowo linia jest w fatalnym stanie technicznym. Przejechanie 88-kilometrowego odcinka trwa trzy godziny - tłumaczył wówczas Adam Młodawski, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Kielcach.
W ubiegłym roku PKP PLK podpisały wartą 44 mln zł umowę na modernizację tej linii kolejowej. Całość ma być gotowa w 2015 roku, ale już większość torów została naprawiona. Pociągi mogą teraz mknąć po nich z prędkością 100 km na godzinę, podczas gdy wcześniej na niektórych odcinkach mogły jechać maksymalnie "trzydziestką".
Pierwszy od pięciu lat pociąg pasażerski odjedzie ze stacji w Sandomierzu 11 grudnia. I to nie byle jaki, bo pospieszny TLK (Twoje Linie Kolejowe) Warszawa - Przemyśl uruchomiony przez PKP Intercity. Skład z Przemyśla będzie łącznikiem do pociągu relacji Kielce - Warszawa Wschodnia, a w drodze powrotnej z Warszawy, w Skarżysku wagony podzielą się na skład do Kielc i Przemyśla. Ze stacji w Sandomierzu pociąg do stolicy odjeżdżać będzie o godz. 7.43, a do Przemyśla o godz. 20.12.
- Kilka dni temu otrzymaliśmy od PKP tę informację i bardzo się cieszymy. To świetna wiadomość dla mieszkańców i turystów - podkreśla Marek Bronkowski, wiceburmistrz Sandomierza. Ale, jak sam przyznaje, wiadomość niespodziewana. - Jeszcze we wrześniu byłem na spotkaniu w Kielcach, w którym uczestniczyli także przedstawiciele władz kolei, i mówiono tam o przywróceniu pociągów do Sandomierza dopiero w 2013 roku. Choć nasz burmistrz [ Jerzy Borowski - przyp. red.] od dawna zabiegał o to połączenie - mówi Bronkowski. - Myślę, że kolej zweryfikowała swoje plany i jest to pierwszy krok do przyszłego uruchomienia ekspresowego połączenia z Rzeszowa do Warszawy, o którym była mowa na spotkaniu cztery lata temu. W każdym razie dla nas 11 grudnia to niewątpliwe będzie historyczny dzień, chyba nawet z radości kupię bilet i przejadę się na następną stację - cieszy się burmistrz Jerzy Borowski. - Będziemy mogli wreszcie pociągiem dojechać do Warszawy, załatwić tam sprawy i wrócić, a nie tłuc się zatłoczoną potwornie "dziewiątką" - dodaje.
Wiceburmistrz Bronkowski zapowiada natomiast, że miasto zadba teraz o komunikację na stację, po likwidacji ostatniego pociągu osobowego zlikwidowano także dojeżdżające tam miejskie autobusy.
Czy nowy pociąg do Warszawy to także zapowiedź przywrócenia połączeń regionalnych np. z Sandomierza do Ostrowca? Póki co raczej nie. - Jeśli chodzi o budżet marszałka, to na dzień dzisiejszy nie widzę możliwości, aby uruchomić takie połączenia. Z analizy, jaką przeprowadził Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych, wynika bowiem, że nie byłyby to połączenia opłacalne. Ale jeśli w przyszłości będziemy mieć potwierdzenie o rentowności takich tras, będę zabiegał o ich reaktywację - mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa. Potwierdza natomiast, że stan torów, przynajmniej w części trasy do Sandomierza, jest już bardzo dobry. - Jechałem niedawno elfem ze Skarżyska do Ostrowca i muszę powiedzieć z przykrością, że brakowało mi tego tradycyjnego tup tup, tup tup - przyznaje Maćkowiak.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... szawy.html
Dobra wiadomość dla turystów i mieszkańców Sandomierza. Po kilku latach wracają tam pociągi pasażerskie. I to nie byle jakie. Od 11 grudnia ze stacji w Sandomierzu pojedziemy Intercity do Warszawy i Przemyśla
To historyczna chwila, bo Sandomierz nie posiada żadnego kolejowego połączenia pasażerskiego od pięciu lat. W połowie grudnia 2006 roku PKP zlikwidowało ostatni pociąg regionalny na trasie ze Skarżyska. - Było mało pasażerów, a dodatkowo linia jest w fatalnym stanie technicznym. Przejechanie 88-kilometrowego odcinka trwa trzy godziny - tłumaczył wówczas Adam Młodawski, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Kielcach.
W ubiegłym roku PKP PLK podpisały wartą 44 mln zł umowę na modernizację tej linii kolejowej. Całość ma być gotowa w 2015 roku, ale już większość torów została naprawiona. Pociągi mogą teraz mknąć po nich z prędkością 100 km na godzinę, podczas gdy wcześniej na niektórych odcinkach mogły jechać maksymalnie "trzydziestką".
Pierwszy od pięciu lat pociąg pasażerski odjedzie ze stacji w Sandomierzu 11 grudnia. I to nie byle jaki, bo pospieszny TLK (Twoje Linie Kolejowe) Warszawa - Przemyśl uruchomiony przez PKP Intercity. Skład z Przemyśla będzie łącznikiem do pociągu relacji Kielce - Warszawa Wschodnia, a w drodze powrotnej z Warszawy, w Skarżysku wagony podzielą się na skład do Kielc i Przemyśla. Ze stacji w Sandomierzu pociąg do stolicy odjeżdżać będzie o godz. 7.43, a do Przemyśla o godz. 20.12.
