Strona 7 z 21

: 11 października 2007, o 16:05
autor: ice
Chyba wybrano lepszy wariant moim zdaniem.
Szkoda ze nie pociagneli drogi w ten sposob:

Obrazek

Jak zwykle u nas musza byc zawijasy :?

: 11 października 2007, o 17:54
autor: KamilEm
Pewnie dlatego tak to zrobili żeby móc wybudować tą droge w dwóch etapach. Podobnie jest z odcinkami Kielce - Występa i Występa - Skarżysko.

: 12 października 2007, o 07:55
autor: Jezpir
W Występie jest chociaż wiadukt, który da się wykorzystać, a węzeł Skarżysko był budowany od początku. Uważam, że najlogiczniej byłoby jadąc od Radomia już przed Skarżyskiem-Książęcym zjechać z drogą na zachód i omijając Skarżysko, Suchedniów, Łączną i inne wioski zejść do starej 7-ki dopiero w Występie. Choć by zminimalizować liczbę zakrętów, które prowadzą do starej trasy należałoby wytyczyć nowy przebieg od Książęcego do Wiśniówki. Ale już jest musztarda po obiedzie: węzeł Skarżysko już jest i nikt nie zostawi go sobie samego i zbuduje drugi 3-5km na zachód nad 42-ką.

: 12 października 2007, o 18:52
autor: msz1
Jezpir pisze:W Występie jest chociaż wiadukt, który da się wykorzystać, a węzeł Skarżysko był budowany od początku. Uważam, że najlogiczniej byłoby jadąc od Radomia już przed Skarżyskiem-Książęcym zjechać z drogą na zachód i omijając Skarżysko, Suchedniów, Łączną i inne wioski zejść do starej 7-ki dopiero w Występie. Choć by zminimalizować liczbę zakrętów, które prowadzą do starej trasy należałoby wytyczyć nowy przebieg od Książęcego do Wiśniówki. Ale już jest musztarda po obiedzie: węzeł Skarżysko już jest i nikt nie zostawi go sobie samego i zbuduje drugi 3-5km na zachód nad 42-ką.
Ale przecież ma być prwie tak jak piszesz, Suchedniów i Łączna będą ominięte bo droga pójdzie nowym śladem.

: 13 października 2007, o 13:48
autor: Jezpir
msz1 pisze:Ale przecież ma być prwie tak jak piszesz, Suchedniów i Łączna będą ominięte bo droga pójdzie nowym śladem.
Tylko siódemka wróci z nowego śladu do Skarżyska na istniejący węzeł tylko po to by zaraz odbić na nowy ślad by ominąć odcinek Suchedniów-Łączna, po czym wróci na stary ślad w Występie i przed Kajetanowem znowu na bok. Zwróć uwagę, że ciągle nowy ślad jest po zachodniej stronie starej siódemki, więc bliżej i mniej skomplikowanie byłoby wytyczyć całkowicie nowy ślad, ale "ktoś kiedyś" myślał, że w Skarżysku zrobi się po istniejącej siódemce i pewnie dlatego węzeł 7/42 stoi tu gdzie stoi, a nie 3-4 km na zachód.
Odsyłam ponadto do mapki, którą zamieścił AR w wątku "S7 Skarżysko-Występa" http://inwestycje.jupiter.superhost.pl/ ... sc&start=0

: 27 października 2007, o 00:57
autor: MeehoweCK
Obrazek
http://wiadomosci.onet.pl/1631212,11,item.html
"Rzeczpospolita: Z budową wielu dróg nie zdążymy przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 r. - uważają politycy PO. Platforma ma już gotowy szczegółowy plan budowy dróg i autostrad do 2020 r. Nie zakłada on zmian w przebiegu głównych tras, które opracowano na podstawie rzeczywistych potrzeb i natężenia ruchu.
Analiza planów PO pokazuje jednak ciekawe różnice. Najbardziej chyba radykalna zmiana to rezygnacja z budowy drogi S74 z Piotrkowa Trybunalskiego przez Kielce do Stalowej Woli. - Ta trasa nie ma ekonomicznego uzasadnienia - wyjaśnia Tadeusz Jarmuziewicz, poseł PO, jeden z kandydatów na ministra infrastruktury. W ścisłym gronie eksperckim podejrzewa się, że S74 zaplanowano tylko ze względów politycznych. Miałaby bowiem lepiej skomunikować ze światem tzw. Gosiewo - bo tak złośliwie nazywa się Kielce - miasto, o którego rozwój zacięcie walczył wicepremier Przemysław Gosiewski.

Z Kielcami zresztą łączy się jeszcze jedna zmiana. PiS chciało jeszcze do 2012 r. zbudować trasę ekspresową S7 Kielce - Kraków. PO uznała, że to zadanie może poczekać, i przesuwa projekt na dalsze terminy.
Ciekawy pomysł ma też Platforma na rozwiązanie problemów z obwodnicą Augustowa. Planowane jest wytyczenie nowego szybkiego połączenia między Suwałkami a Warszawą. Miałoby ono biec na linii Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Łomża - Ełk - Suwałki - granica państwa z Litwą. - Budowa tej trasy spowodowałaby korzystną zmianę w ruchu tranzytowym. Kilkadziesiąt procent tirów zmierzałoby wprost do stolicy, a tylko ok. 10 proc. przejeżdżałoby w okolicach Augustowa. Obwodnica tego miasta praktycznie byłaby nieszkodliwa dla środowiska - uważa Jan Jakiel ze stowarzyszenia SISKOM.

Połączenie Wrocławia i Łodzi ma za to zyskać status autostrady. Zdaniem PO Wrocław jest bowiem najszybciej rozwijającą się metropolią. PO nie chce też zaniedbać Warszawy. - Budowa południowej obwodnicy Warszawy (S2 na odcinku Puławska - Zakręt) jest jednym z naszych pięciu priorytetów - podkreśla poseł Jarmuziewicz. PiS też chciało budować obwodnicę, ale trzymało to zadanie w rezerwie.

Mimo priorytetowego traktowania warszawski odcinek S2 i tak zdaniem PO nie powstanie przed 2012 r. Taki los czeka też kilka innych dróg ekspresowych (np. S5 na odcinku Bydgoszcz - Poznań, S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg). Rząd PiS wpisał je na listę inwestycji o szybkiej ścieżce realizacji, tak by zdążyć przed rozpoczęciem w Polsce piłkarskiego święta - Euro 2012. Ale według PO stan przygotowań do budowy tych tras jest tak mizerny, że na pewno nie pojedziemy nimi w czasie mistrzostw.
o ja pier... :shock: :? :evil: :x

: 27 października 2007, o 01:35
autor: Wizard
Nie chcę pisać o polityce.PiS był jaki był, ale dla naszego regionu była to najkorzystniejsza partia i nie ma co się oszukiwać że było inaczej. No to pojeździliśmy... :cry:

: 27 października 2007, o 08:06
autor: Daniel
Mogą nam zabrać już tylko kolej.
Cieszę, że nie głosowałem na PO.

: 27 października 2007, o 08:18
autor: j'k
RZECZPOSPOLITA

Z budową wielu dróg nie zdążymy przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 r. – uważają politycy PO. Na planach Platformy najbardziej ucierpią mieszkańcy Kielc. Drogi przez to miasto powstaną o kilka lat później

http://www.rp.pl/artykul/65385.html

: 27 października 2007, o 08:22
autor: jasiek
Ale to bylo do przewidzenia. Problemem byl Gosiewski, ktory przypisuje sobie duzo zaslug, mimo, ze na nie nie zasluzyl. A jezeli juz cos zalatwil robil to za glosno. Teraz to sie odbija.

: 27 października 2007, o 09:12
autor: Gear
(...)
Najbardziej chyba radykalna zmiana to rezygnacja z budowy drogi S74 z Piotrkowa Trybunalskiego przez Kielce do Stalowej Woli. - Ta trasa nie ma ekonomicznego uzasadnienia - wyjaśnia Tadeusz Jarmuziewicz, poseł PO, jeden z kandydatów na ministra infrastruktury. W ścisłym gronie eksperckim podejrzewa się, że S74 zaplanowano tylko ze względów politycznych. Miałaby bowiem lepiej skomunikować ze światem tzw. Gosiewo - bo tak złośliwie nazywa się Kielce - miasto, o którego rozwój zacięcie walczył wicepremier Przemysław Gosiewski.

Z Kielcami zresztą łączy się jeszcze jedna zmiana. PiS chciało jeszcze do 2012 r. zbudować trasę ekspresową S7 Kielce - Kraków. PO uznała, że to zadanie może poczekać, i przesuwa projekt na dalsze terminy.

(...)
No to można akurat zadedykować ten artykulik wszystkim "zdolnym, młodym, wykształconym" z Kielc co tak zaciekle atakowali PiS "partie moherów" i głosowali na PO.

Jakim trzeba było być za przeproszeniem durniem, żeby się nie domyślić, że tak się stanie przy rządach PO - wystarczyło przejrzeć programy wyborcze partii! Ale niektórzy woleli bezkrytycznie wierzyć GW i TVN-owi, że jak zagłosują na PO to automatycznie staną się mądrzy i wykształceni...

Przepraszam, że tak emocjonalnie, ale cholera mnie bierze jak sobie przypomnę jak tłumaczyłem wielu osobom, że tak się stanie, to próbowano ze mnie mohera zrobić. A wcale mnie nie cieszy to, że mogę teraz powiedzieć "a nie mówiłem!" bo nie mam w sobie tyle zacietrzewienia co niektórzy przed wyborami, którzy niestety właśnie się budzą w nowej rzeczywistości - z ręką w nocniku.

A rzeczywistość jest taka, że najbliższe 4 lata to marginalizowanie Kielc. To jest tylko preludium do robienia zadupia z naszego miasta.

Pozdrawiam osoby które nie uległy medialnej nagonce i manipulacji. Teraz obraz przedstawiany w w/w mediach (i im podobnych) będzie nieskazitelny - innymi słowy świat się stanie nagle piękny i kolorowy, ba już jest powoli tak przedstawiany, szkoda tylko, że rzeczywistość "nieco" się będzie różnić od tej przedstawianej w mediach (tzw. rzeczywistości medialno-wirtualnej) w szczególności dla Kielczan :/

P.S.
Tu było tylko o drogach, ale jak będzie artykuł o kolei to się jeszcze dowiemy, że będzie ona modernizowana, ale tylko do Radomia... od strony Warszawy.

: 27 października 2007, o 09:35
autor: Jezpir
A S7 i S74 nie jest przypadkiem wpisana w RPO, który finansuje w większości UE? Jeżeli tak, to nie mamy się co martwić. Będzie, tylko może trochę później. A prace projektowe i przygotowawcze pod S7 są i tak bardziej zaawansowane w naszym regionie (i w d. radomskiem) niż na odcinku Gdańsk-Warszawa.

: 27 października 2007, o 10:46
autor: Koval
A co na to nasz "świętokrzyski" poseł Miodowicz? Morda w kubeł i siedzieć cicho? "By żyło się lepiej"!!!

: 27 października 2007, o 11:21
autor: kaggy
fajnie się narzeka na forum ale ja proponuję napisać do posła Miodowicza, niech PO wie że to tak bez echa nie przejdzie, potem nie będą wiedzieć czemu nie mogą wygrać w regionie.

: 27 października 2007, o 11:52
autor: michal_ck
I macie waszą PO. "I skończyło się, taka sprawa."

REPRESJE POWYBORCZE???