GDDKiA Kielce - Plany na przyszłość...

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

msz

Post autor: msz » 11 września 2006, o 21:59

Budowa dróg w latach 2007-2013

--------------------------------------------------------------------------------

Budowa 500 km autostrad, 1650 km dróg ekspresowych, modernizacja blisko 1000 km linii kolejowych oraz poprawa stanu pasażerskiego taboru kolejowego - to priorytety transportowe państwa na lata 2007-2013.

Do 2013 na realizację projektów infrastrukturalnych przeznaczonych będzie 21,6 mld euro, z czego ponad 15 mld euro pochodzić będzie ze środków zapewnionych przez Unię Europejską.

Duża część środków pochodzących z UE przekazanych będzie na budowę dróg łączących największe ośrodki Polski wschodniej z Warszawą.

Projekty realizowane w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" będą mogły uzyskać dofinansowanie z UE w wysokości 85 % kosztów kwalifikowanych, za wyjątkiem projektów pomocy publicznej, gdzie maksymalne dofinansowanie wyniesie 50% kosztów kwalifikowanych.

Priorytetowe inwestycje drogowe zaplanowane na lata 2007-2013

autostrada A1 - budowa na całej długości (Gdańsk - Toruń - Łódź - Piotrków Trybunalski - Częstochowa - Gliwice - Gorzyczki)
autostrada A2 - zakończenie budowy na odcinku Świecko - Poznań - Łódź - Warszawa (oraz odcinek węzeł "Konotopa" - węzeł "Puławska" jako droga ekspresowa S-2)
autostrada A4 - zakończenie budowy na odcinku granica państwa - Jędrzychowice - Krzyżowa - Legnica - Wrocław - Opole - Gliwice - Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów; w 2013 roku odcinek Rzeszów - Korczowa - granica państwa będzie znajdował się w budowie
droga ekspresowa S3 -budowa na odcinku Szczecin - Parnica - Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra - A4 (Legnica)
droga ekspresowa S5 - Nowe Marzy - Bydgoszcz - Żnin oraz Gniezno - Poznań
droga ekspresowa S7 - zakończenie budowy na odcinku Gdańsk - Elbląg - Olsztynek - Warszawa - Kielce - Jędrzejów i odcinku Lubień-Rabkadroga ekspresowa S8 - budowa odcinka Wrocław Psie Pole - Syców - autostrada A1 - Piotrków Trybunalski - Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Zambrów - Białystok i odcinka Białystok - Augustów - Budzisko, przy zwiększonych nakładach ze strony budżetu państwa na budowę tego odcinka
droga ekspresowa S17 - budowa na odcinku Warszawa Zakręt - Kurów - Lublin - Piaski
droga ekspresowa S19 - budowa na odcinku Międzyrzec Podlaski - Lublin - Nisko - Rzeszów; w 2013 roku odcinek Międzyrzec Podlaski - Białystok będzie znajdował się w budowie, a długość realizowanego odcinka będzie uzależniona od wielkości dostępnych środków
droga ekspresowa S69 - zakończenie budowy odcinka Bielsko Biała - Żywiec - Zwardoń.
W latach 2007 - 2013 zostanie zmodernizowanych także prawie 800 km linii kolejowych w sieci TEN-T. Ponadto w ramach PO "IiŚ" zostaną zrealizowane projekty związane z budową i przebudową infrastruktury kolei aglomeracyjnej oraz torów tramwajowych i sieci energetycznych, zakupy taboru szynowego i trolejbusowego. W ramach przyznanych Polsce środków finansowych w latach 2007-2013 zostanie wybudowany m.in. środkowy odcinek drugiej linii metra w Warszawie.

Wymienione inwestycje są projektem przeznaczonym do konsultacji społecznych i jak zapowiada sektor transportu mogą ulec zmianom w toku dalszych prac. "Lista została przygotowana przy założeniu, że kwota środków unijnych przeznaczonych na transport w PO " Infrastruktura i Środowisko" wzrośnie w wyniku podziału rezerwy programowej z 15,1 mld euro do 16,3 mld euro. Przy oczekiwanym przez MT dalszym zwiększeniu tej kwoty lista ta zostanie poszerzona o dodatkowe projekty" - informuje Ministerstwo Transportu.

źródło: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/37790

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 14 września 2006, o 06:38

Obrazek

Szerokiej drogi!

Nieprędko się doczekamy. „Siódemka” budowana zgodnie z powolnym planem, trasa 74 w odległej przyszłości.

REGION. Droga nr 7 od Warszawy do Jędrzejowa będzie dwujezdniowa do 2013 roku. Za to druga najważniejsza świętokrzyska trasa ekspresowa 74 przewidziana jest do rozbudowy w ostatniej kolejności, czyli w latach 2014-2020.

Strategię rozbudowy dróg ekspresowych przedstawiło Ministerstwo Transportu. O ile plany dotyczące „siódemki” nie są dla nikogo zaskoczeniem, o tyle świętokrzyscy drogowcy dziwią się, że termin rozbudowy drogi 74 Łódź - Lublin łączącej Kielce z węzłem autostradowym jest tak odległy.

WARIANT PESYMISTYCZNY
Zleciliśmy już dokumentację na rozbudowę odcinka Przełom - Niewachlów drogi 74, co oznacza, że już w przyszłym roku można starać się o decyzje pozwalające na wykupy gruntów - mówi zastępca dyrektora kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Strzelczyk. - Trwają wykupy gruntów pod odcinek Kielce - Cedzyna, więc budowa mogłaby się rozpocząć na przełomie 2007 i 2008 roku. W podobnym terminie mogłaby ruszyć budowa obwodnicy Łagowa, bo już wkrótce będziemy starać się o decyzję lokalizacyjną pozwalającą na wykupy gruntów. Jesteśmy też na etapie starań o wytyczenie ostatecznego przebiegu odcinka Cedzyna - Łagów. Wszystko to oznacza, że wymienione fragmenty drogi 74 mogłyby być rozbudowane do 2013 roku, o ile będą pieniądze. Ministerstwo musiało przyjąć bardzo pesymistyczny wariant przy planowaniu rozbudowy tej trasy na lata 2014-2020. Nie wiemy z czego to wynika, ale strategii było już wiele. Faktem jest, że prace na tej trasie trwają, na przykład budowa obwodnicy Ożarowa.

OPTYMIZM NA „SIÓDEMCE”
Realna jest natomiast rozbudowa siódemki do 2013 roku. Gotowy jest już węzeł Skarżysko i obwodnica Jędrzejowa. Teraz drogowcy wystąpili o decyzję lokalizacyjną na odcinek Skarżysko - Występa. Po jej uzyskaniu ruszą wykupy gruntów, więc budowa mogłaby zacząć się w 2008 roku. Powstaje dokumentacja na dobudowę drugiej jezdni do obwodnicy Kielc i odcinka Chęciny - Jędrzejów, co oznacza, że drogowcy mogliby wykupywać grunty w 2008 roku, a budować w 2009. Rozbudową odcinka od Skarżyska do Radomia ma się zająć mazowiecki odział generalnej dyrekcji.

WĘZEŁ Z PROTESTAMI
W tym roku miała ruszyć natomiast budowa węzła Kielce Północ, największej inwestycji na siódemce. Wszystko wskazuje na to, że roboty się nie zaczną. Opóźniają je protesty firm, które wzięły udział w przetargu. - Sprawa trafiła do Urzędu Zamówień Publicznych, który orzekł, że mamy ponownie rozpatrzyć trzy z pośród czterech ofert przetargowych - mówi dyrektor Strzelczyk. - Po tym, jak to zrobimy, firmy znowu będą mieć prawo do odwołań. Zgodnie z prawem, musimy przestrzegać procedur. Budowa może się więc opóźnić o kilka miesięcy, ale planowana jest na lata 2007-2008. W związku z opóźnieniem wystąpiliśmy o przesuniecie 50 milionów złotych z tegorocznego budżetu na rok przyszły.

:arrow: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=35420
Komisja Rewizyjna czuwa!

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 21 września 2006, o 08:03

Podpiąłem ten temat tutaj, bo chyba wart jest przeczytania, choć to nie nasz rejon :) Dotyczy budowy siódemki Jedlińsk - Białobrzegi
http://www.echodnia.eu/radomskie/?cat=10&id=35407

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 30 września 2006, o 09:54

Jak podaje Echo:
Szlak Staropolski S46 zostanie jednak włączony do programu budowy autostrad i dróg ekspresowych na lata 2007-2013.

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 21 czerwca 2007, o 10:10

www.echodnia.eu
Dwujezdniowa „siódemka” do 2011 roku!
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wpisała drogę nr 7 Warszawa - Kielce - Kraków na listę inwestycji, które powinny być ukończone przed mistrzostwami Euro. To oznaczałoby rozbudowę siódemki do końca 2011 roku!

- Zaproponowaliśmy rozbudowę drogi nr 7 od Warszawy do Krakowa w ramach inwestycji koniecznych do wykonania przed Euro 2012 - powiedział zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz. - Propozycję generalnej dyrekcji rozpatrywać będzie rząd. Jeżeli ją zatwierdzi siódemka będzie rozbudowana do końca 2011 roku. Czekamy na decyzję Rady Ministrów w tej sprawie, bo za nią pójdą pieniądze.

- Na wszelki wypadek rozpoczęliśmy przygotowania do rozbudowy całego świętokrzyskiego odcinka siódemki, tak, aby można było jak najszybciej zacząć rozbudowę - powiedziała Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Najbardziej zawansowany jest odcinek Skarżysko - Występa, w tym roku zaczną się tu wykupy gruntów. Przetarg na budowę będzie można ogłosić w przyszłym roku.

A już w poniedziałek rozpocznie się budowa węzła Kielce - Północ, która potrwa dwa lata.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... tokrzyskie

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 29 czerwca 2007, o 12:58

Budowa drogi ekspresowej nr 7 będzie współfinansowana z Programu Infrastruktura i Środowisko

Budowa drogi ekspresowej nr 7 nie zagrozi przyrodzie w województwie świętokrzyskim - zapewnia naczelnik Wydziału Dokumentacji kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Elżbieta Halaba. Dzisiejsza „Gazeta Wyborcza” ostrzega, że Unia Europejska może upomnieć się o zwrot pieniędzy, jeśli takie zagrożenie będzie istniało. Wszystkie projekty są tak przygotowywane, aby spełniały wymogi unijne, dodaje Elżbieta Halaba. Na ponad 98-mio kilometrowym odcinku drogi w naszym regionie nie ma wprawdzie obszarów chronionych programem NATURA 2000, ale na całej długości znajdują się one na liście oczekującej tzw. „Shadow List”. W celu ochrony środowiska przy drodze dosadzane będą drzewa i ustawiane ekrany akustyczne. Do odpowiedniego poziomu zostaną oczyszczone również wody opadowe. Całość budowy drogi ekspresowej nr 7 będzie współfinansowana z Programu Infrastruktura i Środowisko. Obecnie trwa budowa węzła Kielce- Północ. Ponadto jest już decyzja środowiskowa i opracowywana dokumentacja budowlana odcinka Skarżysko-Kamienna – Występa.

2007-06-29 13:02:51
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=5126
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 6 lipca 2007, o 07:05

Gorszy kawałek drogi
EKSPRESOWA DROGA S-7 NA DWÓCH LISTACH MINISTRA TRANSPORTU


Jerzy Polaczek umieścił drogę ekspresową S-7 Gdańsk – Rabka na liście projektów priorytetowych. Ale nie całą. Na odcinek z Jędrzejowa do Krakowa może zabraknąć pieniędzy - pisze "Dziennik Polski".
Minister transportu zapowiedział w czwartek przyspieszenie budowy drogi ekspresowej S-7 od granic województwa świętokrzyskiego do Krakowa. Ale małopolski odcinek drogi umieściło na liście inwestycji, które mają być realizowane "w miarę dostępności środków finansowych".

Marek Nawara, marszałek województwa małopolskiego potwierdza, że groźba braku pieniędzy na budowę drogi ekspresowej z Jędrzejowa do Krakowa jest realna. Mimo to jest optymistą. - Trzeba pamiętać, że jeszcze niedawno tej drogi w ogóle nie uwzględniano w planach do 2015 roku przygotowanych przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad. Deklarację ministra, że droga będzie budowana, jeśli znajdą się pieniądze, traktuję jako pół kroku w dobrym kierunku. Teraz trzeba zrobić drugie pół kroku, by sprawę załatwić – zaznacza.

Nawara dodaje, że nie wyobraża sobie, by Komisja Europejska zgodziła się na finansowanie z unijnych dotacji budowy drogi S-7, której kawałka będzie brakować. I w tym upatruje największych szans na to, że pieniądze będą musiały się znaleźć. - Cały czas liczymy na to, że – zgodnie z zapowiedziami – będą pieniądze na przygotowanie inwestycji, czyli opracowania dokumentacji oraz wykupy gruntów, a gdy wszystko będzie gotowe znajdą się także środki na samą budowę – mówi Magdalena Chacaga z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Jej zdaniem, skoro na północ od Małopolski droga S-7 będzie gotowa na Euro 2012, to logiczne wydaje się, by do tego czasu powstał także małopolski odcinek tej drogi. Magdalena Chacaga nie kryje, że – oprócz pieniędzy - konieczne są także zmiany w przepisach, które umożliwiłyby skrócenie czasu przygotowania do samej budowy.

:arrow: http://www.tvn24.pl/0,1513181,0,1,wiadomosc.html
Obrazek

Awatar użytkownika
kaggy
Posty: 265
Rejestracja: 2 marca 2006, o 21:13
Lokalizacja: Kielce - Barwinek

Post autor: kaggy » 6 lipca 2007, o 07:42

Myślę, że marszałek nie jest od tego żeby być optymistą i czekać na rozwój wypadków, tylko aby zabiegać o rozwiązania korzystne dla regionu :roll:

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 6 września 2007, o 12:55

Z Echo dnia:

AKTUALNOŚCI
6 września 2007 - 13:30

Region > „Siódemka” będzie przed Euro 2012

Dwujezdniowa trasa nr 7 od Warszawy do Krakowa do 2011 roku - rząd zatwierdził program rozbudowy dróg przed mistrzostwami Euro 2012.

„Siódemka” ma mieć dwie jezdnie już za cztery lata. Druga ważna świętokrzyska droga nr 74 Łódź - Kielce - Lublin znalazła się na liście rezerwowej programu, a jej rozbudowę przewidziano na lata 2010-2015. Na „siódemkę” przeznaczono prawie 900 milionów euro.

- Jeszcze nie wiadomo, jaka część tej kwoty przypadnie na świętokrzyski odcinek drogi nr 7 - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Program nie jest dla nas zaskoczeniem, bo rozbudowa „siódemki” od początku była w planach dotyczących Euro 2012. Dlatego już wcześniej zaczęliśmy przygotowania do rozbudowy drogi.
W tym roku ruszyła budowa węzła Kielce Północ. Drogowcy chcą do końca roku uzyskać pozwolenia na budowę odcinka drogi nr 7 Skarżysko - Występa, a na początku przyszłego ogłosić przetarg. W tej chwili trwają wyceny działek do wypłaty odszkodowań przez wojewodę. Odcinek od Skarżyska do Radomia realizować będzie warszawski oddział generalnej dyrekcji.

Pod koniec września zatwierdzane będą w naszej centrali w Warszawie warianty na rozbudowę obwodnicy Kielc i odcinków Chęciny - Jędrzejów i Jędrzejów - Książ. W następnej kolejności występuje się o decyzję środowiskową i lokalizacyjną, a potem o pozwolenie na budowę. Chcielibyśmy, jeśli to możliwe, realizować odcinek „siódemki” od Kielc do Książa w ramach jednej inwestycji, bo to przyspieszyłoby roboty.

Powinniśmy zdążyć z rozbudową drogi na Euro, o ile nie przeciągną się przygotowania. My ze swej strony skróciliśmy wszelkie procedury, jeśli chodzi o przygotowanie i obieg dokumentów. W związku z tym otrzymaliśmy w sierpniu Certyfikat Jakości ISO. Przyjęliśmy do działu przygotowania inwestycji dziewięć nowych osób. Boimy się jedynie o komplikacje przy wykupach gruntów i pozyskiwaniu decyzji środowiskowych. Na przykład na odcinek Skarżysko - Występa wojewoda ma do wykupienia 600 działek. W przypadku ponad połowy z nich brakuje kompletu dokumentów, są też odwołania. Problem może wystąpić również na odcinku Chęciny - Jędrzejów, bo tam jest dużo obszarów chronionych. Trzeba wiec wybrać taki wariant przebiegu drogi, który by je omijał.

Małgorzata PAWELEC
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... tokrzyskie
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

woj
Posty: 122
Rejestracja: 15 stycznia 2006, o 11:20
Lokalizacja: Kielce-Podkarczówka

Post autor: woj » 27 września 2007, o 08:13

Planowane inwestycje drogowe w regionie świętokrzyskim
Budowa 2-poziomowego skrzyżowania dróg krajowych 73 i 74, budowa węzła łączącego trasę 74 i obwodnicy Kielc, obwodnicy Parszowa, północnej obwodnicy Jędrzejowa i dobudowanie drugiej jezdni obwodnicy Kielc - to najważniejsze projekty drogowe zaakceptowane do realizacji w przyszłym roku przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Najwięcej zastrzeżeń zgłoszono do planów modernizacji trasy numer siedem na odcinku Chęciny - Jędrzejów - powiedziała nam, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Ewa Sayor.
2007-09-27 08:38:57

żródło:http://www.radiokielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=6917

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 27 września 2007, o 23:23

Drogowe przyspieszenie w regionie
Marcin Sztandera
2007-09-27, ostatnia aktualizacja 2007-09-27 20:12

Zielone światło dla pięciu dużych drogowych inwestycji w regionie świętokrzyskim. Mają powstać do 2011 roku. Udało się nawet rozwiązać konflikt wokół przebudowy skrzyżowania w pobliżu kieleckiej Galerii Echo.

Inwestycję zaakceptowała Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - To wewnętrzne ciało, które akceptuje konkretne rozwiązania do realizacji. Dzięki temu możemy się starać o wydanie decyzji środowiskowych i lokalizacyjnej - tłumaczy Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oceniono aż sześć dużych inwestycji. Tylko w jednym przypadku - modernizacji krajowej "siódemki" na odcinku z Chęcin do Jędrzejowa - nie podjęto decyzji.

- Opracowaliśmy dziesięć wariantów przebiegu tej trasy, ale każdy jest oprotestowany w związku z ochroną obszaru Natura 2000. Uwagi zgłosili też archeolodzy. Musimy zebrać dodatkowe informacje - zapowiada Sayor.

Drogowcy mają za to zielone światło m.in. dla budowy północnej obwodnicy Jędrzejowa, która wyprowadzi tranzyt samochodów jadących na Śląsk, oraz przebudowy drogi krajowej numer 74 z Kielc do Cedzyny wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w rejonie Galerii Echo.

- Już wiadomo, że droga krajowa nr 74, czyli ul. Świętokrzyska, będzie poprowadzona pod drogą krajową 73, czyli al. Solidarności - mówi Sayor. Najwięcej kontrowersji budziła tu likwidacja zjazdów do Galerii Echo od strony ul. Świętokrzyskiej. Zgodnie z przepisami na węźle dróg ekspresowych oraz jego łącznicach (czyli drogach dojazdowych) nie może być zjazdów dla ruchu lokalnego. Właściciel Galerii Echo nie chciał się jednak zgodzić na jego likwidację, argumentując m.in., że to obiekt, który miesięcznie odwiedza 700 tys. osób.

- Znaleźliśmy kompromis i bardzo mnie to cieszy. Echo Investment zgodziło się, żeby centrum było obsługiwane przez wjazd od strony al. Solidarności, a wjazdy od strony ul. Świętokrzyskiej po wybudowaniu węzła były traktowane tylko jako wjazdy awaryjne, z ograniczonym dostępem - tłumaczy Sayor.

- Przeanalizowaliśmy wszystkie za i przeciw, bo nam także zależało na kompromisie. Wjazd od strony al. Solidarności będzie przebudowany i powiększony. Tym bardziej że w planach jest rozbudowa galerii - tłumaczy Wojciech Gepner, doradca ds. public relations Echo Investment.

Przebudowa skrzyżowania przy galerii i budowa drogi w kierunku Cedzyny ma szanse na najszybszą realizację. GDDKiA chce już w przyszłym roku ogłosić przetarg. Wszystkie inwestycje mają być zrealizowane do 2011 roku.

- To bardzo ambitny program, ale to przede wszystkim efekt dużych prac projektowych, które już przeprowadziliśmy. W 2004 roku pracowaliśmy nad projektami dla 35 km dróg, w 2005 roku dla ok. 50 km, w ubiegłym roku projekty obejmowały 254 km, a w tym - już 386 km. Czyli połowa istniejącej sieci drogowej - dodaje Sayor.

Projekty zaakceptowane do realizacji

1. Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kielc razem z węzłem w Niewachlowie.

2. Przebudowa "siódemki" od Jędrzejowa do granic województwa.

3. Budowa drogi krajowej numer 74 z Kielc do Cedzyny razem z budową dwupoziomowego skrzyżowania z drogą krajową 73.

4. Budowa północnej obwodnicy Jędrzejowa dla samochodów jadących w kierunku Śląska (droga krajowa nr 78).

5. Budowa obwodnicy Parszowa na drodze krajowej 42.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4528226.html
Obrazek

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 1 października 2007, o 14:15

Inwestycje na "siódemce"

Specjalna komisja ds. oceny projektów inwestycyjnych w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała dwa ważne projekty na drodze krajowej nr 7 na odcinku z Warszawy do Krakowa.

Planowane inwestycje to rozbudowa obwodnicy Kielc wraz z węzłem Niewachlów (skrzyżowanie z drogą krajową nr 74 Łódź-Lublin) oraz budowa około 20 km dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej od Jędrzejowa do Moczydła.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach informuje, że jeden z projektów, odcinek "siódemki" z Chęcin do Jędrzejowa, będzie ponownie rozpatrywany pod kątem wpływu na środowisku, gdyż przecina obszar chroniony Natura 2000 w dolinie Nidy. To duży problem, ponieważ inwestycja w takim miejscu wymaga specjalnych uzgodnień. Dlatego zostaną ponownie przeanalizowane różne warianty tego fragmentu drogi, który przecina obszar chroniony. Wybór wariantu najmniej ingerującego w środowisko nastąpi do 8 października. Będzie to najtrudniejszy do rozbudowania odcinek "siódemki".

Wszystkie odcinki na drodze krajowej nr 7 zostały uwzględnione w programie Infrastruktura i środowisko na lata 2007-2013. Dwujezdniowa droga ma być gotowa do mistrzostw Euro 2012.

Źródło: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/57064
__________________

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 9 października 2007, o 14:07

GDDKiA ogłosiła priorytety:
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/gene ... dc69963915
i niestety nic tam nie ma o S7. Chociaż w świetle innych informacji o chyba jakieś przeoczenie lub "kaczka" dziennikarska. :wink:
Jeżpir

Awatar użytkownika
CKrzysiek
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 16:53
Lokalizacja: ..::Kielce::..

Post autor: CKrzysiek » 11 października 2007, o 13:54

Z wczorajszego czatu "Echo dnia", gościem był wicepremier Przemysław Gosiewski.

Krzychu: Panie premierze a co z odcinkiem planowanej S7 z Chęcin do Jędrzejowa. Czy GDDKiA zaakceptowała i ten odcinek?

Gość ED: Panie Krzysztofie, gratuluję pytania - zagrożeniem dla budowy drogi ekspresowej nr 7 w terminie do 2011 roku, może być fakt, iż między Chęcinami a Jędrzejowem, obecna droga przebiega przez tereny "Natury 2000" i może powtórzyć się Rozpuda. Dlatego wspieram wysiłki dyrekcji budowy dróg, aby wytyczyć nową trasę omijająca tereny "Natury 2000" i przekonuję do tego rozwiązania, mieszkańców gminy Chęciny. Wytyczenie nowego przebiegu zagwarantuje, że "7" będzie zbudowana do 2011 roku.

Awatar użytkownika
wloczykij
Posty: 58
Rejestracja: 4 października 2005, o 08:42
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wloczykij » 11 października 2007, o 15:45

Drogowcy wybrali zielony wariant obwodnicy Skarżyska

Drogowcy zgodzili się na zmianę przebiegu krajowej "siódemki" przez Skarżysko. Droga, której budowa rozpocznie się najpóźniej w 2009 roku, ma omijać miasto od północy.

To tzw. wariant zielony przebiegu obwodnicy miasta. We wtorek Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych, która działa w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zdecydowała, że to on będzie realizowany. - To korekta wariantu przebiegu zmodernizowanej "siódemki", który w ogólnych zarysach wybrano już dwa miesiące temu. Teraz komisja zmieniła decyzję, bo było sporo protestów - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA. Podkreśla, że na tej podstawie drogowcy wystąpią do wojewody świętokrzyskiego o decyzję lokalizacyjną i to wariant zielony wskażą jako preferowany.

Przebudowa "siódemki" od kilku miesięcy budziła kontrowersje. Drogowcy brali pod uwagę jeszcze wariant czerwony, który zakładał modernizację istniejącej drogi. Opowiedziały się za nim również władze miasta. Zaprotestowali jednak mieszkańcy i drogowcy zmienili decyzję.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4566612.html

Obrazek

ODPOWIEDZ