- Kilka dni temu otrzymaliśmy od PKP tę informację i bardzo się cieszymy. To świetna wiadomość dla mieszkańców i turystów - podkreśla Marek Bronkowski, wiceburmistrz Sandomierza. Ale, jak sam przyznaje, wiadomość niespodziewana. - Jeszcze we wrześniu byłem na spotkaniu w Kielcach, w którym uczestniczyli także przedstawiciele władz kolei, i mówiono tam o przywróceniu pociągów do Sandomierza dopiero w 2013 roku. Choć nasz burmistrz [ Jerzy Borowski - przyp. red.] od dawna zabiegał o to połączenie - mówi Bronkowski. - Myślę, że kolej zweryfikowała swoje plany i jest to pierwszy krok do przyszłego uruchomienia ekspresowego połączenia z Rzeszowa do Warszawy, o którym była mowa na spotkaniu cztery lata temu. W każdym razie dla nas 11 grudnia to niewątpliwe będzie historyczny dzień, chyba nawet z radości kupię bilet i przejadę się na następną stację - cieszy się burmistrz Jerzy Borowski. - Będziemy mogli wreszcie pociągiem dojechać do Warszawy, załatwić tam sprawy i wrócić, a nie tłuc się zatłoczoną potwornie "dziewiątką" - dodaje.
Wiceburmistrz Bronkowski zapowiada natomiast, że miasto zadba teraz o komunikację na stację, po likwidacji ostatniego pociągu osobowego zlikwidowano także dojeżdżające tam miejskie autobusy.
Czy nowy pociąg do Warszawy to także zapowiedź przywrócenia połączeń regionalnych np. z Sandomierza do Ostrowca? Póki co raczej nie. - Jeśli chodzi o budżet marszałka, to na dzień dzisiejszy nie widzę możliwości, aby uruchomić takie połączenia. Z analizy, jaką przeprowadził Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych, wynika bowiem, że nie byłyby to połączenia opłacalne. Ale jeśli w przyszłości będziemy mieć potwierdzenie o rentowności takich tras, będę zabiegał o ich reaktywację - mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa. Potwierdza natomiast, że stan torów, przynajmniej w części trasy do Sandomierza, jest już bardzo dobry. - Jechałem niedawno elfem ze Skarżyska do Ostrowca i muszę powiedzieć z przykrością, że brakowało mi tego tradycyjnego tup tup, tup tup - przyznaje Maćkowiak.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... szawy.html
KIELCE - miasto betonu
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Kolejne szynobusy „Elf” trafią do Kielc
Dwa "Elf-y" już kursują po trasach województwa świętokrzyskiego. Kolejne dwa szynobusy dojadą do Kielc już w środę. Zgodnie z umową bydgoska firma PESA w środę dostarczy do Kielc kolejne dwa szynobusy marki „Elf”. Pierwsze dwie sztuki nowego taboru dostarczono pod koniec września.
Projekt zakupu czterech szynobusów został podzielony na dwie części. Pierwsza jest współfinansowana przez środki z Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013. Druga natomiast jest finansowana z budżetu Województwa Świętokrzyskiego i pochodzi w znacznej większości z Funduszu Kolejowego, który został przyznany województwom po usamorządowieniu Spółki „PKP Przewozy Regionalne”.
Pierwsze dwa pojazdy szynowe, które już zostały przekazane samorządowi województwa, kosztowały 23 miliony 127 tysięcy złotych, z czego 11 milionów 281 tysięcy to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Koszt dwóch kolejnych to również 23 miliony złotych.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... 73621.html
Dwa "Elf-y" już kursują po trasach województwa świętokrzyskiego. Kolejne dwa szynobusy dojadą do Kielc już w środę. Zgodnie z umową bydgoska firma PESA w środę dostarczy do Kielc kolejne dwa szynobusy marki „Elf”. Pierwsze dwie sztuki nowego taboru dostarczono pod koniec września.
Projekt zakupu czterech szynobusów został podzielony na dwie części. Pierwsza jest współfinansowana przez środki z Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013. Druga natomiast jest finansowana z budżetu Województwa Świętokrzyskiego i pochodzi w znacznej większości z Funduszu Kolejowego, który został przyznany województwom po usamorządowieniu Spółki „PKP Przewozy Regionalne”.
Pierwsze dwa pojazdy szynowe, które już zostały przekazane samorządowi województwa, kosztowały 23 miliony 127 tysięcy złotych, z czego 11 milionów 281 tysięcy to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Koszt dwóch kolejnych to również 23 miliony złotych.
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/ar ... 73621.html
<klawy tekścik w tym miejscu>
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, o 13:52
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Nasza interpelacja w sprawie modernizacji infrastruktury stacji kolejowej Sandomierz:
http://www.inwestycje.radom.pl/forum/vi ... 2003#32003
http://www.inwestycje.radom.pl/forum/vi ... 2003#32003
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa